Autor Tema: Visednevni boravak van marine - struja  (Pročitano 3106 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Visednevni boravak van marine - struja
« poslato: 27. Avgust. 2014. / 21:15:41 »
Gledajuci sve forume i citajuci tekstove o solarnim panelima, generatorima i akumulatorima, ostao sam dosta zbunjen svim tim informacijama, pa vas molim za pomoc.

Evo o cemu se radi: ja imam dnevnog krstasa sa mekanim (tenda) krovom (vidi sliku na avataru). Camac je opremljen sa 2 akumulatora i preklopnikom za njihov izbor. Takodje imam i prikljucak za napajanje sa 220V strujom u marini koja napaja i ispravljac za punjenje akumulatora tako da mi se oni pune kad je camac prikljucen na struju.

Planiram visednevni boravak na vodi (par dana) i od potrosaca imam: frizider, GPS uredjaj, radio sa CD, TV LED, svetla tokom noci, tus i baterije za vodu, punjenje telefona i tableta. Tokom dana bi motor radio recimo do 2 sata, koliko da predjem sa jednog mesta na drugo.

Pitanje glasi: sta je najbolje da uradim i najvaznije kako da to povezem? Opcije su sledece: Nabavka jednog generatora, recimo HONDA 10i, zamena akumulatora (sada su obicni 2 x 12/75Ah) sa nekim GEL od 80 do 100 Ah, nabavka nekog solarnog panela, po mogucstvu fleksibilnog, kako bi ga mogao staviti na krov tende (bimini top-a).

Kakvo je vase misljenje i kakva su vasa iskustva u vezi ovog problema?
 dcfvb

Van mreže zoki novus

  • NF clan
  • *
  • Navika ili lep gest "ulovio pa pustio-ne postoji"
    • NEMO
  • Brod tip: Carver
  • Dužina: 10m
  • Lokacija: Svuda po malo
  • Osp: UMČ
Odg: Visednevni boravak van marine - struja
« Odgovor #1 poslato: 27. Avgust. 2014. / 22:30:05 »
Trebace ti minimum 200Ah(Gel) i nesto da to puni.....

Van mreže milivoj

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Akvarius
  • Dužina: 9,70
  • Lokacija: Novi Sad
Odg: Visednevni boravak van marine - struja
« Odgovor #2 poslato: 27. Avgust. 2014. / 23:52:45 »
Kako ja u marini nemam priključak na 220V, a i van marine boravim uvek u dužim intervalima (od jedne do tri nedelje), struju na brodu sam morao rešiti za mene zadovoljavajući način.
Imam na brodu sve što si i ti naveo, osim TV-a, ali zato imam još i električno sidro, i el. WC. Do potrebne snage za tvoj sistem ćeš doći vrlo lako, sabereš sve potrošače u amperima, puta sati rada na dan, i  dobićeš dnevnu potrošnju u Ah i samim tim i jačinu  akumulatora koji ti je za to potreban (ovo je gruba procena).
Ja imam:
- solarni panel 130 W (mono)
- akumulator (olovni) 65 Ah, kao startni
- akumulator AGM, 130 Ah
- punjač (Victron)
- sinusni inverter 650 W
- honda agregat 10i (vredi svaku paru)

Frižider mi je kompresioni, Waeco, 65 l, na 12 V ali imam i njihov adapter na 220 V, za svaki slučaj.
Sa plovidbom i solarom izdržim celu sezonu, i uvek mi je piće hladno a u frizu stoje i rezerve hrane, uglavnom meso i gotova jela.
Agregat sam palio samo dva puta, i to kad sam bio usidren u debelom hladu pet dana.
Prilažem ti i skicu mog sistema, jer ima i nekih detalja koje nisam naveo.

Sve što te interesuje, slobodno pitaj, to su moja iskustva, drago bi mi bilo da ti pomognu.  frdxs





Van mreže Misha

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Linssen 29.9ac
  • Dužina: 10
  • Lokacija: Sava, Beograd
  • Osp: UMČ
Odg: Visednevni boravak van marine - struja
« Odgovor #3 poslato: 28. Avgust. 2014. / 09:39:33 »
Ukoliko budes svakog dana koristio motor 2h dok se premestas i ukoliko ti je alternator oko 100A nece ti trebati nista, samo jos jedan akumulator od oko 100Ah (akumulatori bi trebalo da budu iste vrste i priblizne jacine i starosti).
Na mom plovilu imam alternator od 110A i 3 dubokopraznece Varte po 100Ah+startni, potrosaca puno, ekonomicnije mi da startujem dizel motor 1h nego agregat od 1kw.
Dubokoprazneca Varta/Bosh od 100Ah je u D.Tucovica oko 21.000 din.
Razmisljam o FNP savitljivom panelu na krovu tende, jer nemam dobru slobodnu povrsinu za klasicni FNP.
Generatori potrose prilicnu kolicinu goriva, buka smeta svima, a pune samo desteak A.
Savitljivi FNP su vise puta skuplji od klasicnih, a vek trajanja manji.
Cesto dajes primere robe iz Nemacke, pa bi bilo interesantno da nam kazes koliko tamo kosta jedan savitljivi panel na foliji ili platnu cerade (najcesce su vojni).

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Visednevni boravak van marine - struja
« Odgovor #4 poslato: 28. Avgust. 2014. / 10:55:43 »
Hvala vam na odgovorima i savetima.

Misho, moje poznavanje struje je vrlo malo (ja sam ipak samo mašinac!) tako da što se tiče solarnih sistema, uglavnom ovde gledam cene i mogućnosti: http://www.conrad.de/ce/de/category/SHOP_AREA_17194/Solar-Wind ili http://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/13077.html?param.resultlist.count=40 , što se tiče generatora HONDA 10i, mislio sam da je on dosta tih i mislio sam da mi on radi eventualno sat - dva predveče ili noću. Koliki mi je alternator nemam pojma. Na žalost moj motor nije dizel pa mi paljenje motora osim za premeštanje sa mesta na mesto nije omiljena solucija.

Milivoj, Misha, Zoki: Kažete da je bolje da akumulatori budu isti a vidim Milivoj ima različite (a ne kaže da ima neke probleme zbog toga). Osim toga ja imam banku od 2 akumulatora i takav preklopnik, GPS Garminov mi je stalno uključen zbog više razloga (Anchor alarm, temperatura, vreme, ...) a najbitnije jer mi pokazuje napon akumulatora i taj podatak stalno gledam i pratim. Kako sad da priključim treći akumulator?

Ne rade mi se neke prepravke na struji. Generalno sam zamišljao (kao mali Perica) da recimo napravim kabl sa generatora i njega uključim na priključak za struju sa obale a solarni modul recimo negde u 12V priključke (imam ih 2, jedan na tabli sa prekidačima a drugi pored volana). Na taj način bi bez ikakve prepravke mogao sve da povežem i da mi ostane mogućnost korišćenja komandnih tabli (12V i 220V).

Najviše me plaši frižider jer je on praktično stalno uključen (isključuje se samo kad je selektor akumulatora na OFF), ostale potrošače (osim GPS) ne koristim često a za punjenje telefona i tableta mogu da nabavim male solarne punjače. Što se tiče električnog sidra, njega koristim samo sa upaljenim motorom, nikada bez! Čak i svetlo je moguće rešiti sa današnjim Led lampama (recimo OSRAM LEDStixx). Radio i TV retko koristim (deca koriste MP3 a ja volim tišinu na čamcu), eventualno uveče da se pogleda neki DVD i tokom dana radio 2 do 3 sata.

Misho, verovatno ovo tražiš: http://www.murrays.com/T-C-S.html , mada sam ovu temu počeo sa namerom da nađem najbolje rešenje pa tek onda da gledam cene, cene su zaista velike za nešto ozbiljnije, mada tražim i dalje!



 juhgfd

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika