Isplovljavanje, sidrenje i pristajanje su najstresniji elementi plovidbe i korišćenja čamaca. Kako su manevri različiti za različite čamce (jedan ili dva motora, brodski ili vanbrodski motori, z-noga ili kormilo, jedna ili dve elise, itd.) ja bih počeo od manevrisanja za čamce koji su opremljeni sa jednim vanbrodskim motorom ili brodskim motorom sa z-nogom i sa jednim propelerom. Takođe bi se ograničio na pristajanje i isplovljavanje jer je sidrenje ipak tema za sebe. Ukoliko bude potrebe možemo da nastavimo sa tekstovima i o ostalim vrstama čamaca.
Zamolio bih sve koji žele da se uključe u ove tekstove sa svojim znanjem i iskustvom jer sam siguran da će se iz ovih tekstova mnogo moći naučiti. Savet svima je da kad god su u prilici da probaju da uvežbavaju ove savete jer je to jedini način da manevre dobro uvežbaju i da ih uvek mogu primeniti.
Prvo, osnovno i najvažnije pravilo je da ove manevre izvodite pri malim brzinama. Kako da znate kojom brzinom - najbolje je da sve izvodite onom brzinom kojom bi voleli da udarite u dok a da ne oštetite vaš čamac! Sledeća bitna stvar je da ukoliko imate još nekoga sa vama na čamcu da ga dobro instruišete šta ćete i kako da uradite i šta on treba da uradi!
Kao prvo treba nešto naučiti o uticaju propelera na manevrisanje (govorimo o jednom propeleru na osovini). Da se ne bi ponavljali o tom uticaju je detaljno pisano ovde:
http://www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=817.msg4466#msg4466Kako to u stvarnosti iskoristiti možete lepo pogledati na sledećinm snimcima (na žalost na nemačkom su ali su lako razumljivi i lepo prikazani):
https://www.youtube.com/playlist?list=PLoF_YtbYAdKHlHmSalbERbVce5l7ASdcw