Autor Tema: Liftovi za Brodove  (Pročitano 4855 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Liftovi za Brodove
« poslato: 02. Jul. 2014. / 00:06:15 »
Anderton lift za brodove je jedan od najstarijih prevodnica te vrste.Izgradjen 1875 god bio je koriscen preko sto godina pre nego sto je zatvoren zbog korozije 1983 god. Rekonstrukcija je obavljena 2001 i trajala je godinu dana.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Liftovi za Brodove
« Odgovor #1 poslato: 02. Jul. 2014. / 00:10:48 »
Lift je izgradio Edwin Clark u blizini sela Anderton u severozapadnom delu Engleske.
Sastoji se od dva kesona pomocu koji se savladava  razlika nivoa  od 15,2 m izmedju reke Weaver i Trent and Mersey kanala.
Tokom 18 i 19 veka kanalima je najcesce prevozen ugalj i so . Zbog visinske razlike izmedju reke i kanala roba je morala da se pretovara sto je znacajno uticalo na cenu.
1850 odluceno je da se izgradi lift i spoje dva vodena puta.
Razmatrana je i opcija sa prevodnicama ali se odustalo najvise zbog neminovnog gubitka vode iz kanala.
Kesoni su 22,9 m dugacki , 4,7 m siroki i duboki 2,9 m. dovoljno za dva uzana broda.
Svaki keson je tezak 90 tona kad je prazan i 252 tone kada je pun . Zbog istiskivanja vode tezina se nemenja u kesonu bilo da su brodovi u njemu ili samo voda.
Svaki keson posebno se nalazi na hidraulicnom cilindru koji se izdize 15,2 m ili spusta u leziste koje se nalazi na dnu reke.
Sistem funkcionise tako sto tezi keson silazi dole a laksi se penje. Dva cilindra su povezna sa 5 ventila pomocu kojih se voda pusta iz jednog u drugi cilindar.
Prvobito je bila i parna masina od 10 ks pomocu koje su se vrsila podesavana tezina odnosno kolicina vode , kao rezervni sistem korisceni su akomulatori.


Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Liftovi za Brodove
« Odgovor #2 poslato: 02. Jul. 2014. / 15:40:59 »
Zbog relativno cestih problema sa hidraulikom uzrokovanih korozijom na cilindrima , koja se nije mogla spreciti jer je sistem koristi kanalsku vodu ,1904 umesto hidraulike postavljeni su elektromotori. to je znacajno pomoglo jer su oba kesona funkcionisala nezavisno.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Liftovi za Brodove
« Odgovor #3 poslato: 02. Jul. 2014. / 15:44:39 »
U rekonstrukciji 2001 odluceno je da se sistem vrati u prvobitno stanje odnosno na hidrauliku stom razlikom sto se sada koristi hidraulicno ulje u zatvorenom sistemu.


Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Liftovi za Brodove
« Odgovor #4 poslato: 02. Jul. 2014. / 23:22:41 »
Slican sistem napravljen je i u Francuskoj 1888 god.Povezuje kanal Noeufosse i reku Aa.Pomocu ovog lifta moguce je podici Brodove do 300 tona tezine.Pre nego sto je napravljen koristili su 5 prevodnica da savladaju razliku od 13 metara visine izmedju kanala i reke.
Prolazak kroz prevodnice trajao je oko 90 minuta , sa liftovima traje oko 5 minuta.
Energija potrebna za podizanje dobija se iz vodenih turbina.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Liftovi za Brodove
« Odgovor #5 poslato: 02. Jul. 2014. / 23:49:20 »
1904 napravljen je Peterborough lift u Kanadi kao 21 prevodnica na kanalu Trent-Severn.
Razlika izmedju dva nivoa je 19,8 m i moguce je podici brodove do 1300 tona tezine .
Sistem je hidraulicni i nezahteva nikakvu energiju da bi radio. Jednostavno gornji keson se zaustavlja 30 cm ispod gornjeg nivoa kanala, i kada se izjednaci nivo, gornji keson je tezi od donjeg za 1700 tona sto je dovoljno da podigne donji keson kontrolisanim pustanjem vode u drugi cilindar.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Liftovi za Brodove
« Odgovor #6 poslato: 02. Jul. 2014. / 23:57:37 »
Na istom vodenom putu kao prevodnica 31 postoji jos jedan lift

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Liftovi za Brodove
« Odgovor #7 poslato: 03. Jul. 2014. / 13:28:31 »
Krasnojarsk brana izgradjena je u periodu od 1956-1972.
Brana je visoka 124 m. Umesto prevodnice napravljen je lift na šinama pomocu kojeg se brodovi podžu na vrh brane.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Liftovi za Brodove
« Odgovor #8 poslato: 04. Jul. 2014. / 11:00:31 »
Stre'py - Thieu lift za brodove nalazi se u Belgiji i deo je Centalnog kanala.
Visinska razlika je 73,15 m sto ga cini najvisim vertikalnim liftom na svetu.Pre nego sto je izgradjen 2002  na tom mestu su bile dve prevodnice i 4 lifta koji su podizali brodove od 300 tona po 16 m. (1919). Moguce je podici brodove do 1350 tona tezine.Od kada je napravljen prevoz robe kanalom se povecao 10 puta.Sistem radi nezavisno pomocu 4 elektro motora sa kontra tegovima, tako da podize brodove za 7 minuta na visinu od 73.15 m.


Van mreže djera

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Narval 820
  • Lokacija: marina Dorcol
Odg: Liftovi za Brodove
« Odgovor #9 poslato: 06. Jul. 2014. / 17:09:40 »
A neki nadobudni kazu da je kanal Morava Vardar utopija. Evo im demanti. Bravo za temu.

zankiki

  • Gost
Odg: Liftovi za Brodove
« Odgovor #10 poslato: 07. Jul. 2014. / 10:10:21 »
Prevoz kanalom se povećao 10 puta! To je podatak vredan pažnje!

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Liftovi za Brodove
« Odgovor #11 poslato: 05. Oktobar. 2018. / 11:41:41 »

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika