Autor Tema: Evinrude E-Tec motor  (Pročitano 578 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže mirsim

  • NF clan
  • *
    • Classic
  • Brod tip: Crescent 535 Classic
  • Dužina: 5,5m
  • Lokacija: Sweden
  • Osp: UMČ
Evinrude E-Tec motor
« poslato: 08. Mart. 2018. / 21:41:25 »
Hvala Sceko na odgovoru. Kada bude bilo aktuelno racunam da cu prije svega imati vas (ako ste tada u Grckoj) kao prvu pomc u slucaju kvara motora na vodi. Isto tako uz vasu pomoc upoznacu ljude, uzeti njihove brojeve telefona koji mi za razumnu naknadu, unaprijed orjentaciono definisanu, mogu pomoci u slucaju kvara na vodi.
Za nove dvotaktne Evinrude e-Tec motore pravu pomoc u pronalazenju kvara, nabavki djela (recimo elektro ili mehanicke pumpe, zamjenu svjecica, impejlera, injektora i td. …) moze  pruziti samo ovlasteni serviser.  Serviser ima originalni program za dijagnostiku kvara i obuku za odrzavanje novih Evinrude E-Tec motora. Motori su jednostavne mehanicke konstrukcije osim injektora za ubrizgavanje goriva. Injektor je ”osjetljiv” na kvalitet goriva, vodu i etanol u gorivu. Optimalnim radom motora upravlja EMM upravljacki modul- racunar. Motor je jednostavan za odrzavanje, prvi servis poslije 300 sati rada ili 3 godine. Opravke mogu biti skupe. Skupa je recimo recimo zamjena EMM modula, injektora ili elektro pumpe za gorivo.  Pri zamjeni svjecica mora se tacno uskladiti pozicija svjecice (djela izmedju plus i minus elektrode na svjecici) i pozicije injektora goriva. Program za dijagnostiku i nadgledanje rada motora moze se nabaviti preko eBay za ca 100USD, ali zamjenski dio koji je u kvaru mora ipak naruciti i zamjeniti serviser. Centralni lager i montaza motora obavlja se u Belgiji. Vec sam imao u Crnoj Gori problem sa startom motora, bez da se mogla detektovati bilo kakva greska diagnostikom motora u Beogradu. Kvar je otklonjen ponovnim ”iniciranjem” elektropumpe motora. Vec u Crnoj Gori serviser za Yamaha motore i ja smo konstatovali da se motor moze startati kada se elektro otpoji elektro pumpa za gorivo i koristi samo mehanicka pumpa na malom broju obrtaja motora. Elektro pumpa za gorivo se vrtila kada smo je testirali direktno na 12V, ali je zaustavljala rad motora kada smo je u toku rada motora ponovo prikljuci na sistem. Mislili smo da je pumpa u kvaru, da preopterecuje strujno kolo motora i obara radni napom EMM upravljacke jedinice. Servis u Beogradu je konstatovao da je sve ok, i samo ponovo ”inicirao” elektro pumpu za gorivo. Bio je tu jos jedan problem koji je moguce uzrokovao ”kvar” da je motor samo ”verglao” bez da starta. Maistor u Svedskoj je koristio + napon sa kljuca za startovanje motora da u tom trenutku preko jednog relejnog prekidaca poveze paraleno dva akumulatora na camcu. Aktiviranje zavojnice na releu je moglo uzrokovati gresku. To nije dokazano, ali smo mi ipak otkacili taj spoj. Iz toga sam izvukao zakljucak da na naponski sistem motora se ne smije ”kaciti” bilo kakav drugi externi elektro sistem.
Malo sam opsiran u opisu mog motora ali je dobro da i drugi cuju moje iskustvo sa novim dvotaktnim Evinrude e-Tec motorima koji imaju malu emisiju zagadjivaca, jednostavno i jeftino odrzavanje, malu potrosnju goriva, dobar obrtni momenat, jednostavnu konstrukciju (nema ventila, zupcastog remena i td.) ali i komplikovano otklanjanje kvara ako se ne angazuje auktorizovani servis. Ja se u svakom slucaju za svaki kvar moram obratiti auktorizovanom servisu koji mi je najblizi jer je motor jos u garanciji (5 godina garancija). Znaci, u slucaju kvara u Porto Carras, camac na trajler i pravac serviser u Thessaloniki-u. Pozdrav, Mirko

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Evinrude E-Tec motor
« Odgovor #1 poslato: 10. Mart. 2018. / 22:23:37 »
Lak za održavanje a ni svećicu ne smeš da zameniš bez ovlašćenog servisa?
Po meni je dobar izbor za plovilo samo onaj motor gde osnovne popravke možeš sam i na licu mesta da uradiš.
Naravno, postoji i varijanta da se ne napušta sigurna zona i da uvek imaš koga da pozoveš. Zato u Americi cvetaju službe za vuču.
Ne bih komentarisao ali vidim da je fokus na sigurnom servisu a trebao bi biti na lepim mestima do kojih je moguće doći samo plovilom.





Van mreže mirsim

  • NF clan
  • *
    • Classic
  • Brod tip: Crescent 535 Classic
  • Dužina: 5,5m
  • Lokacija: Sweden
  • Osp: UMČ
Evinrude E-Tec motor
« Odgovor #2 poslato: 12. Mart. 2018. / 16:22:34 »
Dule, svjecicu mozes zamjeniti i sam, nije problem indexiranje svjecice (”otvor” izmedju plus i minus elektrode treba da ”gleda” u injektor):
http://www.evinrudenation.com/owner-zone/spark-plug-indexing-how-to/



Nije problem ni zamjena ulja u cizmi motora (mjenjacu):


Zaprljanji injektor se vec kvalitetno moze cistiti:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=40&v=Q4-e6ZUxgdA

Filter za benzin i ”inpejler” vodene pumpe se mijenja kao i kod svih drugih vanbrodskih motora:


Znaci moze svako ko se bavi odrzavanjem vanbrodskih motora sam izvrsiti servis motora poslije isteka garancija.

Otklanjanje kvara na licu mjesta, na vodi je skoro nemoguce ako nije u pitanju nesto banalno, ko sto je recimo  gorivo pri kraju, pumpa povukla zrak, sto i nije neki kvar. I najjednostavnije mijenjanje svjecica na vodi je rizicno jer mogu pasti u vodu. Velika je razlika otklanjati kvar na vodi kod vanbrodskih motora i ugradjenih brodskih motora.

Na vodi se kod novih vanbrodskih motora (slicno kao i kod novih auta) ne moze otkloniti ni jedan slozeniji kvar. Camac se mora slepati do marine. Ako je motor jos u garanciji normalno je da se angazuje najblizi ovlasteni servis. I u slucaju isteka garancije uvjek je bolje angazovati dobrog obucenog ovlastenog servisera nego nekog drugog maistora koji je dobar ali nema program za dijagnostiku i nema dobar kontakt za nabavku dijela koji je u kvaru ili sto je najvaznije nema iskustvo sa odrzavanjem toga typa motora.
Kada je camac u marini ili jos bolje na suvom, pristupa se trazenju kvara. Procedura u slucaju problema sa startom motora je standardna:

i korak po korak uz pomoc programa za dijagnostiku (cijena 100EUR) moze se naci kvar ili priblizno locirati kvar.
Sta meni vrijedi i da lociram kvar kad sam ja los maistor da bih sam zamjenio pokvareni dio. Ja mogu biti dobar u diagnostici kvara, ali nisam nikakav maistor za opravke motora. Za opravke treba imati prakticno iskustvo. Ja nemam to prakticno iskustvo i nemam afinitet da sticem to prakticno iskustvo.

Ako je u pitanju problem tj. kvar na nekom vitalnom djelu:
EMM uptavljacki uredjaj, Injektor (mora se ocistiti ili zamjeniti), vodena pumpa, filter za gorivo, benzinska pumpa, pumpa za ulje, svjecice, sve je to jednostavno da se zamjeni. Isporuka vitalnih skupih djelova( EMM uptavljacki uredjaj, Injektor, elektro pumpa za gorivo) uzece 1-2 sedmice.

Nema vise jednostavnih vanbrodskih motora niti jednostavnih novih automobila. Uzelo bi mnogo vremena da se iznesu argumenti i zasto se to sve danas radi komplikovano, sa velikim brojem elektronskih uredjaja i td. To nije tema ovog foruma.

Ovo sam pisao jednim djelom i zbog sebe (da utvrdim gradivo i da imam na jednom mjestu prakticne video zapise) a i zbog drugih koji ce mozda kupiti neki noviji Evinrude e- tec motor.
Ja smatram da nema neke velike razlike u kvalitetu (bilo da je u pitanju koristenje, odrzavanje, servisiranje, vjerovatnoca kvara i td.) izmedju novih vanbrodskih motora: Evinrude e-tec, Yamaha, Honda, Merkuri, Suzuki, Parsun, Selva i td. Ni na jednom od ovih novih motora nije moguce otkloniti komplikovani kvar na vodi.

Ako se zeli izbjeci slepanje camca u slucaju kvara na vodi ili da se poveca vjerovatnoca da ce se camac moci koristiti recimimo u Grckoj 15-30 dana, treba na camcu imati ugradjen jos jedan rezervni sto manji vanbrodski motor. Rezervni motor treba imati samo iz razloga da se ne upropasti godisnji odmor koji je planiran da se cijeli provede sa camce. Nabavljati rezervni motor da bi se izbjeglo slepanje je neracionalno. Ako se ide na nove motore to je Honda BF 2.3 LCHU, 2,3Hk, najlaksi motor , 14kg, kosta ca 1000EUR. Ima i elektro vanbrodskih motora ali za camac od 5,5m i 600kg sa njima se moze samo doci do marine i nisu pouzdani za dalje koristenje camca u toku godisnjeg odmora.

Razmisljam da u Beogradu ove ili sledece godine montiram, kao rezervni motor, novu Hondu BF 2.3 LCHU. Drugi izbor je neki stari jeftiniji dvotaktni motor male snage koji je jednostavan za odrzavanje. U Svedskoj je tesko naci stare dvotaktne motore (davno izbacenin zbog zagadjivanja covjekove okoline). Naravno, jedan stari mali recimo Tomos dvotaktni motor mora biti sa ugradnjom dosta jeftiniji nego nova Honda BF 2.3 LCHU. Za nabavku i ugradnju starog jednostavnog dvotaktnog motora male snage traba mi pomoc vas sa foruma. Unaprijed zahvalan, Mirko.

p.s. Mozda je interesantno da kazem da u Svedskoj ima 800 000 camaca, naravno najvise manjih ispod 12m. Svedska ima dobrovoljno spasilacko drustvo osnovano 1907 godine. To drustvo zajedno sa drugim drzavnim  sluzbama ucestvuje u spasavanju na moru. Drustvo ima 70 obalskih stanica na moru (pokrivena cijela Svedska obala) za spasavanje sa dezurstvom 24 sata. Imaju samo oni 200 spasilackih brodova, 2 100 dobrovoljaca spasilaca, i 110 000 clanova. Kada spasioci dobiju larm, za 15 minuta su spremni da krenu u spasavanje. Saradjuju sa pogranicnim spasilackim drustvima drugih zemalja. Godisnja clanarina je 50- 80EUR, vazi za sve clanove porodice. Kao clan imas besplatnu assistenciju na moru cijelu godinu, bilo sta da je u pitanju. Moze biti prazna baterija, nema goriva, izgubio start kljuc u moru i td. Mozes traziti pomoc neogranicen broj puta. Drustvo se izdrzava od clanarine i dobrovoljnih priloga. Bogatiji Svedjani, domaci i koji zive u drugim zemljama, su poklonili drustvu i kompletne spasilacke brodove koji kostaju od 300 000 do 1 000 0000 EUR. Isto tako u sklopu osiguranja je cesto ukljucena i assistencija. Za 80EUR se ima assistencija na djelu Sjevernog mora (zapadna obala Svedske), Balticko more,  moru do Njemacke sve do Hamburga. Ima i osiguranje koje pokriva i asistenciju u cijeloj Evropi (morske i unutrasnje vode) osim Albanije.

Van mreže neptun

  • NF clan
  • *
    • neptun22
  • Brod tip: jedrilica
  • Dužina: 7m
  • Lokacija: marina gabiano
  • Osp: UMČ
Evinrude e-tech
« Odgovor #3 poslato: 24. Mart. 2018. / 14:05:37 »
Dule, svjecicu mozes zamjeniti i sam, nije problem indexiranje svjecice (”otvor” izmedju plus i minus elektrode treba da ”gleda” u injektor):
http://www.evinrudenation.com/owner-zone/spark-plug-indexing-how-to/



Nije problem ni zamjena ulja u cizmi motora (mjenjacu):


Zaprljanji injektor se vec kvalitetno moze cistiti:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=40&v=Q4-e6ZUxgdA

Filter za benzin i ”inpejler” vodene pumpe se mijenja kao i kod svih drugih vanbrodskih motora:


Znaci moze svako ko se bavi odrzavanjem vanbrodskih motora sam izvrsiti servis motora poslije isteka garancija.

Otklanjanje kvara na licu mjesta, na vodi je skoro nemoguce ako nije u pitanju nesto banalno, ko sto je recimo  gorivo pri kraju, pumpa povukla zrak, sto i nije neki kvar. I najjednostavnije mijenjanje svjecica na vodi je rizicno jer mogu pasti u vodu. Velika je razlika otklanjati kvar na vodi kod vanbrodskih motora i ugradjenih brodskih motora.

Na vodi se kod novih vanbrodskih motora (slicno kao i kod novih auta) ne moze otkloniti ni jedan slozeniji kvar. Camac se mora slepati do marine. Ako je motor jos u garanciji normalno je da se angazuje najblizi ovlasteni servis. I u slucaju isteka garancije uvjek je bolje angazovati dobrog obucenog ovlastenog servisera nego nekog drugog maistora koji je dobar ali nema program za dijagnostiku i nema dobar kontakt za nabavku dijela koji je u kvaru ili sto je najvaznije nema iskustvo sa odrzavanjem toga typa motora.
Kada je camac u marini ili jos bolje na suvom, pristupa se trazenju kvara. Procedura u slucaju problema sa startom motora je standardna:

i korak po korak uz pomoc programa za dijagnostiku (cijena 100EUR) moze se naci kvar ili priblizno locirati kvar.
Sta meni vrijedi i da lociram kvar kad sam ja los maistor da bih sam zamjenio pokvareni dio. Ja mogu biti dobar u diagnostici kvara, ali nisam nikakav maistor za opravke motora. Za opravke treba imati prakticno iskustvo. Ja nemam to prakticno iskustvo i nemam afinitet da sticem to prakticno iskustvo.

Ako je u pitanju problem tj. kvar na nekom vitalnom djelu:
EMM uptavljacki uredjaj, Injektor (mora se ocistiti ili zamjeniti), vodena pumpa, filter za gorivo, benzinska pumpa, pumpa za ulje, svjecice, sve je to jednostavno da se zamjeni. Isporuka vitalnih skupih djelova( EMM uptavljacki uredjaj, Injektor, elektro pumpa za gorivo) uzece 1-2 sedmice.

Nema vise jednostavnih vanbrodskih motora niti jednostavnih novih automobila. Uzelo bi mnogo vremena da se iznesu argumenti i zasto se to sve danas radi komplikovano, sa velikim brojem elektronskih uredjaja i td. To nije tema ovog foruma.

Ovo sam pisao jednim djelom i zbog sebe (da utvrdim gradivo i da imam na jednom mjestu prakticne video zapise) a i zbog drugih koji ce mozda kupiti neki noviji Evinrude e- tec motor.
Ja smatram da nema neke velike razlike u kvalitetu (bilo da je u pitanju koristenje, odrzavanje, servisiranje, vjerovatnoca kvara i td.) izmedju novih vanbrodskih motora: Evinrude e-tec, Yamaha, Honda, Merkuri, Suzuki, Parsun, Selva i td. Ni na jednom od ovih novih motora nije moguce otkloniti komplikovani kvar na vodi.

Ako se zeli izbjeci slepanje camca u slucaju kvara na vodi ili da se poveca vjerovatnoca da ce se camac moci koristiti recimimo u Grckoj 15-30 dana, treba na camcu imati ugradjen jos jedan rezervni sto manji vanbrodski motor. Rezervni motor treba imati samo iz razloga da se ne upropasti godisnji odmor koji je planiran da se cijeli provede sa camce. Nabavljati rezervni motor da bi se izbjeglo slepanje je neracionalno. Ako se ide na nove motore to je Honda BF 2.3 LCHU, 2,3Hk, najlaksi motor , 14kg, kosta ca 1000EUR. Ima i elektro vanbrodskih motora ali za camac od 5,5m i 600kg sa njima se moze samo doci do marine i nisu pouzdani za dalje koristenje camca u toku godisnjeg odmora.

Razmisljam da u Beogradu ove ili sledece godine montiram, kao rezervni motor, novu Hondu BF 2.3 LCHU. Drugi izbor je neki stari jeftiniji dvotaktni motor male snage koji je jednostavan za odrzavanje. U Svedskoj je tesko naci stare dvotaktne motore (davno izbacenin zbog zagadjivanja covjekove okoline). Naravno, jedan stari mali recimo Tomos dvotaktni motor mora biti sa ugradnjom dosta jeftiniji nego nova Honda BF 2.3 LCHU. Za nabavku i ugradnju starog jednostavnog dvotaktnog motora male snage traba mi pomoc vas sa foruma. Unaprijed zahvalan, Mirko.

p.s. Mozda je interesantno da kazem da u Svedskoj ima 800 000 camaca, naravno najvise manjih ispod 12m. Svedska ima dobrovoljno spasilacko drustvo osnovano 1907 godine. To drustvo zajedno sa drugim drzavnim  sluzbama ucestvuje u spasavanju na moru. Drustvo ima 70 obalskih stanica na moru (pokrivena cijela Svedska obala) za spasavanje sa dezurstvom 24 sata. Imaju samo oni 200 spasilackih brodova, 2 100 dobrovoljaca spasilaca, i 110 000 clanova. Kada spasioci dobiju larm, za 15 minuta su spremni da krenu u spasavanje. Saradjuju sa pogranicnim spasilackim drustvima drugih zemalja. Godisnja clanarina je 50- 80EUR, vazi za sve clanove porodice. Kao clan imas besplatnu assistenciju na moru cijelu godinu, bilo sta da je u pitanju. Moze biti prazna baterija, nema goriva, izgubio start kljuc u moru i td. Mozes traziti pomoc neogranicen broj puta. Drustvo se izdrzava od clanarine i dobrovoljnih priloga. Bogatiji Svedjani, domaci i koji zive u drugim zemljama, su poklonili drustvu i kompletne spasilacke brodove koji kostaju od 300 000 do 1 000 0000 EUR. Isto tako u sklopu osiguranja je cesto ukljucena i assistencija. Za 80EUR se ima assistencija na djelu Sjevernog mora (zapadna obala Svedske), Balticko more,  moru do Njemacke sve do Hamburga. Ima i osiguranje koje pokriva i asistenciju u cijeloj Evropi (morske i unutrasnje vode) osim Albanije.
Ove honde 2,3 su prosle godine na sajmu nautike u bg kostale 850 e.
Ja ima takav slican motor ,malo stariji.mislim da je daleko bolje uzeti mali 2t. postoji nov tohatsu 2,5 i 3,5 .vrlo jednostavan i lagan.
Ove honde su dobre,ali su nekako mnogo osetljive.javlja se neka voda u gorivu od kondeza valjda.2 t mi deluje pouzdanije.
Inace pomocni motor je super stvar.ja od kad ga imam skroz se drugacije osecam na vodi,ne brinem.


 

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika