Autor Tema: Kako ugasiti pozar na brodu.  (Pročitano 12554 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Kako ugasiti pozar na brodu.
« poslato: 27. April. 2013. / 18:57:30 »
Znate li da kod požara na brodu imate manje od 30 sekundi da požar stavite pod kontrolu!
Jeste li sigurni da na brodu imate najbolje prenosive protivpožarne aparate kako bi se uspešno borili protiv smrtonosne vatre? Znaju li vaša posada i putnici gdje se oni nalaze i kako se koriste?
Brodski požar najveća je pretnja na svakom brodu na svetu. Nemate gde pobeći  a brod je pun goriva, propana, alkohola, plastike, akumulatora, drva i tkanina. Ovog smrtonosnog neprijatelja morate dobro poznavati kako bi se znali boriti s njim i uništiti ga.
• Klasa A
Označava požar nastao gorenjem zapaljivih čvrstih materijala kao što su drvo, papir, tkanina, guma i mnogi plastični materijali, uključujući ojačanu stakloplastiku koja se koristi za izradu trupova i palube. Stakloplastika gori žešće od većine drugih materijala.
• Klasa B
To su požari kada gore zapaljive tečnosti, uključujući petrolej, masti za podmazivanje, benzin, nafta, kerozin, ulje, boja bazirana na nafti, tikovo ulje, aceton, boje i zapaljivi gasovi ili pare. Kod požara, zapaljuje se sloj pare iznad objekta, a ne objekt!
• Klasa C
Požari nastali gorenjem električne opreme.
Požari klase C identifikovani su zbog opasnosti od električnog udara ako se gase vodom. Isključivanjem glavne sklopke status se menja u klasu A ili B. Problem s požarom klase C je što on često pokrene požare ostalih klasa.
Zapamtite da se klase A, B i C ne dele na manje podkategorije, pa ih je lakše zapamtiti kao (A) kruta tela, (B) tekućine i (C) električni požari; nije potrebno, na primer, gubiti vreme u razmišljanju o tipu požara između kerozina ili petroleja kada vam je kuhinja u plamenu.
Za požar je potrebno gorivo, toplota i kiseonik, da ga zapale i podstiču. Uklonite jedan ili više tih elemenata i vatra će se ugasiti, kako pokazuju ovi primjeri:
● Prskajte protivpožarno sredstvo na vatru da je ugušite (izvor kiseonika) ili ohladite (izvor toplote).
● Zatvorite vrata ili pristupni palubni otvor da zatvorite pristup vazduha vatri (izvor kiseonika).
● Isključite električnu sklopku ili dovod goriva ili plinsku bocu i vatra će ostati bez energije (izvor goriva).
● Bacite zapaljene jastuke za sedenje u more kako bi ohladili materijal ispod temperature zapaljenja (izvor topline).
● U svakom se primeru vidi da je cilj da se ukloni jedan ili više elemenata koji podsticu vatru. Neka to bude potsetnik kako brzo i efikasno  ugasiti vatru u njenom začetku.
Savet skiperu
Napravite jednostavnu mapu pozicije svakog protivpožarnog aparata. Stavite je u salon. Provedite posadu kroz brod i pokažite im mesto svakog protivpožarnog aparata.
Tehnika gašenja požara
U malom priručnom protivpožarnom aparatu imate sredstva za 9-10 sekundi prskanja po vatri pre nego što  ispraznite bocu. Malo koja vatra se s time može ugasiti u tako kratkom vremenu. Ipak se možete boriti protiv manjeg brodskog požara s ovih pet jednostavnih koraka:
1. Čim uočite vatru, prvo nastojte isključiti dovod goriva. Da to učinite, nemojte, ni pod kakvim uuslovima  proći kroz plamen. Idite na sledeći korak.
2. Zgrabite protivpožarni aparat, lociran dalje od požarnog područja. Ispraznite ga u plamen. Aparat pomerajte u kratkim potezima od jednog do drugog kraja plamena.
3. Leđa neka budu okrenuta prema izlazu tako da bez oklevanja možete pobeći. To može biti palubni prozor ili vrata koja vode u kokpit. Uvek imajte put za evakuaciju u slučaju da se vatra otme kontroli.
4. Otkiniteili slomite izgorele delove kada više ne gore, jer takvi delovi vatri dugo daju potrebnu toplinu. Materijali klase A mogu se baciti u more.
5. Dobro pregledajte izgorelo zgarište. Sve dok se izgoreli delovi potpuno ne ohlade, požar se može vratiti. Nastavite čuvati zgarište najmanje 20-30 minuta, a dotle zamenite protivpožarni aparat. Sve dok se izvor požara ne spusti ispod temperatura zapaljenja, vatra se može vratiti, pa aparat neka bude uzvas.


Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #1 poslato: 27. April. 2013. / 19:11:56 »
Jedan od problema s požarom na brodu je da on, za razliku od onog kućnog gde vam je jedna od krajnjih opcija da pobgnete na drugu stranu ulice, ne ostavlja mogućnost bežanja osim skakanja u vodu. Na žalost, to krši drugo pravilo u plovidbi brodom – trudite se da uvek ostanete na brodu. Ironično, ako je dovoljno onoga što brod može spasiti uneto u brod, požar se obično može ugasiti. A to se, svakako, kosi s prvim pravilom plovidbe – nastoj da voda ostane izvan broda.
 

Očigledno je da je najbolja odbrana odpožara da se zaustavi u samom začetku. Na sreću, najbolji izvor iz kojeg se može naučiti kako sprečiti požar nalazi se u  zahtevima za odštetu pomorskom osiguravajućem društvu. Fajlovi sadrže stotine slučajeva koje su pomno analizirali stručnjaci Seaworthya.
 
Uzroci požara nastalih na brodu
1) Električne instalacije i uređaji 55%
2) Pregrejavanje motora/transmisije 24%
3) Curenje goriva 8%
4) Razno 7%
5) Nepoznato 5%
6) Šporet 1%
 
1) Električne instalacije i uređaji 55%
Kratki spoj na el. Instalacijama jednosmerne struje 30%
Regulator napona motora  jednosmerne struje 12%
Uređaji/grejači naizmenične struje 4% priključak s obale 4%
El. instalacije/razvodna ploča 2%
Punjač baterija 2%
Prenapon naizmenične struje 1%
 
Najbrojniji uzroci požara na brodu upravo su nedostaci na električnim instalacijama jednosmerne struje. Mnogi požari su započeli na kablovima akumulatora/baterija, žicama kaljužnih pumpi, pa čak I žicama instrumenata čija je izolacija oštećena zbog jakih vibracija motora i neprimrenog tj. nezaštićenog položaja na oštrimivicama.
 
Instalacija za spoljno napajanje brod el. energijom takođe je veliki problem; 11% požara na brodu nastalo je instalacijama naizmeničnog napona, najčešće na utičnicama. Neki požari nastaju na grejalicama od 220V i sličnim kućnim uređajima donesenim na brod. Požari nastali na električnim instalacijama teško se gase jer uzročnik ponovo upali vatru i nakon upotrebe protivpožarnog aparata. To je jedan od glavnih razloga zašto na brodu mora postojati sklopka na akumulatorima kako bi se u takvim situacijama mogao isključiti kompletan električnisistem.
 
2) Pregrejavanje motora/transmisije 24%
Pregrejavanje motora 19%
Pregrejavanje turbopunjača2%
Pregrejavanje transmisije 2%
Auspuh 1%
 
Skoro četvrtina požara na brodu (24%) nastaje zbog pregrejavanja propulzionog  sistema. Najčešće se motor pregreje zbog začepljenja na cirkulaciji vode za hlađenje, i započne topiti gumene nastavke i impeler. Ovakvi požari su manje opasni, ali zbog dima koji uzrokuju dobili su velikupaznju, posebno iz razloga što dim dolazi iz područja gde se nalaze rezervoari s gorivom. Često su to bile male vatre tinjajuće gume, ali su zbog panične reakcije (otvaranje strojarnice i puštanja svežeg vazduha u nju) postali veliki požari. Najbolje je za gašenje takvog požara na brodu imati automatski protivpožarni sistem motornog prostora koji će sam rešiti problem. Ako takav sistem nije instaliran, najbolje je ugasiti motor(e) i požar ugasiti priručnim protivpožarnim aparatom. Redovno održavanje svih pripadajućih instalacija motora i zamena impelera na pumpama najbolja je prevencija protiv takvih požara.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #2 poslato: 27. April. 2013. / 19:33:39 »
Dve lekcije za jedan izgoreli brod:
Posada zapaljenog broda javila je da dim dolazi iz masinskog prostora i da smrdi kao požar uzrokovan električnim kvarom. Nakon otvaranja poklopca (prva greška), uočili su da dim potiče iz akumulatora, ali se niko nije setio da isključi akumulatorsku sklopku, skrivenu ispod stepenica (druga pogreška). Posto su ispraznili tri protivpožarna aparata u motornom prostoru, svih  šest putnika je moralo da napusti brod. Fiksirani protivpožarni sistem kao i protivpožarni aparat ispražnjen kroz, za to predviđenu rupu,  verojatno bi lako ugasili požar. Da se neko setio isključiti električni sistem.
 
3) Curenje goriva 8%
Ovo je najgori požar na brodu. Mnogi brodovi imaju više stotina litara goriva, i takav se požar teško gasi (95% požara uzrokovao je benzin). Tipičan problem su dovodne cijevi, njihov spoj za motor, kao i curenje goriva narezervoarima. Na sreću, prvi znak da nešto nije u redu je miris koji  lako otkrije prosečan ljudski nos – ako se oseti miris goriva, znači da nešto nije u redu. Nekoliko je požara nastalo zbog nepažljivog rukovanja benzinom;
čišćenje delova motora benzinom, prekomjernim punjenjem rezervoara gorivom, instalacijom delova neotpornih na vatru (toplotu). Jedan je požar tako nastao dok je vlasnik broda hteo da upali motor ulivanjem goriva u karburator. Motor se zapalio a vlasnik je skočio s broda i otrčao prema kući s kantom punom benzina, kojieg je putem, u panici, prosipao. Vatrogasci su posle u izveštaju naveli kako je do kuće bio spaljen cik-cak trag do vlasnikovih kućnih vrata. Na sreću, osim spaljene trave, kući se ništa nije desilo. Curenje benzina mora se ozbiljno shvatiti jer to je potencijalna bomba koja može uništiti brod – zato je vrlo važno da se prvo upali ventilator motornog prostora pet minuta pre paljenja motora. Ni dizel gorivo nije imuno na iskrenje – jedan je požar nastao jer je iz oštećenog creva gorivo štrcalo na vruć razvodnik.
 
 
4) Ostalo 7%
Neki se požari ne mogu staviti u nijednu kategoriju – bačena baklja u pogresnom pravcu tokom neke r svečanosti, sidrenje na pogresnom mestu tokom vatrometa, decija igra  sa šibicama, pa do nekih bizarnih slučajeva samozapaljenja.  Jedini požar koji se nije mogao sprečiti većom pažnjom je onaj prouzrokovan munjom.
 
5) Nepoznato 5%
Povremeno, istražitelji nisu u mogućnosti utvrditi uzrok požara. Katkada su brodovi potpuno uništeni a nekad i potonu, pa je pronalaženje uzroka nemoguće.
 
6) Resoi 1%
Resoi više nisu tako opasni kao nekada, verojatno jer je samo nekoliko takvih resoa instalirano na nove brodove. Ipak, alkohol može biti vrlo opasno gorivo bez obzira što ne može eksplodirati. Alkoholni plamen je teško videti. Jedan je požar nasto kada je vlasnik pokušavao upaliti reso i odustao jer nije video plamen. Nažalost uspeo je, ali nije shvatio sve dok nije dobio poziv od vatrogasaca da mu je brod izgoreo. Samo je jedan požar nastao zbog propana, jer jereso  pao sa postolja i upalio jastuk.
 
Seaworthy magazine

Van mreže tomicbane

  • NF clan
  • *
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #3 poslato: 27. April. 2013. / 20:25:05 »
Hajde da iznesem neka moja iskustva iz devedesetih godina proslog veka.
Osnovno pravilo za zastitu od pozara je, da tamo gde je gorivo, mora biti i
sredstvo za gasenje.
Svako, pa i najmanje plovilo mora imati sredstvo za gasenje pocetnih pozara.
Mala plovila (ribarski camci, siklje i sl.), mogu i trebaju imati ispolac ili mehanicku
pumpu za gasenje vodom. Plovila sa kabinom i veca plovila moraju imati uredjaje
za gasenje pozara (prenosne vatrogasne aparate za gasenje prahom ili hemijskom
penom i sl.).
Razvoj pozara tesko je predvidljiv, jer je najcesce iznenadan i munjevit. Preventiva je
zato najvazniji uslov za sprecavanje pozara na plovilu.
U slucaju kad se razvije pozar, sve lako zapaljive materije treba odstraniti, sve otvore na
plovilu zatvoriti osim otvora za komunikaciju, kako bi se sprecio ili usporio razvoj pozara.
E sad iskustvo nekih nauticara. Ako nauticar proceni da ce pozar totalno unistiti plovilo, u
cilju kakvog takvog smanjenja stete, plovilo treba potopiti.
Ukoliko je pozar na tudjem plovilu, treba mu u cilju pomoci prilaziti sa privetrinske strane,
kako pozar ne bi zahvatio vase plovilo, i motor na vasem plovilu mora biti u radu.
Pomoc se moze sastojati iz pomoci u gasenju pozara, spasavanju ljudstva, spasavanju
zapaljenog plovila tegljenjem do obale ili slanjem signala opasnosti itd.

Van mreže arsa

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: salveta
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #4 poslato: 27. April. 2013. / 22:01:05 »
Bogami, ja ću kupiti još jedan pp aparat.

Pitanje za lađare , u okviru ove teme, je gde i na koje vreme vršite kontrolu ispravnosti pp aparata i njegovo, eventualno, ponovno punjenje?


Van mreže tomicbane

  • NF clan
  • *
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #5 poslato: 27. April. 2013. / 22:08:52 »
Sva dobrovoljna vatrogasna drsustva vrse kontrolu ispravnosti PP aparata.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #6 poslato: 28. April. 2013. / 10:52:19 »
Kod mene dolaze svake godine da servisiraju aparate u lokalima. Pa onda iskoristim priliku i servisiram i aparate na camcu.
http://www.vatroival.com/zastita-od-pozara-servis

Van mreže milivoj

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Akvarius
  • Dužina: 9,70
  • Lokacija: Novi Sad
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #7 poslato: 05. Maj. 2013. / 14:38:26 »
Ova tema je izuzetno važna za sve nautičare, i trebalo bi joj posvetiti punu pažnju.
Hajde da temu proširimo i konkretizujemo, i ako je je moguće postavimo neka (okvirna) pravila ili uputstva o PP opremi na našim plovilima, i  koja bi većina mogla koristiti.
Pitanje br.1 - s obzirom da su naša plovila na benzinski ili dizel pogon (motori), i da većina ima plinsku instalaciju, šporet i/ili frižider, koji tip aparata je odgovarajući za gašenje eventualnog požara?
Pitanje br.2 - ako znamo koji tip aparata nam je neophodan, u odnosu na veličinu plovila, koje bi zapremine (ili broja) trebalo da budu?
Pitanje br.3. - osim PP aparata, da li je dobro imati i drugu PP oprema, koju i za koje situacije ? (ćebe, spec. rukavice i drugo)

Naravno, ne bi bilo loše i propisati (savetovati) redosled postupaka u slučaju pojave vatre, u zavisnosti gde se pojavila, motor, el. instalacija ili neki drugi deo plovila.

Ako uspemo da damo odgovore (stručne) na ova pitanja, napravićemo prvi veliki korak o povećanju bezbednosti naših plovila i ljudi na njima, što je već veliki uspeh.

A da ne zaboravimo i ista pitanja, ali u vezi požara i prevenciji na marinama i klubovima, i tek tu bi imalo o čemu da se piše. Ali krenimo redom, što bi evropljani rekli, "step by step", doći će mo i do toga.



Van mreže arsa

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: salveta
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #8 poslato: 15. Maj. 2013. / 23:41:54 »
Danas su u dobrovoljnom vatrogasnom društvu "Rakovica" obavili pregled tehničke ispravnosti PP aparata sa našeg broda.

Cena 350,00 dinara.

Uz listić overe tehničke ispravnosti koji važi 6 meseci, dobio sam i potvrdu u kojoj su navedeni podaci o PP aparatu, ime broda i njegovog  vlasnika.

Sve u svemu, korektno.

Za one koje to zanima, evo cena usluga:

A. PREGLED TEHNIČKE ISPRAVNOSTI PPA

    1. PPA S-1, S-2, S-3 ....................................... 300,00 DIN.

     2. PPA S-6, S-9, S-12 .................................... 350,00 DIN.

     3. PPA CO2/5 ................................................ 260,00 DIN.

B. ISPITIVANJE PPA, UREĐAJA I OPREME:

    1. Ispitivanje hidranata svih vrsta ................. 450,00 din.

    2. Ispitivanje vatrogasnih creva .................... 290,00 din.

    3. Ispitivanje HVP svih S aparata .................. 430,00 din.

C. PUNJENJE PPA:

    1. PPA S-1 .................................................... 680,00 DIN.

    2. PPA S-2 .................................................... 820,00 DIN.

    3. PPA S-3 .................................................... 970,00 DIN.

    4. PPA S-6 .................................................... 1620,00 DIN.

    5. PPA S-9 .................................................... 2100,00 DIN.

    6. PPA S-12 .................................................. 2320,00 DIN.


D. IZLAZAK NA TEREN (po dolasku) ...................500,00 din.

U cenu nisu uračunati ugradnja rezervnih delova, rezervni delovi i potrošni materijal (važi za stavke pod A i B).


Telefon DVD Rakovica je: 011 3565460 ili 0638717944 (Kostić Svetislav).

Adresa- Marička 1-a.

Van mreže milivoj

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Akvarius
  • Dužina: 9,70
  • Lokacija: Novi Sad
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #9 poslato: 23. Maj. 2013. / 01:54:58 »
Dule je lepo prikazao statistiku (generalno) uzroka i nastanka požara. Ali, za sve ove godine na vodi, i boravkom u nekoliko novosadskih klubova i marina, mogu slobodno da kažem, da je u 90% slučajeva požara na vodi došlo prilikom nestručnog i nepažljivog pretakanja goriva (benzina), naravno uz prisustvo otvorenog plamena, bilo od frižidera na gas u neposrednoj blizini tanka za gorvo, ili zbog nekog drugog otvorenog plamena. Ostatk od 10% čine požari uzrokovani el. instalacijama, a bilo je i eksplozija prepunjenih akumulatora (naravno noću).
Na kopnu, 90% požara su nastali nepažljivim varenjem - opravkama trupa, kada dolazi do pregrevanja i zapaljenja unutrašnje izolacije i opreme. Jesenas je baš na mom klubu bilo čupavo, intervenisala je i vatrogasna brigada, šest klubskih aparata nije moglo da ugasi vatru.
Naši nautičari a koji se profesionalno bave PP zaštitom, savetuju da prosečni kabinaši imaju jedan S-2/S-3 aparat, jedan na CO2 i protivpožarnu prekrivku, ćebe.  A za klub je preporuka nabavka i jednog S-10, uz postojeće aparate, za zlu ne trebalo.

@Dule, mislim da bi trebalo postojeće dve teme o požarima, objediniti. Uzroci i gašenje su vrlo blisko povezani. Samo predlog.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #10 poslato: 23. Maj. 2013. / 03:19:12 »
Da li i nacin organizacije vezivanja plovila u marini igra ulogu? Normalno ne na sam uzrok pozara nego na njegovo razvijanje i prelazak na druge camce.

Mislim da paralelni, jedan do drugog, nacin vezivanja u marini, koji je danas najcesci, utice da prilikom paljenja jednog camca obavezno dodje do paljenja i susednih jer su svima rezervoari i motorni prostor maltene jedan do drugog. U marinama gde su camci vezani poduzno, duz toka, manja je verovatnoca paljenja i susednog camca tj. ima se malo vise vremena da se reaguje i spreci prelazak vatre na susedni camac.

Van mreže arsa

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: salveta
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #11 poslato: 23. Maj. 2013. / 11:09:15 »
Da li je normalno da se u brodu sa benzinskim motorom oseća miris benzina?

Već duže vreme pokušavam da otkrijem odakle dolazi taj miris.   dcfvb

Mislim, jasno je da nije iz rezervoara ali ne znam da li je moguće da je isparenje iz karburatora toliko intenzivno. Nigde nisam uočio da gorivo curi.

Šta može biti razlog?

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #12 poslato: 23. Maj. 2013. / 12:32:56 »
Kod mene ne osecas miris goriva ni u motornom odeljenju. Ali ako kane kap odmah se oseca.
Moras videti zasto se to desava.
Benzinske pare su teske  i  skupljaju se u najnizem delu korita. Obicno je to ispod motora.
Varnica i ... eto vatrogasaca.
Zato dobro proveri i spreci to.
A obavezno i ukljucuj, na par minuta, ventilator koji izvlaci benzinska isparenja iz motornog prostora.

Van mreže arsa

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: salveta
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #13 poslato: 23. Maj. 2013. / 20:47:15 »
Kod mene ne osecas miris goriva ni u motornom odeljenju. Ali ako kane kap odmah se oseca.
Moras videti zasto se to desava.
Benzinske pare su teske  i  skupljaju se u najnizem delu korita. Obicno je to ispod motora.
Varnica i ... eto vatrogasaca.
Zato dobro proveri i spreci to.
A obavezno i ukljucuj, na par minuta, ventilator koji izvlaci benzinska isparenja iz motornog prostora.

Ma da nisam zabrinut, ne bih ovde ni postavio pitanje.

Ventilator mi je non stop uključen pre i posle paljenja motora ali miris benzina se oseti kad ulazim u brod i podižem ciradu. To me baš nervira i zato svaki dan istražujem.

Savataće njega Bili... Kontam da je bolje da pitam. Možda je neko imao sličan slučaj pa hoće da podeli to iskustvo.

Hbga. Izgleda da je sve u redu al opet se oseti miris. Miris se više oseti u kokpitu, iznad motornog prostora nego u motornom prostoru kad otvorim poklopac i siđem dole.  uhgbvffc

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #14 poslato: 23. Maj. 2013. / 21:44:36 »
Proveri ti odušak.
On mora da bude baš za benzin. Ako nema u sebi ventil koji se otvara pod pritiskom benzin isparava stalno.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika