Autor Tema: Kako ugasiti pozar na brodu.  (Pročitano 13121 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #15 poslato: 23. Maj. 2013. / 23:00:37 »
..........Miris se više oseti u kokpitu, iznad motornog prostora nego u motornom prostoru kad otvorim poklopac i siđem dole.

Ovo je cudno. Ako isparava u motornom prostoru, tamo bi i trebala da bude najveca koncentracija i najjaci miris, narocito sto isparenje benzina pada na dno jer je teze od vazduha.

Arso, jesi proverio da ti nije negde u nekom cosku kokpita ostala neka flasa ili kantica s benzinom pa je zato jaci miris u kokpitu nego u motornom prostoru.

Mada, ako je veca temperatura u kokpitu nego dole bice vise isparenja, a s tim i jaci miris tamo gde je toplije.

Van mreže arsa

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: salveta
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #16 poslato: 24. Maj. 2013. / 06:42:13 »
Miris se najviše i oseti prilikom ulaska u brod , kada podižem ciradu. Znači u gornjem delu. Kada je podignuta cirada, onda ima provetravanja u kokpitu i miris se ne oseća.

Videću šta je u pitanju.

Skoro svaki dan se udvaram mojoj lađi i trudim se da je što bolje upoznam. Valda će mi reći šta je tišti.  gadVbv

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #17 poslato: 24. Maj. 2013. / 22:18:56 »
Ja imam dva benzinska motora i gorivo se ne oseca nikada. Osim kada menjam filtere ili čačkam oko dovoda goriva.


E da... evo posledica požara...

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #18 poslato: 06. Jun. 2013. / 09:45:58 »
Ovo izgleda zgodna naprava. Cena joj je 95 EUR.

Šta vi mislite o ovom?

http://www.fireknockout.com/


Van mreže milivoj

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Akvarius
  • Dužina: 9,70
  • Lokacija: Novi Sad
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #19 poslato: 06. Jun. 2013. / 13:55:45 »
Po prikazanom, naprava korisna i potrebna na savakom plovilu. Ubedljivo najveća prednost je u tome, da se aktivira kad izbije požar a nikog nema na brodu. Jedina "zamerka" je što mora da se postavi bar na dva mesta, motrski prostor i iznad osigurača, dva potencijalno najčešća mesta za varničenje - izbijanja požara. Ali, sa obzirom šta može da spreči, investicija koja svakako vredi.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #20 poslato: 14. Februar. 2014. / 18:32:57 »
Postoje četiri vrste požara koje klasifikujemo prema gorivu.

Gorivo za požare tipa „A“ je drvo, papir ili bilo koja druga materija koja stvara pepeo. Najbolje sredstvo za gašenje je obična voda.

Gorivo za požare tipa „B“ je tečno gorivo kao što je benzin ili nafta. Najbolje sredstvo za gašenje je specijalna pena koja prekrije vatru. Rekreativna plovila nemaju penu već koriste aparate koji su punjeni praškom za gašenje požara. Prašak požar gasi hemijskom reakcijom.

Požari tipa „C“ su posledica paljenja električne instalacije ili drugih električnih komponenti usled kratkog spoja. Za ovakve požare treba imati aparate za gašenje požara tipa „C“ koji su punjeni ugljen dioksidom (CO2) . Nikako ne koristiti vodu jer je ona provodnik električne energije.  CO2 gasi požar tako što istisne običan vazduh a time i kiseonik. Treba biti oprezan da ne bi došlo do gušenja ako ste u zatvorenoj prostoriji.

Požari klase „D“ obuhvata požare nastale paljenjem metala kao što je magnezijum. Najbolje sredstvo za gašenje je bacanje upaljenog dela preko palube.

Dakle brod treba da ima dve vrste aparata za gašenje požara i to: aparate za požare tipa B i C. Svi mi uglavnom imamo aparate za požare tipa B a treba razmisliti i o tipu C.

Kako zbog efikasnosti tako i zbog praha koji je teško očistiti jer se uvuče u svaku poru a često je nepotreban ako dodje do paljenja instalacija što je češći slučaj od paljenje goriva.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #21 poslato: 14. Februar. 2014. / 18:37:47 »
Ako se ispoštuju neke mere predostrožnosti mogu se izbeći požari.
Ako imate benzinski motor na filteru za vazduh treba da postoji metalna rešetka koja sprečava da se plamen iz motora dospe u motorni prostor gde mogu biti i isparenja goriva.
 


Postoji nekoliko pravila koje treba ispoštovati kako bi se sprečilo skupljanje benzinskih isparenja i benzina u motornom prostoru i kaljuži. Jedan je da presek odstranjivača benzinskih isparenja mora biti veći od 15 cm2 po kubnom metru motornog prostora. Pored obavezne ventilacije zabranjeno je upotrebljavati plovilo koje ima problema sa gorivo. Dakle, ako postoji sumnja da je došlo do curenja na instalaciji ne pokrećite plovilo dok kvar ne ispari. Ne zaboravite da samo 30 grama benzina, ako se nadje u idealnim uslovima, ima energiju štapina eksploziva.
.
Saveti
Posle sipanja goriva proverite da li se oseća miris benzina u motornom prostoru i svakako uključite ventilaciju bar 5 minuta pre startovanja motora.
Prilikom punjenja pištolj obaveno držite za gumeno crevo ili za izolovanu ručicu dok se ne ubaci u otvor za punjenje. Statički elektricitet može izazvati varnicu izmedju pištolja i broda dog pištolj primičete otvoru i izazvati eksploziju.
U kaljuži nemojte držati prljave krpe, papir i td...
Budite pažljivi sa cigaretama.

Van mreže marko

  • NF clan
  • *
    • princess
  • Brod tip: Mikroplus 502
  • Dužina: 5 m
  • Lokacija: nemam
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #22 poslato: 14. Februar. 2014. / 20:35:23 »
Na brodu bi bilo dobro imati sve tri vrste aparata za gasenje plus i cebe za prekrivanje plamena.Pri eventalnom pozaru u brodu kao i u stanovima odnosno svim objektima pocetno gasenje se moze obavljati saCO2.Nije dovoljno samo uzeti aparat i prskati.Treba ipa neko elementarno znanje kako sa kojim sredstvom gasiti.Na brodovima se praktikuje da se aparati sa penom ugrade u motorni prostor,a deluju toplotnim aktiviranjem. CO2 , prah i cebe su za upotrebu u ostalim delovima objekta.Ja sam Isao na jedan jednodnevni kurs i isprobavalismo upotrebu svakog sredstva plus teoretski.

Miljan

  • Gost
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #23 poslato: 15. Februar. 2014. / 12:23:14 »
Gde i kakve aparate mogu da zajmim za ovo putovanje sto planiram?

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Kako ugasiti pozar na brodu.
« Odgovor #24 poslato: 20. Septembar. 2015. / 22:01:08 »
Malo da osvezimo temu. Pre neki dan je bila vest da je izgorela jahta u Baru. Zaista je tuzna slika videti jedan lep brod koji nestaje u plamenu ali moram priznati da me je slatko nasmejala sledeca slika i komentar na Twitter-u:

https://twitter.com/MarkoMarniku/status/645208378847985664/photo/1


 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika