Autor Tema: Canal boat  (Pročitano 5978 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Canal boat
« poslato: 05. Mart. 2014. / 00:02:29 »
Evropa i Engleska su ispresecane mrežom malih kanala koji pored važne uloge u odvodnjavanju i navodnjavaju imaju i ulogu značajnih saobraćajnica. Nekada više nego danas. Danas su više mesta za uživanje, poseban svet za sebe.




Njima plove prelepi brodovi konstruisani tako da sa lakoćom plove po uskim kanalima a opet pružaju dovoljno komfora. Služe za uživanje, život, trgovinu, prevoz putnika, turista i robe. Neki su pretvoreni u ploveće prodavnice ili kafiće.
Ima ih raznih ali se na svima vidi da se puno truda ulaže da izgledaju kako izgledaju. Valjda zato što su na metar - dva od šetača na obalama.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Canal boat
« Odgovor #1 poslato: 05. Mart. 2014. / 00:05:50 »
Više od 200 godina, od 1740. brodovi vučeni konjima su jedan od glavnih oblika transporta robe vodom. Pogodnost motornih brodova je dovela do toga da je vuča konjima postala retkost na kanalima.
U Britaniji još uvek funkcioniše ali više kao turistička manifestacija i atrakcija pa postoji i udruženje koje neguje tradiciju i čuva nasledje i veštine nekadašnjeg načina transporta.



Često je to porodični posao





Tamo gde je nemoguće da konj provuče plovilo pristupa se specijalnom metogu


Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Canal boat
« Odgovor #2 poslato: 05. Mart. 2014. / 00:07:34 »
Pored svih kanala u Engleskoj postoje staze za konje kojima su vekovima hodali vukući brodove.



Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Uzani Brodovi
« Odgovor #3 poslato: 25. Jun. 2014. / 23:34:22 »
Uzani Brod je sa prepoznatljivim dizajnom napravljen da stane u uzane kanale u Velikoj Britaniji.
U okviru unutrasnje plovidbe Uski brod je pravljen kao radni brod u 18 ,19 , 20 veku  služio je za prevoz robe mrežom uskih kanala, u kojima prevodnice imaju širinu oko 2,1 m.
Prvobitno su korišćeni kao barže bez sopstvenog pogona bile su vucene pomoću konja.




Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Uzani Brodovi
« Odgovor #4 poslato: 26. Jun. 2014. / 00:03:22 »
Zbog svoje vitkosti neki Uzani Brodovi izgledaju veoma dugački, maksimalna duzina je do 22 m zbog dužine prevodnica mada ima dosta prevodnica koje su krace.
Prvi uzani brodovi su bili drveni i odigrali su veliku ulogu u idustrijskoj ekpanziji Velike Britanije . Prevozili su uglavnom robu sa jednim članom posade  često su to bila i deca.
Poneki od brodova su prevozili poštu i pakete retko i putnike.Pojavom železnice 30 tih godina 19 veka ladjari koji su do tada živeli na obali počeli su da sa porodicama žive i rade na kanalskmi brodovima.
Početkom 20 veka parni i dizel motori su zamenili konjsku vuču.Uzanim kanalima tako je bilo moguće pored broda koji ima dizel ili parni pogon vući još jedanu baržu a na širim kanalima su ih vezivali sa strane.
Od 1945 do !970 skoro da je ugasen ovakav način transporta robe.
U danasne vreme se koriste za iznajmljivanje turističke ture pa čak mnogi i žive na ovim brodovima.Jeftiniji su od nekretnina ,iako im vlasti nedozvoljavaju da na otvorenom kanalu borave duže od 2 nedelje na jedno mestu.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Uzani Brodovi
« Odgovor #5 poslato: 26. Jun. 2014. / 00:12:59 »
Zbog jedinstvenog dizajna i činjenice da se koriste u kanalima vema mali motori se koriste na njima npr za uzani brod dužine od 22 m i nosivosti 18 tona dovoljan je motor od 50 bhp.

http://www.betamarine.co.uk/inland/narrowboat_engines.html

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Uzani Brodovi
« Odgovor #6 poslato: 26. Jun. 2014. / 00:21:46 »
...

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Uzani Brodovi
« Odgovor #7 poslato: 26. Jun. 2014. / 01:02:36 »
Prolazak kroz prevodnicu


Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Uzani Brodovi
« Odgovor #8 poslato: 26. Jun. 2014. / 01:18:05 »
Na kanalima Forth i Clayde  u centralnoj Škotskoj. Nalazi se jedinstveno rešenje tzv Falkrik Wheel. Pre nego što je postavljen brodovi su prolazili kroz 11 prevodnica u dužini od 1,5 km


Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Uzani Brodovi
« Odgovor #9 poslato: 26. Jun. 2014. / 14:16:26 »
Akvadukt , most za brodove    nbvc zgfcx



Van mreže mesechar

  • NF clan
  • *
    • za sada bez dobrog imena
  • Brod tip: shetland  760
  • Dužina: 7,6
  • Lokacija: Marina -Savska Oaza
Odg: Uzani Brodovi
« Odgovor #10 poslato: 27. Jun. 2014. / 22:12:01 »
a mi se jos ni sa poplavama nismo izborili kao da smo jos u osamnestom veku...jbte druga su vremenska dimenzija

Van mreže dugamm

  • NF clan
  • *
  • Ploviti se mora , ziveti ne !
    • BULKA
  • Brod tip: gradac 580
  • Dužina: 5.80
  • Lokacija: Ada Ciganlija , Marina
  • Osp: UMČ
Odg: Uzani Brodovi
« Odgovor #11 poslato: 01. Jul. 2014. / 09:38:22 »
Mezija , sve pohvale za ovako lep opis narow boats.

Falkirk Wheel je za mene svetsko cudo . Genijalna konstrukcija !!!!
Ploviti se mora , ziveti ne !

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika