Autor Tema: Bayliner 2052  (Pročitano 6721 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Bayliner 2052
« poslato: 11. Januar. 2018. / 01:41:08 »
Време је да представим свој нови чамац "Bayliner 2052". У питању је стаклопластично, глисерско корито типа "V" дужине 6,15m, ширине 2,25m, масе 1,05t. Покреће га бродски мотор америчког произвођача "Ford OMC", испоручује 130HP путем "Z" преноса "Cobra".

У овој теми забележћу поправке и модификације које будем обавио.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #1 poslato: 11. Januar. 2018. / 01:41:59 »
Прве радове обавио сам на мотору, јер сам установио да је напукао блок мотора због неиспуштања расхладне течности (воде) из система у зимском периоду.

Размишљао сам како то решити и ступио у контакт са Владом из Београда који је на овом форуму, а по занимању је вариоц и власник је приватне радионице. Тако да смо се и упознали и супер је лик.

Мотор пре вађења и како је оштећење изгледало, а како изгледа после Владиног рада погледајте на приложеној фотографији. Одлично заварено.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #2 poslato: 11. Januar. 2018. / 01:42:40 »
Електро покретач је исправан, али сам одрадио комплетан ремонт код ауто електричара, а бојење сам обавио сам. Мењане су четкице и клизни лежај , а са друге стране котрљајући лежај  замењен је клизним лежајем. Колектор је одличан као и ротор и статор. Све је очишћено и одмашћено, затим подмазано, склопљено и после припреме обојено специјалном црном бојом за моторе која издржава 600 степени.

Погледајте фотографије пре и после ремонта.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #3 poslato: 11. Januar. 2018. / 01:44:28 »
Планирам када се створе услови за такво што, отиснути се Бејлајнером низводно до Доњег Милановца па даље Румунијом до делте Дунава у Црно море. Прошао бих каналом Светог Ђорђа. Е сад...

Све време мота ми се по глави она заварена пукотина и језа ме подилази шта ако то попусти? Шта ако вода из расхладног система почне капљати, цурити у моторни простор, јер је вар попустио. Шта ако то буде негде у Румунији у неком од споредних канала покрај канала Св. Ђорђе, шта ћу онда?

Мајстори су ме убеђивали да је мала вероватноћа за такво што, јер је добро урађено, нема притиска због отвореног система, и нема везе са компресионим делом мотора, глава је исто исправна.

Међутим, мени црв сумње сврдла по глави, не да ми мира. Легнем увече и улазим у филм како пловим, сунце обасјава моје путешествије, пролазим Ђердап и тамо негде, хиљадама колометара од отаџбине -попусти мотор!!  Бем` ти свеца!  Расте притисак у мрачној соби, као да сам у каналу Св. Ђорђа. Ено очи су фокусиране на моторни простор и тачно видим како се појавила напрслина услед напрезања, дуге пловидбе, велике спољне температуре. Ама све се спојило у једну виртуелну причу коју одашиља мозак. Мотор се пуши, подиже се радна температура, пада притисак уља... КРЦ!

Како ме зле мисли не би више возале по виртуелној слици од које се моји нерви грче и извијају као на таласима одлучио сам обуставити даљи ремонт мотора и купити други. Проблем је био у слабој понуди, јер је овај модел убациван у Бејлајнера само у периоду од 5 година. Бавио сам се месец детективским послом "њушкања" по огласима. Прегледао сам скандинавске земље, Аустрију, Немачку, међутим "мрка капа".  Само појединачни делови или неисправни примерци по цени од 800 евра.

Како сам био заокупљен истраживањем појавио се у једном моменту у Немачкој мотор без издувне гране и сифона, исправан, ремонтован у комплету 2013 године, вожен до 2015 и од тада стоји у гаражи. У склопу ремонта,, одрађено је и комплетно бојање.

Цена?  Ситница...  :))

Цепам поново за Швабију у град Улм. Нашао сам се са власником и отишли смо заједно у близини до његове гараже. Гаража боли глава. Зидано на циглу, бетонски темељи, читока врата, опционо грејање, више помоћних просторија. Неки аутомеханичари по Србији немају такве објекте. Мотор стоји на свом постољу изварен искључиво за овај мотор. Добијам на поклон једну гуртну (молим помоћ ЛСИ-а да ми напише како се ово каже на српском језику), два одлична пропелера и две гуме за кардан.

На царини проблем. Сумњива им цена, а немају параметар у виду огласа како би упоредили цене.  Зове ме шпедиција и каже да нађем неки оглас или ће они сами проценити мотор.
` Бем ти тетку расчупану па то може бити астрономска сума ако погледају цене бродских мотора.  То су бибер цене, то су суме... Сетио сам се једног огласа који сам имао у историји прегледа у Интернет прегледачу. Оглас је неактиван већ 2 године, али та страница не брише огласе као рецимо "Купујем продајем".

Цена из огласа за комплетан мотор гласила је на 150 евра и прихваћена је.

Тренутно су радови на монтажи ел. покретача, ремонт алтенатора, замена свећица, каблова, разводне капе, руке и још увек је ван чамца.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #4 poslato: 11. Januar. 2018. / 14:55:30 »
Купујући други мотор добио сам од продавца на поклон и два одлична пропелера за Бејлајнер. Димензија једног је 13 3/4 х 15, а други је "Michigen" i сем серијског броја нема ознаку величине.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #5 poslato: 11. Januar. 2018. / 14:59:51 »
Сифон и издувна грана су били пуни каменца и разних других нечистоћа које су се окамениле. У сифон сам сипао сону киселину 16% као и у издувну грану. Њој сам отвор на другом крају запушио панцир траком како течност не би исцурела. Након тога  доста се очистило, али недовољно. После сам купио 8 литара јестивог сирћета, загријао у посуди на 70 степени и убацио унутра сифон. То све је трајало пар сати. Фотографија у прилогу.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #6 poslato: 11. Januar. 2018. / 19:41:38 »
Након третирања киселином, механички сам одстранио остатке каменца, јер после дејства киселине лакше се одваја.
Види се како је корозија површински захватила већи део сифона.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #7 poslato: 11. Januar. 2018. / 19:41:59 »
Однео сам код стругара да поравна све површине где належу заптивачи.

Следећи корак је био уклањање корозије. Уклоњена је у потпуности механичким путем без употребе Антироста и сличних хемијско-агресивних производа.

Користио сам ротациону брусну плочу, затим мању ротациону, жичану четку како би уклонио боју и корозију из неприступачних углова и на крају ротирајућу, ширу, мекшу месингану четку као завршницу. Боја и рђа у потпуности су уклоњене.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #8 poslato: 11. Januar. 2018. / 19:42:26 »
Следећи корак -бојење.

Исекао сам 4 памучне крпе. Прву сам напотио нитро разређивачем и пребрисао неколико пута сифон. Када се испрљала, заменио сам је следећом и тако редом док сва нечистоћа и масноћа нису уклоњене.

Обојао сам у црну боју намењену за моторе и температуру до 600 степени. Нанео сам танак слој, сачекао да се осуши 15-20 минута и поновио поступак 4 пута. Након последњег слоја оставио сам 24 сата да боја у потпуности очврсне. Фином шмирглом матирао сам испупчена слова "OMC", облепио креп траком и обојио у црвено како је било и у оригиналу.
Овим је завршена репарација сифона и спреман је за уградњу на мотор.
Фотографија у прилогу.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #9 poslato: 11. Januar. 2018. / 23:12:17 »
Odlično uradjeno.
Ipak jedan savet iz iskustva.
Riser je deo motora koji je najčešći uzrok velikih šteta na motoru. Riseri se ne popravljaju. Menjaju se. Kao gume na Z pogonu. Zid izmedju vode i izduvna je tanak i ako dodje do prodora...
Voda i izduvni gasovi se spajaju tek na izlazu. Ako se to desi ranije zbog rupice od korozije ili istrošenosti voda će se vratiti u cilindre prilikom gašenja motora.
Pri ponovnom startovanju može svašta da se desi.


Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #10 poslato: 12. Januar. 2018. / 10:55:50 »
Обратио сам пажњу на тај детањ. Водени канали су били пуни каменца, а на појединим уским деловима у потпуности запушени. Колико сам приметио корозија са унутрашње стране није могла доћи до метала од ових наслага.

После чишћења остало је још мало на зидовима канала, али то  је милиметар, два и не игра улогу у протоку воде.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #11 poslato: 12. Januar. 2018. / 10:58:00 »
Издувна грана после чишћења воденог канала киселином. Следећи корак је механичко одстрањивање корозије и старе боје. Поступак бе бити исти као и код сифона.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #12 poslato: 13. Januar. 2018. / 13:36:57 »
Водени простор на издувној грани отворен је са оба краја. На једном крају су водени канали који улазе у сифон, а на другом прикључак за некакву рачву кроз коју се улива вода. Како сам требао напунити сирћетом водени простор морао сам заптивати ову другу страну где иде рачва. Требало ми је нешто једноставно што се брзо монтира. Да држи јако залепљено, јер на 5 милиметара даље са једне и друге стране налази се отвор са навојем и нисам желео да га сирће нагризе. Сетио сам се панцир траке. Има јак лепак и трпи притиске. Камионџије је користе кад пукне црево притиска или било које друго. Очистио сам површину, прешмирглао, обрисао нитро разређивачем и залепио на отвор. Фиксирао сам издувну грану у водораван положај и лаганим наливањем стало је око 2,5L кухињског сирћета. Након овог обрисао сам нитро разређивачем горњу налегајућу подлогу где се поставља заптивач како би уклонио могуће остатке сирћета.

На приказаној фотографији можете видети колико је навој близи, а трака и даље онемогућава сирћету да продре до њега. Овај систем је издржао 5 сати, након чега је сирће продрло до навоја, али није цурило напоље. Испразнио сам издувну грану, очистио површину и поново залепио панцир траку.

Пре ове идеје помислио сам заптивач направити од парчета лима  избушен на истим местима и уз помоћ вијака и заптивне масе стегнути га и онемогућити отицање сирћета.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #13 poslato: 22. Januar. 2018. / 14:55:14 »
Други мотор који сам купио у Немачкој. Ради се припрема за убацивање у чамац.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #14 poslato: 24. Januar. 2018. / 18:34:45 »
Давач притиска уља.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika