Autor Tema: OpenCPN i njegova upotreba na reci  (Pročitano 6827 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: OpenCPN i njegova upotreba na reci
« Odgovor #30 poslato: 14. Decembar. 2017. / 16:02:17 »
Sta je to neki fizicki adapter sa drajverima i nekom instalacijom, predpostavljam?
Da, razmišljao sam da pronadjem preko kog kotakta na USB-u dolazi signal pa da samo isečem kablove i spojim ih. Tako bih izbegao adapter. Ali onda sam shvatio da to tako ne ide. Nije isto COM i USB port. Mora da postoji nešto što pravi virtualni port.
Pravo rešenje bi bio laptop sa COM portom. Ovi noviji ih nemaju.
Uvek se setim vreme herkules monitora. Da bi startovali igricu morali smo da ubacujemo programčić "simCGA" koji je simulirao CGA monitor. To je bila malo naprednija tehnika. VGA nije postojao. I sve preko flopija. Onih velikih. Lepa vremena.


Na mreži Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: OpenCPN i njegova upotreba na reci
« Odgovor #31 poslato: 14. Decembar. 2017. / 16:17:30 »
Nisam stručnjak pa mogu da pričam iz ličnog iskustva.
Ta buka koju stvaraju razni emiteri nije problem. Eventualno bi se na kratko gubio signal i opet vraćao. To se ne dešava. Ni gradska arhitektura nije problem. Signal se odbija, šeta malo oslabi ali je prisutan.
Naravno, uslov je dobar AIS prijemnik koji precizno filtrira signale i propušta samo AIS.
Najveće prepreke su u prirodi. Gusta šuma potpuno upije signal.
Brdo je neprolazna prepreka.
Na malim vodama se gubi signal brodova u Pančevu.
Izmedju njih i mene je samo topolova šuma. Nema brda, nema zgrada. Samo celuloza. :)
Retka šuma je prema VInči i tu hvatam brodove čak do Smedereva. Signal se probija. To mi se dešava i na Smederevskoj adi. Dakle, nije slučajnost.
Evo jasnije slike.


Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: OpenCPN i njegova upotreba na reci
« Odgovor #32 poslato: 15. Decembar. 2017. / 20:48:27 »
Nemoj da te čudi. To je talasna dužina cca 2m i zahteva optičku vidljivost bez prepreka jer se signal prostire pravolinijski. Na moru, u zavisnosti od snage predajnika, jedina prepreka je zakrivljenost Zemlje i naravno, tada ima veću efikasnost pa i preglednost okruženja. Samim tim i veći značaj s obzirom na prostranstvo. Za radio komunikaciju zbor ovog se traži veća nadmorska visina da bi signal "preskočio" prirodne prepreke.
Na rekama prostranstvo nema toliki značaj jer u slučaju opasnosti, obala je blizu, a u saobraćaju, signal je dovoljno jak da će se iza svake krivine prvo uočiti AIS signal a onda brod.

Na mreži Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: OpenCPN i njegova upotreba na reci
« Odgovor #33 poslato: 16. Decembar. 2017. / 16:51:19 »
Juče i danas sam malo plovio pa me interesuje kako objašnjavaš ove dve situacije pošto  se talas kreće pravolinijski:
Prva slika ja kod Pančevačkog mosta i vidim brodove u Savi. Kroz ceo stari deo Beograda i Terazijski plato.
Druga slika: ja u Savi ispod Kalemegdana vidim brodove kod Pančevačkog mosta. A izmedju nas Kalemegdan koji je na brdu. Znači- kroz brdo.

Na mreži Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: OpenCPN i njegova upotreba na reci
« Odgovor #34 poslato: 17. Decembar. 2017. / 10:08:08 »
I dalje proučavam OpenCPN. Podešavam ga da postane pouzdan ploter i da radi onako kako meni odgovara. Jedna od stvari koja je potrebna je i upozorenje (zvučno i na ekranu) kada se približi brod. Ne gleda se stalno u ekran.
OpenCPN ima tu opciju. Instalira se dodatak kojim se nacrta branjena zona oko plovila, podesi da upozorava kada neki brod udje u nju i aktivira. Na gornjim slikama se oko plovila vidi beli krug. To je neaktivna branjena zona.
Na donjoj slici je branjena zona i iskačući prozor sa upozorenjem da je zona narušena.
Taj dodatak ima puno opcija. Može da upozori ako se približite kopnu, državnoj granici....


Na mreži Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: OpenCPN i njegova upotreba na reci
« Odgovor #35 poslato: 17. Decembar. 2017. / 10:37:22 »
Odvojio sam postove o OpenCPN u posebnu temu.

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: OpenCPN i njegova upotreba na reci
« Odgovor #36 poslato: 19. Decembar. 2017. / 21:01:31 »
Juče i danas sam malo plovio pa me interesuje kako objašnjavaš ove dve situacije pošto  se talas kreće pravolinijski:
Prva slika ja kod Pančevačkog mosta i vidim brodove u Savi. Kroz ceo stari deo Beograda i Terazijski plato.
Druga slika: ja u Savi ispod Kalemegdana vidim brodove kod Pančevačkog mosta. A izmedju nas Kalemegdan koji je na brdu. Znači- kroz brdo.

To što ti vidiš preko prepreka, kroz zid je proizvod snage predajnika. Ne možeš sve da vidiš. Samo one sa jakim predajnicima. Da, signal se prostire pravolinijski ali isto tako se odbija od prepreka, a pošto je signal veoma jak dobijaš ko zna koliko puta odbijeni signal od prepreka. Ne zaboravi da je i oblak prepreka pa svaki signal se odbije prema zemlji i zato vidiš poneko plovilo. Nije to bukvalno jedna linija, to je snop gde je dovoljno da se odbije samo deo prema tebi pa da imaš sliku. U nekim uslovima, (suv vazduh, bez oblaka, visoka temperatura, jaka Sunčeva aktivnost......) mnogo smanjuje jačinu signala. Zato ćeš mnogo više signala "videti" od sumraka do svitanja nego danju. Takođe utiće i doba godine.....ali, opet kažem.....za jake signale. Za stanice sa jakim predajnicima to rastojanje koje prikazuješ je beznačajno. Da nema obala, da je Panonsko more, video bi brodove od Vukovara i Novog Sada do Smedereva.

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: OpenCPN i njegova upotreba na reci
« Odgovor #37 poslato: 19. Decembar. 2017. / 21:11:31 »
To ti je nešto ovako. Imaj u vidu da se svi UHF talasi lome u svim pravcima, kao u sferi. Ali, što se više "lome" signal je slabiji. U ovim primerima je ipak dovoljno "jak" da ga prijemnik prepozna.

Na mreži Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: OpenCPN i njegova upotreba na reci
« Odgovor #38 poslato: 20. Decembar. 2017. / 00:12:05 »
Mislim da su svi brodovi opremljeni istim uredjajima. Bila je to donacija EU. Verovano neki imaju lošije antene ali domet im je približan.

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: OpenCPN i njegova upotreba na reci
« Odgovor #39 poslato: 20. Decembar. 2017. / 23:41:29 »
Nemoj zaboraviti da ima i stranih brodova manje ili više bogatijih (siromašnijih) vlasnika, pa je kod njih verovatno i oprema različitog kvaliteta.
A i mikrolokacija ume da ima znalajnu ulogu. Sa jednog mesta (ti ili on), imaš veoma jak signal a dva metra levo/desno/uzvodno/nizvodno potpuno gubiš signal. To je mana ovih frekvenci. Ali, zato kažem, snaga i kvalitet opreme (pre svega antene), ima značajnu ulogu.
Međutim, sve je to zanemarivo kad se zna da je u svakoj prilici međusobna vidljivost na najmanje kilometar i tada je sigurna uočljivost signala pa i brza reakcija (u slučaju potrebe).

Na mreži Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: OpenCPN i njegova upotreba na reci
« Odgovor #40 poslato: 21. Decembar. 2017. / 01:53:49 »
Dok sam imao gliser nije me interesovalo. Uvek sam mogao da se sklonim jer za minut mogu da predjem sa jedne obale na drugu. Sada je druga prica. Mora da se planira plovidba.
Kad prilazim ušću uvek pratim 16 kanal i AIS. Tako znam ko se priprema da udje u Savu. Dešavalo mi se da par brodova izlazi iz Save a par uplovljava. Nije dobro da se nadješ izmedju njih a imaju prednost jer su veći. Njih nije briga za tebe. Moraš da se skloniš. Bolje na vreme da ih uočiš, vidiš njihovu brzinu  i vreme za koje će doći do tebe pa isplaniraš rutu za izlazak iz Save. Tu mi se OpenCPN pokao mnogo bolji od plotera. Samo klik mišem i eto podataka.
Na ploteru treba desetak sekundi da obaviš tu operaciju.


Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Odg: OpenCPN i njegova upotreba na reci
« Odgovor #41 poslato: 21. Decembar. 2017. / 11:31:05 »
Jel si skapirao sta znace boje, zelena je valjda pun signal, kad dobijes sve podatke, gde plovi, ime broda, dimenzije, brzina i slicno, ove druge je valjda kada ga ocitava ali ne u potpunosti, mada koje god da je boje, zastava, kod i brzina se vide, jel znas nesto o tome vise?

Na mreži Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: OpenCPN i njegova upotreba na reci
« Odgovor #42 poslato: 21. Decembar. 2017. / 12:29:04 »
Boja zavisi od stepena opasnosti.
Zelena označava da brod ne predstavlja opasnost. Zelena sa crnom tačkom da je brod usidren ili privezan.
Žuta boja upozorava da plovilo može da predstavlja opasnost.
Crvena označava da se kursevi ukrštaju i da brod predstavlja opasnost.
To zavisi od tvog trenutnog kursa, brzine i podešavanja za AIS mete.
Gde se podešava vidi se nadonjoj slici gde treba promeniti podešavanja jer su standardno podešena za morske uslove pa, recimo, izgubljenu metu odjavljuje tek posle 8 minuta bez signala.


Na mreži Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: OpenCPN i njegova upotreba na reci
« Odgovor #43 poslato: 21. Decembar. 2017. / 13:18:22 »
HM... ipak je to malo kompleksnije :)


Na mreži Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: OpenCPN i njegova upotreba na reci
« Odgovor #44 poslato: 21. Decembar. 2017. / 13:25:36 »
Ono što najčešće vidimo su žuta i tamno zelena. Ova tamnozelena je oznaka za brodove koji su u skladu sa EU propisima za plovidbu unutrašnjim plovnim putevima. Žuti nisu uskladjeni ali ne predstavljaju opasnost.
:)

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika