Autor Tema: Korisne nadogradnje  (Pročitano 2816 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Korisne nadogradnje
« poslato: 31. Oktobar. 2013. / 21:09:45 »
Poenta ove teme je da napišete i opišete šta je to što ste uradili na svom plovilu a da vam je mnogo olakšalo održavanje ili rukovanje istim.
Ja sam (svašta nešto sam ja radio  lkjhgfvh  ) imao problem sa zamenom ulja u motorima. Uvek ostane bar litar na dnu kartera koje ne može da izvuče pumpa kojom se ulje izvlači kroz otvor za kontrolnu šipku. Ko zna koliko je zamena radjeno a da nikada nije zamenjeno kompletno ulje. Ako se ispusti ostatak kroz otvor na karteru eto muke oko pranja kaljuže ispod motora. Prostora nema dovoljno da se podmetne neka posuda.  Zato sam kod strugara napravio ventil sa cevčicom i zavio ga umesto čepa na karteru. Sada menjam ulje tako što na cevčicu montiram pumpu za izvlačenje ulja i izvučem sve do poslednje kapi a da ne prospem ni kap.
Motorni prostor sam osvetlio sa 4 led trake od po 0,5m. Sa svake strane motora po jedna. Sada je osvetljen kako treba pa nemam potrebe za baterijskom lampom kada pregledam motore ili uredjaje.
Da bih olakšao korišćenje zadnje platforme noću a i da lepo vidim štapove kada pecam metar trake sam ugradio kod nosača. Em ja dobro vidim šta se dešava oko krme em mene dobro vide pa nema opasnosti da mi noću pokidaju najlone što se ponekad dešavalo dok nisam ugradio tu traku.

Van mreže arsa

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: salveta
Odg: Korisne nadogradnje
« Odgovor #1 poslato: 01. Novembar. 2013. / 06:08:54 »
Ovu temu shvatam i kao "šta vas praksa navodi da nadogradite ".

Ako sve bude kako treba, osim dogradnje čvrstog krova (kao najveće investicije), nameravam da uklonim sto u kokpitu broda koji je fiksiran.

Jako mi smeta prilikom pecanja. Kada sam sam na brodu, odmah ga skinem okrenem na leđa i dobijem mogućnost lakše cirkulacije kroz brod tokom pecanja. Tu se vodi glavni rat sa Vecom koja voli ovaj sto.  fghjutyhj Na njegovo mesto nameravam da postavim običan kamperski sklopivi sto koga mogu, po potrebi, pomeriti ili sklopiti i skloniti.

U istom cilju, nameravam da otvorim vratanca koja bi mi omogućavala lakši i brži izlazak na platformu broda . Računam da neću biti mlađi u narednim godinama pa je ovo nešto o čemu intenzivno razmišljam. Znam da postoje bojazni vezane za ukrućenje i ojačanje broda otvaranjem ovih vrata ali smatram da se to može rešiti.

Ihaaj, ima zu još sitnica.

Vremenom nameravam da zamenim i merdevine za izlazak iz vode. Znam da kod Buse u radnji stoje teleskopske prohromske merdevine sa ravnim gazištima.  kjhgffc

U nekoj još većoj varijanti moje "ludosti", planiram da uklonim klupe sa leve i desne strane u kokpitu. Odnosno da postavim sklopive, koje bi se po potrebi spuštale. Brod ispod patosa u kokpitu ima sasvim pristojnu dubinu za smeštaj mnogih stvari. To bi mi omogućilo još veću komociju prilikom ribolova a prijatelje bih mogao da primim i ugostim kao do sada.

Led diode, takođe su u planu.

Eto, za sada to su samo planovi koje ću, nadam se, i realizovati.  jhgf

Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Odg: Korisne nadogradnje
« Odgovor #2 poslato: 01. Novembar. 2013. / 10:10:13 »
Do sada se uradilo dosta stvari na povecenju komfora na radnickom brodu kakav je remorker, pre svega modifikacijom ulaska u prednju kabinu, tj pomeranjem  celokupnog prednjeg zida prema pramcu. Na taj nacin se dobio neuporedivo laksi ulzak u prednju kabinu a kormilarnica je dobila veci volumen i vise prostora za instrumente i slicne stvarcice, sa ovim poslom koji je zahtevao ozbiljniji bravarski rad sam vrlo zadovoljan. U istoj toj prostoriji ili kao salonu su umesto vrata koja su se otvarala na unutra i zauyimala dosta mesta uradjena klizna vrata, u principu funkcionalnost je dobra ali i dalje nisu reseni problemi sa duvanjem i dihtovanjem pa to mogu reci da i nije bas uspesna nadogradnja.

Ja se dosta lomim oko toga da li da nastavim da ga nadogreadjujem ili ne, u principu ne da mi mira to da je to brod ozbiljnih dimenzija ne sumnjivo lep i sarmantan ali i pored metara relativno tesan. Tesan uslovno receno ali sa nivoom konfora kabinasa od 8-9 metara. Iz tog razloga razmisljam da napravim jednu ozbiljnu modifikaciju po uzoru na Piligram Trawlers, sto mislim da bi moglo da se uradi pre svega na racun motornog prostora. Videcu ako budem mogao da organizujem majstore i ostale resurse mozda se upustim u ovako nesto

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Korisne nadogradnje
« Odgovor #3 poslato: 01. Novembar. 2013. / 12:34:21 »
V drive i pomeranje motora nazad bi oslobodilo mnogo prostora.

Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Odg: Korisne nadogradnje
« Odgovor #4 poslato: 01. Novembar. 2013. / 13:21:51 »
V drive i pomeranje motora nazad bi oslobodilo mnogo prostora.

To je tesko izvodljivo i skupo, meni je ideja da ne diram motor, tj da on ostane tu gde je sada a posto je dosta duboko smesten preko njega da navucem i produzim komiralnicu a skratim zadnju kabinu koja mi je nepotrebna i umesto nje napravim krmenu terasu. Jedina modifikacija na motoru je izmestanje filtera za vazduh i montiranje nekog nacina da sa komilarskog mesta povucem saugh, pristup motoru bi bio sada iz unutra, imam okvirne najgrublje skice

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Korisne nadogradnje
« Odgovor #5 poslato: 19. Novembar. 2013. / 19:04:50 »
Preko leta brod je uglavnom za uzivanje pa nosači za štapove smetaju. Preko zime uglavnom idem na pecanje pa su nosači neophodni.
Zato sam bio primoran da napravim nosače koji mogu lako da se postave i skinu. Evo kako sam to rešio.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Korisne nadogradnje
« Odgovor #6 poslato: 19. Novembar. 2013. / 19:12:41 »
Čuvanje ulovljene ribe i kedera je uvek problem. Bar meni zato što volim da se često pomeram sa mesta na mesto. Napravio sam bazen za čuvanje kedera od 100l. Do sada sam uspevao da kedere očuvam i do mesec dana bez problema. A ulovljenu ribu da donesem do pristana živu.
Bazen je plastični rezervoar za vodu.Na gornjem delu sam izrezao veći otvor i napravio poklopac. Voda se ubacuje preko izbušene cevi koja povećava količinu kiseonika u vodi. Tu je i pumpica za akvarijum koju uključujem povremeno.
Sa strane su dva otvora za ispuštanje vode. Jedan na vrhu a drugi na dnu. Oba vode na ventil koji reguliše da li će se rezervoar prazniti ili će samo oticati višak vode.
Vrlo praktično. Kedere ulovim kada mogu a upotrebljavam po potrebi. Ne pričam o babuškama već o beovicama, običnom kederu i pešu koji brzo uginu u običnoj kanti za kedere.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Korisne nadogradnje
« Odgovor #7 poslato: 18. Januar. 2014. / 00:02:47 »
Ovo uopšte nije loša ideja  tfrdx  i moram da smislim gde i kako ...
Nije mi napamet pao pramac kao mesto za nju a nije da nisam razmišljao.





Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Korisne nadogradnje
« Odgovor #8 poslato: 05. Decembar. 2017. / 20:16:37 »
Na ovom snimku ima dobrih ideja. Neke se mogu i realizovati.



 

NF servisi

Video

Vodostaj

Plovila članova foruma

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika