Autor Tema: Aluminijumski camci  (Pročitano 36344 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Aluminijumski camci
« poslato: 04. Decembar. 2013. / 23:07:35 »
Kao sto rekoh , evo mog licnog iskustva e sada neka svako ko ga ima napise po nesto .
Posedujem camac sa blagim V koritom dimenzija 6,2 m duzine 1,50m sirine u tabanu (2,05 preko svega )i dubine 55cm. Ne savetujem nikome na Dunavu i Savi (osim kao pomocni ) aluminijumski camac manji od 5m x 1.2 u tabanu i dubine manje od 50cm , zbog : stabilnosti , talasa i osoba koje ne znaju da se ponasaju u takvom plovilu .
Stabilnost izmedju sirine 1.25 i sirine 1.50 (u tabanu ) je za neverovati ogromna , ako imate potrebu za vecim motorom (preko 40 hp ) obavezno sirina u tabanu 1,5 m ,jer zbog tezine motora zadnji deo mnogo uranja u vodu , vuce vise vode za sobom- oduzima brzinu  i kada je usidren na otvorenom kod plicih camaca postoji mogucnost da neki talas od bele ladje malo prelije u camac (u nekoj ekstremnoj varijanti ali postoji )..
Kod motora do 40hp lepse  glisiraju camci do 5 - 5,5m (kod duzih pada pramac i zna nekad da lepi za vodu - gubi se brzina i prska vodu ) u ovoj varijanti tabanasi su smrt jer konstrukciski svaki tabanas maksimum razvija do 60-65  km/h - probano na alu camcu tabanasu( 6x1,5m u tabanu) motor od 150hp ( nova honda) i maksimalna brzina (sa jednom osobom ) bila  64 km/h efekat  velike vodene buke  i prskanja na sve strane(sirova snaga bez kontrole )  , na indenticnom camcu ali sa gliserskim ili polugliserskim koritom brzina oko 80-90km/h  i kao po loju . Kod camaca sa blagim V jako dobro se pokazalo korito sa suprotno nagnutim uglovima odnosno varijacijom blagog trimarana -  sa manjim motorom lakse izglisirate , stabilnost kada ste usidreni je odlicna ali sa nesto manjim manevarskim sposobnostima kod naglih okreta u voznji (motor gubi vodu) , Gliserska korita su najpodvoznija i manevarski odlicna  ali zahtevaju malo jace motore. Nikako ne raditi korito camca ispod 3mm debljine aluminijuma , obavezna bokostitna guma skroz oko camca , preporucljivo duplo dno sa samoprznecim kokpitom ...za sada tolikom a evo i slike tog mog camca koji je domace izrade .

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Aluminijumski camci
« Odgovor #1 poslato: 04. Decembar. 2013. / 23:35:08 »
Lep čamac. Kompaktno izgleda. Najvažnije ... nema farbanja, rjde, antialgina...
Stvarno, da li stavljaš antialgin i ako stavljaš šta preporučuješ?
Šta alu čamce čini boljim od ostalih?

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Aluminijumski camci
« Odgovor #2 poslato: 04. Decembar. 2013. / 23:46:28 »
Sto se tice odrzavanja i zastite aluminijumskog camca : Nisam pristalica farbanja zato sto :
-da mi treba fensi camac kupio bih plastiku.
-farba na alu nista  manje nije zagrejanija od golog lima (na goli lim je dovoljno samo da prospete malo vode i odmah se oladi) .
-posto stalno nesto ispada (olovo, noz ...) nema ostecenja i ljuspanja
-jako lako odrzavanje cetka- voda i udri a eventulne farbe ,masti , pticiji izmet... skoč brajt krpa finije granulacije i camac ko nov .

Antialgin po meni obavezan za camce koji stalno stoje u vodi . Naravno antialgin koji nosi oznaku da je za aluminijum jer u sebi nema bakra (jer bakar nagriza  aluminijum).
I to prajmer jedna ruka na odmascenu i nahrapanu povrsinu a zatim na 2-3 sata 3 ruke antialgina i to sve u jednom danu ali na temperaturi preko 15 stepeni , pa mirovanje 48 sati da sve zapekne i poveze i nikako nemojte to raditi na suncu (samo garaza ili nadstresnica ).

Obavezna Magnezijum zrtvena anoda kao protektor jer aluminijum nema korozije ali nije otporan od galvanskih struja .
Camac nikako ne raditi od aluminijuma  ispod oznake kvaliteta  AlMg 3 (samo preko ) i naravno zica za varenje bar u tom kvalitetu ako ne veca .Znajte jos jedno kod nas nema flahova , vinkli i kutija u AlMg 3 kvalitetu samo obican cist aluminijum bez dodataka za zilavost i jacinu tako da ojacanja i egije  trazite od majstora da pravi od kupljenog lima (ko ima problem neka zove mene -znam gde to moze ) ne mojte da vas rade .

e sad sam zabagovo od  frdxs 
Za veca plovila od aluminijuma(kabinasi i katamarani ) preporucljivo na podvodni deo pre antialgina i njegovog prajmera odraditi sistem epoksi premaza sa katranom .




 

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Aluminijumski camci
« Odgovor #3 poslato: 04. Decembar. 2013. / 23:50:30 »
Aluminijum je mek. Šta se radi ako se udari u nešto... nema ispravljanja ?
Čini mi se da i mossi ima alu čamac pa može da se pridruži diskusiji.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Aluminijumski camci
« Odgovor #4 poslato: 04. Decembar. 2013. / 23:56:46 »
Inače dugo već gledam kako lude alu čamce prave. Pogledaj ovog lepotana.
Čini mi se da je korito kao tvoje.

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Aluminijumski camci
« Odgovor #5 poslato: 05. Decembar. 2013. / 00:16:17 »
prednost alu camaca od ostalih materijala .  kdtwtz4r

E tu je prica za  gadVbv. Svako ima svoje i tu sam maksimalno uzdrzan a ja sam napravio neki svoj kompromis sa njim  posto sam koristio sve 4 varijante  drvo , metal, plastika i sada ALU odakle se vise nepomeram .
 
 Najlaksi od finansisko pristupacnih materijala  , zahteva minimum i lako odrzavanje , ako se koristi minimum kvalitet AlMg 3 posle 10 godina najminimalnije gubi u smislu  mehanicko - estetskih osobina ( i dalje ima jacinu i zilavost a boja je samo blago patinirala sto se da lako srediti poliranjem ) . Usled neke nedaj boze havarije najlakse pripreme i izvodjenje radova,  od leda  tokom zime  i granja kod visokih vodostaja najminimalnija ostecenja jer nije plastika i nema farbe . Slazem se da u nekim varijantama alu camac zna da kosta malo vise od indenticnog camca u plastici  ali samo pri kupovini,  jako brzo se isplati kod odrzavanja i jednostavno imam osecaj da vise on meni sluzi nego ja njemu  sto kod ostalih materijala nisam imao taj osecaj .

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Aluminijumski camci
« Odgovor #6 poslato: 05. Decembar. 2013. / 00:30:29 »
Dule , nisam video do sada alu camac koji je probusen- probijen  iako sam imao na marini neke stare radove raznih majstora od pre 20 godina i koji se i danas voze a radjeni su od obicnog alumijuma . Ovi sada aluminijumi sa tim oznakama AlMg imaju u sebi odredjen postotak mangana i silicijuma sto poboljsavaju jacinu i zilavost ...ma citava nauka jer posle AlMg 3 ide AlMg 4 (negde 4,5 ) pa AlMg 5 i sada taj cuveni MARIN aluminijum ali koji opet ima neke dodatne numeracije u smislu nekih munja i gromova u to vise nema sumnje o kvalitetu ...  jedino bolje od alu-a su  kompozitni materijali sa kevlarom ali to je naucna fantastika u svakom smislu . Ima sve vise varijanti gde se korita rade od alu-a a kabine od plastike zbog estetike jer ipak plastika je estetski mnogo laksi materijal za obradu (samo kada pricamo o komercijali ). Pregledaj malo kada imas vremena na googlu one firme sto sam nabrojao u onom postu videces kakvih sve cuda ima  sdgv  nekad mi bale krenu  kjnbv

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Aluminijumski camci
« Odgovor #7 poslato: 05. Decembar. 2013. / 00:43:42 »
taj maskirni je neki model " Jon boats " . Na tu semu je prekopiran i napravljen plasticni  komander 18 ali ja nisam bas pristalica tog camca letos sam u vise navrata po kosavi glisirao dok su camci sa takvim koritom mileli pored mene ... ravno korito...  sa jacim motorom lupaju da odvaljuju bubrege. A po severcu kada se na Dunavu naprave oni kratki talsici ma prava anti celulit masaza  hzgbvc vozio se jednom na Djeninom modelu Djeneral koji je taj tip korita ...po lepom i mirnom stvarno odlicno ide ali kad se pojavi neki severac a mi uzvodno pa jos opalio vlasnik po gasu  nbvc nbvc nbvc sve mi plombe ispale iz glave .

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Aluminijumski camci
« Odgovor #8 poslato: 05. Decembar. 2013. / 01:12:35 »
evo  samo  za nas 3 manje poznate zemlje kao proizvodjaci alu plovila : Finska , Estonija i Novi Zeland .  defgvbn

Na mreži sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Aluminijumski camci
« Odgovor #9 poslato: 05. Decembar. 2013. / 08:36:54 »
Moram da priznam da, do ovih Businih odlicnih tekstova  uzhgfd, sam imao predrasude u vezi Al čamaca. U stvari imam isto pitanje, kao Dule, pošto mi je stalno u glavi da je Al mek materijal, koliko su ti čamci osetljivi na manje udarce (ili veće) i na deformacije Al pri tome. Ne radi se toliko o probijanju nego o ulubljivanju i deformaciji.

Još nešto, pomenuto je negde, korito iz jednog komada (fabrički presovano), kolika je razlika kada je korito iz komada a koliko kada je iz delova?


Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Aluminijumski camci
« Odgovor #10 poslato: 05. Decembar. 2013. / 10:19:24 »
Kazu prizvodjaci a i po stranim forumima  da ovi obogaceni alu limovi (AlMg i pogotovo  Marin ) imaju nesto manju cvrstocu od celicnog lima ali da im je zilavost i veca e sada oni to racunaju u nekim uslovima gde su pritisci po 1cm2 manji od ne znam koliko ...sam pokazatelj je i to koliko su poceli da se prave i katamarani od alu -a za morske uslove ... Nemate vi predrasude o aluminijumu  kao mekanom materijalu , nego ste imali susretanje samo sa obicnim cistim aluminijumom koji je upravo takav kakav ste vi opisali . Sto se tice deformacije to stoji ali samo tamo gde nisu dobro uradjena ukrucenja kostura sto je kod alu-a veoma vazno  ili gde nije ispostovan standard primene materijala npr: svaki camac od 2mm alu lima ce se vremenom deformisati pogotovo ako nije dobo uradjeno ukrucenje ... a peglanje toga se radi kao i kod celika : gitovanje -smirglanje ....
Naravno da je najbolje korito ono koje se izvuce iz jednog komada pod presom jer onda nema sumnje dali je majstor dobro zavario spojeve i deformacije povlacenja prilikom varenja su najmanje jer alu se i brze zagreva i brze hladi od prohroma i mnogo majstora koji rade prohrom izbegavaju alu limove za rad jer kazu da je teze i komplikovanije ...
Evo vam jedan primer na slici mog camca koji sam postavio, na bocnoj stranici koja se vidi kod pramca ima jedna siva fleka . E to mi je na Nautickom klubu prosle godine  spala guma sa pontona za vreme kosave i camac je celu noc i dan udarao u metalni spic pontona . Evekat samo kao sitno pikovana fasada , nigde ulegnuca ili neke druge deformacije , samo sam tu malo presmirglo i presao skoč brajtom i naravno vratio neki sjaj koji ce za godinu dana da poprimi istu boju kao ostali delovi camca (to je slikano upravo po zavrsetku tih zahvata ,sada se vec moras zagledati da bi to primetio )

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Aluminijumski camci
« Odgovor #11 poslato: 05. Decembar. 2013. / 10:28:21 »
velika mana alu camaca je ta sto se na golom limu kada ispadne nesto iz ruke , olovo , alat , karabinjer... cuje duplo vise nego na drugom materijalu ali i za to ima resenja : budite pazljiviji  gfvcşxc

Van mreže Misha D

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Linssen 29.9ac
  • Dužina: 10
  • Lokacija: Beograd
Odg: Aluminijumski camci
« Odgovor #12 poslato: 05. Decembar. 2013. / 10:51:04 »
kako uglavnom pecam iz pomocnog camca tu buku od olova ublazio sam gumiranim itisonom koji iste sirine kao i taban.
Alu camac odgovara onome kome je to jedini ili glavni camac. Kao pomocni bi mi bio nepraktican jer bi imao vecu tezinu i zbog potrebe za jacim motorom od meni idealnih 15ks (prihvatljivo rucno paljenje i manipulacija sa njegovom tezinom). A i mnogo su veca ostecenja na glavnom plovilu u dodiru sa bilo kojim metalnim camcem prilikom manevrisanja bez obzira na ivicnu gumu.
Diskusija je zavrsena tek kada se dokaze da sam ja u pravu

Van mreže stvlada

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Dužina: 6.00
  • Lokacija: AJK Beograd
Odg: Aluminijumski camci
« Odgovor #13 poslato: 05. Decembar. 2013. / 11:56:21 »
    Samo da ispravim Busu,AlMg5 je hemijska oznaka sastava materijala,on je napisao da je to aluminijum sa primesom mangana.Nije mangan nego magnezijum,a broj na kraju je ustvari procenat magnezijuma u aluminijumu.Sa svim ostalim sto je napisao se slazem.

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Aluminijumski camci
« Odgovor #14 poslato: 05. Decembar. 2013. / 15:06:13 »
upravu si pobrkao sam sa aluminijumskim livom u njemu ima mangana i silicijuma a ovde je magnezijum i malo mangana ... Hvala Vlado !  uzhgfd

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika