Autor Tema: Procedura za dobijanje dozvole za radio stanicu i MMSI broja broda  (Pročitano 3206 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Procedura za dobijanje dozvole za radio stanicu i MMSI broja broda
« poslato: 19. Februar. 2014. / 14:11:49 »

Procedura za dobijanje dozvole za radio stanicu i MMSI broja broda

 
Prvi korak – Ime i pozivni znak broda (Prilog 1)

Obratiti se Ministarstvu saobraćaja, Sektoru za vodni saobraćaj i bezbednost plovidbe, Nemanjina 22-26, Beograd, zahtevom za izdavanje rešenja o određivanju imena i pozivnog znaka broda.
Uz zahtev je potrebno dostaviti potvrdu o uplati administrativne takse, kopiju plovidbene dozvole i lične karte i poneti originale na uvid.
 
Zahtev u prilogu 1 ovog dokumenta se podnosi na pisarnici ministarstva u Nemanjinoj 22-26, osoba za kontakt je Milovan Stepanov, dipl.inž. saobraćaja, Rukovodilac Grupe za unutrašnju plovidbu, Ministarstvo saobraćaja, Sektor za vodni saobraćaj i bezbednost plovidbe, Tel: 011/362-88-74, Fax:011/361-74-86, email: mstepanov@ms.gov.rs

http://www.ms.gov.rs/usluge-koje-ministarstvo-pruza-zainteresovanim-licima/#i-10


Drugi korak – Dozvola za radio stanicu (Prilog 2 i 3)

Obratiti se Republičkoj agenciji za elektronske komunikacije, Višnjićeva 8, Beograd, Zahtevom za izdavanje pojedinačne dozvole za radio stanicu na brodu. Uz zahtev se dostavlja prethodno dobavljeno rešenje o određivanju imena i pozivnog znaka iz prvog koraka, kopija plovidbene dozvole i tehnički opis uređaja.

U prilogu 2 ovog dokumenta se nalazi primer popunjenog zahteva RATEL-u za Garmin VHF 100i uređaj, dok je prilog 3 tehnički opis proizvođača uređaja. Osoba za kontakt u RATEL-u je Dragan Vetnić, dipl.inž. Služba za radio-komunikacije, Republička agencija za elektronske komunikacije, tel: 011/2026 837, email:  dragan.vetnic@ratel.rs
Treći korak – Tehnički pregled

Po dobijanju dozvole za brodsku radio stanicu iz RATEL-a, potrebno je obaviti i tehnički pregled radio stanice. Moguće je izabrati bilo koju od ovlašćenih firmi ili pojedinaca sa spiska na: http://www.ratel.rs/uputstva_i_obrasci/tehnicki_pregledi_radio-stanica.56.html

Tehnički pregled je jednostavna procedura merenja snage i frekvencija emitovanja, obavlja se brzo i obavezna je za sve korisnike koji su dobili dozvolu od RATEL-a. Pozitivna iskustva imamo sa firmom PSV Co - Lazara Avramovića 8, 11000 Beograd, Tel: 011/398-6531, 011/398-6549, e-mail: psvco@sbb.rs,
Kontakt osoba: Slavko 063/203-645


Ovde možete preuzeti kompletno uputstvo sa obrascima:  Procedura i obrasci
Petar Maksimović, INFO TEAM d.o.o.

Na mreži bubamara

  • NF clan
  • *
    • Sv.Nikola-Ivona
  • Brod tip: kabinas
  • Dužina: 8m
  • Lokacija: marina dunavac
  • Osp: UMČ
Odg: Procedura za dobijanje dozvole za radio stanicu i MMSI broja broda
« Odgovor #1 poslato: 19. Februar. 2014. / 21:50:07 »
da li se placa jos nesto sem administrativne takse
koliko iznosi ta taksa jhgf

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Procedura za dobijanje dozvole za radio stanicu i MMSI broja broda
« Odgovor #2 poslato: 19. Februar. 2014. / 21:56:13 »
Ja sam platio oko 2100 takse i godišnje se posle plaća 2000 dinara nadoknade za korišćenje etra.


Van mreže milivoj

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Akvarius
  • Dužina: 9,70
  • Lokacija: Novi Sad
Odg: Procedura za dobijanje dozvole za radio stanicu i MMSI broja broda
« Odgovor #3 poslato: 30. Mart. 2018. / 01:00:48 »
Prošao sam celu navedenu proceduru registracije brodske radio stanice, lagano i bez problema. Pošto sam iz Novog Sada, radio stanicu nisam nosio na tehnički pregled u RATEL, tražili su samo marku i osnovne tehničke karakteristike.

Van mreže vepar

  • NF clan
  • *
    • Princeza
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Dužina: 9m
  • Lokacija: Novi Sad
  • Marina: NERK Liman - Novi SAd
  • Osp: UMČ
Odg: Procedura za dobijanje dozvole za radio stanicu i MMSI broja broda
« Odgovor #4 poslato: 30. Mart. 2018. / 08:46:19 »
Da li postoji uslov da radio stanica mora imati automatsku indentifikaciju?
P.S. Makar mislim da se to tako zove... jel je neophodan racun o kupovini radio stanice, jel je neophodan neki ispit za rukovaoca radio stanicom?

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Procedura za dobijanje dozvole za radio stanicu i MMSI broja broda
« Odgovor #5 poslato: 30. Mart. 2018. / 11:47:30 »
Za registraciju stanice nije potrebno da se polaže za rukovaoca. Ni za njeno instaliranje na plovilu.
Registracijom stanice se dobija pozivni broj i MMSI. Stanica bi trebalo da ima mogućnost da se upiše MMSI broj. To je ta automatska indentifikacija. Taj broj služi da se, kada se pošalje signal za pomoć (Distres),  zna o kom i kakvom plovilu je reč. MMSI broj se šalje i preko AIS-a ako ga plovilo ima.
Da skratim. Možeš imati stanicu ali ne bi trebalo da rukuješ njom ako nemaš položeno. Slušanje niko neće kazniti.
Godišnji trošak je 2000 dinara RATEL-u za korišćenje frekvencije.

Van mreže milivoj

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Akvarius
  • Dužina: 9,70
  • Lokacija: Novi Sad
Odg: Procedura za dobijanje dozvole za radio stanicu i MMSI broja broda
« Odgovor #6 poslato: 30. Mart. 2018. / 15:51:19 »
Radio stanicu imam (i koristim ) godinama, plaćam godišnju naknadu, i to je sve. Niko mi nije tražio da imam položen ispit za rukovanje stanicom. Možda zato što je dozvola ograničena na upotrbu na vodi (tvom plovilu), što znači da ne možeš da je odneseš kući i komuniciraš sa drugim radio amaterima.
Ako imaš na plovilu radio stanicu bez dozvole, i u slučaju da te zaustavi rečna policija i zatraži papire o njoj, e onda možeš imati problema. Ali koliko znam, to se nikom od mojih poznanika i kolega još nije desilo. Traže isključivo plovidbenu dozvolu i dozvolu za upravljanje - UMČ.

Ako se u sezoni  puno plovi, onda klasična radio stanica nema zamenu. Iz više razloga, i nikakva pomoćna varijanta sa upotrebom mobilnog telefona, ne može je zameniti.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Procedura za dobijanje dozvole za radio stanicu i MMSI broja broda
« Odgovor #7 poslato: 30. Mart. 2018. / 21:04:10 »
Da li taksisti moraju da polazu i ako moraju sta polazu za rukovanje radio stanicom. To je slicno.
Malo je taj zakon kod nas zastareo. Srecom pa nismo pomorska zemlja.
Ja sam na predavanjima a i kod polaganja za skipera imao predmet rukovanje radio stanicom na moru. Mislim da ne moram da polazem ponovo.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Procedura za dobijanje dozvole za radio stanicu i MMSI broja broda
« Odgovor #8 poslato: 30. Mart. 2018. / 21:14:17 »
MMSI broj  glasi na  brod . Ne moze se prenositi sa broda na brod. To je vazno znati. Kad jednom ukucate MMSI broj u radio stanicu ni to se ne moze menjati. Radio stanica mora da ostane na brodu i ako ga prodate prodajete i MMSI i radio stanicu.
To je jos jedan dokaz da ne mora da se polaze da bi se imala legalna radio stanica na brodu.


Prava pomoc nauticarima bi bilo to da se omoguci upotreba radio stanice na svakom plovilu. Da se povecaju kazne za zloupotrebu, a da se osnove polazu pri polaganju za UMC ako je to neophodno. U mnogo zemalja nije.


 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika