Autor Tema: Kako ucvrstiti veliki "stift" da ne puca (nije osovina propelera u pitanju)  (Pročitano 5401 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Nidza

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Bora 3
  • Dužina: 9m
Odg: Kako ucvrstiti veliki "stift" da ne puca (nije osovina propelera u pitanju)
« Odgovor #15 poslato: 05. Oktobar. 2016. / 16:19:13 »
  rfcdvb  jhgf

  Javicu sta sam uradio. Bice neko od ponudjenih resenja. Prvo jaci sraf dok jos traje sezona plovidbe, a posle ili Duletovo ili Zorterovo resenje, zavisno od tehnickih mogucnosti. U svakom slucaju, verovatno ce "najtezi" deo posla biti ciscenje prilikom rastavljanja  hzgbvc   kjhgffc

Van mreže Nidza

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Bora 3
  • Dužina: 9m
Odg: Kako ucvrstiti veliki "stift" da ne puca (nije osovina propelera u pitanju)
« Odgovor #16 poslato: 24. Mart. 2017. / 15:02:32 »
Ovo je uspesno zavrseno pa da temu i zavrsim sa sve slikama. Slike su slikane starim telefonom koji bio pri ruci pa su loseg kvaliteta, ali posluzice.

Kako je ovo starinska varijanta brodskog WC-a, meni se dopala jednostavnost kompletnog resenja zbog lakoce odrzavanja i malo delova pa cu postaviti ovde sve slike da vidite kako funkcionise i kako su to nekad pravili. Inace je resenje proizvodjaca Orvea iz Italije, a vidim da i danas postoji isti proizvodjac, samo nije tako poznat i rasprostranjen kao Jabsco koji se sad svuda masovno ugradjuje. U svakom slucaju, meni dobar znak za pouzdanost, jer evo radi i posle 3 decenije kao nova (naravno uz prethodno zamenjene gumene delove).

Samo resenje mog problema:
Zbog nezgodne rucke iz komada, strugar nije mogao da je ucvrsti da bi lepo mogao urezati klin (po Duletovom crtezu), a ni da je postavi lepo na stubnu za onaj klin koji smo rekli da se busi delom kroz obod, delom kroz osovinu (po Zorterovom metodu), tako da je resenje ispalo kompromisno, ali nije ispalo lose na kraju. (Obnavljanje nutova, takodje, nemoguce kao sto rekoste).

Obod rucke koji se stavlja na osovinu nije pun krug, nego ima mali prorez na jednoj strani, a nakon montaze na osovinu, srafom se priteze taj prorez da obod rucke stegne osovinu (i zubi se uzljebe). Kako su se zubi izlizali i stanjili, a ruku na srce nisu bas ni bili nesto izrazeni ni kao novi ocito, onda sam ja stezanjem tog srafa dovodio taj prorez do nule, a da zubi koji su slabi i dalje ne drze tj obod rucke i dalje kliza po osovini. Prva korekcija je bila da sam bonsekom napravio da taj prorez bude veci, tako da moze vise da se stegne i to je vec urodilo plodom i sami zubi opet rade (tj. uzljebe se dovoljno). Kako se ne bih ponovo oslanjao samo na zube i koliko ce to trajati, onda sam dodao i sraf M8 na mestu gde sam prethodno drzao M6 kao klin, ali sada nije kao klin vec je celom duzinom urezan navoj (prethodno probusio kod metalostrugara stubnom busilicom sa burgijom 6.5mm), tako da je to sve postalo spoejno kao pun materijal. Sraf je od prohroma. Na kraju srafa je dodata i otvorena matica sa kontra zatvorenom (ukrasnom) maticom kako se kasnije ne bih posekao na kraj srafa, ali i da se sraf ne bi odvijao. Sve to je najbolje prikazano na slici 010. A za ovaj sraf sa navojem sam se odlucio nakon sto video da je to isto uradio i proizvodjac na osovini dijafragme sa malim srafom i to je citav radni vek sacuvalo zube i funkcionalnost (dovoljno da se ne dvoumim oko toga), s tim da oni nisu isli sa obe strane oboda vec samo sa jedne strane i do pola osovine sa srafom, a to se delimicno vidi na slici 007.

Na kraju, pomenuo sam da sam imao i malo curkanje pored osovine rucke, tako da sam stavio novi O-ring u predvidjeni zljeb i time resio problem (slika 011). Ono sto bih vise voleo u okviru resenja proizvodjaca je da postoje u toj cevi bar dva O-ringa kao dupla sigurnost, posto je cev/osovina dovoljno dugacka, jer ipak on granici spoljasnost od go.ana. Jedino vreme ce pokazati na koliko ce se vremena menjati taj O-ring.

Ono sto mozda nije jasno sa slika - pritiskom pedale otvara se ulazni nepovratni ventil da solja primi vodu iz reke, a kuglica sopstvenom tezinom zatvori otvor ka solji da bi vakuum dijafragme uvukao vodu u gornji deo sistema. Kada se pusti pedala, pedala pri tome drzi trajno podignutu/otvorenu kuglicu, tako da dok je zatvoren ulazni nepovratni ventil, dijafragma nema vakuum koji bi je zakocio da dalje pumpa. Sam princip rada:

1. Ako je pedala pritisnuta i rucica gura dijafragmu ka dole - Kuglica zatvorena, ulazni nepovratni ventil otvoren, usisava se voda  iz reke. Takodje pritisak dijafragme u donjem delu sistema potiskuje klapnu u donjem sistemu, tako da ne dozvooljava da se vraca sadrzaj iz donjeg dela u solju, a takodje potiskuje sadrzaj donjeg dela sistema kroz izlazni nepovratni ventil preko palube u reku.

2. Ako je pedala pritisnuta i rucica vuce dijafragmu ka gore - Kuglica se otvara, a ulazni nepovratni ventil zatvara usled pritiska dijafragme na gore, takodje prethodno usisana voda iz tog gornjeg dela sistema prelazi u solju i odozgo je ispira kao i kod kucne solje. Sa donje strane vakuum dijafragme otvara klapnu i izvlaci sadrzaj iz solje u donji sistem ispod dijafragme, dok izlazni nepovratni ventil ne dozvoljava da to povuce vodu iz reke (ukoliko je ispust montiran ispod nivoa vode, sto kod mene konkretno nije slucaj). Takodje, taj izlazni nepovratni ventil i stiti u slucaju zalivanja ispusta iznad nivoa vode prilikom talasa koji ga zalivaju, ako je ispust prenisko na primer.

3. Ako pedala nije pritisnuta i rucica gura dijafragmu na dole - Ulazni nepovratni ventil je zatvoren samom pedalom, tako da ne moze vakuum da ga otvori i da udje nova voda, ali kuglica je otvorena isto pedalom, tako da vazduh ulazi iz solje i omogucava dijafragmi da ide na dole i ne zakoci se. Sa donje strane se opet klapna zatvara i cime sprecava da se donji sadrzaj vraca u solju, a kroz spoljni nepovratni ventil se izbacuje sadrzaj donjeg sistema.

4. Ako pedala nije pritisnuta i rucica vuce dijafragmu na gore - Ulazni nepovratni ventil zatvoren i pedalom i pritiskom dijafragme, a pritisak dijafragme otvara kuglicu i prebacuje preostalu recnu vodu iz gornjeg sistema u solju i time prazni gornji deo solje. Sa donje strane dijafragme, vakuum otvara klapnu i izvlaci sadrzaj solje u donji sistem.

Naizmenicno 1 i 2 nekoliko puta, a zatim nekoliko puta 3 i 4 naizmenicno, kao sto vec svi znamo, da se ispere sve dobro i da se isprazni voda kako bi se odstranili mirisi. Idealno ako ostane samo vazduh, ali idealno u zivotu nista nema naravno.

U svakom slucaju, kada sam rastavljao, mogu da kazem da umesto ocekivanog neprijatnog mirisa, to je bio miris na reku ili ribu iz reke prilikom ciscenja, a ne na g... Svakako bolja varijanta, ali daleko od bas prijatnog mirisa. Svakako i nesto "taloga", ali to su vise alge nego nesto prepoznatljivo.

Ajd pa da zavrsimo i sa ovom "smrdljivom" nautickom temom.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika