Autor Tema: Monaco - yacht club  (Pročitano 1163 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Monaco - yacht club
« poslato: 05. Novembar. 2017. / 19:43:26 »
Moja omiljena tema...
Izgleda da će ubrzo mala plovila promeniti izgled :)



Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Monaco - yacht club
« Odgovor #1 poslato: 05. Novembar. 2017. / 19:48:30 »
Malo sam zapostavio ovu temu zbog radova oko broda a ovo izgleda traje više godina.



Van mreže Nidza

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Bora 3
  • Dužina: 9m
Odg: Monaco - yacht club
« Odgovor #2 poslato: 05. Novembar. 2017. / 20:55:10 »
E ovo jeste super zanimljivo, ali i dalje moraju da budu super efikasna lagana korita zbog male efikasnosti panela. Plus elektro vozila ne bi bas pila vodu bez LiIon ili neke varijacije te tehnologije baterija koje su jos uvek skupe. Naravno drugi ekstrem je da budu jako glomazna plovila pa da budu dovoljno velike baterije i dovoljan broj panela, a i to smo vec videli (http://www.planetsolar.org/).

Realniji prelaz po meni je kroz gorive celije za pocetak, mada je i tu pitanje cene dobijanja vodonika, ali izvodljivo je, a i domet vozila je veci.

Mozda nije vezano bas za nautiku, ali neki ozbiljno misle o tome. Videli smo Tesla kola, a evo linka za Nikola kamione (verovatno jos jedan ogranak Elon Musk-a):
https://nikolamotor.com/

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Monaco - yacht club
« Odgovor #3 poslato: 05. Novembar. 2017. / 21:58:24 »
Gorive ćelije su zanimljive kao zamena za generatore. Bešumni, ne zagadjuju okolinu...
Nexa pravi male od 1,2 kw. Nemam pojma koliko košta ali sam čitao o njima.
Čitao sam i o ćelijama koje proizvode struju i toplotu. To je tek odlično za brodove. Počela je proizvodnja za individualna domaćinstva.

Van mreže

  • NF clan
  • *
Odg: Monaco - yacht club
« Odgovor #4 poslato: 05. Novembar. 2017. / 22:30:34 »
Pogon na el. energiju iz baterija ima problem sa autonomijom. Ako povećamo autonomiju, povećavaju se njene dimenzije i masa.

Jedna litra benzinskog goriva ima energetsku vrijednost od oko 34 MJ i teži oko 730g.
Bolje li-ion baterije imaju gustoću energije od oko 720 kJ/kg i taj kapacitet je osnovna mana.

Jedna normalna AA baterija u sebi ima pohranjeno oko 1000J energije i to je dovoljno samo za vrlo male potrošače poput MP3 playera. Za velike potrošača mogu se koristiti nizovi baterija i na tom principu se mogu koristiti za pogon velikih električnih motora. 
Jedan tank ima oko 50l i ukoliko se uzme da auto koristi normalno benzinsko gorivo to znači da jedan tank goriva ima 1700 MJ energije. Bilo bi potrebno imati oko 2360 kg tešku li-ion bateriju da bi mogla spremiti istu količinu energije kao i tank goriva od 50l, ali su zato električni motori puno efikasniji u korištenju energije od benzinskih motora pa za istu učinkovitost automobila nije potrebna ista energija.
Ovo je samo okvirno poređenje da se dobije slika o baterijama kao izvoru energije.



Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika