Autor Tema: Gumeni čamci  (Pročitano 3742 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

zankiki

  • Gost
Gumeni čamci
« poslato: 15. Avgust. 2014. / 16:07:06 »
Treba mi pomoćni čamac za brod, koji će istovremeno biti dovoljno lagan da ga mogu podići na krov automobila, ili spakovati u gepek. Ipak bih voleo da ga mogu preneti zbog pecanja na neke mirne vode, bare ili jezera. Naravno, ne treba da bude skup, tj. što jefitiniji.

Motor koji bi išao na njega je Tomos18 - ipak sam prodao brod bez njega, nisam se mogao rastati. Gurao mi je dva prethodna čamca, a sada i brod sve vreme radeći i paleći bez greške. Od sada će biti pomoćni na brodu.

Bitan momenat je da čamac treba da glisira. Kad već imam T18 greota mi je da se odreknem brzog cimanja po Dunavu. Dok moji spavaju ujutru da trknem i bacim varalicu tu i tamo. Može li mini šark uopšte da glisira? Bliži sam nekom malom gumenjaku, ali moje iskustvo sa njima je nikakvo. Bliži sam nekom gumenjaku, zbog gume ne moram brinuti o udaranju o brod, ako uzmem mali (2,5 - 2,8 metara) može dok je brod u marini biti na zadnjoj palubi, mogu ga spakovati u gepek i nositi na more. Nije mi jasno da li mora biti RIB da bi glisirao? Sve mi se čini da sam vidjao i male maestrale (one matore, narandžaste) da glisiraju, ali nisam siguran...

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Gumeni čamci
« Odgovor #1 poslato: 15. Avgust. 2014. / 17:13:50 »
Da pokusam da ti dam odgovor:

Kao prvo smatram da je tvoj motor T18 preveliki za ono sto trazis. Sto se tice Mini sarka ne pise koliko je max. motor preporucen ali za Super sarka (koji je znatno veci) max motor je 7,5 kW ili oko 10ks. Sto se tice gumenjaka situacija je ista tako da otprilike T18 ide na camce preko 3,5m.

Drugo ako imas nameru da pecas na barama ili jezerima, sva je prilika da nije dozvoljeno koriscenje motora sa unutrasnjim sagorevanjem.

Trece, nosivost krova automobila je izmedju 50 i 75 kg (zavisno od modela) a da u gepek ubacis camac od 3m (gumeni), motor i rezervoar trebace ti veeeliki gepek. Bolje razmisli o maloj prikolici u koju bi sve to ubacio a lako se vuce.

Cetvrto, nije ti potreban RIB da bi izglisirao naime i obican gumenjak ce izglisirati sa odgovarajucim motorom. RIB-ovi lakse izglisiraju zbog plasticnog korita ali su samim tim i tezi i nemogu se spakovati u gepek ili na krov nego traze prikolicu za camce.

I na kraju sto se tice odabira gumenjaka, prica je ista kao i u svemu: Koliko para toliko i muzike. Naime ako kupis nekog Zodiaca ili slicnog dobices kvalitetan camac (u ovom slucaju kvalitetan materijal tuba) ali ces ga dobro i platiti. Za mnogo manje para ima i drugih (kineskih) proizvodjaca ali iskustva sa dugotrajnoscu istih nisu bas povoljna.

Dobar sajt o gumenim camcima: http://www.allinflatableboats.net/

Nadam se da sam bar malo bio od pomoci.
 juhgfd

Van mreže Misha

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Linssen 29.9ac
  • Dužina: 10
  • Lokacija: Sava, Beograd
  • Osp: UMČ
Odg: Gumeni čamci
« Odgovor #2 poslato: 15. Avgust. 2014. / 19:00:19 »
Bitan element gumenog camca je dno.
-sa gumenim dnom i poprecnim drvenim ili plasticnim letvicama, kao ojacanjem, camac je laksi i lakse ga je spakovati u torbu, ali je nestabilniji prilikom ulaska ili kretanja po dnu camca kod pecanja ili ulaska-izlaska. Takodje slabije drzi pravac kod glisiranja i hoce pomalo da proklizava u skretanjima i osetljiv je na granje, panjeve i ostar sljunak ili kamen.
-sa tvrdim plasticnim dnom umanjuju se gornji problemi, ali tada on dobija na tezini i ceni i camac od 2,5-3m nije bas lako sam izvuci iz vode o postaviti ga na krov plovila, jedino je zadnja platforma  camca jednostavno resenje za transport.
-Postoji i medju varijanta sa gumenom kobilicom koja se naduvava
Motor od 18ks nije nuzan i malo je tezi za manipulaciju, a i camac ce se propinjati pri plovidbi.
Svaki motor od 5-10ks ce pruziti slicne brzine, a manipulacija je mnogo laksa.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika