Autor Tema: Manevrisanje camcem sa jednim vanbrodskim motorom ili z-nogom  (Pročitano 1404 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Manevrisanje camcem sa jednim vanbrodskim motorom ili z-nogom
« poslato: 06. Oktobar. 2017. / 11:11:38 »
Isplovljavanje, sidrenje i pristajanje su najstresniji elementi plovidbe i korišćenja čamaca. Kako su manevri različiti za različite čamce (jedan ili dva motora, brodski ili vanbrodski motori, z-noga ili kormilo, jedna ili dve elise, itd.) ja bih počeo od manevrisanja za čamce koji su opremljeni sa jednim vanbrodskim motorom ili brodskim motorom sa z-nogom i sa jednim propelerom. Takođe bi se ograničio na pristajanje i isplovljavanje jer je sidrenje ipak tema za sebe. Ukoliko bude potrebe možemo da nastavimo sa tekstovima i o ostalim vrstama čamaca.

Zamolio bih sve koji žele da se uključe u ove tekstove sa svojim znanjem i iskustvom jer sam siguran da će se iz ovih tekstova mnogo moći naučiti. Savet svima je da kad god su u prilici da probaju da uvežbavaju ove savete jer je to jedini način da manevre dobro uvežbaju i da ih uvek mogu primeniti.

Prvo, osnovno i najvažnije pravilo je da ove manevre izvodite pri malim brzinama. Kako da znate kojom brzinom - najbolje je da sve izvodite onom brzinom kojom bi voleli da udarite u dok a da ne oštetite vaš čamac! Sledeća bitna stvar je da ukoliko imate još nekoga sa vama na čamcu da ga dobro instruišete šta ćete i kako da uradite i šta on treba da uradi!

Kao prvo treba nešto naučiti o uticaju propelera na manevrisanje (govorimo o jednom propeleru na osovini). Da se ne bi ponavljali o tom uticaju je detaljno pisano ovde: http://www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=817.msg4466#msg4466

Kako to u stvarnosti iskoristiti možete lepo pogledati na sledećinm snimcima (na žalost na nemačkom su ali su lako razumljivi i lepo prikazani):

https://www.youtube.com/playlist?list=PLoF_YtbYAdKHlHmSalbERbVce5l7ASdcw




Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Manevrisanje camcem sa jednim vanbrodskim motorom ili z-nogom
« Odgovor #1 poslato: 06. Oktobar. 2017. / 11:31:49 »
Pri svim manevrima koristite uglavnom kratka ubacivanja u brzinu (napred ili nazad). Ta kratka ubacivanja u brzinu mogu biti sa malom snagom ili sa većom snagom motora a sve u zavisnosti šta želite da uradite. To se lepo vidi na sledeća dva primera:





Uvek ostanite pribrani i nikako ne paničite ako nešto krene naopako!!!

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Manevrisanje camcem sa jednim vanbrodskim motorom ili z-nogom
« Odgovor #2 poslato: 06. Oktobar. 2017. / 11:42:50 »
Jedan od osnovnih manevara koji treba da dobro savladate je okretanje čamca oko svoje ose (pivoting). Kako se on izvodi je dobro prikazano na sledećem snimku:



Pravilno pristajanje uz dok:



Još neki manevri koji će vam dobro doći možete pogledati na ovoj play-listi: https://www.youtube.com/playlist?list=PLIT4lYj3Q677e_Z5cEnUoKTmhGSZw2gYd


Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Manevrisanje camcem sa jednim vanbrodskim motorom ili z-nogom
« Odgovor #3 poslato: 06. Oktobar. 2017. / 11:50:33 »
Dodao bih da prilikom pristajanja na dok pogotovo na reci ,nikada nesmanjujete obrtaje motora do samog doka / pristana. Mozete da pojacate ali nikako nesmanjujte. Nekolko sekundi brod ce ostati bez uzgona i sigurno ce promeniti pravac. Obicno skrene u desnu stranu u najgorem momentu.
Konstantni obrtaji i konstantna mala brzina omogucava korekciju pravca i plovidbu u pravoj liniji.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Manevrisanje camcem sa jednim vanbrodskim motorom ili z-nogom
« Odgovor #4 poslato: 06. Oktobar. 2017. / 18:37:41 »
Dodao bih da prilikom pristajanja na dok pogotovo na reci ,nikada nesmanjujete obrtaje motora do samog doka / pristana. Mozete da pojacate ali nikako nesmanjujte. Nekolko sekundi brod ce ostati bez uzgona i sigurno ce promeniti pravac. Obicno skrene u desnu stranu u najgorem momentu.
Konstantni obrtaji i konstantna mala brzina omogucava korekciju pravca i plovidbu u pravoj liniji.

Svakako, pri izvodjenju bilo kog manevra treba obratiti punu paznju na smerove i jacine vetra i toka vode kao i na talase!

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Manevrisanje camcem sa jednim vanbrodskim motorom ili z-nogom
« Odgovor #5 poslato: 09. Oktobar. 2017. / 20:54:04 »
Evo primera dobrog pristajanja unazad u slip (doduse bez vetra i strujanja vode):



 juhgfd

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Manevrisanje camcem sa jednim vanbrodskim motorom ili z-nogom
« Odgovor #6 poslato: 10. Oktobar. 2017. / 11:48:00 »
Još jedan primer pristajanja unazad sa dobrim uputstvima:



 juhgfd

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Manevrisanje camcem sa jednim vanbrodskim motorom ili z-nogom
« Odgovor #7 poslato: 06. Novembar. 2017. / 10:26:07 »
Manevrisanje camcem sa jednim brodskim motorom i kormilom:



 juhgfd

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika