Autor Tema: UVOD  (Pročitano 9566 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Dule od palube

  • Gost
Odg: UVOD
« Odgovor #15 poslato: 28. Septembar. 2014. / 23:40:58 »
Sta je zakljucavanje teme ?

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: UVOD
« Odgovor #16 poslato: 29. Septembar. 2014. / 06:24:19 »
Da ne moze vise da se pise u toj temi.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: UVOD
« Odgovor #17 poslato: 29. Septembar. 2014. / 11:46:03 »
Malo sam razocaran ovim forumom. Oci mi iskocise od citanja ali jako malo nadjoh prakticnih saveta i polemika za ono "STO JE PRIMENLJIVO ZA NASE USLOVE".
Zasto se postavljaju turisticki biseri belog sveta? Cemu prica o motorima od 500 i vise konja? Ko je najdalje otplovio od Kule Nebojse i sta nam je o tom napisao? Kako sagraditi brod i ustedeti ili GDE graditi brod ?
Nemam camac, nisam plovio, ali sam zato potrosio dvadeset godina prikupljajuci informacije o svemu sto mi treba da sagradim jedan i na zalost sto vise citam sve manje znam.
Problem je u tome sto ovde nema licnog iskustva, bez obzira da li je pozitivno ili negativno. Utisak je, da je svaka tema potera za "brodom zivota" a ne "BRODOM ZA ZIVOT" . Takva diskusija ne vodi nigde.
Nasao sam mnogo postova koji su prevedeni sa stranih sajtova. Tu je sve perfektno ali u praksi i nije bas kako su inostranci zapisali. Ko god je postavio strane napise nije zalazio dublje u to ko je to pisao i zasto kao i koliki strucnjak je pisao. Svi napisi iz stranih izvora su uglavnom marketing i nisu pouzdan izvor informacija. A i ko ovde moze sebi da priusti brod od pola ili pet miliona dolara?
Ne zelim da uvredim bilo koga, jer i dalje mislim da smo bliski bas zato sto smo na vodi, jal u snovima jal na javi, pa hocu da vas pitam nesto.
Ja cu da gradim brod, hocu u ovaj forum, u krstasima, da postavim novu temu o gradnji mog broda, da vas obavestavam o svemu i kako sam resavao koji problem. To je tema koja ce da se otegne jer sada pocinjem pripreme za gradnju koja treba da krene u Aprilu 2016-e.
Da li na ovom forumu postoji interes za tako nesto ili da podvijem rep i da se sklonim?
Pozdrav iz kamiJona

Poštovani,

u ovoj temi ću vam odgovoriti na jedan deo Vašeg posta, koji se tiče krstaša a na ostalo ću Vam dati odgovor ovde: http://www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=1315.new#new

Što se tiče vaše želje da sa nama podeliti gradnju vašeg broda, bićemo vam veoma zahvalni i imaćete punu podršku celog NF-tima na tome. Slobodno otvorite novu temu i počnite sa pričom od početka. Kako ste odabrali koji brod, gde ste našli dokumentaciju, kakve ste sve kalkulacije pravili i o svemu ostalome što mislite da će biti interesantno svim (ili barem većini) članova i gostiju.

Pozdrav,  juhgfd

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: UVOD
« Odgovor #18 poslato: 29. Septembar. 2014. / 13:20:06 »
.........

Što se tiče vaše želje da sa nama podeliti gradnju vašeg broda, bićemo vam veoma zahvalni i imaćete punu podršku celog NF-tima na tome. Slobodno otvorite novu temu i počnite sa pričom od početka. Kako ste odabrali koji brod, gde ste našli dokumentaciju, kakve ste sve kalkulacije pravili i o svemu ostalome što mislite da će biti interesantno svim (ili barem većini) članova i gostiju.

Pozdrav,  juhgfd

I ja se slazem. juhgfd

Van mreže Misha

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Linssen 29.9ac
  • Dužina: 10
  • Lokacija: Sava, Beograd
  • Osp: UMČ
Odg: UVOD
« Odgovor #19 poslato: 29. Septembar. 2014. / 18:58:50 »
Lepo je sto je tako dugo prikupljan materijal i spremana odluka o gradnji plovila u nasim uslovima.
Ukoliko se pregledaju ovaj i drugi forumi moze se videti nekoliko "projekata" izgradnje plovila raznih velicina, cak do 15m.
I to se radi i kod nazovi majstora i kod majstora koji su se do sada dokazali, pre svega u izgradnji metalnih plovila.
Ideja vecine je bila da postupno grade zbog zakljucka da ce tako proci jeftinije nego da kupe polovno/novo fabricko plovilo. To se u praksi retko dogadja i po pravilu se zavrsava na sledece nacine:
- plovilo se uradi sa mnogim ispravkama originalnog projekta i onda nastanu problemi u plovidbi ili odrzavanju,
- ako se i postuje projekat, onda se drasticno stedi na opremi, ili se ne ugradjuje sve sto je potrebno za bezbednu plovidbu,
- najcesci rezultat je plovilo koje se nikada ne zavrsi do kraja, tako da doradjivanje traje vise godina i tada dolazi do najveceg gubitka u celoj prici, a to je VREME.
Mislim da mnogo znaci izreka: "Danasnji dan je pocetak ostatka moga zivota".

Sa gotovim plovilom nauticar je odmah na vodi i svo buduce vreme koristi za uzivanje u lepoti Dunava, Save i Tise, a ne juri srafove i majstore godinama.
Cak i kada se zaplovi sa delimicno zavrsenim plovilom, nauticar nikada nece biti opusten i siguran da ce se i najkraca plovidba zavrsiti bez kvarova.

Treba pitati bilo koga koje ovde gradio plovilo  da li bi se ikada ponovo upustio u tako nesto. Mislim da bi procenat pozitivnih odgovora bio jednocifren.
I na kraju racunica ispadne sledeca: prvi vlasnik izgubi zivce i volju i jedva ga proda sa gubitkom od 30-50%,
Novi, "pametniji" kupac doradi i ugradi u plovilo jos 20-30% vise nego prethodni, a onda i on izgubi zivce ili zdravlje, pa ga jedva proda sa gubitkom ponovo od 30-50%.
Na dobitku su jedino prodavci opreme i majstori.

Van mreže zoki novus

  • NF clan
  • *
  • Navika ili lep gest "ulovio pa pustio-ne postoji"
    • NEMO
  • Brod tip: Carver
  • Dužina: 10m
  • Lokacija: Svuda po malo
  • Osp: UMČ
Odg: UVOD
« Odgovor #20 poslato: 29. Septembar. 2014. / 21:49:20 »
20god prikupljas materijal i pocinjes gradnju u aprilu 2016!?
Ostani ti zemljace u kamiJonu nije ovo za tebe!
Nema potrebe da nas zamajavas kad vec zamajavas sebe . Ti jednostavno ovo NE VOLIS i to je to..
Putuj igumane

Van mreže Ljuba

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Samogradnja
  • Dužina: 10m
  • Lokacija: Višnjica
  • Marina: Gradska
  • Osp: UMČ
Odg: UVOD
« Odgovor #21 poslato: 30. Septembar. 2014. / 01:07:29 »
...Treba pitati bilo koga koje ovde gradio plovilo  da li bi se ikada ponovo upustio u tako nesto. Mislim da bi procenat pozitivnih odgovora bio jednocifren.
I na kraju racunica ispadne sledeca: prvi vlasnik izgubi zivce i volju i jedva ga proda sa gubitkom od 30-50%,
Novi, "pametniji" kupac doradi i ugradi u plovilo jos 20-30% vise nego prethodni, a onda i on izgubi zivce ili zdravlje, pa ga jedva proda sa gubitkom ponovo od 30-50%.
Na dobitku su jedino prodavci opreme i majstori.

Ova priča ima i drugu stranu, sva naša plovila je ipak neko već pravio u startu. Dakle, neko je kad tad morao da počne a možda je na dobitku recimo peti kupac po redu. Ako bi se pak vodili logikom da nikako ne treba ulaziti u tu avanturu onda brodogradnje ovde ne bi ni bilo. I da citiram Iku: Još nisam čuo da se neko manuo seksa posle izlečenog tripera.
Tačno je da će da košta ali kada se nešto voli onda se na to i ne gleda. Čak šta više, onaj koji je baš zaljubljen u plovidbu i boravak na reci pre će ući u projekat nego kupiti polovno plovilo, uvek će se naći zamerka tim pre što su bar 80% plovila u nas obične kante ili ploveći regali a pri tom još i precenjeni, zato se i prodaju godinama.
Onaj koji pravi treba da bude svestan da nikada neće povratiti uloženo ali na to se u krajnjoj liniji i ne treba obazirati, ispunjava se svoja želja a posle kako Bog da. I onaj ko kupi nov auto već sutradan je puko 25%, te pare više neće videti.
I zašto to mora da bude skroz naskroz kompletan brod u startu, posebno je uživanje kada se vremenom nešto po nešto dodaje, bar znaš da je od početka sve tvoja ideja, izuzimam komformiste naravno, za njih reka i nije.
Po meni, početna osnova bi bila nov, ofarban (kako treba) i ustakljen brod sa rešenim pogonom i podaščan kako treba. Sve ostalo može i vremenom.

Naravno, može se naći polovan brod uz odustajanje od pojedinih zahteva ali uvek će tu visiti nedoumica u kakvom je stanju zapravo i da li ima tu nešto što je sakriveno a ne valja.

Van mreže Popaj

  • NF clan
  • *
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Dužina: 6,5m
  • Lokacija: Sava
  • Osp: UMČ
Odg: UVOD
« Odgovor #22 poslato: 30. Septembar. 2014. / 10:40:25 »
Ovo je mlad forum, ali ima članova, koji su dosta godina na vodi i imaju veliko iskustvo. Vrlo rado odgovaraju na neka pitanja, i uključe se u temu, ako ista ima smisla. Međutim svoja dugogodišnja iskustva su već negde opisali, i svoje doživljaje prepričali, na drugim forumima, koje verujem i sam pratiš. Problem je što je prošla sezona, a ova pogotovu bila loša. Tako da se nije puno plovilo, samim tim i pisalo o nekim doživljajima na vodi. Ja sam jedan od onih što ti kažeš da nisu plovili dalje od kule Nebojšine, ali veruj mi da sam bio među onima koji su najviše plovili prošle sezone, bar što se tiče moje marine. Ne moram da idem na regate da bih uživao na vodi. Ako to zaista voliš iskoristićeš svaki trenutak da provedeš na vodi. Viđam ljude koji nisu izplovili godinama, ali su svaki dan u marini i nešto čačkaju na plovilima. Neki od njih ne znaju ni šta je forum.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: UVOD
« Odgovor #23 poslato: 30. Septembar. 2014. / 21:43:34 »
Ovde ima puno ličnog iskustva. Svaki vlasnik plovila je u neprekidnoj gradnji ili prepravkama čak i ako je kupio gotov brod ili čamac. Ako se postavi konkretno pitanje dobiće se i konkretan odgovor. Kakav brod nameravate da gradite?

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: UVOD
« Odgovor #24 poslato: 30. Septembar. 2014. / 22:12:23 »
Lepo je sto je tako dugo prikupljan materijal i spremana odluka o gradnji plovila u nasim uslovima.
Ukoliko se pregledaju ovaj i drugi forumi moze se videti nekoliko "projekata" izgradnje plovila raznih velicina, cak do 15m.
I to se radi i kod nazovi majstora i kod majstora koji su se do sada dokazali, pre svega u izgradnji metalnih plovila.
Ideja vecine je bila da postupno grade zbog zakljucka da ce tako proci jeftinije nego da kupe polovno/novo fabricko plovilo. To se u praksi retko dogadja i po pravilu se zavrsava na sledece nacine:
- plovilo se uradi sa mnogim ispravkama originalnog projekta i onda nastanu problemi u plovidbi ili odrzavanju,
- ako se i postuje projekat, onda se drasticno stedi na opremi, ili se ne ugradjuje sve sto je potrebno za bezbednu plovidbu,
- najcesci rezultat je plovilo koje se nikada ne zavrsi do kraja, tako da doradjivanje traje vise godina i tada dolazi do najveceg gubitka u celoj prici, a to je VREME.
Mislim da mnogo znaci izreka: "Danasnji dan je pocetak ostatka moga zivota".

Sa gotovim plovilom nauticar je odmah na vodi i svo buduce vreme koristi za uzivanje u lepoti Dunava, Save i Tise, a ne juri srafove i majstore godinama.
Cak i kada se zaplovi sa delimicno zavrsenim plovilom, nauticar nikada nece biti opusten i siguran da ce se i najkraca plovidba zavrsiti bez kvarova.

Treba pitati bilo koga koje ovde gradio plovilo  da li bi se ikada ponovo upustio u tako nesto. Mislim da bi procenat pozitivnih odgovora bio jednocifren.
I na kraju racunica ispadne sledeca: prvi vlasnik izgubi zivce i volju i jedva ga proda sa gubitkom od 30-50%,
Novi, "pametniji" kupac doradi i ugradi u plovilo jos 20-30% vise nego prethodni, a onda i on izgubi zivce ili zdravlje, pa ga jedva proda sa gubitkom ponovo od 30-50%.
Na dobitku su jedino prodavci opreme i majstori.


Svako plovilo je čist gubitak za one koji sve računaju u dinarima ili evrima a dobitak za one koji uživaju u plovidbi, održavanju, prepravljanju pa i izgradnji. U stvari, gušt počinje sa planiranjem. Kao onaj osećaj dok se uveče pripremamo za sutrašnje pecanje.

zankiki

  • Gost
Odg: UVOD
« Odgovor #25 poslato: 11. Oktobar. 2014. / 10:34:54 »
Ja lično bih uvek pre kupio polovno, da može da plovi, a kasnije ga sređivao i dorađivao.

Ne bih da propustim par sezona na reci, jer pravim brod od nule. Naravno, finansijski aspekt je uvek prisutan.

Da imam dovoljno novca (a nemam), da imam plovilo na vodi sa kojim plovim, da plaćam majstore da prave nešto drugo po mojim idejama za to vreme, i da mi to ne oduzima previše vremena, možda bih se odlučio za tu opciju. A malo nas to može da priušti. Tako da smo većinom vezani za najbolji polovnjak koji možemo priuštiti, nadaujući se da je onaj koji ga je pravio odradio sve kako treba.

Ja sam do sada imao 2 takva (ovim drugim se još nisam naplovio)... Nije kao da je sve sređeno po mom ukusu, ali 90% jeste...

Dule od palube

  • Gost
Odg: UVOD
« Odgovor #26 poslato: 16. Oktobar. 2014. / 06:13:04 »
Uh bre mala kritika i odma postanes intiman sa onom pticicom, Cvorak bese, jeste jeste.
Nisam ovde da talasam. Prisutan sam na par stranih foruma i otuda moja reakcija. Meni ne smeta kupovina polovnjaka ali sam izabrao samogradnju da napravim nesto po sopstvenoj meri. A ja hocu da zivim na brodu. A za zivot treba odredjeni prostor nekome ovakav drugome onakav. Jako je tesko naci dobar projekat i Dule je potpuno u pravu kad kaze da se uvek originalni projekat prepravlja pa se dobije sta se vec dobije. E sad ako sam vec na brodu onda u ruci imam ili curu ili gitaru ili spricer ili svo troje. Nemam alat u ruci i ne pada mi na pamet da nesto kuckam i doterujem. Zato i prodje tolko vremena. Bilo je tu i neke hiperinflacije i bombardovanja i odlaska u inostranstvo a vala i toga da nisam znao sta stvarno hocu. Sada imam projekat za brod 15 X 4 metra , kome treba prepravka pa ako moji drugari koji znaju problematiku kazu da je to sto hocu OK onda krecem u posao.
Drugo, ovakav brod mnogo kosta i ako sa pedesetdve godine zivota zeznem stvar nema popravnog. Naravno da cu da sacekam i da se uverim da sam na pravom putu pa tek onda gradim. A kako izgleda gradnja opisana na internetu evo izvolite pa pogledajte :

http://www.buildingkoloa.blogspot.com/

A posto znam da savski i dunavski vukovi vole ovakve stvari pogledajte i ovo:

http://www.klaxondieseloutboards.com/

Pozdrav svima

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: UVOD
« Odgovor #27 poslato: 16. Oktobar. 2014. / 14:13:41 »
Lep brod , jedino nerazumem vezu izmedju tog broda i vanbrodskog dizel motora .
Nekako mi takav spoj neide zajedno.

Van mreže Popaj

  • NF clan
  • *
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Dužina: 6,5m
  • Lokacija: Sava
  • Osp: UMČ
Odg: UVOD
« Odgovor #28 poslato: 16. Oktobar. 2014. / 22:09:59 »
Brod koji si linkovao je bas lep. Pravi brod. Osvrnuo bih se na dimenzije po kojima bi pravio brod. 15x4 je stvarno veliko plovilo. To je toliko ozbiljan projekat, da ne znam ko bi ga izveo kod nas. Zahteva citav tim kvalifikovanih ljudi.  Verujem da si razmisljao o vezu za toliki brod, ali to je vec tvoj budzet.
 Rekao si da te ne zanimaju polovna plovila, ali nije lose da pogledas grcke oglase. Poslednjih godina su pale cene, narocito za plovila ovih gabarita, zbog povecanog poreza i cene marina. Mozes da ga doteras vodenim putem.

Dule od palube

  • Gost
Odg: UVOD
« Odgovor #29 poslato: 17. Oktobar. 2014. / 21:11:38 »
Moj ucitelj grmi i seva zbog cene ovakvog broda. Slozili smo se u jednom, da je najteze napraviti rebra. Na sajtu prodavca planova ima dvoje kupaca koji su poceli ovaj projekat i sem rebara za drvenu varijantu i ovih slika dole za celik nisu postavili nista vise. Zastrasujuce, zar ne ?
O privezu trenutno uopste ne razmisljam, o tom potom.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika