Autor Tema: Camac je napokon stigao do Grcke!  (Pročitano 20617 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #30 poslato: 17. Septembar. 2017. / 12:51:10 »
Sithonia, zapadna strana: Neos Marmaras, Porto Caras, Ostrvo Kornjaca, Toroni, Porto Koufo, ...

Van mreže Nidza

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Bora 3
  • Dužina: 9m
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #31 poslato: 17. Septembar. 2017. / 21:43:17 »
Kakvo plavetnilo, prelepo.

Sceko, mozes li nam dati jedno poredjenje izmedju provedenog vremena na reci i moru dok ti je reka jos sveza? Ali ne mislim na cene, cistinu i slicno sto je ocigledno, vise oko npr vezivanja/sidrenja van marine na izletima, sta te razlicito brine u slucaju nevremena, sta mozes na reci, a ne mozes na moru i obrnuto, a nedostaje ti ili suprotno nesto bez cega ti je bolje, da li je veci osecaj slobode ili je veci i strah i sve u tom pogledu iz tvog ugla? Koliko ti je razlicito planiranje puta na moru u odnosu na reci, da li je presudno gorivo ili sigurna uvala, cime se vodis...? Sta je ono sto smatras da je vazno i dodao si u opremu za more, a nije ti mozda trebalo na reci? To je vec puno pitanja, nadam se da ces imati strpljenja da odgovoris na neka, a dobro je za svakoga ko u blizoj ili daljoj buducnosti planira more. Hvala u napred!

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #32 poslato: 18. Septembar. 2017. / 13:05:13 »
@Nidžo, evo da probam da odgovorim:
Kao prvo moj čamac je u svakom slučaju više morski nego rečni tako da na rekama se nisam plašio talasa, vetra (motor od 260ks), uplovljavanje u marinu je lakše a i sidrenje jer reka uvek tece u jednom pravcu.

Na moru je to ipak drugačije. Za čamce slične mom (električni vinč, veličina, motor, ...) savetujem sledeće za te razne situacije:
-   Sidrenje van marine:
Obavezno minimum 30m lanca, glavno sidro za pesak (delta, bruce, ...), pomoćno sidro po izboru i oko 30m konopca za vezivanje na obalu. Kada nađete mirnu uvalu proverite pravac duvanja vetra, rastojanje od ostalih čamaca (ako ih ima) i gde su njihova sidra kako se ne bi ukrstili. Kada odaberete mesto dobro pogledajte dno, najbolje je da je peščano bez trave, okrenite čamac u vetar i spustite sidro. Po pravilu treba ispustiti 3x dubinu duzine lanca i polako krenuti u nazad motorom kada se sidro zarije i zaustavi čamac ja obično pojačam gas na >1500 o/min da se sidro dobro zakopa! Tek tada gasim motor i po potrebi ili želji se vezujem i za obalu (sa krme). Obično me to mrzi pa nalazim mesta gde nema puno ili su daleko ostali čamci i gledam da oni isto nisu vezani za obalu pa se onda svi okrećemo kako vetar duva. I ja još obavezno odmah uđem u vodu i proverim kako stoji sidro (to je obično na 3 do 7m dubina pa to nije nikakv problem jer se dobro vidi. Posle toga ostaje da samo uživate!
-   Uparkiravanje čamca u marini ili pristanu:
Ovde sve zavisi kako se uparkiravate: paralelno, vožnjom unapred u boks ili vožnjom unazad u boks. Ja se još nisam uparkiravao na mooring (postojeće sidro u marini i vožnja unazad do mola) tako da o tom načinu znam samo po priči. Ovde, za razliku od reke gde vetar igra ulogu ali uvek postoji i strujanje reke koje je uglavnom jače od vetra (Dunav npr.) po lepom danu, na moru vetar je glavni ometač, jer su marine i pristani uglavnom zaštićeni od talasa, i na njega treba obratiti pažnju! Veoma je teško proceniti koliko će vas vetar zaneti i kada i kako da počnete manevar. Meni lično se dešava da od 10 uparkiravanja polovinu uradim savršeno a od preostale polovine ponekad se moram više puta vratiti i pokušati ponovo jer svaki nalet vetra vam poremeti plan! Jednom sam se vraćao 6 puta (bio sam sam na čamcu a vetar je menjao jačinu). Pravila kako to izvesti postoje, svi ih znate, ali verujte u stvarnosti nije uvek lako, ja sam bio zapanjen u početku koliko vetar može brzo da zanese moj čamac (Z-noga sa jednim propelerom) i onda moram sve iz početka! Stvar je samo vežbe (najbolje je svaki dan pri sidrenju u nekom zalivu malo vežbati okretanje čamca na malom prostoru i kako koji vetar (jačina) zanosi vaš čamac. Isto važi za paralelno parkiranje jer nekada imate prostora samo koliki je vaš čamac i morate znati kako da ga zanesete pri vetru iz različitih pravaca. Na camcu morate jos obavezno da imate i sledece: 3 konopca od 8 - 10m za vezivanje na dok, crevo za vodu sa prikljuccima jedno 10 do 15m i kabl za povezivanje na struju.
-   Sigurnosna oprema:
Od sigurnosne opreme svakako bi preporučio neku vrstu radio stanice ili toki-vokija (marine) jel sa njim možete komunicirati sa svim službama u marini a na slobodnim kanalima i sa ljudima koje će te sigurno upoznati u marini. Drugo ja sam kupio i automatske pojaseve za spasavanje jer su oni praktični i omogućavaju nesmetano kretanje po čamcu a u slučaju pada u more oni se sami naduvaju. Oni jesu značajnija investicija ali je svakako isplativa. Ja sam imao sreću pa nisam još doživeo nevreme a ako su veliki talasi obično ne isplovljavamo jer ljuljati se ceo dan i nije baš prijatno za sve pa tada napravimo neki izlet kolima.
-   Strah i osećaj slobode:
Straha zaista nema nego samo beskrajno zadovoljstvo pogotovo pogled na pučinu i ogromna želja da okrenem kormilo u tom pravcu pa dokle dođem!!!
-   Planiranje plovidbe:
Ovde ima više faktora a jedan od najznačajnijih je gorivo i to kako zbog cene (1.55 EUR/L) i količine. Moj čamac ima rezervoar od 212L a troši oko 1l/km i računajte na obaveznu rezervu (ja je računam na 30% jer nemam pomoćni motor) to znači sa punim rezervoarom max do 150-160km. Tako da ja uglavnom kod kuće pogledam mapu ili Google maps izračunam daljinu, pogledam u novčanik (šta on kaže) i onda tako planiram. Recimo da je moj odnos tura i uvala (usidren) u danima 30% vremena ture a 70% usidren u uvali. Evo jednog primer ture: Porto Caras – Sykia, rastojanje 50km u jednom pravcu, srednja brzina oko 43km/h (more bez većih talasa) to je oko 1h15min u jednom pravcu ili oko 2,5 sata ukupno i oko 100L ili 160 EUR! Po mogućstvu savetujem da na te veće ture idete u društvu sa još jednim čamcem (sigurno ćete naći srodnu dušu u marini).
-   Potencijalna opasnost i pripreme:
Obavezno imajte na brodu (pogotovo ako imate i decu sa sobom) pored vode za piće, sokove i neke grickalice, voće ili slično jer deca znaju da ogladne i ako nemate tako nešto pri ruci imate veliki problem! Sledeće je da pazite na vreme. Ja koristim aplikacije na telefonu: Windy i Weather&Radar a od uređaja barometar. Savet je ako vidite prognozu za pojačanje vetra preko 4 bofora i nezgodan smer bolje ne krećite jer sama plovidba neće biti prijatna za sve (meni lično ne smeta, čak šta više ...) ali putnici su druga priča.
-   Savet:
Obavezno jednog od ljudi na čamcu naučite kako da vam pomaže pri pristajanju i polasku jer će vam to mnogo značiti. Samo ga naučite unapred da ne bi bilo iznenađenja prilikom tih radnji i obavezno imajte čaklju pri ruci!
Auh ala sam se raspisao! Izvinite molim vas, ali dok sam pisao ponovo sam proživljavao trenutke na čamcu i odnesoše me emocije! Ako sam nekom nešto pomogao bilo bi mi drago a ako nekoga još nešto interesuje neka slobodno pita.
Pozdrav.
 juhgfd

Van mreže Nidza

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Bora 3
  • Dužina: 9m
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #33 poslato: 18. Septembar. 2017. / 23:25:13 »
Hvala Sceko na detaljnom i preciznom odgovoru sa sve iskustvima!  juhgfd

Sto se tice straha od vetra i talasa, nisam mislio na to na Dunavu, nemam ni ja taj strah, ali sam mislio na primer na spavanje na sidru ili privezan za obalu, dok je to na moru, ako nije u pitanju marina, uglavnom spavanje na sidru. Da li se probudis nekad nocu sa idejom  da proveris sidro? Meni se to desi i na reci ako spavam na sidru.


Van mreže Popaj

  • NF clan
  • *
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Dužina: 6,5m
  • Lokacija: Sava
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #34 poslato: 24. Septembar. 2017. / 09:50:15 »
 cvbgfd samo ti pisi. Ppoucno i zanimljivo.

Van mreže neptun

  • NF clan
  • *
    • neptun22
  • Brod tip: jedrilica
  • Dužina: 7m
  • Lokacija: marina gabiano
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #35 poslato: 29. Septembar. 2017. / 16:04:37 »
Bravo za ovu akciju.izgleda da je bilo bas dobro.ove godine smo mi izostali na sitoniji,al od sledece godine sigurno idemo.opet brojniji za jos jednog clana...
Ja isto proveravam sidro,ronim. Ali se polako opustam.kad je sidriste dobro i prognoza,preskocim taj ritual.
Prve sezone sam jedva spavao dok je brod na sidru,al sad sam se skroz opustio.kad je nevreme,ipak se nocu budim i proveravam dal je sve u redu.tad se i ne spava,al nevreme retko traje dugo.
Dal ste razmisljali da se spustite sa sitonije do sporada.s obzirom da imate brz brod,deluje mi kao dobra akcija.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #36 poslato: 30. Septembar. 2017. / 10:49:05 »
Da li sam razmisljao da se spustim do Sporada? Kako da nisam, to je put oko 90km sto je oko 2 sata mojom krstarecom brzinom (uz mirno more) ali da pravo kazem nemam tri ciste da to i uradim. Imam vise razloga: nemam bas poverenje u motor jer nisam bas siguran kako je odrzavan (majstori, majstori). Osim glavnog motora nemam pomocni tako da bi ako se nesto desi bio u gadnom problemu. Drugo mi skoro uvek imamo nekoga sa nama a to bi trajalo barem par dana tako da i nemamo vremena. Doduse kako sam upoznao dosta ljudi u marini postoje planovi da krenemo sa nekim u grupi tako da mozda ima nade i za mene!

Van mreže neptun

  • NF clan
  • *
    • neptun22
  • Brod tip: jedrilica
  • Dužina: 7m
  • Lokacija: marina gabiano
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #37 poslato: 01. Oktobar. 2017. / 10:34:08 »
Jeste to ozbiljna akcija.bez pomocnog motora ne bi smelo da se krene.a mora se racunati da bi more moglo da se podigne.slicne planove i ja imam.ima njih par zainteresovanih.odlazak je manji problem,bar za jedrilicu,al u povratku postoji velika sansa da se plovi direktno u talase i vetar.tu se mora racunati na talase od bar jedan metar.ja sam isao na sporade,al sam iz volosa dolazio,pa sam osim izmedju ostrva plovi sa juzne strane ostrva gde je zavetrina.to nije ni prici onoj zavetrini na zapadnoj strani sitonije.
Severna strana ostva je delovala totalno beznadezno za mali brod.bar tad kad sam ja bio.vetar je skoro stalno duvao i blizu obale nije moglo ni da se pridje.veci brodovi plove normalno,mada i oni vode racuna, i kad je losa prognoza ne izlaze severno od ostrva.visoke obale ostrva  skrecu vetar,pa na nekim mestima gde se ocekuje zavetrina bude dosta vetra,al bez talasa.inace ostrva osim ovih skroz istocno, gde nisam bio,  nemaju bas nesto mnogo uvala sigurnih od svih vetrova.na skijatosu nema ni jedna,na skopelosu par komada...
Pa se spava u lucicama u kojima je velika borba da se nadje melepo
Ali je dole stvarno mnogo lepo,a ako se vec spusti nema smisla da se ne ostane bar sedam dana.ako se dobro pripremi i prati prognoza, jos sa dva broda,ne bi trebalo da bude problema.

Van mreže neptun

  • NF clan
  • *
    • neptun22
  • Brod tip: jedrilica
  • Dužina: 7m
  • Lokacija: marina gabiano
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #38 poslato: 01. Oktobar. 2017. / 11:28:38 »
Motorni brod kao vas brzo predje 40 milja,ali jedrilicom za to treba ceo dan.
Koliko talasi smanjiju brzinu,jel imate neko iskustvo.do kolikih talasa,stanja mora brod moze da glisira,u talase i niz talase.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #39 poslato: 02. Oktobar. 2017. / 12:04:57 »
Motorni brod kao vas brzo predje 40 milja,ali jedrilicom za to treba ceo dan.
Koliko talasi smanjiju brzinu,jel imate neko iskustvo.do kolikih talasa,stanja mora brod moze da glisira,u talase i niz talase.

Do Skiatosa imam oko 100km (60 milja) tako da je to dobra 2,5 sata vožnje sa mojom krstarećom brzinom a bez talasa ili vetra.

Normalni talasi kao oni koji se naprave u toku posle podneva kada duva Bukadura (do max 1m) usporavaju camac nekih par km/h (sa 45km/h na 39 do 40) ali nije samo usporavanje toliko problematično (još i povećanje potrošnje goriva) nego je neprijatno jer čamac naglo ubrza pa udari u talas pa se uspori a tu je i neprestano korigovanje putanje radi boljeg prolaska kroz talase i stalno udaranje ako se glisira - tako da samo putovanje više nije udobno. Kako to izgleda na jedrilicama to neznam (na moju žalost) jer nisam imao prilike da to i probam.

Na ovom snimku se vidi (od 4.43 do 6.55) koliko je potrebno korekcija volanom, tako da posle nekog vremena to postaje zdravo naporno  uhzgvfcx :



O tome kako voziti po talasima sam nešto pisao ranije: http://www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=956.0

Otprilike za moj čamac visina talasa od 0,5 do 1m je podnošljiva visina na kojoj mogu glisirati a da to ne bude ni naporno ni neprijatno, normalno uz upotrbu trim-tabs i trimovanja samog motora (kako bi izdigao ili spustio pramac i time povećao udobnost vožnje).

PS: izvinjavam se svima što koristim metrične jedinice (km, m, km/h) a ne ustaljene nautičke a razlog je da mi metričke jedinice više odgovaraju i da ih bolje osećam bez potrebe da ih preračunavam! Pravi sam  lkjhgfvh a mnogo manje nautičar!!!

Van mreže neptun

  • NF clan
  • *
    • neptun22
  • Brod tip: jedrilica
  • Dužina: 7m
  • Lokacija: marina gabiano
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #40 poslato: 03. Oktobar. 2017. / 12:44:54 »
ja sam racunao od porto cuofo do Kyra Panagia ostrva ima oko 37milja 70km. mene i ne zanima toliko skiatos,al ova ostrva skroz istocno su nacionalni park i sigurno je priroda netaknuta.
ako tako brzo plovite i po talasima onda nije problem otici.pogleda se prognoza i ako je jutro mirno za cas se predje.
kod jedrenja je problem sto bi to trajalo bar 7-8 sati, ako ima dovoljno vetra, ili motorom.mada je ne bih ni kretao ako nema vetra. na jedrilici je prijatno dokle god ima vetar.brod je miran cak i na vecim talasima,al ako vetar stane a talasi ostanu,onda je neprijatno.
a ovo sa visinom talasa je isto diskutabilno,nisu ni svi talasi isti.talasi od bure i od juga su potpuno razlicita prica.
windfinder u opisu talasa pise da oni daju u prognozi visinu talasa od mirnog mora pa do vrha talasa. a da se desava da naidje po neki talas koji je i duplo veci od prognoziranog.u prognozi je prosecna visina talasa.
to znaci da talasi od 1m u stvati od podnozja do vrha su visoki 2m,a moze da naidje i neki od 4.
tamo oko sitonije retko budu talasi preko 0.5m osim na krajnjem jugu prsta.
poredio sam i meteo gr.  http://www.meteo.gr/meteoplus/wave_maps.cfm  izgleda da i oni na isti nacin mere talase,mada nisam nigde to procitao.
inace slabo imam poverenje u prognozu, ovaj meteo gr. mi se najbolje pokazao,pa kombinujem sa windfinderom i  mapom munja.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #41 poslato: 03. Oktobar. 2017. / 13:54:14 »
U pravu ste. Ja merim od Porto Carasa a kada sam napisao visinu talasa od 1m (od podnožja do vrha) a to je 0,5m (od mirnog mora do vrha) po tim programima. Ja inace koristim ova dva programa:

1. Windy - https://play.google.com/store/apps/details?id=co.windyapp.android
2. Weather & Radar - https://play.google.com/store/apps/details?id=de.wetteronline.wetterapp

i pokazali su mi se relativno dobro i precizno.

 juhgfd

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #42 poslato: 24. Oktobar. 2017. / 12:07:22 »
Gledam vaše slike sa reke ovih dana i moram da priznam da vam zavidim. Ali da ne bude da je sve tako loše po mene evo i slike od ovog vikenda (19.10. do 22.10.) jer sam bio dole i dogovarao oko vađenja čamca i pripreme za zimski period pa sam malo iskoristio i 2 dana malo plovio i malo uživao (tempeartura vazduha 27˙C a vode 21˙C)!

Van mreže neptun

  • NF clan
  • *
    • neptun22
  • Brod tip: jedrilica
  • Dužina: 7m
  • Lokacija: marina gabiano
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #43 poslato: 03. Novembar. 2017. / 22:00:03 »
 E zbog ovoga vredi drzati brod u moru.svaka cast.koliko stepeni je voda?

Van mreže neptun

  • NF clan
  • *
    • neptun22
  • Brod tip: jedrilica
  • Dužina: 7m
  • Lokacija: marina gabiano
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #44 poslato: 03. Novembar. 2017. / 22:06:59 »
Vidim kupanje...sigurno je lepo.
Ranije sam isao na more svake godine u rano prolece,al bez broda, mnogo je dobro van sezone.
Upoznao sam pre par godina neke nemce,bracni par na velikoj jedrilici.oni svake godine dolaze u oktobru i budu 15 dana.pa onda vade jedrilicu u suvu marinu.oni tvde da je oktobar najbolji mesec za plovidbu.
Na vasim slikama izgleda bolje nego u sred leta.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika