Autor Tema: Farbanje unutrasnjih motora  (Pročitano 941 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže boka bay

  • NF clan
  • *
    • Boka Bay
  • Brod tip: Four Vinns / Vista 238
  • Dužina: 7,50 m
  • Lokacija: Herceg Novi
Farbanje unutrasnjih motora
« poslato: 15. Septembar. 2016. / 19:40:35 »


 Pozdrav svima,
 Mislim da nije bilo reči o ovoj temi , pa reko'...

 Kupio sam Volvov unutrašnji motor , i posto je stajao dugo u marini " skinula mu se boja sa pojedinih mesta . Da li je neko farbao  unutrasnji motor , i gde se kod nas mogu nabaviti " antitermičke"(mislim da sam upotrebio pravi izraz uhzgvfcx )boje ?! Dakle boje koje mogu izddzati temperaturu do 150 stepeni .
Molim vas ako neko ima iskustva, da mi da kontakt telefon ! Verujem da u BG ima to da se kupi , jer imam u planu da ofarbam moj  Volvo unutrašnji motor .
Hvala svima unapred i svaki predlog ili iskustvo koje je neko imao sa farbanjem unutrašnjih motora je dobrodoslo :)

Živeli i sve najbolje  jhgf

Van mreže Nidza

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Bora 3
  • Dužina: 9m
Odg: Farbanje unutrasnjih motora
« Odgovor #1 poslato: 16. Septembar. 2016. / 11:29:07 »
  Ja sam to radio, ali ja sam ceo motor bio rastavljao pa je bilo lakse uraditi pripremu jer sam svaki deo pojedinacno odmastio i ocistio. Ta priprema ti je ujedno i najveci posao i najbitniji da bi ti se farba lepo uhvatila za podlogu. Posto ti neces da rastavljas motor, onda se prihvati sredstva za odmascivanje (za bas zamascene delove, uzmi ona sredstva za ciscenje i odmascivanje kocnica i felni za aute) i celicnih cetki, sto rucnih, sto onih kruznih na busilici i ocisti gde god je korozija napala, negde cak i smirgla. Meni je to bilo jako puno posla, izmedju ostalog, jer nisam smeo blok i glave da peskiram jer kroz njih idu kanali za gorivo, pa bi zaostali pesak pravio problem kasnije u radu, tako da sam imao mnogo posla sa celicnim cetkama i smirglama...ali to je neka druga prica.

  Nakon toga, pozeljno je da ipak poznajes sta je sta na motoru jer 80%-90% motora uopste ne dostize "visoke" temperature i mozes da ga pipnes rukom kad ima radnu temperaturu i tu ide najobicnija jednokomponenta farba u spreju, ne zaludjuj se nekim skupocenim farbama. Ali, ako si ciscenjem dosao do metala, onda ide prvo najobicnija osnovna boja, pa tek onda u spreju, ako je ispod ostala stara farba, onda mozes preko nje samo sprej. Moja preporuka je svetlije boje (bela, siva, bez...) zato sto se na takvim bojama pre vidi ako procuri negde ulje ili neka druga tecnost, nego npr na crnoj ili tamno zelenoj... Ovo se odnosi na tih 80-90% delova motora. Ono gde ti treba boja za visoke temperature to je izduvna grana, turbina, delovi koji dostizu visoke temperature, a to ti je nekih 5% motora. Ti delovi su kod nekih motora od prohroma (mislim na izduvne grane pre svega), u tom slucaju, oni se ne farbaju uopste (to je bio moj slucaj). Poslednjih 5% su ti dodaci na motoru (alternator, starter, pumpa spoljnje vode za hladjenje motora, senzori,...). E kod tih stvari je bitno od kog su materijala opet i sta treba da se hladi. Npr ako je pumpa vode od bronze, onda se ne mora farbati iako moze. Ako je alternator, a najcesce jeste od aluminijuma da bi se bolje hladio (rebrast najcesce da bi bio bolji hladnjak), onda ga ne farbas jer boja smanjuje efikasnost hladjenja. Kod startera je slicna prica kao sa alternatorom. Naravno pre bilo kakvog farbanja, treba sve to sto se ne farba da zastitis krep trakom ili na drugi nacin (elektricni kontakti, alternator, kaisevi, creva,...). Idealno bi bilo kaiseve i creva cak i skinuti, ali posto rece da nisi vican motorima, onda ih samo zastiti, iako na remontu cesto i kaiseve i creva prefarbaju, ali to je samo zato sto se danas gleda da se sto veci broj stancuje za sto krace vreme, ne da bi bilo kvalitetnije uradjeno. I jos nesto je bitno, ako npr na motoru nije kopca ili adapter za kopcu, onda obrati paznju da li postoji neki zljeb/vodilja za motazu, jer moze da se desi da se taj deo koji naleze ne farba jer u suprotnom bude tesna tolerancija pri montazi, pa moras da ogulis farbu koju si namazao da bi mogao da sklopis deo na deo, ako to dobije majstor da radi, radice to nevoljno, a ti ces platiti tu satnicu ili opet sam zasuci rukave pa guli farbu.

  Za nabavku farbe je najmanji problem, manje vise ce ti u svakoj boljoj farbari reci koja je za visoke temperature i sta moze. Najbitnija je priprema i zasitia. Nakon toga samo sprejem ili predjes sam ili farbar sa kompresorom predje. Osnovnu boju mozes cetkom nanositi gde je potrebno, naravno pre spreja sa bojom.

  Naravno, prilikom svih ovih poslova, osim zastite delova koje ne farbas, moras zastiti i usise vazduha i druge otvore na motoru kroz koje potencijalno moze da ti udje prasina, opiljci farbe, korozije i metala prilikom odmascivanja, ciscenja ili farbanja. Takodje, dobro je da radis to van camca na tom motoru jer su mnoga sredstva za odmascivanje zapaljiva. Shodno tome, zastiti i sebe po pitanju zdravlja - zastitne naocare i maska preko lica obavezno, kao i rukavice. Pogotovo kad se radi sa celicnim cetkama na busilici, sto puta mi se otkinut opiljak ili "dlaka" cetke odbila od celo, a lice bude blago crno i zamasceno oko  zastitne opreme. Veoma prljav posao! Kad dojes do farbanja, ima da pevas.

  Naravno, uvek mozes i sve to sa pripremom da preskocis i samo da ofarbas masnocu i prljavstinu na motoru sa novom farbom, i to mnogi rade  jhgfdfc. Al mozda je i to bolje nego nista.

  A eto novi motori se sad prodaju ofarbani, ali npr kopce kad salju potpuno nove ili reparirane, salju ih neofarbane, to kao da bi ih korisnik ofarbao u boju motora ili vec koju zeli, a stos je samo u ustedi para, a ti je nikad ne mozes ofarbati tako dobro kao fabrika sto to uradi. Iskusio sam i tu "radost". Inace su mi farbarski i plasticarski radovi najmrskiji poslovi oko camca. Na drugom mestu je rad sa diht masama, ali od kad znam koju masu za sta koristim, lakse je i sigurniji sam u to sto radim.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika