Autor Tema: Bayliner 2052  (Pročitano 10488 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #45 poslato: 30. April. 2018. / 18:00:06 »
Sigurno ne pomaže protiv rdje i kamenca.


Nisam siguran da magnezijumska anoda ne pomaze protiv kamenca mozda ne 100% al ugradjuju ih i u bojlere bas u tu svrhu.
Na starijima nisu .

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #46 poslato: 30. April. 2018. / 20:42:57 »
Motori koji imaju direktno hladjenje vodom iz reke ili mora (kao tvoj motor) nemaju anode. Bar ih ja nisam vidjao a koristio sam dosta tih motora.

Што не рече раније...   :)

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #47 poslato: 01. Maj. 2018. / 17:53:36 »
Za bolje razumevanje :  http://www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=1905.msg13143;topicseen#new


Koroziju ne možeš sprečiti. Možeš je privremeno zaustaviti ili smanjiti. Štetno dejstvo galvanke korozije se može sprečiti.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #48 poslato: 01. Maj. 2018. / 19:51:18 »
Nisam siguran da magnezijumska anoda ne pomaze protiv kamenca mozda ne 100% al ugradjuju ih i u bojlere bas u tu svrhu.
Na starijima nisu .


Ne pomaže protiv kamenca.
Citat:
"U toku eksploatacije bojlera, na pojedinim kritičnim mestima na kazanu dolazi do smanjenja ili oštećenja zaštitne emajlirane prevlake. Između kritičnih mesta i anode se javlja napon slabog inteziteta, usled čega dolazi do pojave "zaštitne" struje elektrona sa anode na nezaštićeno mesto na kazanu. Na taj način se "žrtvovanjem" anode produžava vek trajanja kazana. Veća provodljivost vode i viša temperatura vode negativno utiču na vek trajanja anode. Naša preporuka je da period provere istrošenosti anode ne bude duži od 36 meseci. "

Informacije radi... proizvodjači preporučuju da se kamenac čisti već posle 6 meseci upotrebe bojlera.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #49 poslato: 01. Maj. 2018. / 20:31:32 »

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #50 poslato: 01. Maj. 2018. / 23:28:03 »
Ok. Procitao sam ali to se ne slaze sa mojim nacinom razmisljanja.
U bojleru je voda. Tu je grejac, kuciste i kod nekih izmenjivac. Najmanje dva razlicita metala. Magnezijum se ubacuje da ih zastiti od galvanske korozije. Kakve to veze ima sa kamencem?

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #51 poslato: 01. Maj. 2018. / 23:57:03 »
Naravno da je zastita od diferencijala materijala tzv galvanske struje glavni razlog upotrebe magnezijumske anode.
Za kamenac mislim da usporava talozenje na grejacu u slucaju bojlera..
Tako bi trebalo da se ponasa i kanalima hladjenja motora.
Kako god.
Mislim da je bolje imati anodu na stabilnom motoru pogotovu kod motora sa otvorenim hladjenjem.
Motori koji imaju izmenjivac obicno imaju antifriz i nemaju potrebu za zastitom. Treba zastititi izmenjivac jer kroz njega proazi voda iz reke ili mora..
Ako postoji mesto na motoru treba zameniti anodu.
Na crtezu motora koji je Zox postavio pod rednim brojem 2 pise anoda ali se na crtezu nevidi gde je to barem kod mene crtez je presecen i nevidi se ceo

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #52 poslato: 02. Maj. 2018. / 00:36:11 »
Добро си запазио, али то се односи на аноде на "З" нози. На горњем делу слике нема тог броја, већ се налази на следећој где је приказана "З" нога.
Тај приручник за ОМЦ моторе можеш погледати у теми: http://www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=1740.0

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #53 poslato: 02. Maj. 2018. / 00:47:53 »
Blok motora je liveno gvozdje. u kanalima kroz koje propazi voda nema drugih metala. pa i da ih ima (sonde) stradace one a ne blok. Tu jednostavno ne dolazi do galvanske vec samo do obicne korozije koja se ne moze spreciti anodama.
Ja stvarno nisam ni video a ni cuo za anode u bloku motora.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #54 poslato: 02. Maj. 2018. / 00:54:54 »
Ok naucim nesto svaki dan

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #55 poslato: 02. Maj. 2018. / 12:03:46 »
Kazu da kod otvrenog sistema hladjenja  koriste termostati koji rade od 55 do 70 ° C umesto 75 -85° C pa se na taj nacin smanjuje kolicina kamenca u kanalima za hladjenje.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #56 poslato: 03. Maj. 2018. / 12:56:45 »
Другари, имао бих једно питање.

На Фишермену (маса чамца са главним мотором око 450kg) имао сам помоћни мотор Томос 4, годишта 1978-ог, а од производње до данас потошио је укупно 2 резервоара горива. Највише само за повремено паљење. Могло би се рећи да је нов.

Маса Бејлајнера је 1050kg.

Да ли га могу користити на Бејлајнеру као пом. мотор с обзиром на тежину чамца?

Na mreži Bakara

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Albin 25
  • Dužina: 8.3
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Stari Slep
  • Osp: UMČ
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #57 poslato: 03. Maj. 2018. / 13:23:24 »
1000kg nije neki problem za tomos, pomerice ga gde treba sa plovnog puta. Samo ces eventualno videti da li ti treba teretna elisa, ili moze i sa tom koju imas. Moj Albin ima oko 1.5t, i isto planiram Tomosa. Probao sam ga sa T4.5 ali kratko, pa ti ne mogu reci koliko je isao uzodno/nizvodno, ali da moze - moze  cvbgfd

zankiki

  • Gost
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #58 poslato: 03. Maj. 2018. / 16:00:55 »
Ja sa Johnsonom 4KS, idem uzvodno 2-3 km/h, a čamac mi ima 2,5-3 tone.
Ovo 2-3 je odokativno, ali pomeram se.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #59 poslato: 03. Maj. 2018. / 17:58:04 »
Планови су да се вуче на море. Не знам како би се тамо понашао.
Да ли је довољна снага ако узмемо у обзир да је 2,2 KW, односно 2,96 HP, (по каталогу)?
Да ли је изражена снага на радилици или пропели?

Знате оно: -Одеш 3, 4, 5 NM од обале и угаси се мотор, неће да упали,чамац 1,05t и плус 3,4 особе, комплетна опрема, а помоћни је Томос 4...


Питам вас, јер имам потенцијалног купца за мотор. Ако ми овај одговара не бих га продавао ни за 300 евра колико знам да бих добио.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika