Autor Tema: Bayliner 2052  (Pročitano 5636 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #30 poslato: 13. Mart. 2018. / 13:53:29 »
Данас је стигао пакет из САД-а са два сета зупчастих каишева и затезача. Један одмах уграђујем, а други је за резерву.
Царина и порез износили су 1235 динара.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #31 poslato: 21. Mart. 2018. / 16:56:52 »
У међувремену одлучио сам ремонтовати  и "Z" ногу. Добра је, али одлучио сам променути све заптиваче и семеринге у горњем и доњем делу као и на звону (трансому). Мења се и централни лежај, сви протектори...   Да скратим -мењам све!

Један део делова стигао је из иностранства, а понешто се нашло и на нашим просторима. Најефтинији делови су наравно у Америци.

Занимљиво је да сви резервни делови са ознаком  НАУТИЧКИ имају бибер цену. Нађете ли идентичну робу без поменутог назива -цена је бар дупло или тродупло нижа, а у неким случајевима нижа је и до 10 пута.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #32 poslato: 20. April. 2018. / 19:14:05 »
Стигло је још нешто од делова...

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #33 poslato: 25. April. 2018. / 16:20:19 »
Данас је стигао импелер, 5L синтетичког моторног уља "RAVENOL 25w40" и 2L уља за мењач истог произвођача.
О маринским уљима и мазивима "RAVENOL" можете прочитати овде: www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=1899.msg13103#msg13103

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #34 poslato: 25. April. 2018. / 16:32:22 »
На приказаним фотографијама је стамбени простор који сам годинама, мало по мало, претворио у складиште наутичке опреме.   :)

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #35 poslato: 27. April. 2018. / 18:46:39 »
Сређен део блока мотора на који се поставља издувна грана. Постављене су нове свећице "Champion RS12YC".

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #36 poslato: 28. April. 2018. / 07:24:42 »
Mozda bi trebao da promenis cepove od vodenog prostora.
To nije skupo ali pomaze ako se u nekom slucaju zamrzne tecnost za hladjenje.
Kad ga detaljno sredjujes
Cemu sluzi izvod kod cepa u desnoj strani trece fotke?
Mozda je to mesto za anodu

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #37 poslato: 28. April. 2018. / 11:05:29 »
Добро си запазио. Ту се налази 4 навоја за вијке. Код мене су сва четири слободна. Помислио сам, као и ти да се ради о местима за аноде. На старом мотору (који сам избацио због напуклог блока) ова места су такође слободна.

На овом видео снимку, (премотај на 0:20) иста ситуација.





Ево још један снимак где су навоји слободни -нема ничег. Премотај на 0:06




Погледао сам на Интернету фотографије ових мотора и на њима су такође навоји слободни. Ево пар фотографија различитих мотора у прилогу.

На крају сам пронашао који део се ту причвршћује -Power steering pump (серво пумпа).
Овај мотор уграђивао се у неколико модела Фордових аутомобила, међу којима су Ренџер и Мустанг. Пумпа се опционо убацивала и у глисере са серво системом управљања. Слика у прилогу.

Можда би се ова позиција могла искористити за постављање анода?


Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #38 poslato: 28. April. 2018. / 18:02:21 »
anode se postavljaju tako da budu potopljene u tečnost za hladjenje.
Uglavnom u izmenjivač.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #39 poslato: 28. April. 2018. / 20:13:56 »
Ааа... значи то је систем -мора бити потопљена. Хвала, веома битна информација. Претпостављам ако није потопљена, нема функцију. Постоји на "Z" нози 3 или 4 аноде, али не и на мотору.
На који би је начин могао поставити, ако нема за то фабрички предвиђено место?

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #40 poslato: 29. April. 2018. / 14:04:38 »
Zašto bi je postavljao ako nije potrebna?
Noga je potopljena, napravljena je od različitih metala i može da strada. Podvodni deo metalnog korita se štiti zbog delovanja drugih metala u vodi (pristani, drugi brodovi...)
Motor nije potopljen u vodu pa mu ni zaštita nije potrebna.
Saće u izmenjivaču je uvek u tečnosti i zato se štiti anodama.
Anoda koja nije u vodi nema funkciju. Da ima svima bi bilo lakše. Ne bi vadili plovila radi zamene anoda nego bi anode rasporedili po palubi :)
Galvanske struje se kreću kroz vodu. Elektroliza slabog inteziteta ali konstantna i proizvodi velke štete.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #41 poslato: 29. April. 2018. / 14:39:25 »
Питао сам из разлога што су неки од наутичара који имају бродске моторе рекли да њихов има аноде на мотору у облику "цигарете" која се уврће на одређено место предвиђено тој намени. Код мене видим да нема... Није ми јасно како код неких има, а код других нема.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #42 poslato: 29. April. 2018. / 16:46:18 »
Ma ja mu dosadjujem .
Ima direktno hladjenje a cistio je vodeni prostor od rdje i kamenca.
Pomislio sam da bi mu anoda u motoru pomogla

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #43 poslato: 30. April. 2018. / 17:31:26 »
Sigurno ne pomaže protiv rdje i kamenca. Ti motori su napravljeni tako da i morsku vodu dobro podnose. Istina, mora se ispirati zbog soli a u slatkoj vodi se ispire zbog naslaga mulja.
Što se anoda tiče nije loše da se gradivo obnavlja dok svima ne bude jasno. Na reci je problem mnogo manji nego na moru ali ipak može da prouzrokuje štetu.


Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #44 poslato: 30. April. 2018. / 17:45:21 »
Питао сам из разлога што су неки од наутичара који имају бродске моторе рекли да њихов има аноде на мотору у облику "цигарете" која се уврће на одређено место предвиђено тој намени. Код мене видим да нема... Није ми јасно како код неких има, а код других нема.


Moroti koji imaju izmenjivače toplote za rashladnu tečnost i ulje imaju anode u izmenjivačima. Razlog je što je saće napravljeno od jednog materijal a kućište od drugog. Obično je saće bakar ili neka legura. Tako se štiti izmenjivač. Motori koji imaju direktno hladjenje vodom iz reke ili mora (kao tvoj motor) nemaju anode. Bar ih ja nisam vidjao a koristio sam dosta tih motora.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika