Autor Tema: Camac je napokon stigao do Grcke!  (Pročitano 21182 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže mirsim

  • NF clan
  • *
    • Classic
  • Brod tip: Crescent 535 Classic
  • Dužina: 5,5m
  • Lokacija: Sweden
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #75 poslato: 10. Septembar. 2018. / 11:23:15 »
Na pocetku gradske plaze u Neos Marmaras ima odlicna ”rampa” za spustanje camca sa prikolice u more. Prvih  5 metara je blagi pad u vodi a poslije je odmah dubina preko 2m u pravcu spustanja camca. Nisam bio sa svojim camcem ali sam iznajmio na jedan dan camac u Lagomandri. Evo slike ”rampe”.

Van mreže mirsim

  • NF clan
  • *
    • Classic
  • Brod tip: Crescent 535 Classic
  • Dužina: 5,5m
  • Lokacija: Sweden
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #76 poslato: 10. Septembar. 2018. / 11:24:25 »
Jos jedna slika.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #77 poslato: 17. Oktobar. 2018. / 09:33:23 »
Još jedan mali savet ili iskustvo za one koji drže čamac u Grčkoj:

Uvek ostavite određenu količinu goriva u rezervoaru! O čemu se radi, tokom sezone natočiti gorivo nije nikakav problem, kod mene u marini ima pumpa koja stalno radi i možete točiti gorivo kad god to poželite i koliko god želite ali u pred sezoni (April - Jun) i u post sezoni (Septembar - Oktobar) pumpe u marinama generalno ne rade, doduše uvek možete pozvati i neko će doći da vam napuni rezervoar ali neće biti baš oduševljen ako mu kažete da oćete neku manju količinu goriva i moguće je da imate manjih problema (da li će i kada će doći, doneće vam tu količinu u kanti, ili slično).

Dani u pred ili post sezoni mogu biti veoma lepi (ove godine je kraj Maja i početak Juna bilo kao pravo leto) a prošle godine sam se iskupao krajem Oktobra i ako nemate goriva za te manje plovidbe bićete baš u maleru!

Koliko goriva da ostavite i da li je to dobro ili ne za čamac ili rezervoar (ja uvek dolijem dodatak za očuvanje goriva) ostavljam vama na razmišljanje ali oko 1/3 do 1/2 ne bi bilo loše da imate uvek u rezervoaru jer je najgore po prelepom danu da tužno gledate sa obale jer nemate benzina da isplovite!

PS. Ovo verovatno važi i za druga mesta a ne samo za Grčku!

 juhgfd

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #78 poslato: 18. Oktobar. 2018. / 12:01:25 »
Koliko kilometara (ili milja) preplovite po Egeju?

Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #79 poslato: 18. Oktobar. 2018. / 13:29:13 »
Kako ste prosli u ovom zadnjem nevremenu, nije bilo to nimalo naivno?

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #80 poslato: 18. Oktobar. 2018. / 14:11:19 »
@Dule: Prve godine: oko 400km; druge: 450km treće (ove godine): oko 180km. Ipak da vas ove kilometraže ne zavedu sve su to plovidbe u blizini obale i relativnoj blizini marine (10km tamo + 10km nazad i tako dvadeset puta i eto 400km). Na žalost ova godina nije bila baš sa vremenom (u periodu kada sam ja bio) stabilna pa sam ove godine relativno malo plovio.

@Broker, ja lično nisam imao problema ali bilo je zaista loše i jako promenljivo vreme tako da je do izražaja došla pozicija marine koja je zaštićena od talasa a dobrim delom od vetra mada se u marini dešavalo da pojedini konopci puknu i da dođe do manjih problema i oštećenja čamca. Čamcu u boksu do mog je bio pukao jedan konopac pa ga je vetar okrenu i sa sidrom (na pramcu) mi je malo ogrebao moj pramac (zaista beznačajno). Ljudi se povedu da u marini skoro da nema talasa pa postave tanke kanapčiće za vezivanje a zaborave da vetar zna da dune i da 10mm (i tanje) konopac neće baš da zadrži čamce od 2 i više tone!!!

Na ovom klipu se lepo vidi marina i njen položaj a da ne bi bilo zabune tu mi je smešten samo čamac a da ja (na žalost ili sreću) ne odsedam u ovom hotelu!


 juhgfd

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #81 poslato: 19. Oktobar. 2018. / 14:18:42 »
Za one koji nisu bili u ovoj regiji  evo jednog snimka kako izgledaju plaze i uvale na kojima se uglavnom sidrimo i kupamo:



 juhgfd

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #82 poslato: 24. Oktobar. 2018. / 10:26:20 »
Možda će vam biti i ovo interesantno, koliko me je koštalo održavanje i radovi na čamcu ove godine. Spisak šta mi je sve urađeno na čamcu:

- Vađenje i spuštanje čamca
- Držanje čamca na nosačima (ne mesto koje je plaćeno kroz cenu marine nego pošto ja nemam prikolicu morao sam čamac da držim na nosačima)
- Pranje čamca nakon vađenja
- konzervacija za zimu (podmazivanje, ispiranje slatkom vodom, ...)
- Pranje čamca pre spuštanja u vodu za sezonu
- poliranje čamca
- Aditivi za gorivo
- zamena impelera
- zamena svih ulja i filtera za ulje
- Zamena dihtunga Z-Noge
- Zamena zink-protektora
- popravka neke klapne (ili sličnog, nisam baš najbolje razumeo) u sistemu za hlađenje
- Jedna ruka anti- algina
- farbanje z-noge
- novi (polovan-star 1 godinu) akumulator 140Ah
- popravak par malih oštećenja na spoljnoj plastici čamca
- zamena obe sajle na motoru (za menjač i gas)
- nekoliko sitnih popravki i radova (zamena vrtilice na sidru, dotezanje mase na akumulatorima, sitni prepravak na tendi)

Ukupna cena, ruke i materijal, je bila 1,300 EUR (orijentaciono: 750 eur materijal + 550 eur ruke). Da samo napomenem da je sve radilo besprekorno i da su svi radovi bili izvedeni bez zamerki sa moje strane i da nisam imao nijedan problem cele sezone!

Možda vam se učini skupim ali znajte da znajući cene u Beogradu, u tzv. "renomiranim marinama", ovo je značajno jeftinije a što je bitnije sve je dobro odrađeno!

Još samo jedna napomena da sve ovo morate dogovoriti značajno unapred, na kraju sezone za narednu sezonu, inače u sezoni ne očekujte brz odziv servisera jer za grke vreme nije nešto oko čega se sekiraju - Ako vam kažu dolazim za 15min odmah ga pitajte koliko njemu traje tih 15min (iz iskustva od sat i po do 2 dana)!!!

 juhgfd

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #83 poslato: 19. Septembar. 2019. / 10:46:34 »
Kraj još jedne sezone u Grčkoj. Ove godine sam i pored nekih mojih zdrastvenih problema uspeo da se lepo nauživam ali od ove godine se nešto i situacija u Grčkoj sa čamcima malo promenila!

„Dalje čitanje ovog dužeg posta preporučujem samo onima koje bi ovo moglo da zanima!“

Opisaću vam kako sam je ja rešio (za sada) uz ogradu da se ovo odnosi na čamce preko 7m dužine, koji će da vam stoji duže u Grčkoj, marinu Porto Carras/Neos Marmaras i čamac registrovan u Srbiji. Ovo navodim jer na žalost u Grčkoj možete proći drugačije od mesta do mesta pa često i u istom mestu ali sa različitim ljudima i njihovim shvatanjem propisa!

Da krenem redom:

-   Prvo u samoj marini: ove godine sam potpisao novi 2-godišnji ugovor za držanje čamca gde me je sačekalo povećanje cena od prošlog 2-godišnjeg ugovora za preko 14% i još veće iznenađenje za potrošenu vodu i struju gde su mi tražili neverovatnih 530€ za godinu dana! Nakon preganjanja kako je to moguće kada mi je čamac priključen na struju samo mesec dana u godini i to samo zbog dopunjavanja akumulatora i frižidera (samo noću kada nema nikoga na čamcu) i da mi jezervoar za vodu 80L i da ga napunim 2 puta za sezonu objašnjeno mi je da ja moram da platim taksu na priključak struje za celu godinu u iznosu od 220€ + 24%PDV-a bez obzira na sve pa onda cenu po kW i kubiku vode! Moj odgovor je bio da mi oni izdaju račun sa tačno navedenim taksama i potrošnjom a da ću onda je doći sa advokatom da to sve proverimo. Da skratim priču (trenutno stanje je status quo niti oni bilo šta šalju niti im ja tražim): pre sklapanja ugovora dobro proverite cene za struju i vodu jer oni daju neke cene po kW i kubiku ali ne kažu ništa za taksu koja je daleko najveća stavka u njihovoj matematici a pitanje je da li uopšte imaju merenje potrošnje struje i vode niti kako garantuju da se niko ne priključuje kada moj čamac nije priključen jer priključci nisu obezbeđeni nekim ključem!

-   Od ove godine su počele kontrole policije čamaca i dokumenata, nabavili su i čamac a znaju da prođu dokovima i da ako zateknu nekoga na čamcu da traže sva dokumenta na uvid!

-   Osiguranje čamca: od ove godine osiguranje koje izdaju naše osiguravajuće kuće a kao važe i za Grčku – NE VAŽE jer su grci uveli nove stavke koje naše osiguranje nema tako da se mora uzeti njihovo osiguranje kod neke njihove osiguravajuće kuće! Mene je to koštalo nekih 65€ za 4 meseca!

-   Svakako da se mora imati prevedena plovidbena dozvola za čamac od strane sudskog tumača (na engleski ili grčki)

-   Tranzit log: za područje Halkidikija (Sitonije) se vadi u Nea Moudaniji (rade od 08.00h ujutro) i važi 18 meseci sa tim da kada završite sezonu donesete svoj Tranzit log sa potvrdom od marine da vam je čamac smešten u marini (ja sam konkretno doneo potvrdu od Port Captain-a da imam ugovor na 2 godine za držanje čamca) oni vam uzmu i stopiraju trajanje Tranzit Log-a do sledeće sezone kada dođete po njega pa tako sam Log može da traje i više godina (godišnje po recimo 3 meseca pa tako da može da traje i do 6 godina). Nakon isteka njegove važnosti čamac mora da izađe iz Grčke! Još nešto izdavanje samog Tranzit log-a traje nešto više od sat vremena jer nakon unošenja svih podataka u kompjuter, fotokopiranja svega i svačega službenik uzima papire koje ručno popunjava, pečatira i te vam papire daje!!! Da bi vam izdao Tranzit log potrebno vam je: plovidbena dozvola (prevedena), polisa osiguranja, plaćena taksa TEPAI (za čamce preko 7m), potvrda kada je čamac ušao u Grčku (ja sam preko prijatelja dobio tu potvrdu od lokalne Port Police stanice u Neos Marmarasu), pasoš, ... (šta bi još mogli da traže je u božijim rukama jer su iskustva različita!!!) A da ne zaboravim izdavanje me je koštalo 30€!

-   Taksa TEPAI: informacije o njoj možete naći ovde: https://www.aade.gr/polites/etepai - i nek vam je bog u pomoći prilikom popunjavanja iste preko interneta (ukoliko nešto nisu promenili)! Ja sam konkretno otišao kod jednog “logistika” ili po našem računovođe koji je popunio za mene (uz skromnu naknadu od 10€), doduše samo je pogrešio i napisao da je brod iz Bugarske (verovatno ga je BG registracija malo zbunila) pa sam onda otišao u banku i uplatio tih 16€ mesečno za 4 meseca (64€ ukupnu plus provizija banke) jer se računa od meseca do meseca a ne od datuma do datuma! E sada nastaje problem kada hoćete da vratite/zaustavite Tranzit log jer vam traže potvrdu da je čamac “izvađen iz vode” jer taksa se plaća samo kada je čamac u vodi! Naime Port Captain marine u Porto Carras-u neće da izda tu potvrdu iz samo njemu znanog razloga pa tu nastaje problem a službenik neće ništa da uradi bez tog papira! Nakon njihovog telefonskog razgovora od barem pola sata (veoma bučnog) gde su jedan drugoga častili raznim imenima našli su solomonsko rešenje da kada sledeće godine budem došao po Tranzit log donesem i potvrdu da je čamac spušten u vodu tog dana!

Ukoliko niste uspeli da ovo što sam napisao shvatite u potpunosti verujte mi na reč ni meni ništa nije jasno tako da ću sledeće godine videti kako će se sve tada završiti prilikom obnavljanja cele papirologije! A da na ovo sve sam izgubio 2 dana na početku sezone i par sati na kraju sezone!

Ako sam nekome barem malo pomogao i razjasnio neke stvari bilo bi mi drago ali ponovo napominjem da sam ja ovako prošao a kako će neko drugi zavisi od njegovo srećne ili nesrećne zvezde!

Pozdrav
 juhgfd

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #84 poslato: 19. Septembar. 2019. / 10:56:10 »
Da ne ispadne da samo mračim evo i par slika koje kada se uživo gledaju sa čamca čine da se svi prethodni problemi momentalno zaborave!

 juhgfd


Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Camac je napokon stigao do Grcke!
« Odgovor #85 poslato: 19. Septembar. 2019. / 11:24:17 »
Sledeće slike su posledice oluje koja je zakačila Sitoniju a koju niko ne pamti! Vetar je duvao zastrašujuće ali srećom svega 20ak minuta pa se nisu digli talasi ali broj oborenog drveća je bio fascinantan!

Čak i u marini Porto Carras za koju sam bio ubeđen da je zaštićena od svega je bilo puno oborenog drveća, izlomljenih delova dokova kao i oštećenih čamaca (srećom uglavnom manjih oštećenja)!

 juhgfd

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika