Autor Tema: Motor za pomocni camac  (Pročitano 2593 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Motor za pomocni camac
« poslato: 29. Decembar. 2013. / 13:22:07 »
U novom broju casopisa "boote" izasao je test cetiri motora od 5hp i to: Mercury, Tohatsu, Suzuki i Yamaha - http://www.boote-magazin.de/test_technik/motoren/aussenbordmotoren-5-ps-im-test/a43461.html .

Test jeste na nemackom ali uz pomoc prevodioca a i date su tabele sa podacima nije problem dobiti najosnovnije podatke.

Ono sto je meni privuklo paznju je sledece: Cena im je oko 1,400 EUR, a sa rezervoarom benzina (ugradjenim) mogu da predju oko 15 km. Kada to uporedimo sa Torqeedo Travel 1003 elektromotorom (koji odgovara motoru sa 4hp http://www.torqeedo.com/uk/electric-outboards-uk/travel-503-1003-with-integrated-battery-for-inflatables-dinghies-yachts-up-to-1-5-tons/technical-data-dimensions) a koji kosta oko 1,700 EUR i sa jednim punjenjem baterije moze da predje oko 15 do 30 km, postavlja se pitanje sta je isplatljivije kupiti?

Klasican motor jeste jeftiniji oko 300 EUR ali tu imamo cenu goriva i cenu odrzavanja (servisi, zamena delova) a kod Torqeedo-a nema servisa, potrosnja struje zanemariva, razlika u tezini skoro duplo, nema opasnosti od prosipanja goriva niti mirisa, ... i jos je vodonepropusan!

Jos nesto, Torqeedo dolazi za ugradjenim GPS sistemom koji daje sve neophodne podatke (potrosnja, brzina, utrosenost baterije i koju je jos razdaljinu moguce preci sa baterijom), plus opcija da se dokupi i solarni punjac koji omogucuje istovremeno voznju i punjenje motora!

Dovoljno razloga da se pre kupovine dobro zamislite!

Miljan

  • Gost
Odg: Motor za pomocni camac
« Odgovor #1 poslato: 29. Decembar. 2013. / 14:49:32 »
Torqeedo je odlicna naprava. Malo je poskup ali......

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Motor za pomocni camac
« Odgovor #2 poslato: 29. Decembar. 2013. / 18:01:16 »
Detaljnije o manjem bratu motora Travel 1003, Torqeedo Travel 503 mozete procitati i ovde: http://www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=35.0

Van mreže zoki novus

  • NF clan
  • *
  • Navika ili lep gest "ulovio pa pustio-ne postoji"
    • NEMO
  • Brod tip: Carver
  • Dužina: 10m
  • Lokacija: Svuda po malo
  • Osp: UMČ
Odg: Motor za pomocni camac
« Odgovor #3 poslato: 29. Decembar. 2013. / 20:50:23 »
Imam Mercury 5hp 2takta i moze da predje bar 30km sa jednim rezervoarom i mnogo mi je lakse da donesem 10l benzina mesecno nego da cimam akumulator i punjac i razmisljam kad ce se isti isprazniti i ostaviti me na cedilu..

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Motor za pomocni camac
« Odgovor #4 poslato: 29. Decembar. 2013. / 23:39:15 »
Novuse u tome i jeste prednost Torqeedo-a da mu je baterija teska svega 4,5kg a punjac je jedva malo veci od punjaca za mobilni telefon, a zbog ugradjenog GPS sistema u rucici motora uvek imas informaciju o stanju baterije i dometu koji mozes da napravis.

Inace, kako si naveo, razlika izmedju Mercury 4t i 2t (iste snage 5hp) je onda ogromna. Prema testu iz casopisa takav 4t motor predje sve do 12 km sa rezervoarom!

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika