Autor Tema: Bayliner 2052  (Pročitano 3194 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
  • Dužina: 20ft
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #15 poslato: 26. Januar. 2018. / 19:26:00 »
Рачва-кућиште термостата пре потапања у кухињску сирћетну киселину. Монтира се на издувну грану. Лако се могу запазити наслаге каменца.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
  • Dužina: 20ft
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #16 poslato: 26. Januar. 2018. / 19:35:16 »
Унутрашњост пре потапања у кухињско сирће (слика изнад) и након вађења и механичког одстрањивања  остатака каменца ротационом челичном четком (слика испод). Било је потопљено 24 часа.
Може се приметити да је каменац уклоњен.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
  • Dužina: 20ft
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #17 poslato: 26. Januar. 2018. / 19:42:21 »
Рачва-кућиште термостата после механичког одстрањивања површинске корозије и боје.
Исти поступак као и раније. Ово је фаза пре и после чишћења спољне површине нитро разређивачем непосредно пре бојења.

Na mreži Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #18 poslato: 26. Januar. 2018. / 19:53:08 »
Da li postoji otvor gde bi moglo; trebalo da se postavi ulozak od magnezijuma?

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
  • Dužina: 20ft
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #19 poslato: 26. Januar. 2018. / 19:55:41 »
Погледао сам и нисам нигде приметио да постоји таква могућност.  Протекторе сам запазио на "Z" нози, у лошем су стању и потребна је замена.

Na mreži Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #20 poslato: 26. Januar. 2018. / 20:02:46 »
Trebalo bi da postoji za svaki sklop motora koji je od istog materijala a gde prolazi voda iz ,u ovom slucaju reke.
Postoje u obliku patrona mozda ne bi bilo lose negde izmedju termostata i izduva postaviti jedan.
To je otvoreni sistem?

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
  • Dužina: 20ft
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #21 poslato: 26. Januar. 2018. / 20:42:24 »
Поставио сам питање о заптивачу термостата у теми: http://www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=1805.msg12423#msg12423

Данас сам се консултовао с мајстором. По њему овде иде гумена заптивка, дупла, која се навуче преко шешира термостата. Тада је са обе стране шешира. Са таквим заптивачем није у директном контакту са рачвом, нити издувном граном.

Да ли мислиш да треба протектор због различитих материјала потопљених у воду која представља  електролит? У конкретном случају термостат од месинга и издувна грана, као и рачва од гуса. Због галванске струје?


Јесте, отворен систем.

Na mreži Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #22 poslato: 26. Januar. 2018. / 20:56:57 »
Protektor je potreban kao zastita od korozije uopste.
Sklopovi motora od istog materijala povezani medjusobno mogu da se zastite jednom zrtvenom anodom.
Sklopovi od razlicitih materijali bi trebalo da imaju svako svoj protektor. Naravno termostat je zamenski deo i nestiti se posebno.
Radi se o smanjenju korozije unutar delova gde prolazi "sveza" voda a nisu zamenski.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
  • Dužina: 20ft
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #23 poslato: 26. Januar. 2018. / 20:58:22 »
Где би по теби требао погледати на мотору да ли постоје (аноде)?

Na mreži Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #24 poslato: 26. Januar. 2018. / 21:03:01 »
Patroni za motore obicno imaju cep sa navojem i izgledaju spolja kao sraf .

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
  • Dužina: 20ft
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #25 poslato: 26. Januar. 2018. / 21:35:11 »
Кад ухватим времена погледаћу детаљније мотор.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
  • Dužina: 20ft
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #26 poslato: 26. Januar. 2018. / 22:27:25 »
Обојена рачва.  Спремна за уградњу термостата, заптивки и монтажу на издувну грану.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
  • Dužina: 20ft
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #27 poslato: 27. Januar. 2018. / 13:26:03 »
Поступак којег се придржавам:

- Каменац је уклоњен потапањем у сирћетну киселину (кухињску), а остаци уклоњени  ритационом челичном четком постављеном на бушилицу. Ако би негде остао дебљи слој користио сам  дугачак одвијач и куцкао по њему малим чекићем, затим ротациона четка и тако у круг до задовољавајућег резултата. На крају део је испран млазом воде.

- Спољна површинска корозија и боја уклоњене су брусном плочом монтираном на брусилицу, затим ротационом челичном и на крају ротационом месинганом четком постављеном на бушилицу.

- Није коришћен "антирост" нити било које друго хемијско средство за одстрањивање рђе.

- Непосредно пре бојења пребрисана је  спољна површина памучном крпом натопљеном нитро разређивачем. Одрађено је неколико пута и промењене су 3 крпе због запрљања. Овим поступком уклоњене су нечистоће и масноћа.

- Бојено је у 3 танка слоја. Размаци између наношења слојева су око 10-15 минута ако је спољна температура 23 степена целзијуса. У просторији је било између 12 и 15 степени  целзијуса, па је временски интервал између наношења био имеђу 30 и 40 минута. Ова боја потпуно очврсне када се запече. То се ради када је у потпуности сува. Може се запећи у пећници на 160 степени, али ће се то свакако догоди кад се први пут покрене мотор и достигне радну температуру. Ова боја штити бродски мотор од спољне корозије.

- Боја је у спреју за специјалне намене  -бојење мотора. Има их разних, од оних које издржавају 150, 300 па до 600 степени целзијуса. Изабран је овај последњи, термо најотпорнији у црној боји. Он је уједно и најскупљи.

"Body Heat Super 600C" (Слика у прилогу)

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
  • Dužina: 20ft
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #28 poslato: 14. Februar. 2018. / 23:55:07 »
Ремонтован је алтернатор. Замењен колектор и лежајеви, а четкице су одличне. Вероватно су мењане.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
  • Dužina: 20ft
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #29 poslato: 03. Mart. 2018. / 20:01:31 »
Поред толико продавница резервних делова, у Србији није могуће купити зупчасти каиш и затезач за бродски мотор "Ford OMC 2.3L".
Дистрибутер "Dayco" производа у Србији ово нема на стању, нити може прибавити зупчасти каиш "Dayco 95014". О затезачу да и не причам...

Нашао сам овде две стварчице у Немачкој. Сет кошта 125,90€. (Слика бр. 1)

Сетих се да је на парче папира продавац бродског мотора записао Интернет адресу америчког предузећа које продаје резервне делове за све аутомобиле које су до данас конструисани.  Скренуо је пажњу да је мотор "Ford OMC 2.3L"  идентичан мотору који се убацивао у аутомобил "Ford Renger 2.3" и да ту могу наћи све резервне делове, уосталом пре пар година и он је поручивао сет за генералну.
Питао сам га зашто није поручио у Немачкој кад ту живи. Одговорио је да је Америка мноооого јефтинија.

Посетио сам страницу и уверио се да зупчасти каиш и затезач коштају само 18,50€.  (Слика бр. 2)

Невероватна је разлика у цени. Наручио сам одмах 2 сета.  (Слика бр. 3)
Поштарина износи 29,25€.
Комплетан рачун (2 зупчаста каиша, 2 затезача и поштарина) износи 66,29€.


Интернет страница: www.rockauto.com
Погледајте шта је "онлајн" продавница аутомобилских резервних делова. Имате све моделе икада произведене, укључујући и за аутомобиле са почетка 20. века. Имате делове и за "Ford T"!

Многи бродски мотори идентични су аутомобилским па се јефтини, а квалитетни делови могу наћи и за друге моделе.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika