Autor Tema: Bayliner 2052  (Pročitano 23305 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #165 poslato: 26. April. 2019. / 13:02:34 »
- Завршен носач помоћног мотора. Даска је од храста дебљине 55mm
- Обојени боксови за акумулаторе епоксидом
- Нанешен антиалгин на З ногу.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #166 poslato: 27. April. 2019. / 21:27:32 »
Приче из радионице мајстора Маринера (III део)




Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #167 poslato: 30. April. 2019. / 17:36:57 »
Фазе у модификацији инструмент табле.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #168 poslato: 09. Maj. 2019. / 01:53:08 »
Притисак уља на радној температури мотора.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #170 poslato: 09. Maj. 2019. / 22:13:46 »
Porinuće u sredu 08.05.2019.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #171 poslato: 10. Maj. 2019. / 18:35:41 »
Забележено објективом камере.


Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #172 poslato: 11. Maj. 2019. / 21:43:29 »
Bravo
Vrhunska rekonstrukcija👌👍

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #173 poslato: 18. Novembar. 2019. / 16:19:11 »

KONVERZIJA  SA PLATINSKOG U ELEKTRONSKO PALJENJE

Zamena je bila moguća na 3 načina:

1. Prepravka  kod strugara i dodavanje drugog uz zadržavanje osovine od starog razvodnika, zamena bobine i dodavanje kumutatora;

2. Uklanjanje metalne ploče na kojoj se nalazi kondenzator i platinsko dugme,  te zamena pločom za elektronsko paljenje, zamena bobine i dodavanje kumutatora. Preduzeće koje ovo proizvodi je (naravno) iz SAD-a, zove se PERTRONIX i specijalisti su u ovoj oblasti.  Kontaktirao sam firmu i konverzijski model za ovaj tip razvodnika je PerTronix ML-141C;

3. Ugradnja novog, originalnog razvodnika za el. paljenje, bobine i kumutatora sa modela FORD MUSTANG 2.3L ili FORD RANGER 2.3L


Od prvog načina se odustalo zbog prevelikih prepravki na razvodniku, te upitnosti u kvalitet strugarove obrade. Zatim, ako se ubacuje sklop od Zastave -nepouzdanost zbog lošeg kvaliteta razvodnika i kumutatora.

Drugi način je zanimljiv, veoma pouzdan, te kvalitetan, ali je cena previsoka. Ploča za razvodnik košta 95,00$, bobina 35,00$, poštarina iz SAD-a 65,00$, a cena Pertronix kumutatora je ...hmm... priča za sebe...

Treća varijanta je bila najprihvatljivija -originalni delovi bez prepravki. Staro se demontira, novo montira i to je to, sve na "šaraf".  Dodatni razlog je cena. Originalni razvodnik za el. paljenje je od 105-150$. Međutim, pojavila se akcija i cena je pala na 45,27$.


Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #174 poslato: 05. Decembar. 2019. / 00:48:30 »
Set elektronskog paljenja.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #175 poslato: 21. Decembar. 2019. / 14:09:42 »
Brodska sirena od prohroma čeka ugradnju.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #176 poslato: 13. Februar. 2020. / 20:41:32 »
U maju mesecu 2019 g.  Bayliner je porinut  i do septembra plovio je samo  nekoliko puta na kraćim deonicama. Moglo bi se reći, upoznavanje s plovilom. S druge strane, ove godine nije se imalo slobodnog vremena za nautiku. Na letovanju se bilo dva puta bez čamca, nije se imalo vremena… Skoro sve je završeno na čamcu, uključujući i probleme koji se obično javljaju posle remonta i prvog porinjanja.


Utisci su sledeći:


Ubrzanje

MOTOR  OMC 2.3L,   130HP

Brodski 4T motor je daleko tromiji od 2t motora. Dok 2T motor pokrene čamac kao izbačen iz praćke, 4T treba duže vreme za izglisiravanje.  Ima dobar zvuk i tiši je od 2T motora. Potrošnju nisam stigao precizno izmeriti i uporediti, ali kazaljka instrumenta brzo pada, doduše i brzina je velika.

Krajnja brzina
Nizvodno:  62Km/h
Uzvodno:  55Km/h

Na motoru je zamenjeno mnogo toga novim delovima:  Izduvna grana, rajzer, termostat, svi semerinzi i zaptivke (dihtunzi), egalizirana radilica, nove karike, leteći i ležeći ležajevi…, obrađena kompletna glava motora kod strugara…  Sve delove (sem izd. grane i rajzera) naručeni su iz USA. Identičan motor s eugraživao u Fordove modele automobila (Ranger, Mustang…)
Ispostavilo se da od 2 identična karburatora i kompletnog seta za reparaciju – nema mnogo vajde. Zub vremena učinio je svoje. Pored velike volje i znanja, oksid aluminijuma je bio progresivan, a to je pogubno po ustaljen i pouzdan rad karburatora. Naručen je novi, brodski karburator marke Rochester. Sada pali na ½ ključa.


Upravljivost

Ovaj model nema hidrauličnu, već običnu letvu volana. Pri glisiranju upravljivost je dobra, čamac drži pravac i lako ga je promeniti po potrebi Pri malim brzinama (do oko 10km/h), Bayliner šeta levo-desno.  Razlog je zazor u letvi volana, koji je (pretpostavljam) isto fabrički kao i kod puža volana. Na prošlom čamcu, imao sam taj problem i kupovina novog puža –nije rešila problem, zazor je ostao isti.
Čuo sam (ako je istina) da ovom leka nema, sem ugradnje hidraulike… Kako ovu situaciju rešiti, nemam pojma. Hidraulika će „malo“ sačekati. Ako neko ima pametno rešenje –voljan sam saslušati.
Ovo je ujedno i najveći nedostatak čamca.


Kabina

Od čamca ove dužine ne može se mnogo očekivati. Jedna prostorija sa drvenim vratima sa zaključavanjem i bokaportom za dotok svežeg zraka. Dovoljna za dvoje ljudi za komotno spavanje bez savijanja nogu.


Otvoreni deo

Poseduje 6 sedišta  za udobno sedenje i opuštanje. Fotelje su mekane i prijatne za duga sedenja, presvučena nautičkom kožom. Prednja 4 sedišta se veoma lako, za nekoliko sekundi, mogu transformisati u dve ležaljke/kreveta). Zadnja 2 sedišta, takođe, mogu se transformisati u ležaljku koja zahvata motorni poklopac na kome se nalazi sunđer presvučen nautičkom kožom.

Krmeni deo ima platformu koja omogućava dodatni prostor i lakši ulazak/izlazak iz vode. Poseduje fabričke merdevine koje se uvlače u trup čamca, a sa druge strane dodat prohromski nosač pomoćnog motora.
Prostor za  upravljača čamcem je dobar. Osećaj je odličan, sedi se nisko u poređenju sa visinom staklenih površina što daje osećaj udobnosti i zaštićenosti. Ima dovoljno mesta sedeti satima opušteno. Instrumenti su pregledni, nisu fabrički, svi su izmenjani novim uređajima. Ručica gasa je pomalo gruba pri malim obrtajima i brzinama, nekako bih voleo da je preciznija., al` ne može sve potaman.

Odbljesak sunca od dela bele plastike, odmah ispod vetrobrana stvara svetlu refleksiju na staklu i vidljivost je smanjena. Ovo ću rešiti kada dođe toplije vreme. Iskrojiću i zalepiti nereflektujuću podlogu. Sličan problem imaju i neki automobili, pogotovo kada se kokpit namaže kremom za sjaj i zaštitu.

Sam kokpit nije posebne kvalitete, ali je naknadno ojačan plastikom i obojen, tako da je nedostatak otklonjen.


Trup

Odličan sa debelom plastikom u želkotu do odbojnika. Gornji deo je bojen odličnim bojama (sve opisao u prethodnim tekstovima), kao i razlog činjenja. Plastika je kao nova, bez i najmanjeg oštećenja, uključujući i krmeni deo gde stoji Z noga. Sve kao novo, suvo kao barut.


Z noga
Model:  Cobra

Remontovana (sve opisano u ranijim tekstovima). Kako je bila u potpunosti rastavljena, utvrđeno je odlično stanje. Peskarena i bojena, menjani samo semerinzi, zaptivke, ulje., zamenjene anode. Ubacivanju u hod napred ili nazad je lako i bešumno. Kandžasta spojka radi odlično.


Planovi

Zamena klasičnog u elektronsko paljenje i završavanje preostalih sitnica do sezone. Koliko će se ploviti –ne znam. Promenilo se mnogo toga u poslednjih godinu dana. Deficit  sa slobodnim vremenom do zapanjujućih razmera… 
Vuča čamca na more uvek je želja, ali i znak pitanja. Mnogo toga potrebno je poklopiti. Ako se prosreći, moguće da će Bayliner ove godine ploviti do ostrva Skijatos i obilaziti mnoštvo peščanih plaža.

Videćemo šta sutra donosi…

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #177 poslato: 15. Februar. 2020. / 16:41:57 »
Problem sa upravljivošću kod gliserskog korita neće rešiti hidraulika. Neće rešiti ništa. To je tako. Glisersko korito nema kobilicu i na pravac utiče i najmanji talas, vetar, izboj krme pa čak i ako se pomeriš po plovilu.
Lek je ploviti u režimu za koji je korito i pravljeno. Glisiraj i uživaj.
Duža plovidba malom brzinom je teška robija na gliseru. Zato sam  i prešao na čist deplasmanac.

Van mreže mesechar

  • NF clan
  • *
    • za sada bez dobrog imena
  • Brod tip: shetland  760
  • Dužina: 7,6
  • Lokacija: Marina -Savska Oaza
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #178 poslato: 15. Februar. 2020. / 20:27:38 »
jedan stari alkoholicar sa moje marine je davno rekao...; sine nautika je precenjena stvar!
hocu da kazem da svako u jednom trenutku shvati da je ulozio u nepovrat gomilu novca i da su momenti sredjivanja skupljanja delova iscekivanja momenta kad ces isploviti  postala * prevelika iscekivanja* to je jednostavno tako a dokaz su stotine camaca brodova koje su ljudi sredjivali sa vise ili manje entuzijazma i novca sanjali daljine a onda usled nedostatka vremena ili novca pustili svoje projekte da propadaju lagano  vezani za coskove nekih perifernih pontona na marinama .
Tesko je to izmeriti ali vreme brzo .....ako me razumes

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #179 poslato: 16. Februar. 2020. / 00:22:43 »
Problem sa upravljivošću kod gliserskog korita neće rešiti hidraulika. Neće rešiti ništa. To je tako. Glisersko korito nema kobilicu i na pravac utiče i najmanji talas, vetar, izboj krme pa čak i ako se pomeriš po plovilu.
Lek je ploviti u režimu za koji je korito i pravljeno. Glisiraj i uživaj.
Duža plovidba malom brzinom je teška robija na gliseru. Zato sam  i prešao na čist deplasmanac.

Jasne su razlike u koritima, kao i čemu služi glisersko, a čemu deplasmansko korito. Fokusirao sam se samo na zazor u letvi ili pužu volana. Nikada niko nije objasnio -čemu služi luft??!


jedan stari alkoholicar sa moje marine je davno rekao...; sine nautika je precenjena stvar!
hocu da kazem da svako u jednom trenutku shvati da je ulozio u nepovrat gomilu novca i da su momenti sredjivanja skupljanja delova iscekivanja momenta kad ces isploviti  postala * prevelika iscekivanja* to je jednostavno tako a dokaz su stotine camaca brodova koje su ljudi sredjivali sa vise ili manje entuzijazma i novca sanjali daljine a onda usled nedostatka vremena ili novca pustili svoje projekte da propadaju lagano  vezani za coskove nekih perifernih pontona na marinama .
Tesko je to izmeriti ali vreme brzo .....ako me razumes

Nije stvar u uloženim materijalnim sredstvima. Jednostavno, ako želiš čamac koji kupiš, sedneš, zaploviš i ništa ne popravljaš -onda kupiš novi.  Kod polovnih -radovi su neizbežni, ako želiš pravi čamac -samo restauracija. Sve ostalo je drlanga na vodi. Ne može me niko ubediti da je drugačije. Automobil se manje haba, nije uronjen u vodu, pa kada kupiš, recimo, model od 10-ak godina, obično  ima radova na njemu. Sve tečnosti, koja spona, amortizer, set kvačila, neko crevo itd.
Čamci brže propadaju, pogotovo u Srbiji gde je kupovna moć  stanovništva mala, međutim i preko, nije sve kao ispod zvona.  zaista je moguće da se svremena na vreme pojavi polovnjak, cena niža, a očuvanost i kvaslitet na višem nivou, ali to je retkost.  Prodao sam prošli čamac, kulturan motor, korito, oprema, pa ipak, ako bih ga stavio pod lupu -imao je mana načetih zubom vremena.

U početku za Bayliner, rezervni delove bilo je teško naći. Kada se uđe u materiju -nađu se rešenja, ali u inostranstvu.  Ovde kod nas je slabo zastupljena nautika, rezervni delovi, pogotovo za čamce kojih nema mnogo u našim vodama. Ovi što nešto dovlače, rastavljaju i prodaju, imaju bezobrazne biber cene.

Peripetije oko dokumentacije, plaćanje poreza, PDV-a, qrca-palca je isto priča bez kraja. Ovo je zemlja Teletabisa ludaka...  Šta god poželiš, moraš harač da platiš, a nije mali. Samo apsolutna upornost, dovela je do registracije, inače bi prikolica ladila u dvorišu za ukras.

Dve godine restauracije dovele su da se malo od svega zamorim. Od starta sa dokumentacijom gde ne valja kad imaš manjak, ali i kada imaš višak papira... Nabavka delova iz Španije, SAD-a. Kine. Onlajn plaćanje, čekanje isporuke, poštara. Zatim, pogrešan deo, i tako dalje.

Sada će konačno biti završeni radovi, jer ne postoji ništa više na čamcu, a da nije remontovano ili zamenjeno novim delom. Plan je (kako sam već naveo) samo plovidba, onoliko koliko budem imao slobodnog vremena, a nešto ga baš i nemam.  Planovi su i Egejsko more koje će verovatno biti ostvarljivije od nekoh većih i dužih plovidba na Dunavu.

Tačno je da postoji mnoštvo nezavršenih projekata, jer su vlasnici na kraju odustali zbog  "više sile" šta god to značilo, ali sam ovaj projekt uspešno završio i ostvario ono što sam od starta želeo -kvalitetan gliser u fulu, u potpunosti ispravan i siguran. Naravno, ovakve restauracije koštaju. Koliko god koštalo, nikada nisam pomislio da će se uloženi novac vratiti, jer to i nije bio cilj. Zaista, svako ko uloži u npr. čamac, uložio je u svoj hobi i svoju razonodu i to je nešto nekomercijalno.  Svako ko misli da  može polovan čamac od 20, 30 ili više godina, pedantno srediti za mali novac, grdno se vara. Ako želiš dobar i pouzdan čamac, a pritom polovan -moraće odrešiti kesu.

Da sumiram utiske. Najveći smor u ovom projektu bila je država sa njenim kvazi zakonima i pravilnicima, visokim nametima. Nakon toga slede:  visoke i naduvane cene nautičkih delova, slaba pokrivenost rezervnim delovima. Malo iskusnih i dobrih majstora za brodske motore i Z noge.

Biće još par fotografija radova obavljenih prošle i ove godine, montaža raznih nautičkih dodataka, a posle (valjda) neke sličice sa srebrnog peska i morskih plavetnila.


 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika