Autor Tema: Hladjenje Brodskog Motora  (Pročitano 13162 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Hladjenje Brodskog Motora
« poslato: 28. April. 2014. / 23:24:47 »
Postoje tri sistema hladjenja brodskih motora.

Hladjenje motora vodom iz reke ili mora, rec je o direktnom hladjenju ili otvorenom sistemu. Voda iz reke se pomocu pumpe uvodi kroz oplatu u motor i posle toga hladi izduvnu granu.Kroz auspuh zajedno sa gasovima izlazi napolje.Obicno se nalazi na starijim brodskim motorima.

Zatvoren sistem je najcesce u upotrebi .Sastoji se od sigurnisnog ventila ,pumpe, filtera  i izmenjivaca.Kroz te delove sistema prolazi sveza voda iz reke ili mora,posle izmenjivaca voda hladi izduvnu granu i zajedno sa gasovima iz motora izlazi napolje.Deo rashladne tecnosti obicno antifriz prolazi kroz motor i izmenjivac nemesajuci se sa svezom vodom.
Prednosti zatvorenog sistema nad otvorenim su velike, pogotovu ako se plovilo kotisti na moru ili tokom zimskog perioda.

Oplatno hladjenje je treci sistem u kom se nekoristi sveza voda za hladjenje motora , vec to cini sistem cevi koji moze biti montiran sa unutrasnje ili spoljasnje strane oplate.plovila,a najbolje je duzinom kobilice.sveza voda se koristi samo za hladjenje izduvne grane i moze se dovesti pomocu impeler pumpe montirane na motor.antifriz se nalazi u cevima a pumpa i termostat motora odredjuju cirkulisanje rashladne tecnosti.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Hladjenje Brodskog Motora
« Odgovor #1 poslato: 29. April. 2014. / 00:01:24 »
Sigurnosni ventil koji se vidi na slikama sluzi za uvodjenje sveze vode u bilo kom sistemu.Taj ventil treba zatvoriti u slucaju ostecenja ili zamene nekog dela sistema, npr ostecenog creva , selne ... ili, ako je u ptanju otvoreni sistem, tokom zime kada se plovilo nekoristi.
Jedna od mera opreza je imati drveni cep koji moze da se nabije u taj ventil u slucaju da ne moze da se zatvori .
Ventil bi trebalo zatvarati kad ostavljate plovilo bez nazora na duze vreme.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Hladjenje Brodskog Motora
« Odgovor #2 poslato: 29. April. 2014. / 19:04:33 »
Na ovoj slici se vidi Motor koji je postavljen vecim delom ispod vodene linije .Kad se motor ugasi nivo vode bi poceo da se izjednacava ,tako da bi voda preko auspuha prodrla i u cilindre kojima su otvoreni izduvni ventili.To bi znatno ostetilo motor i zahtevalo vecu popravku.
Da bi se takav scenario sprecio na slici se vidi anti sifon koli je jednim delo postavljen iznad vodene linije tako da se na tom mestu kao najvisoj tacki formira vazdusni cep koji nedozvoljava cirkulaciju vode i sprecava potapanje motora.Na anti sifonu je montiran mali prekidac koji pusta vazduh na vrhu sifona kada se motor ugasi ,kad motor radi prekidac se zatvara.Na donjoj  fotografiji je prikazan anti sifon sa kuglicom koja se spusta kad se motor ugasi i padne pritisak u sistemu , i na taj nacin pusta vazduh u vrh anti sifona.
Na drugoj fotografiji se vidi nastavak na koji se nakaci tanko crevo koje moze da sluzi i kao kontrolni mlaz dok motor radi , kad se motor ugasi vazduh ispunjava anti sifon i formira vazdusni cep.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Hladjenje Brodskog Motora
« Odgovor #3 poslato: 29. April. 2014. / 21:03:55 »
Na svakom sistemu za hladjenje motora posle sigurnosnog ventila sledeci u nizu bi trebalo da bude filter sirove vode .
Filter ima zadatak da zaustavi prljavstinu ili komade lisca koje  mrezica  na ulazu u sigurnosni ventil ne zaustavi. U protivnom prljavstina bi se natalozila u izmenjivacu.
Trebao bi da se nalazi na pristupacnom mestu zbog lakseg ciscenja. Na prvi znak povisene temperature motora trebalo bi proveriti mlaz vode koja izlazi iz auspuha a zatim i da li je filter zapusen.Pre otvaranja i ciscenja fitera sigurnosni ventil mora biti zatvoren.
Da bi ste sprecili zamrzavanje motora kod direktnog sistema ili ostecenja delova indirektnog sistema pre zimskog perioda zatvorite sigurnosni ventil i ako imate dovoljno mesta otvoren filter potopite u kantu sa antifrizom dok se ne napuni ceo sistem i antifriz krene na auspuh. Ako nema mesta trebalo bi da pre filtera instalirate ventil i prikacite crevo koje uronite u kanister sa antifrizom.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Hladjenje Brodskog Motora
« Odgovor #4 poslato: 01. Maj. 2014. / 16:10:51 »
Posle filtera sirova voda bi trebalo da prolazi kroz izmenjivac koji hladi ulje motora.
Uspesno hladjenje ulja zahteva što je moguće hladniju vodu, zbog toga se postavlja pre motora.
Hladjenje motornog ulja pomaže u boljem podmazivanju motora i produžuje radni vek.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Hladjenje Brodskog Motora
« Odgovor #5 poslato: 01. Maj. 2014. / 16:21:50 »
Pumpa sirove vode je najčešće impelerska pumpa , postoje i neki tipovi zupcastih pumpi obicno na starijim motorima.
Može biti pokretana preko kaisa ili direktno montirana na motor pokretana preko zupcanika.
Postoje i pumpe koje odgovaraju automobilskim motorima koji se najcešće koriste kao marinizirani motori. Mercedes, Pežo. WV ...
Jedna od mera sigurnosti je i ugradnja meraca protoka vode u sistemu hladjenja tako da se može reagovati pre nego što se motor pregreje.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Hladjenje Brodskog Motora
« Odgovor #6 poslato: 04. Maj. 2014. / 21:12:49 »
Kod otvorenog sistema sirova voda  posle pumpe prolazi kroz blok motora, u zatvorenom sistemu sirova voda prolazi kroz izmenjivac toplote.
Izmenjivaci se razlikuju u obliku ako se koriste za hladjenje celog sistema ili hlade samo motor.Ceo sistem podrazumeva da tecnost za hladjenje motora pored motora hladi i izduvnu granu, koja je najveci izvor toplote u motornom prostoru.U slucaju da se hladi samo motor , izduvnu granu hladi sirova voda . Cesca ja pojava korozijei prljavstine u izmenjivacu u slucaju ako ga hladi sirova voda.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Hladjenje Brodskog Motora
« Odgovor #7 poslato: 04. Maj. 2014. / 21:37:54 »
U osnovi izmenjivac se sastoji od sistema cevi najcesce bakarnih kroz koje prolazi sirova voda ,tecnost koja hladi motor prolazi kroz telo izmenjivaca .Materijal od koga se pravi telo izmenjivaca zavisi od sistema hladjenja, celog ili samo motora.


Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Hladjenje Brodskog Motora
« Odgovor #8 poslato: 04. Maj. 2014. / 21:49:17 »
Izmenjivac bi trebalo preventivno ocistiti barem jednom godisnje i redovno menjati protektore od cinka ako se plovilo koristi na moru.Prporuceno menjanje cink protektora je od 6- 8 nedelja koriscenja na moru.To vazi za bilo koji materijal od kog je napravljen izmenjivac osim za bakro-nikl koji nezahteva protektore ni u slatkoj ni u slanoj vodi.
http://www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=1143.0

Van mreže stvlada

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Dužina: 6.00
  • Lokacija: AJK Beograd
Odg: Hladjenje Brodskog Motora
« Odgovor #9 poslato: 05. Maj. 2014. / 00:42:50 »
    Ovako izgleda moj izmenjivac,na prvoj slici se vide cevi kroz koje prolazi antifriz a na drugoj se vidi i deblja cev kroz koju prolazi motorno ulje,tako da recna voda hladi sve zajedno.T o je unutrasnji deo i sve je oblozeno limom od 2 mm.Cevi za antifriz su precnika 8 mm, a za ulje 20 mm.Naravno sve je od inoxa.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Hladjenje Brodskog Motora
« Odgovor #10 poslato: 05. Maj. 2014. / 12:53:09 »
Proizvode se i izmenjivaci za marinizirane motore, npr Mercedes , Pezo , WV Volvo ...
Meni bi odgovarao ovakav

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Hladjenje Brodskog Motora
« Odgovor #11 poslato: 05. Maj. 2014. / 13:06:58 »
Tecnost za hladjenje motora moze se iskoristiti i za grejanje kabine pomocu malog hladnjaka slicno kao u automobilu.
U vecim plovilima  moze se koristiti za zagrevanje vode u bojleru ili centralnog grejanja.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Hladjenje Brodskog Motora
« Odgovor #12 poslato: 07. Januar. 2016. / 17:05:00 »
Na prrvom crtezu je prikazno koriscenje tecnosti za hladjenje motora za grejanje kabine pomocu malog hladnjaka kao na kolima.
Na druga dva crteza je predstavljeno kako se koristi tecnost za hladjenje motora koja je prosla kroz ceo sistem  i moze da se iskoristi za grejanje vode u bojleru tehnicke vode

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Hladjenje Brodskog Motora
« Odgovor #13 poslato: 07. Januar. 2016. / 17:36:31 »
Sirova voda posle hladjenja motora prolazi kroz tzv. Waterlock koji ima svrhu prigusivaca, skupljanja vode koja se neizbaci iz sistema kada se motor ugasi i ako se plovilo koristi na moru , sprecava da cestice soli u vazduhu dodju do motora dok je ugasen.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Hladjenje Brodskog Motora
« Odgovor #14 poslato: 07. Januar. 2016. / 18:00:28 »
Izlaz sirove vode je napravlje u obliku labudovog vrata  i ima svrhu kao i ati sifon da spreci prodor vode u izduv motora

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika