Forum > Sam svoj majstor

Kombinacija 12 i 24V

(1/2) > >>

Dule:
Ovako...
Alnaser, alternator i instalacija motora je na 24V. Motor sidrenog vitla i još neki manji instrumenti i uredjaji su na 24V.
Većina uredjaja za navigaciju, signalizacija i prednji potisnik su na 12V. Neki uredjaji mogu da rade i na 12V i na 24V.


Kućna baterija i solarni paneli su na 12V.
Imam i dva peretvarača sa 24 na 12V. Od 15 i od 12A.
E sad treba da iskombinujem da uredjaji koji su potrebni u plovidbi koriste struju koju proizvede alternator (24V). Ideja je da za one koji rade na 12V koristim pretvarače.
Dakle, dok motor radi bili bi uključeni i pretvarači koji bi napajali elektroniku koja radi na 12V ali jedna stvar mi nije baš jasna.
Da li da pretvarače povežem direktno sa instalacije 24V na instalaciju 12V čime bi se dobilo da se ujedno dopunjuje i baterija ili moram da posebno vežem instrumente na pretvarače?
Pitanje je: da li pretvarač može da radi i kao punjač?

sale.m 79:
Postoje pretvaraci  koji u sebi imaju i punjace.
Proizvodi ih neka firma iz Nisa

mesechar:
Dule koliko sam ja shvatio to je regulator napona koji spusta napon sa 24 volta na 12 volti .Mozes u kolood 12 volti ubaciti i akomulator koji ce se dopunjavati preko regulatora . Moras da proveris koji izlazni napon daje regulator .Ako je precizan tj ako ne dize napon na bar 13 volti akomulator se nece puniti jer je da bi se napon "'pretocio'u akomulator potrebno da postoji razlika potencijala izmedju regulatora kao izvora napajanja u tvom slucaju i akomulatora ,ako su oba na tacno 12 v punjenja nema..
Druga stvar koju bi mogao da primenis u slucaju da su ti akomulatori koje koristis na brodu na 12 volti pa u rednoj vezi da bi bili na 24 volta (dakle nisu kamionski )onda bi sa jednog akomulatora mogao da skines izvode na 12 volti i stavis dve diode na plus i minus mogao bi da napajas sve uredjaje koje imas na 12 volti i da ne brines o punjenju akomulatora. Diode koje ti trebaju su za aparat za zavarivanje ima ih snage i trista ampera napon do pedeset volti..i kostaju dvadesetak evra . Njihova funkcija u tvom slucaju bi bila da sprece kratku vezu izmedju dva redno vezana akomulatora(jbga tesko objasniti tekstom ali nacrtacu ti semu ako ti bude trebalo

zorter:
Slozio bih se s tobom samo u prvom delu. Ne bih preporucio "uzimanje" 12V sa rednne veze dva akumulatora. Na taj nacin se uvek vise (cesce) prazni onaj koji napaja uredjaje 12V. U toj vezi oba se revnomerno trose samo kod alnasovanja i eventualno, ako ima jos neki potrosac na 24V, a zbog uredjaja i na 12V, vece opterecenje i vece praznjenje ce imati onaj sa kog se uzima 12V. Diode tu nece pomoci jer ne mogu uravnoteziti ta dva akumulatora kod potrosnje. Tako moze da radi, ali se mora imati na umu da ce jedan akumulator (onaj sto se koristi za 12V) ranije morati biti zamenjen.
Ja bih radije koristio ideju koju je Dule i dao. Sistem prazni/puni radi na 24V a sistem na 12V ide preko pretvaraca 24/12. Punjenje, na marini iskljucivo preko punjaca 24V (moze i ovaj od 15A, ako kapacitet akumulatora ne prelazi 150Ah) ili preko solarnih panela, takodje da mogu da daju 15A po dnevnoj svetlosti ili slabom suncu. Ne sme se racunati samo po jakom suncu, jer tada nije pouzdanost sistema zagarantovana.

Primer je moj sistem. Leti nikad nemam problema sa alnasovanjem iako koristim potrosace bez ogranicenja (radio, LED rasvetu, ponekad TV, punjace za telefone ...... razne pumpe za vodu - tehnicku, pitku.....), a sada ne mogu da dopunim akumulator ni za deset dana ako koristim samo solarni panel. Za pumpe i rasvetu imam dovoljno snage ako ih koristim racionalno, a o alnasovanju mogu samo da sanjam. Inace je akumulator svega 45Ah a solarni panel, tricavih 20W. Leti, po jakom suncu i dugom trajanju (10-tak sati) je dovoljno, a zimi, nema sanse. Sunca svega da ima 5 sati u toku dana i to ne svaki dan.

mesechar:
Zortere definitivno si u pravu da ce taj akomulator koji bi bio izvor trpeti opterecenje potrosaca ali isto tako zaobilazi se problem potrosnje regulatora 24na12 koji imaju rasipanje i kad su u praznom hodu. Ovo sam predlozio kao jednostavniju varijantu a i regulatori ako se preopterete znaju da propuste 24 volta ako probiju a to moze lom napraviti na osetljivim potrosacima ..ovako toga nema . Nekad su prosta resenja ujedno i najbolja resenja

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju