Autor Tema: Ako niste znali...  (Pročitano 71407 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: Ako niste znali...
« Odgovor #135 poslato: 15. Januar. 2016. / 13:42:27 »

Na Savi kod Šapca počelo se snimanje rečnog korita, što je preduslov za čišćenje korita reke na najproblematičnijim deonicama. Krajnji cilj je korišćenje rečnog saobraćaja i izgradnja međunarodne luke u Šapcu.

Dobri poznavaoci znaju da je dubina na rečnom kanalu oko 20, a nekoliko metara od obale, Sava je u ovom periodu prosečno duboka oko četiri metra. Tačne podatke  i izgled samog korita utvrdiće stručnjaci snimanjem Multibim tehnologijom.

"Tačno određujemo dubine, stopostotnom pokrivenošću, možemo odrediti da li ima potopljenih objekata, kakva je konfiguracija", kaže Siniša Ivin, hidrograf.

Hidrološkim snimanjem saremenom tehnologijom utvrdiće se izgled korita na 4,5 kilometra od železničkog mosta nizvodno do industrijske zone. Da se Savom bezbedno plovi, i iskoriste sve pogodnosti rečnog saobraćaja interes je grada.

"Grad Šabac plaća snimanje i mi ćemo urediti priobalje, to je ono što će grad finansirati i mi ćemo dati najviše što možemo. Očekujemo od države da se uključi i da zajedno očistimo korito od Šapca do Beograda. Mislim da je vreme da Šabac dobije svoju luku, a u isto vreme i da sredimo našu plažu", kaže Nebojša Zelenović, gradonačelnik Šapca.

Po dosadašnjim studijama za čišćenje korita Save, na spornim deonicama  od  Šapca do Beograda treba izdvojiti 2,5 miliona evra. Isplativost rečnog transporta višestruka, a medjunarodna luka potreba privrede Zapadne Srbije i istočog dela Republike Srpske. Samo jedna šabačka firma Savom je prevezla 200.000 tona robe.

"Cilj grada je da nakon duži niz godina konačno dobije međunarodnu putničku luku, odnosno putničko pristanište i teretnu luku koja je nekad postojala i koja bi trebala da se dovede u nivo koji je ranije imala", kaže Saša Jovanović, saobraćajni inženjer za luke.

Nekada je samo iz Zorke rekom odlazilo četiri miliona tona robe. Za infrastrukturno opremanje luke potrebno je 3,5 a za kompletno uređenje oko osam miliona evra. Da su luke strateški  objekti zakonom je već regulisano. Uz snimanje i čišćenje korita potrebne su i tri studije za dobijanje statusa lučnog područja na lokacijama. U Šapcu kažu interes i grada i države je obostran.

Izvor: www.rts.rs

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: Ako niste znali...
« Odgovor #136 poslato: 15. Januar. 2016. / 13:46:16 »
Istina, video sam ih. Ali mi je nesto camac bio poznat. Poznata linija ali mi je boja cudna. I onda u vestima na lokalnoj televiziji se pojavi snimak



Naravno, tada nije bilo sumnje.......Perin Yastog 26.

Bravo Pero! juhgfd

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: Ako niste znali...
« Odgovor #137 poslato: 16. Januar. 2016. / 15:24:59 »
Da malo dopunim pricu o mom gradi u Gospodar Jevremu:



On je ovu varoš uredio po "evropejski". Glavne ulice su se sekle po pravim uglom, a ostale su "prema njima... izvedene lenjirom". Živeo je u svom konaku, koji je završen 1824. godine. Bila je to skladna spratna građevina koja "simetrijom, arhitekturom i krasotom prevashodi sve konake i dvorove u Srbiji".

Zahvaljujući Jevremovom shvatanju važnosti narodnog prosvećivanja, Šabac je, među prvima gradovima u Srbiji, obnovio škole, imao učitelje, lekare, apotekare, "hudožestvenike", itd. Godine 1826, u Šapcu radi škola kod crkve, koju je Jevrem podigao sopstvenim sredstvima. Školu pohađa 100 učenika u prvoj, i 25 u drugoj klasi. U školi rade dva učitelja; jednog plaća Šabačka opština, a drugog Jevrem, iz svog džepa, 1200 groša godišnje.

Joakim Vujić svedoči da je, 1826. godine, u Šapcu zatekao solidno snabdevenu apoteku sa lekovima u vrednosti od 5000 groša. Iste godine. Jevrem je podigao bolnicu, sa dve prostorije. Veća je predviđena za bolesnike, a manja za lekara.

Jevrem je u Šapcu podigao i prvu kasarnu, spratnu zgradu sa četiri odeljenja, u kojoj se moglo smestiti 60 vojnika.

Godine 1829, doveo je u Šabac, iz Sombora, Josifa Šlezingera, za učitelja muzike svojoj deci. Šlezinger je ubrzo formirao u Šapcu sopstvenu "muzičku kapelu". Posle hatišerifa iz 1830. godine, Miloš je procenio da mu je, uz dobro organizovanu vojsku, potrebna i vojna muzika, pa je Šlezinger, 1. juna 1831. godine, postavljen za kapelnika vojne muzike u Kragujevcu.

Jevremov konak, i u Šapcu i u Beogradu, bio je stecište školovanih i obrazovanih ljudi ondašnje Srbije, od kojih jevećinu materijalno i moralno pomagao. Shodno tome, odigrao je značajnu ulogu u podizanju opšteg kulturnog nivoa ondašnje Srbije. Njegova biblioteka u Konaku u Šapcu, sa delima Lafontena, Kupera, Skota, Šilera i drugih, spada u red najbogatijih u Srbiji.

Ne treba zaboraviti ni da je zahvaljujući njemu, Šabac prvi u Srbiji dobio klavir, stakla na prozorima, prve krevete po evropskim standardima, njegovim ulicama se provozao prvi fijaker...

Izvor:

http://www.kurir.rs/zabava/pop-kultura/video-foto-ovde-je-sve-pocelo-grad-koji-je-prvi-imao-stakleni-prozor-kasarnu-lekare-clanak-2095971

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: Ako niste znali...
« Odgovor #138 poslato: 13. Januar. 2017. / 16:53:23 »
JMBG (Jedinstveni matični broj građana) i značenje svih 13 cifara
26. јануар 2011. у 21:50

Jedinstveni matični broj građana (JMBG) je identifikaciji broj dat svim novorođenim građanima SFRJ (Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije) od 1976. godine.

Svi građani rođeni pre 1976. godine su dobili broj u zavisnosti od regija u kojim su tada živeli. Broj je još uvek u upotrebi u novonastalim državama.

 

Broj je napravljen od 13 cifara u formi „DD MM GGG RR BBB K“ (bez razmaka), gde su:

DD – dan rođenja
MM – mesec rođenja
GGG – poslednje tri cifre godine rođenja
RR – politički regija rođenja (za građane rođene pre 1976. godine politički regija gde su trenutno živeli)

 * 00-09 – stranci bez državljanstva bivše SFRJ ili njenih naslednica.

             o 01 - stranci u BiH

             o 02 - stranci u Crnoj Gori

             o 03 - stranci u Hrvatskoj

             o 04 - stranci u Makedoniji

             o 05 - stranci u Sloveniji

             o 07 - stranci u Srbiji (bez pokrajina)

             o 08 - stranci u Vojvodini

             o 09 - stranci na Kosovu i Metohiji

* 10-19 – Bosna i Hercegovina

             o 10 - Banja Luka

             o 11 - Bihać

             o 12 - Doboj

             o 13 - Goražde

             o 14 - Livno

             o 15 - Mostar

             o 16 - Prijedor

             o 17 - Sarajevo

             o 18 - Tuzla

             o 19 - Zenica

* 20-29 – Crna Gora

             o 21 - Podgorica

             o 26 - Nikšić

             o 29 - Pljevlja

* 30-39 – Hrvatska

             o 30 - Osijek, Slavonija region

             o 31 - Bjelovar, Virovitica, Koprivnica, Pakrac, Podravina region

             o 32 - Varaždin, Međimurje region

             o 33 - Zagreb

             o 34 - Karlovac

             o 35 - Gospić, Lika region

             o 36 - Rijeka, Pula, Istra and Primorje region

             o 37 - Sisak, Banovina region

             o 38 - Split, Zadar, Dubrovnik, Dalmacija region

             o 39 - ostalo

* 41-49 – Makedonija

             o 41 - Bitola

             o 42 - Kumanovo

             o 43 - Ohrid

             o 44 - Prilep

             o 45 - Skopje

             o 46 - Strumica

             o 47 - Tetovo

             o 48 - Veles

             o 49 - Štip

* 50-59 – Slovenija (samo 50 je korišteno)

* 60-69 – (nije korišćeno iz neobjašnjenih razloga)

* 70-79 – Centralna Srbija

             o 71 - Beograd region

             o 72 - Šumadija

             o 73 - Niš region

             o 74 - Južna Morava

             o 75 – Zaječar

             o 76 – Podunavlje

             o 77 - Podrinje i Kolubara

             o 78 - Kraljevo region

             o 79 - Užice region

* 80-89 – Autonomna Pokrajina Vojvodina

             o 80 - Novi Sad region

             o 81 - Sombor region

             o 82 - Subotica region

             o 85 - Zrenjanin region

             o 86 - Pančevo region

             o 87 - Kikinda region

             o 88 - Ruma region

             o 89 - Sremska Mitrovica region

 * 90-99 – Autonomna Pokrajina Kosovo i Metohija

             o 91 - Priština region

             o 92 - Kosovska Mitrovica region

             o 93 - Peć region

             o 94 - Đakovica region

             o 95 - Prizren region

             o 96 - Kosovsko Pomoravski okrug

BBB – jedinstveni broj

    000-499 – muški
    500-999 – ženski

K - kontrolna cifra

    Kontrolna cifra se izračunava formulom gde DDMMGGGRRBBBK = ABVGDĐEŽZIJKL

L = 11 - (( 7*(A+E) + 6*(B+Ž) + 5*(V+Z) + 4*(G+I) + 3*(D+J) + 2*(Đ+K) ) % 11)

% je MOD ili ostatak deljenja a ne / ili znak za deljenje

    ako je kontrolna cifra između 1 i 9, ostaje ista (L = K)
    ako je kontrolna cifra veća od 9, postaje nula (L = 0)

Na primer, prvo muško dete rođeno 1. januara 2100. godine u Beogradu će imaće JMBG 0101100710006

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Ako niste znali...
« Odgovor #139 poslato: 17. Februar. 2018. / 19:52:12 »
Mrtva reka


Mrtva reka dobila je takav naziv, jer spada u jedne od najzagađenijh i najugroženijih reka u Evropi. Radi se o Borskoj reci koja se nalazi u istočnoj Srbiji, a koja je ranije bila jedno od omiljenih kupališta ljudi. Ova reka nalazi se u blizini Borskog basena pa njenim koritom pored vode, plivaju i teški metali koji su štetni po zdravlje čoveka, životinja, pa i po prirodu. Međutim, Mrtva reka nije zagađena samo zbog toga, već i zato što se u nju izliva borska kanalizacija.
Ranije su ljudi u njoj mogli da potraže spas od vrućine, a sada u njoj ne postoji ni jedna živa vrsta.
Borska reka je najzagađenija reka na svetu i ušla je u Ginisovu knjigu rekorda. U njoj nema živih bića, nema žaba, nema riba, nema rakova, nema ničega. Moja majka mi je pričala da se nekada kupala tu, da je bilo riba i rakova i da je bilo mnogo lepo. Voda je neupotrebljiva. Voda nije ni za zalivanje, ni za piće, ni za pranje  priča jedna meštanka za nacionalnu geografiju.
Prema analizama koje su rađene tokom 90-tih godina prošlog veka, i zemljište koje se nalazi pored Borske reke je zagađeno, pa poljoprivrednici ne mogu da ostvaruju dobre prinose. Takođe, i voda iz bunara koja se nalazi na ovom zemljištu, nije za piće.
Mrtva reka se nizvodno spaja sa Krivaljskom i ravnom rekom, formirajući Belu reku, koja se uliva u Veliki Timok kod sela Vržogrnac. Veliki Timok se posle uliva u Dunav.
Izvor: Telegraf

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Ako niste znali...
« Odgovor #140 poslato: 02. Maj. 2018. / 14:58:11 »

Nestanak pronalazača dizel motora.
Kako je Rudolf Diesel 1913. godine netragom nestao, njegov nestanak je izazvao mnogo nedoumica i različitih teorija.
Jedna od interesantnijih, a verujem manje poznatih, je teorija da su njegov nestanak i verovatno smrt režirali i tada moćni karteli proizvođača nafte. Na prvi pogled paradoksalno, ali ako se uzme u obzira da inženjer Diesel nije uopšte planirao da njegov pronalazak koristi kao gorivo derivate nafte, onda sve postaje malo jasnije. Naime, on je vizionarski za ono vreme, nastojao da razvije motor koji će kao gorivo koristiti obnovljive izvore - bio-ulja (biljna i jestiva ulja, čak i korišćena), što je svakako moglo da zasmeta naftašima. Kako bilo, nakon njegove smrti ili nestanka, razvoj dizel motora krenuo je u smeru korišćenja isključivo naftnih derivata, koji je doveo do savremenih dizel motora koji su svuda oko nas.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika