Nautički forum

Održavanje i sistemi => Održavanje plovila => Temu započeo: ☠ 11. Januar. 2018. / 01:41:08

Naslov: Bayliner 2052
Poruka od: 11. Januar. 2018. / 01:41:08
Време је да представим свој нови чамац "Bayliner 2052". У питању је стаклопластично, глисерско корито типа "V" дужине 6,15m, ширине 2,25m, масе 1,05t. Покреће га бродски мотор америчког произвођача "Ford OMC", испоручује 130HP путем "Z" преноса "Cobra".

У овој теми забележћу поправке и модификације које будем обавио.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 11. Januar. 2018. / 01:41:59
Прве радове обавио сам на мотору, јер сам установио да је напукао блок мотора због неиспуштања расхладне течности (воде) из система у зимском периоду.

Размишљао сам како то решити и ступио у контакт са Владом из Београда који је на овом форуму, а по занимању је вариоц и власник је приватне радионице. Тако да смо се и упознали и супер је лик.

Мотор пре вађења и како је оштећење изгледало, а како изгледа после Владиног рада погледајте на приложеној фотографији. Одлично заварено.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 11. Januar. 2018. / 01:42:40
Електро покретач је исправан, али сам одрадио комплетан ремонт код ауто електричара, а бојење сам обавио сам. Мењане су четкице и клизни лежај , а са друге стране котрљајући лежај  замењен је клизним лежајем. Колектор је одличан као и ротор и статор. Све је очишћено и одмашћено, затим подмазано, склопљено и после припреме обојено специјалном црном бојом за моторе која издржава 600 степени.

Погледајте фотографије пре и после ремонта.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 11. Januar. 2018. / 01:44:28
Планирам када се створе услови за такво што, отиснути се Бејлајнером низводно до Доњег Милановца па даље Румунијом до делте Дунава у Црно море. Прошао бих каналом Светог Ђорђа. Е сад...

Све време мота ми се по глави она заварена пукотина и језа ме подилази шта ако то попусти? Шта ако вода из расхладног система почне капљати, цурити у моторни простор, јер је вар попустио. Шта ако то буде негде у Румунији у неком од споредних канала покрај канала Св. Ђорђе, шта ћу онда?

Мајстори су ме убеђивали да је мала вероватноћа за такво што, јер је добро урађено, нема притиска због отвореног система, и нема везе са компресионим делом мотора, глава је исто исправна.

Међутим, мени црв сумње сврдла по глави, не да ми мира. Легнем увече и улазим у филм како пловим, сунце обасјава моје путешествије, пролазим Ђердап и тамо негде, хиљадама колометара од отаџбине -попусти мотор!!  Бем` ти свеца!  Расте притисак у мрачној соби, као да сам у каналу Св. Ђорђа. Ено очи су фокусиране на моторни простор и тачно видим како се појавила напрслина услед напрезања, дуге пловидбе, велике спољне температуре. Ама све се спојило у једну виртуелну причу коју одашиља мозак. Мотор се пуши, подиже се радна температура, пада притисак уља... КРЦ!

Како ме зле мисли не би више возале по виртуелној слици од које се моји нерви грче и извијају као на таласима одлучио сам обуставити даљи ремонт мотора и купити други. Проблем је био у слабој понуди, јер је овај модел убациван у Бејлајнера само у периоду од 5 година. Бавио сам се месец детективским послом "њушкања" по огласима. Прегледао сам скандинавске земље, Аустрију, Немачку, међутим "мрка капа".  Само појединачни делови или неисправни примерци по цени од 800 евра.

Како сам био заокупљен истраживањем појавио се у једном моменту у Немачкој мотор без издувне гране и сифона, исправан, ремонтован у комплету 2013 године, вожен до 2015 и од тада стоји у гаражи. У склопу ремонта,, одрађено је и комплетно бојање.

Цена?  Ситница...  :))

Цепам поново за Швабију у град Улм. Нашао сам се са власником и отишли смо заједно у близини до његове гараже. Гаража боли глава. Зидано на циглу, бетонски темељи, читока врата, опционо грејање, више помоћних просторија. Неки аутомеханичари по Србији немају такве објекте. Мотор стоји на свом постољу изварен искључиво за овај мотор. Добијам на поклон једну гуртну (молим помоћ ЛСИ-а да ми напише како се ово каже на српском језику), два одлична пропелера и две гуме за кардан.

На царини проблем. Сумњива им цена, а немају параметар у виду огласа како би упоредили цене.  Зове ме шпедиција и каже да нађем неки оглас или ће они сами проценити мотор.
` Бем ти тетку расчупану па то може бити астрономска сума ако погледају цене бродских мотора.  То су бибер цене, то су суме... Сетио сам се једног огласа који сам имао у историји прегледа у Интернет прегледачу. Оглас је неактиван већ 2 године, али та страница не брише огласе као рецимо "Купујем продајем".

Цена из огласа за комплетан мотор гласила је на 150 евра и прихваћена је.

Тренутно су радови на монтажи ел. покретача, ремонт алтенатора, замена свећица, каблова, разводне капе, руке и још увек је ван чамца.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 11. Januar. 2018. / 14:55:30
Купујући други мотор добио сам од продавца на поклон и два одлична пропелера за Бејлајнер. Димензија једног је 13 3/4 х 15, а други је "Michigen" i сем серијског броја нема ознаку величине.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 11. Januar. 2018. / 14:59:51
Сифон и издувна грана су били пуни каменца и разних других нечистоћа које су се окамениле. У сифон сам сипао сону киселину 16% као и у издувну грану. Њој сам отвор на другом крају запушио панцир траком како течност не би исцурела. Након тога  доста се очистило, али недовољно. После сам купио 8 литара јестивог сирћета, загријао у посуди на 70 степени и убацио унутра сифон. То све је трајало пар сати. Фотографија у прилогу.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 11. Januar. 2018. / 19:41:38
Након третирања киселином, механички сам одстранио остатке каменца, јер после дејства киселине лакше се одваја.
Види се како је корозија површински захватила већи део сифона.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 11. Januar. 2018. / 19:41:59
Однео сам код стругара да поравна све површине где належу заптивачи.

Следећи корак је био уклањање корозије. Уклоњена је у потпуности механичким путем без употребе Антироста и сличних хемијско-агресивних производа.

Користио сам ротациону брусну плочу, затим мању ротациону, жичану четку како би уклонио боју и корозију из неприступачних углова и на крају ротирајућу, ширу, мекшу месингану четку као завршницу. Боја и рђа у потпуности су уклоњене.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 11. Januar. 2018. / 19:42:26
Следећи корак -бојење.

Исекао сам 4 памучне крпе. Прву сам напотио нитро разређивачем и пребрисао неколико пута сифон. Када се испрљала, заменио сам је следећом и тако редом док сва нечистоћа и масноћа нису уклоњене.

Обојао сам у црну боју намењену за моторе и температуру до 600 степени. Нанео сам танак слој, сачекао да се осуши 15-20 минута и поновио поступак 4 пута. Након последњег слоја оставио сам 24 сата да боја у потпуности очврсне. Фином шмирглом матирао сам испупчена слова "OMC", облепио креп траком и обојио у црвено како је било и у оригиналу.
Овим је завршена репарација сифона и спреман је за уградњу на мотор.
Фотографија у прилогу.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dule 11. Januar. 2018. / 23:12:17
Odlično uradjeno.
Ipak jedan savet iz iskustva.
Riser je deo motora koji je najčešći uzrok velikih šteta na motoru. Riseri se ne popravljaju. Menjaju se. Kao gume na Z pogonu. Zid izmedju vode i izduvna je tanak i ako dodje do prodora...
Voda i izduvni gasovi se spajaju tek na izlazu. Ako se to desi ranije zbog rupice od korozije ili istrošenosti voda će se vratiti u cilindre prilikom gašenja motora.
Pri ponovnom startovanju može svašta da se desi.

Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 12. Januar. 2018. / 10:55:50
Обратио сам пажњу на тај детањ. Водени канали су били пуни каменца, а на појединим уским деловима у потпуности запушени. Колико сам приметио корозија са унутрашње стране није могла доћи до метала од ових наслага.

После чишћења остало је још мало на зидовима канала, али то  је милиметар, два и не игра улогу у протоку воде.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 12. Januar. 2018. / 10:58:00
Издувна грана после чишћења воденог канала киселином. Следећи корак је механичко одстрањивање корозије и старе боје. Поступак бе бити исти као и код сифона.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 13. Januar. 2018. / 13:36:57
Водени простор на издувној грани отворен је са оба краја. На једном крају су водени канали који улазе у сифон, а на другом прикључак за некакву рачву кроз коју се улива вода. Како сам требао напунити сирћетом водени простор морао сам заптивати ову другу страну где иде рачва. Требало ми је нешто једноставно што се брзо монтира. Да држи јако залепљено, јер на 5 милиметара даље са једне и друге стране налази се отвор са навојем и нисам желео да га сирће нагризе. Сетио сам се панцир траке. Има јак лепак и трпи притиске. Камионџије је користе кад пукне црево притиска или било које друго. Очистио сам површину, прешмирглао, обрисао нитро разређивачем и залепио на отвор. Фиксирао сам издувну грану у водораван положај и лаганим наливањем стало је око 2,5L кухињског сирћета. Након овог обрисао сам нитро разређивачем горњу налегајућу подлогу где се поставља заптивач како би уклонио могуће остатке сирћета.

На приказаној фотографији можете видети колико је навој близи, а трака и даље онемогућава сирћету да продре до њега. Овај систем је издржао 5 сати, након чега је сирће продрло до навоја, али није цурило напоље. Испразнио сам издувну грану, очистио површину и поново залепио панцир траку.

Пре ове идеје помислио сам заптивач направити од парчета лима  избушен на истим местима и уз помоћ вијака и заптивне масе стегнути га и онемогућити отицање сирћета.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 22. Januar. 2018. / 14:55:14
Други мотор који сам купио у Немачкој. Ради се припрема за убацивање у чамац.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 24. Januar. 2018. / 18:34:45
Давач притиска уља.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 26. Januar. 2018. / 19:26:00
Рачва-кућиште термостата пре потапања у кухињску сирћетну киселину. Монтира се на издувну грану. Лако се могу запазити наслаге каменца.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 26. Januar. 2018. / 19:35:16
Унутрашњост пре потапања у кухињско сирће (слика изнад) и након вађења и механичког одстрањивања  остатака каменца ротационом челичном четком (слика испод). Било је потопљено 24 часа.
Може се приметити да је каменац уклоњен.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 26. Januar. 2018. / 19:42:21
Рачва-кућиште термостата после механичког одстрањивања површинске корозије и боје.
Исти поступак као и раније. Ово је фаза пре и после чишћења спољне површине нитро разређивачем непосредно пре бојења.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mezija 26. Januar. 2018. / 19:53:08
Da li postoji otvor gde bi moglo; trebalo da se postavi ulozak od magnezijuma?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 26. Januar. 2018. / 19:55:41
Погледао сам и нисам нигде приметио да постоји таква могућност.  Протекторе сам запазио на "Z" нози, у лошем су стању и потребна је замена.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mezija 26. Januar. 2018. / 20:02:46
Trebalo bi da postoji za svaki sklop motora koji je od istog materijala a gde prolazi voda iz ,u ovom slucaju reke.
Postoje u obliku patrona mozda ne bi bilo lose negde izmedju termostata i izduva postaviti jedan.
To je otvoreni sistem?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 26. Januar. 2018. / 20:42:24
Поставио сам питање о заптивачу термостата у теми: http://www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=1805.msg12423#msg12423

Данас сам се консултовао с мајстором. По њему овде иде гумена заптивка, дупла, која се навуче преко шешира термостата. Тада је са обе стране шешира. Са таквим заптивачем није у директном контакту са рачвом, нити издувном граном.

Да ли мислиш да треба протектор због различитих материјала потопљених у воду која представља  електролит? У конкретном случају термостат од месинга и издувна грана, као и рачва од гуса. Због галванске струје?


Јесте, отворен систем.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mezija 26. Januar. 2018. / 20:56:57
Protektor je potreban kao zastita od korozije uopste.
Sklopovi motora od istog materijala povezani medjusobno mogu da se zastite jednom zrtvenom anodom.
Sklopovi od razlicitih materijali bi trebalo da imaju svako svoj protektor. Naravno termostat je zamenski deo i nestiti se posebno.
Radi se o smanjenju korozije unutar delova gde prolazi "sveza" voda a nisu zamenski.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 26. Januar. 2018. / 20:58:22
Где би по теби требао погледати на мотору да ли постоје (аноде)?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mezija 26. Januar. 2018. / 21:03:01
Patroni za motore obicno imaju cep sa navojem i izgledaju spolja kao sraf .
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 26. Januar. 2018. / 21:35:11
Кад ухватим времена погледаћу детаљније мотор.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 26. Januar. 2018. / 22:27:25
Обојена рачва.  Спремна за уградњу термостата, заптивки и монтажу на издувну грану.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 27. Januar. 2018. / 13:26:03
Поступак којег се придржавам:

- Каменац је уклоњен потапањем у сирћетну киселину (кухињску), а остаци уклоњени  ритационом челичном четком постављеном на бушилицу. Ако би негде остао дебљи слој користио сам  дугачак одвијач и куцкао по њему малим чекићем, затим ротациона четка и тако у круг до задовољавајућег резултата. На крају део је испран млазом воде.

- Спољна површинска корозија и боја уклоњене су брусном плочом монтираном на брусилицу, затим ротационом челичном и на крају ротационом месинганом четком постављеном на бушилицу.

- Није коришћен "антирост" нити било које друго хемијско средство за одстрањивање рђе.

- Непосредно пре бојења пребрисана је  спољна површина памучном крпом натопљеном нитро разређивачем. Одрађено је неколико пута и промењене су 3 крпе због запрљања. Овим поступком уклоњене су нечистоће и масноћа.

- Бојено је у 3 танка слоја. Размаци између наношења слојева су око 10-15 минута ако је спољна температура 23 степена целзијуса. У просторији је било између 12 и 15 степени  целзијуса, па је временски интервал између наношења био имеђу 30 и 40 минута. Ова боја потпуно очврсне када се запече. То се ради када је у потпуности сува. Може се запећи у пећници на 160 степени, али ће се то свакако догоди кад се први пут покрене мотор и достигне радну температуру. Ова боја штити бродски мотор од спољне корозије.

- Боја је у спреју за специјалне намене  -бојење мотора. Има их разних, од оних које издржавају 150, 300 па до 600 степени целзијуса. Изабран је овај последњи, термо најотпорнији у црној боји. Он је уједно и најскупљи.

"Body Heat Super 600C" (Слика у прилогу)
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 14. Februar. 2018. / 23:55:07
Ремонтован је алтернатор. Замењен колектор и лежајеви, а четкице су одличне. Вероватно су мењане.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 03. Mart. 2018. / 20:01:31
Поред толико продавница резервних делова, у Србији није могуће купити зупчасти каиш и затезач за бродски мотор "Ford OMC 2.3L".
Дистрибутер "Dayco" производа у Србији ово нема на стању, нити може прибавити зупчасти каиш "Dayco 95014". О затезачу да и не причам...

Нашао сам овде две стварчице у Немачкој. Сет кошта 125,90€. (Слика бр. 1)

Сетих се да је на парче папира продавац бродског мотора записао Интернет адресу америчког предузећа које продаје резервне делове за све аутомобиле које су до данас конструисани.  Скренуо је пажњу да је мотор "Ford OMC 2.3L"  идентичан мотору који се убацивао у аутомобил "Ford Renger 2.3" и да ту могу наћи све резервне делове, уосталом пре пар година и он је поручивао сет за генералну.
Питао сам га зашто није поручио у Немачкој кад ту живи. Одговорио је да је Америка мноооого јефтинија.

Посетио сам страницу и уверио се да зупчасти каиш и затезач коштају само 18,50€.  (Слика бр. 2)

Невероватна је разлика у цени. Наручио сам одмах 2 сета.  (Слика бр. 3)
Поштарина износи 29,25€.
Комплетан рачун (2 зупчаста каиша, 2 затезача и поштарина) износи 66,29€.


Интернет страница: www.rockauto.com
Погледајте шта је "онлајн" продавница аутомобилских резервних делова. Имате све моделе икада произведене, укључујући и за аутомобиле са почетка 20. века. Имате делове и за "Ford T"!

Многи бродски мотори идентични су аутомобилским па се јефтини, а квалитетни делови могу наћи и за друге моделе.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 13. Mart. 2018. / 13:53:29
Данас је стигао пакет из САД-а са два сета зупчастих каишева и затезача. Један одмах уграђујем, а други је за резерву.
Царина и порез износили су 1235 динара.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 21. Mart. 2018. / 16:56:52
У међувремену одлучио сам ремонтовати  и "Z" ногу. Добра је, али одлучио сам променути све заптиваче и семеринге у горњем и доњем делу као и на звону (трансому). Мења се и централни лежај, сви протектори...   Да скратим -мењам све!

Један део делова стигао је из иностранства, а понешто се нашло и на нашим просторима. Најефтинији делови су наравно у Америци.

Занимљиво је да сви резервни делови са ознаком  НАУТИЧКИ имају бибер цену. Нађете ли идентичну робу без поменутог назива -цена је бар дупло или тродупло нижа, а у неким случајевима нижа је и до 10 пута.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 20. April. 2018. / 19:14:05
Стигло је још нешто од делова...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 25. April. 2018. / 16:20:19
Данас је стигао импелер, 5L синтетичког моторног уља "RAVENOL 25w40" и 2L уља за мењач истог произвођача.
О маринским уљима и мазивима "RAVENOL" можете прочитати овде: www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=1899.msg13103#msg13103
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 25. April. 2018. / 16:32:22
На приказаним фотографијама је стамбени простор који сам годинама, мало по мало, претворио у складиште наутичке опреме.   :)
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 27. April. 2018. / 18:46:39
Сређен део блока мотора на који се поставља издувна грана. Постављене су нове свећице "Champion RS12YC".
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mezija 28. April. 2018. / 07:24:42
Mozda bi trebao da promenis cepove od vodenog prostora.
To nije skupo ali pomaze ako se u nekom slucaju zamrzne tecnost za hladjenje.
Kad ga detaljno sredjujes
Cemu sluzi izvod kod cepa u desnoj strani trece fotke?
Mozda je to mesto za anodu
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 28. April. 2018. / 11:05:29
Добро си запазио. Ту се налази 4 навоја за вијке. Код мене су сва четири слободна. Помислио сам, као и ти да се ради о местима за аноде. На старом мотору (који сам избацио због напуклог блока) ова места су такође слободна.

На овом видео снимку, (премотај на 0:20) иста ситуација.

https://youtu.be/2qoJN9pGm24



Ево још један снимак где су навоји слободни -нема ничег. Премотај на 0:06

https://youtu.be/JNwtPvUD3fo


Погледао сам на Интернету фотографије ових мотора и на њима су такође навоји слободни. Ево пар фотографија различитих мотора у прилогу.

На крају сам пронашао који део се ту причвршћује -Power steering pump (серво пумпа).
Овај мотор уграђивао се у неколико модела Фордових аутомобила, међу којима су Ренџер и Мустанг. Пумпа се опционо убацивала и у глисере са серво системом управљања. Слика у прилогу.

Можда би се ова позиција могла искористити за постављање анода?

Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dule 28. April. 2018. / 18:02:21
anode se postavljaju tako da budu potopljene u tečnost za hladjenje.
Uglavnom u izmenjivač.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 28. April. 2018. / 20:13:56
Ааа... значи то је систем -мора бити потопљена. Хвала, веома битна информација. Претпостављам ако није потопљена, нема функцију. Постоји на "Z" нози 3 или 4 аноде, али не и на мотору.
На који би је начин могао поставити, ако нема за то фабрички предвиђено место?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dule 29. April. 2018. / 14:04:38
Zašto bi je postavljao ako nije potrebna?
Noga je potopljena, napravljena je od različitih metala i može da strada. Podvodni deo metalnog korita se štiti zbog delovanja drugih metala u vodi (pristani, drugi brodovi...)
Motor nije potopljen u vodu pa mu ni zaštita nije potrebna.
Saće u izmenjivaču je uvek u tečnosti i zato se štiti anodama.
Anoda koja nije u vodi nema funkciju. Da ima svima bi bilo lakše. Ne bi vadili plovila radi zamene anoda nego bi anode rasporedili po palubi :)
Galvanske struje se kreću kroz vodu. Elektroliza slabog inteziteta ali konstantna i proizvodi velke štete.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 29. April. 2018. / 14:39:25
Питао сам из разлога што су неки од наутичара који имају бродске моторе рекли да њихов има аноде на мотору у облику "цигарете" која се уврће на одређено место предвиђено тој намени. Код мене видим да нема... Није ми јасно како код неких има, а код других нема.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mezija 29. April. 2018. / 16:46:18
Ma ja mu dosadjujem .
Ima direktno hladjenje a cistio je vodeni prostor od rdje i kamenca.
Pomislio sam da bi mu anoda u motoru pomogla
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dule 30. April. 2018. / 17:31:26
Sigurno ne pomaže protiv rdje i kamenca. Ti motori su napravljeni tako da i morsku vodu dobro podnose. Istina, mora se ispirati zbog soli a u slatkoj vodi se ispire zbog naslaga mulja.
Što se anoda tiče nije loše da se gradivo obnavlja dok svima ne bude jasno. Na reci je problem mnogo manji nego na moru ali ipak može da prouzrokuje štetu.

Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dule 30. April. 2018. / 17:45:21
Питао сам из разлога што су неки од наутичара који имају бродске моторе рекли да њихов има аноде на мотору у облику "цигарете" која се уврће на одређено место предвиђено тој намени. Код мене видим да нема... Није ми јасно како код неких има, а код других нема.


Moroti koji imaju izmenjivače toplote za rashladnu tečnost i ulje imaju anode u izmenjivačima. Razlog je što je saće napravljeno od jednog materijal a kućište od drugog. Obično je saće bakar ili neka legura. Tako se štiti izmenjivač. Motori koji imaju direktno hladjenje vodom iz reke ili mora (kao tvoj motor) nemaju anode. Bar ih ja nisam vidjao a koristio sam dosta tih motora.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mezija 30. April. 2018. / 18:00:06
Sigurno ne pomaže protiv rdje i kamenca.


Nisam siguran da magnezijumska anoda ne pomaze protiv kamenca mozda ne 100% al ugradjuju ih i u bojlere bas u tu svrhu.
Na starijima nisu .
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 30. April. 2018. / 20:42:57
Motori koji imaju direktno hladjenje vodom iz reke ili mora (kao tvoj motor) nemaju anode. Bar ih ja nisam vidjao a koristio sam dosta tih motora.

Што не рече раније...   :)
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dule 01. Maj. 2018. / 17:53:36
Za bolje razumevanje :  http://www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=1905.msg13143;topicseen#new


Koroziju ne možeš sprečiti. Možeš je privremeno zaustaviti ili smanjiti. Štetno dejstvo galvanke korozije se može sprečiti.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dule 01. Maj. 2018. / 19:51:18
Nisam siguran da magnezijumska anoda ne pomaze protiv kamenca mozda ne 100% al ugradjuju ih i u bojlere bas u tu svrhu.
Na starijima nisu .


Ne pomaže protiv kamenca.
Citat:
"U toku eksploatacije bojlera, na pojedinim kritičnim mestima na kazanu dolazi do smanjenja ili oštećenja zaštitne emajlirane prevlake. Između kritičnih mesta i anode se javlja napon slabog inteziteta, usled čega dolazi do pojave "zaštitne" struje elektrona sa anode na nezaštićeno mesto na kazanu. Na taj način se "žrtvovanjem" anode produžava vek trajanja kazana. Veća provodljivost vode i viša temperatura vode negativno utiču na vek trajanja anode. Naša preporuka je da period provere istrošenosti anode ne bude duži od 36 meseci. "

Informacije radi... proizvodjači preporučuju da se kamenac čisti već posle 6 meseci upotrebe bojlera.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mezija 01. Maj. 2018. / 20:31:32

http://www.zavarivaczajecar.co.rs/faq.htm
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dule 01. Maj. 2018. / 23:28:03
Ok. Procitao sam ali to se ne slaze sa mojim nacinom razmisljanja.
U bojleru je voda. Tu je grejac, kuciste i kod nekih izmenjivac. Najmanje dva razlicita metala. Magnezijum se ubacuje da ih zastiti od galvanske korozije. Kakve to veze ima sa kamencem?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mezija 01. Maj. 2018. / 23:57:03
Naravno da je zastita od diferencijala materijala tzv galvanske struje glavni razlog upotrebe magnezijumske anode.
Za kamenac mislim da usporava talozenje na grejacu u slucaju bojlera..
Tako bi trebalo da se ponasa i kanalima hladjenja motora.
Kako god.
Mislim da je bolje imati anodu na stabilnom motoru pogotovu kod motora sa otvorenim hladjenjem.
Motori koji imaju izmenjivac obicno imaju antifriz i nemaju potrebu za zastitom. Treba zastititi izmenjivac jer kroz njega proazi voda iz reke ili mora..
Ako postoji mesto na motoru treba zameniti anodu.
Na crtezu motora koji je Zox postavio pod rednim brojem 2 pise anoda ali se na crtezu nevidi gde je to barem kod mene crtez je presecen i nevidi se ceo
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 02. Maj. 2018. / 00:36:11
Добро си запазио, али то се односи на аноде на "З" нози. На горњем делу слике нема тог броја, већ се налази на следећој где је приказана "З" нога.
Тај приручник за ОМЦ моторе можеш погледати у теми: http://www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=1740.0
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dule 02. Maj. 2018. / 00:47:53
Blok motora je liveno gvozdje. u kanalima kroz koje propazi voda nema drugih metala. pa i da ih ima (sonde) stradace one a ne blok. Tu jednostavno ne dolazi do galvanske vec samo do obicne korozije koja se ne moze spreciti anodama.
Ja stvarno nisam ni video a ni cuo za anode u bloku motora.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mezija 02. Maj. 2018. / 00:54:54
Ok naucim nesto svaki dan
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mezija 02. Maj. 2018. / 12:03:46
Kazu da kod otvrenog sistema hladjenja  koriste termostati koji rade od 55 do 70 ° C umesto 75 -85° C pa se na taj nacin smanjuje kolicina kamenca u kanalima za hladjenje.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 03. Maj. 2018. / 12:56:45
Другари, имао бих једно питање.

На Фишермену (маса чамца са главним мотором око 450kg) имао сам помоћни мотор Томос 4, годишта 1978-ог, а од производње до данас потошио је укупно 2 резервоара горива. Највише само за повремено паљење. Могло би се рећи да је нов.

Маса Бејлајнера је 1050kg.

Да ли га могу користити на Бејлајнеру као пом. мотор с обзиром на тежину чамца?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Bakara 03. Maj. 2018. / 13:23:24
1000kg nije neki problem za tomos, pomerice ga gde treba sa plovnog puta. Samo ces eventualno videti da li ti treba teretna elisa, ili moze i sa tom koju imas. Moj Albin ima oko 1.5t, i isto planiram Tomosa. Probao sam ga sa T4.5 ali kratko, pa ti ne mogu reci koliko je isao uzodno/nizvodno, ali da moze - moze  cvbgfd
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: zankiki 03. Maj. 2018. / 16:00:55
Ja sa Johnsonom 4KS, idem uzvodno 2-3 km/h, a čamac mi ima 2,5-3 tone.
Ovo 2-3 je odokativno, ali pomeram se.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 03. Maj. 2018. / 17:58:04
Планови су да се вуче на море. Не знам како би се тамо понашао.
Да ли је довољна снага ако узмемо у обзир да је 2,2 KW, односно 2,96 HP, (по каталогу)?
Да ли је изражена снага на радилици или пропели?

Знате оно: -Одеш 3, 4, 5 NM од обале и угаси се мотор, неће да упали,чамац 1,05t и плус 3,4 особе, комплетна опрема, а помоћни је Томос 4...


Питам вас, јер имам потенцијалног купца за мотор. Ако ми овај одговара не бих га продавао ни за 300 евра колико знам да бих добио.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: sceka 03. Maj. 2018. / 19:56:11
@Zox, par stvari: sta ces da radis 5 NM (priblizno 10km) od obale na sred mora? Drugo za takve probleme kao prvo imas mobilni telefon i Beofeng-a. Kao trece sta ces da kupis za 300e a kazes da je tvoj motor u super stanju?

Siguran sam da je motor od 4ks sasvim dovoljan da te doveze do obale na nekom normalnom rastojanju ako ti se desi nesto nepredvidjeno jer u normalnom koriscenju tvog camca ti si uvek relativno blizu obale a posao pomocnog motora je da te skloni sa puta i doveze do najblize obale.

Ukoliko ne planiras neke specijalne avanture tebi u blizini ima uvek nekih camaca i plovila koji ce ti priteci u pomoc samo treba da imas neki od nacina da ih dozoves (truba, rakete, baklja, ...)

Kao primer pogledaj ovaj video gde covek sa 2,3hp Hondom gura jedrilicu od 23ft brzinom od 2,4 cvora (dovoljno je da odgledas samo zadnji deo videa):

https://www.youtube.com/watch?v=Qki9jz8B2tA

 juhgfd
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 03. Maj. 2018. / 20:56:47
Планирао сам следеће године препловити од острва Евије до острва Скијатос на плажу Кукунариес.
Оптрилике као на карти. Кренуо би најкасније у 8ч и 30м, пловио би мало око острва, испробао плаже и гледао да се до 19ч вратим назад на Евију.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: sceka 03. Maj. 2018. / 21:28:21
Na tom putu ti su najudaljeniji od neke obale oko 7 km sto znaci da si sigurno u dometu mobilnih telefona, Beofeng ima domet oko 5km (verovatno) a sigurno je da tokom dana ima i dosta brodica koji tuda plove. Tomos ce te sigurno dobaciti do najblize obale zlu ne trebalo, ali ti ponesi i svetlosne i zvucne signale (rakete, baklje, trubu), pogledaj vreme za taj dan (Windy, Weather&Radar, ili slicne aplikacije) i slobodno kreci.

Jedan savet je da ne bi bilo lose da imas neku vezu sa internetom zbog provere vremenskih prilika. Za to mozes da koristis neki stari telefon kao Hot-spot ili da uzmes neki mobilni ruter.

 juhgfd
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 04. Maj. 2018. / 13:06:07
Баш тако, најудаљенија тачка је око 7km. Имам телефон, кинеза Баофенг...
Сигналне ракете, димне кутије, односно комплетну додатну опрему за чамац продао сам са Фишерменом. Такав је био договор па морам све поново купити.

Видео сам овде на наутичком везу ка временској прогнози за поморце www.windy.com/?39.087,23.229,12. Користио сам је прошле године на мору. Одлична страница!    rfcdvb

Значи Томосаки ће бити океј. Онда јављам да га ипак не продајем.

Хвала свима на одговорима.


 juhgfd

Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 04. Maj. 2018. / 16:30:56
Како чамац није никада бојен изнутра, сад када је извађен мотор хтео бих тај део унутрашњости освежити са  адекватним премазом.

Видео сам да се у Технонаутици може купити "Бродолукс ПУ (двокомпонентни полиуретански премаз)".

Да ли би ова боја одговарала?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 05. Maj. 2018. / 20:28:42
Нико нема искуство са Бродолуксом?    Ок.

Ових дана бавио сам се издувном граном. Овако је изгледала кад је демонтирана са мотора.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 05. Maj. 2018. / 20:31:25
Механичко одстрањивање рђе.  На крају сам и механички одстрањивао заостали каменац одвијачем и малим чекићем. Невероватно колико га је било, али је уклоњен.

Јбг, кад имаш чекић -све ти личи на ексер.   :)
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 05. Maj. 2018. / 20:32:49
Одмашћено нитро разређивачем и припремљено за бојење.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dule 06. Maj. 2018. / 11:03:07
Mnogo posla.
Da li si merio kompresiju, obradio glavu i ventile, pregledao uljnu pumpu?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 06. Maj. 2018. / 12:05:27
Ако си пратио тему (верујем да јеси), ово је издувна грана од претходног мотора. Други је купљен без ње и пребацујем је. Мотор је ремонтован 2013 г., а из чамца демонтиран 2015 г. и од тада стоји у гаражи. Притисак је мерен пре пар месеци и већ сам заборавио колики је тачно. Мислим да око 125PSI на сва 4 цилиндра. Могуће да у теми, у ранијим постовима има податак.

Није ми проблем овакав посао. Ове обичне ствари знам и сам урадити. Уживам и штедим новац, а реално ко би се прихватио и за коју суму новца ово радити? Вероватно нико или би цена била папрена.
Монтажа делова на мотор, убацивање у чамац, ремонт "З" ноге и др. одрадиће мајстор.

И на крају кад га будем продавао (једног дана...), појавиће се купац који ће то ценити и платити. Тако сам продао и прошли чамац. Уговорена цена на  "слепо" за Фишермена била је 5400 евра. То је око 500-600 евра мање од уложеног, али сам га користио 3 године. Кад продајем ствари -не журим, јер нигде не гори.
Чекам... Свака роба има свога купца.

Иначе, остао ми је комплетан резервни мотор до последњег вијка. Исправно све осим блока. То је тај што је пукао од неиспуштања течности за хлађење у току зиме.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 07. Maj. 2018. / 13:06:49
Обојена издувна грана.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 13. Maj. 2018. / 11:58:17
Стигао је остатак анода. Цена за три приказане је 7500 динара. Иначе, ове аноде нису магнезијумске, нити цинкове.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 26. Maj. 2018. / 16:54:55
Колено (рајзер) има оштећење које сам накнадно приметио и није за даљу експлоатацију. Половних има неколико комада у САД-у и Канади, скупи су (од 100,00$-200,00$) и у сумљивом стању, а цена самог транспорта око 200,00$

Пробао сам ово решити конструисањем колена и издувне гране од прохрома у радионици која се бави између осталог и овим пословима. Цена је погођена на 250,00€. Кад сам донео узорке, коригована је на 300,00€. Ипак на крају... Сувише компликован захват те мајстор не може гарантовати да неће дођи до деформација приликом заваривања... С тога одустаје од захвата.

Како бих скратио поступак и продужавање агоније, одлучујем се за једино сигурно -ново колено и нову издувну грану.
Стару издувну, исправну огласио сам на продају.

Ово је иначе у историји најскупља нова издувна грана и колено које сам икада видео у огласима и то код 100% свих могућих продаваца.      decgfd

Цена: 1736,00€              :)
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 02. Jun. 2018. / 15:01:03
Радови напредују. Замењен разводник паљења и индукциони калем (бобина). Разводник је био у кратком споју, а индукциони калем неисправан. Имао сам оба дела у резерви са другог мотора тако да је мајстор одмах одрадио замену.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dule 03. Jun. 2018. / 11:16:52
Razvodnik paljenja je sa platinama ili elektronski?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 03. Jun. 2018. / 12:06:45
Платинско дугме, мада планирам (кад све свршим)  уградњу електронског паљења. Боља је и тачнија варница, нема кориговања платина како се троше.

Нашао сам на Интернету делове за преправку за ОМЦ 2.3: https://www.hot-spark.com/1-3DEL4U1.htm


Има и на Јутјубу како се спаја. Принцип је исти код свих мотора.


https://www.youtube.com/watch?v=eVspaKBEGoM


Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dule 03. Jun. 2018. / 12:19:01
Ja sam to radio na istom motoru pre desetak godina. Kupiš elektroniku za Yugo 45. Strugar prepravi osovinu i to radi bez greške. Platine su nepouzdane.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dule 03. Jun. 2018. / 12:28:03
Sad sam se setio. Mora da se sa usisne grane poveže i vakum. Ništa komplikovano. Mnogo je jeftinije nego da kupuješ setove za zamenu.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 03. Jun. 2018. / 13:44:17
Узмем разводник паљења од Југа 55 и преправим код стругара?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dule 05. Jun. 2018. / 19:10:56
Da, to isto je uradio i moj drug Toma na istom motoru. Radi se samo mala prepravka.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 05. Jun. 2018. / 21:15:30
Да ли се користе и прилагођавају делови из разводне руке Југа, те се монтирају на ОМЦ разводник? Осовина, зупчаник и остало се подоста разликује.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dule 06. Jun. 2018. / 11:59:20
Prebacuje se samo osovina sa zupčanikom. Znam da se koristi kućište juga jer sam kupovao rezervnu razvodnu kapu.
Autoelektričari znaju kako se to radi.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 09. Jun. 2018. / 14:23:55
Видећу још... То ћу оставити за крај.
За сада ми је интересантна могућност наручивања новог, оригиналног, електронског разводника паљења из САД-а по цени од 43,11€, а са поштарином 72,80€. Већ сам наручивао преко ове странице. Најачи су. Имају делове за сва могућа возила, чак и за Форд Т који се производио од 1908 до 1927 године.
Доста аутомобилских мотора је фабрички маринизирано па се могу наћи оригинални делови који немају у свом називу "наутички" и цена им је више него повољна.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 09. Jun. 2018. / 14:25:46
Издувна грана долази у комплету са свим заптивкама, брезонима и матицама. Исто тако и колено (рајзер).
Спајање издувне, колена, кућишта теромстата са термостатом. Све ново осим кућишта термостата (слика у прилогу).
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 21. Jun. 2018. / 13:22:42
Идемо даље...

Приче из мајсторске радионице -убацивање мотора.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 25. Jun. 2018. / 13:44:47
Нова издувна грана и колено још једном обојани и спремни за уградњу.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 25. Jun. 2018. / 13:47:28
Мења се и карбуратор (који сам имао у резерви). Пре тога купљен сет за репарацију како би се изменили сви предвиђени делови, цена је 11000,00 динара.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: cikazuba84 10. Jul. 2018. / 18:02:21
Auuuu,interesantan hobi druze,nadam se da imas racunicu za ovu zajebanciju,svaki drugi nauticar bi verujem popizdeo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 11. Jul. 2018. / 00:47:40
Само опуштено и "но сикирики"! 
nrtrdedg
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 19. Jul. 2018. / 19:40:28
Мање-више све је још увек растављено...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 19. Jul. 2018. / 19:44:22
Звоно "З" ноге (трансом) скинуто је са чамца, припрема се за бојење и комплетну замену заптивача и семеринга. Исто тако и "З" нога коју нисам фотографисао (заборавио сам).

Трансом је океј, није оштећен галванском струјом.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 19. Jul. 2018. / 19:53:09
Како је "З нога" укоњена проверено је у каквом стању се налази крмено зрцало.  Стање одлично!

Освежиће се бојом моторни простор Хемпеловим епокси прајмером, а затим Хемпеловим полиуретанским лаком. Захватиће се и део крмене даске где је боја оштећена.

Све што је испод лајсне (гуменог одбојника који се налази око чамца) и уврнуто је у корито или пролази кроз њега демонтира се, чисти и пре враћања убризгава заптивна маса како би целина херметички била затворена.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 19. Jul. 2018. / 20:08:15
У доњем делу где се причвршћује за звоно "З ноге", ауспух је захватила галванска корозија. Све је било повезано на масу, али...

Одсеће се отприлике како је означено са две црвене линије, наварити нови део и обрадити како би могао налећи на трансом. Жута стрелица показује место где се појавила рупа на алуминијуму од галванске струје. Мало је ниже па се не примећује, али се види да недостаје четврти отвор кроз који пролази вијак за притезање на трансом. Растворио се... 
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 20. Avgust. 2018. / 20:45:53
Ауспух је поправљен и изгледа као нов. Нисам га сликао јер је монтиран и не види се место где је поправљан.

Карбуратор растављен на саставне делове, иде у ултразвучну кадицу на чишћење и уграђују се сви нови делови.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 20. Avgust. 2018. / 20:55:20
Трансом и "Z" нога растављени на саставне делове, сви делови прегледани, измењени сви заптивачи и семеринзи, гумене манџетне.  Затим све састављено, ишмирглано и обојено. Сипано ново уље. У међувремену пропелер је био на поправци. Искрзанана пера су поправљена и на крају је балансиран.

Прве две слике су пре ремонта, остале после.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 31. Avgust. 2018. / 13:09:32
Радови лагано напредују. Мотор је прорадио из првог покушаја и радио је 2 часа. Притисак уља је 4 бара и како мајстор каже -прима гас као звер.

Остају још финесе за довршавање:
-Учврстити бочно десно стакло са рамом (клима се), монтирати носач помоћног мотора. Имам прохромски са лифтом, али је проблем место за постављање -ту је бункер, тј. ваздушна комора... Видећемо...
Не функционише онај прекидач са наруквицом (Кил Свич), не функционише чок (саух) и аутомат-сензор за приказивање положаја "З" ноге на инструменту на командној табли (трим метар), јер је стигао погрешан модел за уградњу.
Требало би све бити свршено за цирка недељу дана. Биће ускоро која слика и видео запис.


Хммм... него... сада размишљам да наставим са ремонтом и одрадим га комплетно, укључујући и бојење чамца па нек` иде живот.  j1   То чисто оно... да ме приме на онај чамџијски фестивал следеће године.   :))
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 05. Septembar. 2018. / 23:46:22
Прво паљење.


https://youtu.be/9LeTeuoJBYo
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 06. Septembar. 2018. / 10:30:29
У прилогу је списак утрошених делова и радова који су до сада обављени. Вероватно сам нешто и ненамерно изоставио или је обављен рад раније па нисам уписао.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 14. Septembar. 2018. / 18:32:58
Чамац је тренутно 160km од мог места пребивалишта. Одвукао сам га пре пар дана и радови на припреми за бојење су почели.
Данас сам посетио мајстора.
Уклоњене су све битве, ограда, предњи и бочни ветробрани са рамовима, тапацирунзи, кокпит са инструмент сатовима, налепнице... Шмирглање је увелико почело.

Како сам већ описао да је претходни власник без потребе бојао горњи део чамца до бочне лајсне и при том није матирао површину, а боја је једнокомпонентна, непознатог порекла, произвођача и гули се обичним кључем. Тај слој се у потпуности уклања до желкота. Бочна лајсна се скида, полира и враћа назад, тако што ће се пре нитовања нанети слој наутичког силикона.

Бојање се ипак неће вршити Хемпеловом полиуретанском бојом како је првобитно било планирано. Купиће се сет, негде 2,5 пута скупљи.

Након консултације са мајстором, користиће се последња генерација полиуретанског, двокомпонентног премаза из програма за теретна возила и радне машине америчког произвођача из Питсбурга "PPG"
Боја је "Delfleet® Evolution".  Након бојења следи полирање. Цена боје  је (ако се не варам) око 7000 дин. Да пробамо и то чудо.

http://us.ppgrefinish.com/PPG-Refinish/Products/Commercial-Coatings/Delfleet-Evolution


Испод бочне лајсне одрадиће се само уклањање налепница и полирање, јер је све ок.

Због других обавеза поприлично сам журио (ауто пут 170km/h, магистални 110km/h) и нисам стигао начинити нити једну фотографију. Али биће следећи пут кад посетим мајстора.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 15. Septembar. 2018. / 20:11:39
Ипак ће бити пар фотографија. Интернет је чудо!  :)
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 15. Septembar. 2018. / 20:17:36
Бокапорта је скинута -прокишњава. Неко је лепио стакло, покидан је један затварач...  Вероватно ћу купити другу. Погледаћу цене по продавницама.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 15. Septembar. 2018. / 20:22:41
Напоменуо сам да се скида и бочна лајсна-одбојник. Како нема да се купи одговарајућа ширине, стара се враћа назад после полирања јер је добра. Био сам у праву када сам инсистирао да се разнитује и провери стање испод ње. Пластика је одлична, али је попустила заптивна маса, те се одваја горњи од доњег дела корита. Држало се на нитнама.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 15. Septembar. 2018. / 20:24:48
Растављено, очишћено и наноси се нова заптивна маса.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: cikazuba84 15. Septembar. 2018. / 20:38:21
Imas li neku racunicu troskova za sredjivanje??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 15. Septembar. 2018. / 21:06:16
Што се тиче куповине чамца, приколице и свих осталих даџбина око пореза, царине, превоза из иностранства итд., имаш у другој теми која говори о увозу.

А, што се тиче лове за сређивање... Још није готов ремонт. Видећемо шта каже рачун на крају.   :)
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: cikazuba84 16. Septembar. 2018. / 11:33:43
Pitam jer sam imao sa slicnim zajebancijama kod prethodnog glisera,ulozis,drndas se oko sredjivanja i na kraju veca dara nego mera kad shvatis da si za istu racunicu mogao da pazaris camac koji je spreman za plovidbu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 16. Septembar. 2018. / 13:45:35
Не знам... Мислим да се детаљно ремонтован чамац нигде не може купити, а да се након куповине ништа не улаже...  Нема логике, јер се у највећем броју случајева не може повратити уложено, а о некаквој заради да не причам...

Зарада је обично на зафушираним радовима где су мане препредено сакривене од стране "поштеног" продавца.

Прелиставао сам огласе у иностранству. Овакви сређени чамци са добрим, ремонтованим моторима или где је убачен мотор новије производње, цене су и до 15 хиљада евра са приколицом која се у Србиленду не може регистровати...
Мада је упитно у којој мери  су сређени и када је ремонт одрађен.

Ево пар таквих огласа:

1. https://www.boats.com/power-boats/1995-bayliner-bayliner-2052-6149148/
2. https://www.scanboat.com/en/boat-market/boats/Motor-boat-bayliner-2052-17303675
3. https://uk.topboats.com/barcos-ocasion/bayliner-capri-3
4. https://www.boat24.com/en/powerboats/bayliner/bayliner-capri-cuddy-2052/detail/356226/
5. https://www.boat24.com/en/powerboats/bayliner/bayliner-2052-capri/detail/132245/

У Србији најефтинији овакав чамац нашао сам за 5700€, приколица нерегистрована или се не добија (не сећам се). Овај оглас се врти по Интернету најмање 2 године и још увек није продат, а како каже продавац -може и замена. Значи да је лош.

Видео сам само два огласа који су по приложеним фотографијама деловали да су чамци очувани (мада је и то дискутабилно). Један је био са ванбродским двотактним мотором Ивинруд или Меркјури из `80-их година прошлог века са 110KS. цена је била 6000€ са нерегистрованом приколицом и други са бродским мотором и регистрованом приколицом за неких 7500€.
Али то су далеко од свеже ремонтованих чамаца.

Видећемо на крају шта каже коначни рачун.  ;)


Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: cikazuba84 16. Septembar. 2018. / 14:04:39
Srecno


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 19. Septembar. 2018. / 19:34:15
Бојење горњег дела корита.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 19. Septembar. 2018. / 21:24:54
...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 19. Septembar. 2018. / 21:26:33
Полирање бочне лајсне.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 20. Septembar. 2018. / 14:09:16
Мења се палубни прозор. Наручен је овај модел:

http://webshop.grosinox.co.rs/products/655-palubni-jim-black-beli-prozor.aspx
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 21. Septembar. 2018. / 14:05:54
Данас је стигао палубни прозор и можете видети како изгледа.

Његова цена је  око 40.000,00 и који динар. http://webshop.grosinox.co.rs/products/655-palubni-jim-black-beli-prozor.aspx

Како нисам био заинтересован због повеће цене, разговарајући са продавцем (Грос Инокс), понуђена је цена од 25.000,00 динара. Како, зашто, не знам, али то је тај производ без мана и оштећења, а спуштање цене наравно нисам тражио, јер нисам био на пијаци, већ у продавници.

Могуће је да сам ово призвао у свој живот, данима размишљајући како би био идеалан нов, квалитетан прозор до неких 25 хиљада. И обистинило се...   :))
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 23. Septembar. 2018. / 16:48:09
Kако је ремонт мотора и "З" ноге завршен остало ми је нешто нових делова за резерву:

 - клинасти кајш;
- зупчасти кајш и затезач;
- два заптивача за спајање рајзера са издувном граном;
- заптивач издувне гране и мотора;
- заптивач трансома З ноге
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 23. Septembar. 2018. / 16:49:56
Остало је и половних делова:

- електро покретач,
- разводна капа;
- трокер;
- радилица;
- пропелер "Michigen",
- глава мотора, брегаста, вентили, усисна грана;
- поклопац брегасте и картера;
- расплињач горива (карбуратор);
- алтернатор;
- аутомат електро покретача;
- врата и зид од кабине на чамцу;
- разни ситни делови
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 23. Septembar. 2018. / 16:52:25
Половни делови (наставак претходне поруке).
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 24. Septembar. 2018. / 14:59:33
Претраживајући Интернет шацовао сам овај брзиномер са слике  Made in PRC.

Има ли неко искуства са овом или сличним справицама? Кваре ли се, јесу ли тачни, колико су поуздани...?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 25. Septembar. 2018. / 16:32:15
Бојење је завршено, а сређивање се наставља. Уклања се стари антиалгин, полира се комплетан чамац и закрпљена је пукотина на пластици испод кокпита. Вероватно је неко стао ногом на ово место. Не видим други разглог пуцања.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 26. Septembar. 2018. / 00:47:23
Лагано, кренуло је склапање...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 26. Septembar. 2018. / 20:09:57
Данас у Технонаутици...

Каљужна пумпа са пловком, навигационо светло, сирена, два прохромска карабињера, ужад 2х5m, две лед сијалице, 40 прохромских вијака, 2,5m топло цинчанoг ланацa, прохромска вртилица, мушке/женске папучице за спајање проводника...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 26. Septembar. 2018. / 21:46:13
Сређено и припремљено. Подлога за кабину, задња седишта, делови тенде, весла, сидра, кутије за акумулаторе, пп апарат...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 27. Septembar. 2018. / 11:14:26
На Интернету пронашао сам занимљиву шећер робу "Made in PRC". Аналогни обртомер са дигиталним бројачем радних сати  по популарној цени од 28,99 долара.
Поштарина за Србију -бесплатна. Размишљам ово поручити...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 27. Septembar. 2018. / 19:51:37
Слике од пре пола сата...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 27. Septembar. 2018. / 20:39:14
Бочна лајсна није мењана, јер је одлична. Радови око ње текли су овим редом.

1. Скинут је кедер,
2. разбушене су нитне,
3. хромирана лајсна пажљиво је уклоњена,
4. разбушене су преостале нитне,
5. мало је раздвојен труп (горњи од доњег дела),
6. очишћено место спајања,
7. нанета заптивна маса Сика 11фц,
8. спојен је труп,
9. постављен је први ред поп нитни,
10. хромирана лајсна је исполирана,
11. пре него је лајсна враћена нанесена је заптивна маса Сика 11фц,
12. постављен је други ред поп нитни,
13. на крају, кедер гума је очишћена и монтирана.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 28. Septembar. 2018. / 10:36:28
Обављени радови код фарбара:

  1. демонтажа свог прохрома и ентеријера,
  2. уклањање старе једнокомпонентне боје (горњи део трупа),
  3. гитовање свих отвора и неравнина,
  4. бојење палубног дела (горњи део трупа) са 1,5kg "PPG Defleet" у три руке,
  5. полирање обојеног,
  6. монтажа прохромских делова са новим прохромским вијцима,
  7. чишћење и полирање прохрома,
  8. демонтажа прохромске лајсне,
10. чишћење трупа споља и палубе,
11. спајање трупа и палубе са Сика 11фц и поп нитнама,
12. исправљање, шмирглање и полирање лајсне,
13. монтажа лајсне са Сиком 11фц и поп нитнама,
14. уклањање старих налепница са доњег дела трупа,
15. крпљење желкота, флекирање шпица чамца и крменог дела са бојом "Мipa Akril" 0,3kg,
16. полирање доњег дела чамца,
17. уградња нове бокапорте,
18. пластификација испод кокпита,
19. чишћење и усисавање,
20. уклањање старог антиалгина,
21. монтажа рукохвата (код мердевина) за излазак из воде,
22. замена бочне фолије
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 28. Septembar. 2018. / 14:25:47
Рукохват стари и нови. Цена је 2500 дин.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 28. Septembar. 2018. / 14:30:19
На фотографији можете видети дизајн налепнице која ће бити залепљена около чамца. Избегавало се мноштво боја.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 29. Septembar. 2018. / 18:06:22
Уклањање антивегетативног премаза.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 29. Septembar. 2018. / 18:23:20
Завршно полирање.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 29. Septembar. 2018. / 18:31:39
Недостаје још бочна налепница и регистрациона ознака.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Gile 29. Septembar. 2018. / 23:27:32
Camac izgleda super!!!

Interesuje me misljenje o ovom:

https://www.kupujemprodajem.com/Plovni-objekti/Sportska-plovila/Gliser-BAYLINER-2052-sa-kabinom-64339837-oglas.htm#photoBig

Koji je minimum snage auta za vucu ovakvog camca oko 1000kg (imam megane 3 1.6v 110ks)? Koliko ugrubo izadje remont takvog camca odnosno koliko bi trebalo
uloziti u camac kako bi znao na cemu si?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 30. Septembar. 2018. / 00:44:30
Чамац изгледа очувано. Треба отићи и погледати га.

Мој аутомобил је тежак 1650kg, мотор је бензински, 2.0L и 136HP и вуче овај скуп без икаквих проблема. Довукао сам га из Немачке. Иде узбрдо као и низбрдо Међутим, да би га поринуо и извукао мора бити бетонска подлога и ако је могуће са што мањим нагибом. Мало већи нагиб рампе и нема снаге да га извуче. Критичан је део док је приколица у води. Тада је њен највећи отпор. Говорим о обичном аутомобилу, а не теренском возилу. Да би без проблема вукао, порињао и извлачио треба ти управо теренац (СУВ) са мотором од минимално 2000 кубика.


Да би знао колико ће ремонт коштати, прво мораш да видиш чамац. Праву суму ћеш сазнати тек кад га купиш и откријеш све недостатке.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 01. Oktobar. 2018. / 15:35:25
Где се могу купити прохромски, украсни вијци и платне за причвршћивање бочних тапацирунга? 
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 03. Oktobar. 2018. / 22:13:43
Налепљена је бочна налепница и то означава крај фарбарских радова. Данас је преузет и одвучен до следеће радионице -мајстора за цераде и бимини тенде.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 10. Oktobar. 2018. / 21:46:30
Данас сам свратио до "Aqua Тex"-а у Новом Саду. Завршена је поправка цераде и бимини тенде. Требала се мало прошити, дотерати и поставити копче на чамцу. Њихове услуге већ сам користио.
Остало је да је оперем.  Препорука за "Aqua Тex".

Следећа фаза је тапетар.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 11. Oktobar. 2018. / 21:57:59
Стигао је ГПС брзиномер из Кине. Има и дигиталних. Бесплатна достава.


https://www.aliexpress.com/wholesale?initiative_id=SC_20181011111116&SearchText=gps+speed+meter+boat&g=y&spellcheckPrompt=&misspellText=gps+speedmeter+boat
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 18. Oktobar. 2018. / 18:54:34
Мотор је конзервиран и испуштена је вода из система хлађења.

Свршена је још једна фаза у низу -тапацирање. Нису све облоге пресвучене, јер није било потребе. Измењани су само оштећени делови наутичке коже. Два комада сиве коже на крменом делу приближних димензија 400mm х 400mm, са обе бочне стране по два комада сиве и плаве боје приближних димензија 1000mm x 250mm и на једном седишту, доњи део 200mm x 300mm. Све је могло и упола мање, али нијансе нису идентичне, па би била асиметрија.

Цена је 300€, и чим је за чамац - јефтиније нема. Цена самог материјала по дужном метру је 15-20€.

Тапацирање је добро одрађено, а радила је фирма из Новог Сада, Темеринска 104Б. 


Следећа фаза је замена шарки на седиштима. Горње су одличне од алуминијума, а доње су зарђале, а неке и пукле.  Мењају се све, и биће од прохрома.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 19. Oktobar. 2018. / 13:54:05
Јутрос је пристигла пошта. Наручен је обртомер преко "e-bay"-а. Cena je 28,99$

Ако неког занима:
https://www.ebay.com/itm/Boat-RPM-Meter-Tachometer-Hourmeter-0-6000-RPM-85mm-black/352362402391?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2648

Био је занимљив начин доставе Поште Србије.

Како нисам био код куће, требао је бити у сандучету извештај о приспећу пошиљке.

Међутим....

Улазим у двориште и на бетону уочавам неку кесу. Помишљам да су деца из комшилука нешто пребацила, неко смеће.

Не, нису деца, већ ретардирани поштар. Узео је пакет са техничком робом и бацио га преко капије високе више од 2,5m, директно на бетон. Идиот...

Иначе, већ годину дана има обичај пошту качити на метлице брисача ветробрана и нека слична егзотична места, а поштанско сандуче је на капији -исправно је.

Уложио сам данас писмену жалбу Пошти Србије са пропратном фото документацијом.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 19. Oktobar. 2018. / 16:15:03
Куповина обртомера, брзиномера, као и осталих инструмената има своје разлоге. Брзиномер на притисак воде је лоше решење. С тим сам имао проблема на прошлом чамцу. Често се запушава од прљаве Дунавске воде. По некад већ после 10 минута пловидбе. Сморио сам се од подизања мотора, чачкања иглом и тако даље. Варијанта очитавања брзине путем ГПС-а решава проблем.

Иначе сама инструмент табла ми се не допада. Постоји само један ружнији модел од ове, а то је претходна генерација чамаца. Инструменти су четвртасти -још један разлог за промену.

План је следећи:

1. Демонтирати све инструменте и поклонити их мајстору. Мени не требају.
2. Куповина брзинометра, обртометра, бројача радних сати, температуре расхладне течности, притиска уља, волтметра, показивача количине горива у резервоару.
3. Пластика где се налазе инструменти ће се исећи у правоугаони облик.
4. На исечено место долази плоча од алуминијума дебљине 3mm, на којој ће бити отвори за поменуте инстрименте. Табла се причвршћује уз помоћ 6 прохромских вијака.
6. Алуминијум ће се исполирати, или залепити квалитетна трака у дизајну дрвета. То још нисам одлучио.

Како изгледа фабричка инструмент табла -погледајте на фотографији.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 29. Oktobar. 2018. / 19:00:51
Кренуло се са модификацијом инструмент табле. Изрезана је алуминјумска плоча, урађени отвори за нове инструменте. Само се полира, нема ништа од лепљења фолије у дезену дрвета.

Преправљаће се и панел са прекидачима, тастерима. Већ сам наручио нешто делова. Тастер сирене (раван) са осветљењем (белим) у виду прстена. Ширина гумба тастера је 22mm, конектор, 10 "клик-клак" прекидача, панел за каљужну пумпу.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 30. Oktobar. 2018. / 23:12:46
Први део преправке је одрађен. Било је "пет до дванаест" када је одлучено да плоча неће бити у боји алуминијума, већ црна. То је имало своју цену -изгребала се при монтажи, јер се није добро осушила. Мораћемо поново.  :))
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 31. Oktobar. 2018. / 18:08:58
Инструмент табла обојена је црном акрилном бојом и у делу до предњег вертобрана ојачана алуминијумским флахом.

Поновно бојење алуминијумске плоче, уградњу панела каљужне пумпе и пар додатних прекидача, оставићу за пролеће следеће године.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 02. Novembar. 2018. / 11:33:25
Резиме:

- Увоз чамца и прикључног возила из Немачке (средина октобра 2017);
- извађен бродски мотор (новембар 2017);
- прикупљање додатне документације како би се регистровао чамац и прикључно возило. Ово је био најлуђи део. (јануар 2018)
- куповина другог бродског мотора у Немачкој (јануар 2018);
- куповина свих потребних делова за ремонт (јануар - октобар 2018);
- први радови обављени су на новом мотору- велики сервис (јун 2018);
- главни механичарски радови урађени су код мајстора Маринера (јул-септембар 2018)
- сређивање и бојење трупа (септембар - октобар 2018)
- поправка цераде (октобар 2018);
- поправка тапацирунга (октобар 2018);
- монтажа тапацирунга, поправка инструмент табле и уградња инструмената, обављена код мајстора Маринера (октобар 2018)




Захвалио бих се свима који су учествовали у пројекту:

- Мајсторима Бојану и Станимиру из аутосервиса АСБ Богишић, Сомбор;
- мајстору Брки из аутоелектричарске радионице Бркић, Сомбор;
- мајстору Маринеру из сервис за бродске и ванбродске моторе, Угриновци;
- мајстору Саши и помоћницима из радионице за фарбање чамаца, Сакуле;
- радионици за израду тенди Акватекс, Нови Сад;
- предузећу за продају материјала и тапацирање Макис, Нови Сад;
- свима који су на било који начин пружили добронамеран савет и били искрена подршка.

  jhgf




Монтажа и спајање каљужне пумпе, дубинско чишћење ентеријера, антивегетативни премаз и још по нешто, остављено је за пролеће следеће године, а након тога биће отприлике овако:


https://youtu.be/UOhh6ID4nSc
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 21. Novembar. 2018. / 18:20:34
Првобитан план био је да се замени брзиномер на притисак воде са ГПС варијантом, као и замена обртометра, јер сам остале мерне инструменте (волтметар, темп. воде, притисак уља, тримметар, мерач количине горива) набавио раније. Међутим... Инструменти су оригинал са неког од модела Бејлајнера, али ми се не допадају...
Конкретно позадинско осветљење је труба. Не светле сегменти, већ цео панел осветљава једна сијалица и то се веома слабо види.

Почела се  наручивати роба, која ће се уграђивати у чамац на пролеће. Лемилчица снаге 40W са прикључењем на +12V са 2 резервна врха. С њом ћу бити мобилан и независтан од 220V. Поручено је и 250g квалитетне тинол жице Станол са калафонијумом.

Фирма је М&G из Ниша.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 21. Novembar. 2018. / 19:21:33
Заборавио сам поставити везу где се може наручити оваква лемилица, уколико неком затреба.
Цена је 840 динара, а врха 144 динара.

https://www.mgelectronic.rs/lemilica-%C5%A1tap-12v-40w

https://www.mgelectronic.rs/vrh-lemilice-zhongdi-n1-1



Први у низу од пристиглих инструмената је за контролу притиска уља. Фирма је "KUS", наравно MADE IN PRC.
Ово су квалитетнији кинески инструменти, односно копија "VDO" марке. Обрада је одлична, жице су дебље него код осталих произвођача, водоотпоран је и има заптивну гуму на конектору.

Светле сегменти у црвеној или жутој боји. Обруч је од инокса, мада имају и у црној варијанти, као и беле са црном штампом.

Цена уређаја је 26,29€, а поштарина је бесплатна. Давач се купује посебно.

Веза:
https://www.aliexpress.com/item/KUS-52mm-Universal-Boat-Engine-Oil-Pressure-Gauge-5Bar-75PSI-Marine-Outboard-Inboard-Motor-Generator/32869403263.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.5cce3191Cf8I4x
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 26. Novembar. 2018. / 19:52:28
Прекидачи, преклопници, налепнице, панел каљужне пумпе, мерач горива.


https://www.aliexpress.com/item/Heavy-Duty-3Pin-2-Terminal-10A-16A-AC-250V-ON-OFF-Rocker-Toggle-Switch-E-TEN1021/32923938244.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.39f64c4dyvyOne

https://www.aliexpress.com/item/12-24V-IP67-Multi-plugs-Socket-Connection-KUS-Fuel-Water-Level-Gauge-Marine-Boat-Tank-Level/32902184840.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.39f64c4dyvyOne

https://www.aliexpress.com/item/5Pcs-x-SPST-2Pin-Heavy-Duty-15A-250V-ON-OFF-Rocker-Toggle-Switch-Waterproof-Boot-Lowest/32808774173.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.39f64c4dyvyOne

https://www.aliexpress.com/item/DC12V-LED-Indicator-Bilge-Pump-Switch-Panel-with-Fuse-Housing-3-Way-Toggle-Switch-Panel-Manual/32924258011.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dIQUHDH

https://www.aliexpress.com/item/Car-Boat-Instrument-Switch-Panel-Decals-Label-Set-40pc-Marine-GPS-Horn-Light/32795733808.html?spm=2114.13010708.0.0.18b24c4d7WXSZM
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 28. Novembar. 2018. / 18:47:29
Стигли су преостали инструменти -волтметар, тримметар, температура расхладне течности мотора.


https://www.aliexpress.com/item/KUS-2-Marine-Boat-Trim-Gauge-Indicator-UP-DN-for-Vehicle-Generator-Marine-Yacht-Engine-Outboard/32866872178.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.1d4c4c4dzwHc4i


https://www.ebay.com/itm/KUS-Sea-V-Series-Water-Temperature-Gauge-52mm-2-40-120C-Black/142863157309?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649


https://www.ebay.com/itm/KUS-Sea-V-Series-Voltmeter-Gauge-52mm-2-8-16V-Black/142863155722?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 30. Novembar. 2018. / 20:07:13
Мења се начин стартовања мотора. Са  кључа се прелази на дугме.
Наручено је, па кад стигне из Кине - видећемо.


https://www.aliexpress.com/item/CARPRIE-Super-drop-ship-12V-Car-Engine-Start-Push-Button-Switch-Ignition-Starter-Kit-LED-Mar714/32837947881.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.49e24c4d336NDK
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: flashnbgd 30. Novembar. 2018. / 20:27:01
Svaka čast dečko...

Poslato sa VTR-L09 uz pomoć Tapatoka

Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 10. Decembar. 2018. / 21:54:36
Стигао је сензор притиска уља за "KUS" инструмент. Цена је 21,07€, а поштарина из Кине -бесплатна.


Operating voltage:6-24V
Conducting power: < 5W
Operating temperature: -25 -120°C(120°C MAX 1H)
Protection rank: IP66
Measuring range: 0-5Bar
Alarm: 0.8Bar
Output signal: Standard resistance value: 10-184Ω
Thread fitting: NPT-1/8


Адреса за поручивање: https://www.aliexpress.com/item/Oil-Pressure-Sensor-NPT-1-8-Thread-Type-10-184Ohm-Signal-For-Oil-Pressure-Gauge/32889398249.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.73ae4c4d7N0fad
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: flashnbgd 10. Decembar. 2018. / 21:57:38
Svaka čast,kada će čamac da zaplovi?

Poslato sa VTR-L09 uz pomoć Tapatoka

Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 11. Decembar. 2018. / 10:37:28
На пролеће следеће године.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 15. Decembar. 2018. / 15:29:04
Бројач радних сати мотора наручен преко Алиекспреса. Ако неком треба, ево адресе где се може поручити:

https://www.aliexpress.com/item/Hot-2-Round-Hour-Meter-Hourmeter-Cart-Marine-Boat-Generator-Engine-10-80VDC-Black-New/32947275266.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27564c4dXp94dS

Цена (с поштарином) је 7,41€ + 104 дин. за царину. На овако мале суме понекад наплате царину, а понекад не.

Цена идентичног модела на Купујем Продајем је 1800 динара.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 18. Decembar. 2018. / 20:01:14
Разне уградне ЛЕД сигналне лампице од метала. Данас су стигле. Напајање је 12V, а пречник 8mm. Овде су једне од повољнијих за поручивање:

1. Притисак уља  https://www.ebay.com/itm/12V-24V-8mm-LED-Metal-Indicator-Warning-Pilot-Dash-Light-Lamp-Car-Truck-Symbol/372315195661?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=641139269245&_trksid=p2057872.m2749.l2649


2. Резерва горива  https://www.ebay.com/itm/12V-24V-8mm-LED-Metal-Indicator-Warning-Pilot-Dash-Light-Lamp-Car-Truck-Symbol/372315195661?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=641139269244&_trksid=p2057872.m2749.l2649


3. Напон 12V  https://www.ebay.com/itm/12V-24V-8mm-LED-Metal-Indicator-Warning-Pilot-Dash-Light-Lamp-Car-Truck-Symbol/372315195661?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=641139269241&_trksid=p2057872.m2749.l2649

4. Рефлектор  https://www.ebay.com/itm/12V-24V-8mm-LED-Metal-Indicator-Warning-Pilot-Dash-Light-Lamp-Car-Truck-Symbol/372315195661?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=641139269238&_trksid=p2057872.m2749.l2649

5. Навигациона светла  https://www.ebay.com/itm/12V-24V-8mm-LED-Metal-Indicator-Warning-Pilot-Dash-Light-Lamp-Car-Truck-Symbol/372315195661?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=641139269237&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 20. Decembar. 2018. / 16:25:45
Радио пријемник који сам купио нов преко предузећа "EMMI" пре више од 2 године (цена је била неких 50€) како би био уграђен у Фишермена. На крају се одустало од уградње и стоји све ово време на полици. На пролеће уградиће се у Бејлајнера.

Сем радио пријемника поседује читач УСБ меморије и препознаје "MP3", као и аудиофилски "FLAC" формат.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 10. Januar. 2019. / 21:25:38
Давач температуре наручен преко Ибеја, данас стигло. Цена је 13.80$, поштарина 4$, и царина и порез 415 динара.

https://www.ebay.com/itm/KUS-Water-Temperature-Sensor-for-Boat-Marine-Car-Temp-Gauge-Alarm-3-8-18-NPT/132537278488?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 30. Mart. 2019. / 22:08:14
 Преправка инсталације и замена свих мерних сатова. Ојачан је кокпит стаклопластиком. Плача са сатовима сада се монтира и демонтира за пола минута. Раније се морао скидати цео кокпит.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 02. April. 2019. / 10:47:52
Конструисање прохромског носача за помоћни мотор.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 06. April. 2019. / 23:31:47
Прохромски носач мотора. Провера после заваривања да ли правилно належе на површину чамца.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 07. April. 2019. / 00:18:58
Причвршћен носач.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 08. April. 2019. / 14:42:40
Приче из мајсторске радионице (II део)...

https://youtu.be/wAPT8vqJPAI
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 09. April. 2019. / 18:46:04
Завршен је подводни део. Епоксид у 3 слоја, а затим антивегетативни премаз.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 11. April. 2019. / 13:57:05
.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 12. April. 2019. / 15:47:34
Pošto ih kod nas nema, a preko su skupi, zamena releja na trimu zahteva malo prepravke, jer je sklop zaliven i ne može se rastaviti.

Rele treba da ima mirni kontakt.

Cena releja je 350din/kom

Na pertinaks ploču montiraće se 2 releja od po 40A koji će služiti za pokretanje trima, ali i promenu polariteta.

U prilogu fotografije releja i šeme za spajanje.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 14. April. 2019. / 13:39:20
Замењена сонда нивоа горива.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 26. April. 2019. / 13:02:34
- Завршен носач помоћног мотора. Даска је од храста дебљине 55mm
- Обојени боксови за акумулаторе епоксидом
- Нанешен антиалгин на З ногу.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 27. April. 2019. / 21:27:32
Приче из радионице мајстора Маринера (III део)



https://youtu.be/jKG763XBDaw
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 30. April. 2019. / 17:36:57
Фазе у модификацији инструмент табле.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 09. Maj. 2019. / 01:53:08
Притисак уља на радној температури мотора.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 09. Maj. 2019. / 22:12:08
USB punjač na 12V (2,79€) i konveksni retrovizor (19,34€) naručeni preko Aliexpresa.

www.aliexpress.com/item/12V-24V-Car-USB-Charger-3-1A-for-Motorcycle-Auto-Truck-ATV-Boat-LED-Light-Dual/32860468804.html?spm=2114.13010708.0.0.748a4c4d2RkcXI


www.aliexpress.com/item/KEMiMOTO-Universal-Marine-Rear-view-Mirror-for-Jet-Ski-Boat-Watersport-Personal-Watercraft-PWC-Surfing-Mirror/32855212486.html?spm=2114.13010708.0.0.748a4c4d2RkcXI
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 09. Maj. 2019. / 22:13:46
Porinuće u sredu 08.05.2019.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: 10. Maj. 2019. / 18:35:41
Забележено објективом камере.

https://youtu.be/65BgbjNC0Qs
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mezija 11. Maj. 2019. / 21:43:29
Bravo
Vrhunska rekonstrukcija👌👍