Autor Tema: Farbanje metalnog plovila  (Pročitano 16838 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže maverick

  • Urednik
  • *
  • http://pecaros-os.com/index.php
    • maverick
  • Brod tip: tiger shark yamaha 25 4t
  • Dužina: 4.3
  • Lokacija: Osijek
Farbanje metalnog plovila
« poslato: 26. Jun. 2014. / 19:23:30 »
Na ovu temu je jako dosta napisano na raznim forumima, ali ne bi bilo loše da sve bude na jednom mjestu...Mene osobno zanima postupak kad nije moguce pjeskarenje vec kad se koriste premazi poput antirosta, bar tako se zove kod nas u Hr....vidim dosta vas koristi izraz epoxy osnovna....Zanima me čemu je to ravno u hemeplovom programu...da li je to light prajmer...ili nesto trece.....opet koristiti se naziv epoxy katran....na sto to liči i kakv mu je utjecaj....i u konacnici sto u Srbiji ima ne jeftino vec kvalitetno i po pristupačnim cijenama....
Vidim zankiki je radio pjeskarenje i farbanje , cini mi se 18 eura po kvadratu...sta ulazi u to...osnovna i koliko slojeva laka, boje ...da malo razjasnimo te termine ako je moguce

Unaprijed zahvaljujem

zankiki

  • Gost
Odg: Farbanje metalnog plovila
« Odgovor #1 poslato: 27. Jun. 2014. / 08:17:29 »
Peskarenje je 7e po kvadratu. Posle idu još 4 premaza, 2 osnovnom, i dva završnom. Tu ulazi, rad i materijal, sve je bilo njihovo. Znači 4 sloja. Izgleda odlično, e sad, jedino za 3-4-5 godina ću moći da kažem da li je tako dobro kao što sad izgleda, ili nije.

Ne razumem se u sve to previše, pa sam zato tražio da rade sa svojim bojama obavezno, ako za godinu - dve krene da se ljuspa, ili da probija rdja, da mogu da eventualno reklamiram, da ne bude onda priča da je do farbe i slično...

Inače i mene zanima kako i šta, pošto ću kabinu gore sam da farbam. Koliko sam čitao o tome, a jesam pošto se spremam da radim, postupak bi kod mene bio sledeći, neka me neko ispravi na vreme ako grešim, dok nisam počeo. Broker mi je na ladji spomenuo da je radio sa irkom 3u1 bojama, i da za sada sve lepo stoji, pa sam se zbog jednostavnosti odlučio za tu varijantu. 3u1 boje kao u sebi imaju i antikorozivni deo, ali ja bih naravno svu deblju rdju skinuo mehaničkim putem.

1. Gde je deblji sloj rdje, podignuta farba i slično, skinuti sve do metala šmirglom na brusilici, ili čeličnom četkom na istoj, ako je nepristupačno
2. Preći antirostom da se skinu ostaci rdje
3. Preći celu površinu šmirglom tek toliko da zdrava farba matira
4. Odmastiti celu površinu sredstvom koje se preporučuje pre te 3u1 boje
5. Ofarbati. Kod ove 3u1 je dobra stvar što može druga ruka nakon pola sata

http://www.irkom.com/3u1.html

Ako negde grešim, ispravite me dok još nisam počeo.

A šta je epoxy osnovna, epoxy katran nemam pojma, i mene sve to zbunjuje. I ne znam da li se uopšte može mazati osnovna, ako površina nije peskarena i ako ide preko stare farbe?

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: Farbanje metalnog plovila
« Odgovor #2 poslato: 27. Jun. 2014. / 13:13:27 »
Ja sam radio sa bojom 3u1 i nisam bas zadovoljan. Ta boja sadrzi antirost+osnovnu+zavrsni premaz i zato se tako i zove. Iako sam dobro ocistio i odmastio metalne delove vrlo brzo je pocela da se ljuspa. Naravno, ne svuda. Na pojedinim mestima, ali po meni, ni to nije trebalo da se desi. Ne znam u cemu sam pogresio (ako je moja greska).
Na posletku sam zakljucio da je najbolje farbati obicnim emajlakom za metal i to na uljanoj bazi. Jeste da se porije susi, ali kad se osusi, duze traje nego nitro boja. Cinjenica je jedno, da mora da se "matira" pre nove boje bez obzira koja je boja bila pre. I jos nesto. Uljana boja moze preko nitro boje. Obrnuto, ne moze. Ume ponegde da "podigne" staru boju.
Nisam strucan za bilo koje farbanje, ali ovo su neka moja iskustva. Mozda sam nesto i pogresno radio ali to ne znam pa zato kazem, ovo su moja iskustva a ne moje znanje.

zankiki

  • Gost
Odg: Farbanje metalnog plovila
« Odgovor #3 poslato: 27. Jun. 2014. / 13:20:02 »
Nisam znao da uljana može preko nitro. Jedino je problem ako ne ispadne kako treba, pa hoću opet nitro. Onda bih morao peskirati.

Valjda će se javiti broker sa svojim iskustvima u farbanju 3u1, da vidimo kakav je bio njegov postupak.

Znači ti si ošmirglao rdju, malo antirost, matiranje, pa običan uljani emajl?

Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Odg: Farbanje metalnog plovila
« Odgovor #4 poslato: 27. Jun. 2014. / 14:28:49 »
Te 3 u 1 sam isprobao od više proizvođača i najbolje mi se pokazala  domaća Ircom ali mora da se koristi specijalni razređivač tj njihov i ima oznaku R pa sad neki broj. Većina prodavaca će reći da može bilo koji uljani pa čak i nitro razređivač što je totalno sumanuto. E sad problem je što ta boja sama po sebi nije jeftina + razređivač izađe to solidno, za krečenje je ok ali za baš kvalitetne radove mislim da nije. Recimo ja sam čun bukvalno prekrečio sa tim i to bez neke pripreme, direkt na rđu i staru farbu jbg stoji tako dve godine mada realno ne izgleda na ništa ali je crno pa se ne vidi puno. Za pravu zaštitu po mom skromnom iskustvu epoksi osnovna pa PU ili za manje zahtevne stvari uljana osnovna pa emajl lak. Ove 3 u 1 su dobre jer stvarno skraćuju vreme rada, brzo suše, mažu se mokro na mokro ali uvek ima neko mada sa Ircom sam mazao i pocinkovane metale bez bilo kakvog prajmera

zankiki

  • Gost
Odg: Farbanje metalnog plovila
« Odgovor #5 poslato: 27. Jun. 2014. / 15:55:28 »
Hmmm... a baš sam se spemio da mažem sa tim 3u1, sad sam u rebusu...

Kako mazati te osnovne, kad na brodu već postoji neka farba? Znam jedino da je nitro, probao sam je natopiti nitro razređivačem i nije se naduvala...

Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Odg: Farbanje metalnog plovila
« Odgovor #6 poslato: 27. Jun. 2014. / 21:02:43 »
Hmmm... a baš sam se spemio da mažem sa tim 3u1, sad sam u rebusu...

Kako mazati te osnovne, kad na brodu već postoji neka farba? Znam jedino da je nitro, probao sam je natopiti nitro razređivačem i nije se naduvala...

Ako pričamo o nadvodnom delu najbolje i naravno najskuplje je čišćenje do metala, skidanje svih postojećih slojeva pa onda dve ruke epoksi osnovne pa odgovarajući broj PU laka (ovo se tiče Zorkinog programa ili odgovarajuću kombinaciju drugih proizvođača. U praksi vidim da šusteri retko kad gule boju do metala već mairaju postojeće i skidaju ono što je načeto pa mažu direkt, naravno ovi drugi rade kako treba.
Druga varijanta ako ti je ovo skupo da radiš sa uljanim farbama, one se mogu mazati na nitro, matiraš postojeću, oštećenja i rupice gituješ, mažeš dve ruke osnovne pa emajl lak ili nešto slično. Zovi Busu iz Tehnonautike ima tu sada i nekih modernih varijanti uljanih koje se brže suše iz Piturinog programa, zovu se valjada brodoreparator ili tako nekako, dobro zvuči a kako izgleda nemam pojma, znam da ima i Internacionala a to bi trebalo da bude sam vrh.

Ne zaboravi da farba što je skuplja i navodno bolja traži više i bolju pripremu, idealne uslove za nanošenje, međuslojeve bla bla bla, pa lako može da se desi da ako sve nije poštovano bacaš pare. Ja bih to mazao uljem i ovako i onako ćeš ga kako si krenuo vrlo brzo prodati i kupiti veći a novi vlasnik ne maže sa čim hoće

zankiki

  • Gost
Odg: Farbanje metalnog plovila
« Odgovor #7 poslato: 01. Jul. 2014. / 08:57:01 »
Pričamo samo o kabini, donji deo i gazišta su peskarena i ofarbana "po propisu". Za više u ovom momentu nisam imao novca, bilo mi je bitno da se zaštiti korito i stavi antialgin.

Neverovatno koliko si u pravu za veći brod, ali u ovom trenutku ne postoje realni uslovi za to. Za nekoliko godina - verovatno, pošto smo se porodično "primili" na sve ovo. Žena mi je već spominjala da bi mogli uzimati nešto malo veće, čim se stvore uslovi za to. Za sada plovimo u onom šta imamo i uživamo maksimalno.

Meni se svidela varijanta 3u1 jer bih relativno brzo završio posao. Gde je deblja rdja skinem brusilicom ili žičanom četkom, gde je manja antirost. Posle toga matiranje šmirglom, čišćenje tim sredstvom koje ide uz 3u1 farbu, i farbanje. Mogao bih sve da završim za dan-dva. Ako ne bude držalo kako treba, peskiraću dogodine ceo gornji deo i uraditi kako treba. A ako bude držalo, onda sam pobedio!

Iskreno mi se ne radi uljanom u nekoliko prelaza, samo iz jednog razloga. Više ruku farbanja, više farbe i više posla, a pošto nisam to nikada radio i nisam siguran kako i šta, može se desiti da nešto ne uradim kako treba i da se sve oljuspa i da sam mnogo posla bacio u vodu. Ali opet razmatram i ovo, pogotovo ako bi bilo kvalitetnije.

Koliko je vreme sušenja uljanih farbi pre sledeće ruke? 24h?

Malo gnjavim, ali ne mogu da prelomim kako i šta. Svaki savet je dobrodošao. Stavljam i slike gde se vidi dokle je brod peskaren i farban nitro farbom, a odakle ću ja ostalo.







Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Odg: Farbanje metalnog plovila
« Odgovor #8 poslato: 01. Jul. 2014. / 14:43:05 »
Ircom 3 u 1 se maže u najmanje dva sloja ali ono što je super je to što može mokro na mokro, znači pređeš jednom pa odmah posle 10 min ponovo, inače se sušee jako brzo iako su uljane. Klasična uljana u zavisnosti od temperature i vlage suši okvirno od 12 do 24h a međusloj se nanosi po preporuci proizvođača, uglavnom nakon 24h. Maži ti to uljem brzo to ide bićeš zadovoljan a i ako nešto zabrljaš lako se popravlja

Van mreže BUCHO

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: ELAN
  • Dužina: 4.6
  • Lokacija: PERUCAC
  • Osp: UMČ
Odg: Farbanje metalnog plovila
« Odgovor #9 poslato: 04. Jul. 2014. / 10:48:33 »
Prikolica za camac od okruglih cevi, teska za ciscenje brusilicom. Mrzelo me da trljam rucno i po nagovoru prijatelja samo grubom krpom skinuo koroziju i premazao 3 u 1 privremeno. To privremeno traje cetri godine i nigde tackica se nije pojavila. Mogu da zamislim da sam bolje ocistio i premazao dva puta trajalo bi "sto godina". Mislim da su odlicni.

Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Odg: Farbanje metalnog plovila
« Odgovor #10 poslato: 04. Jul. 2014. / 16:12:04 »
Ko je proizvođač? Njih sada ima od mase, grci turci italijani bosanci  naši?

zankiki

  • Gost
Odg: Farbanje metalnog plovila
« Odgovor #11 poslato: 05. Jul. 2014. / 08:31:19 »
Da, to je jako bitan podatak!

Van mreže BUCHO

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: ELAN
  • Dužina: 4.6
  • Lokacija: PERUCAC
  • Osp: UMČ
Odg: Farbanje metalnog plovila
« Odgovor #12 poslato: 08. Jul. 2014. / 09:44:36 »
Odnos kvalitet-cena preporuka domaci IRKOM

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika