Autor Tema: Starter Baterija Power bank  (Pročitano 755 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Starter Baterija Power bank
« poslato: 08. Jul. 2018. / 14:43:59 »
Posto moje znanje o struji i elektrici nije bog zna kakvo (ipak sam ja masinac) molio bih da se oni koji znaju vise o ovoj temi ukljuce.

Vec odredjeno vreme razmisljam o nabavci ovog uredjaja. Kako sve vise vremena provodimo na vodi sve veci strah imam od slucaja da kada budem zeleo da se vratim nazad u marinu da ne mogu da upalim motor jerse akumulator isprazni i nece da upali. Znam sve: vodi racuna, ugradi solar, uzmi nove akumulatore, ... ali sta ako se i pored toga to desi?! Ja sam kao mali Perica odavno stavio na camac kablove za paljenje i uvek kada ih vidim u camcu sam se sebi slatko nasmejem (kako li sam zamisljao da ih upotrebim?).

Skoro sam pricao sa jednim prijateljem i on mi je reko da su se pojavili mali portabl Power bank starteri sa litijumskim baterijama. To me je zainteresovalo i malo sam poceo da istrazujem o njima. Sve sto sam nasao i procitao je bilo da su u redu i da rade posao a da su veoma malih dimenzija i da se skoro mogu nositi u dzepu. Problem koji sam imao je da mi je potreban takav uredjaj koji moze da pokrene veliki motor od 5.0 L koji imam na camcu. Podaci o tome koliki mi je takav uredjaj potreban se razlikuju. Na jednom mestu sam pronasao interesantan nacin grubog odredjivanja koji glasi: Potrebna struja je otprilike 1A po kubnom incu (1000ccm = 61cu) - sto bi otpilike za moj motor bilo nesto preko 300A!

Ono sto je jos jako bitno kod ovih uredjaja a pogotovo za upotrebu na brodskim motorima je zastita od varnice ili pogresnog povezivanja jer su njihovi kablovi za vezivanje na akumulator veom kratki a postavljamo ga u motorni prostor gde su moguca isparenja od goriva koja su lako zapaljiva. Ovi uredjaji pored ove namene imaju jos neke mogucnosti a to su kao punjaci svih uredjaja za USB napajanjem kao i signalne lampe ili obicne lampe koje jako dugo traju jer se koriste LED sijalice na njima. Normalno da se pored camca mogu koristiti i na svim drugim vozilima ili za boravak u prirodi.

Neke od testova mozete pogledati ovde:







Svakako da postoji mnogo modela i proizvodjaca i cena nije zastrasujuca a cini mi se da je zaista neophodna stvarcica kako za camac tako i za kola. Na Aliexpressu mozete ih pogledati ovde: https://www.aliexpress.com/premium/power-bank-starter.html?d=y&blanktest=0&origin=y&SearchText=power+bank+starter&tc=ppc&initiative_id=AS_20180708044043&isViewCP=y&catId=200216237

Kakvo je vase misljenje o ovom uredjaju?

 juhgfd

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Starter Baterija Power bank
« Odgovor #2 poslato: 08. Jul. 2018. / 23:18:46 »
Корисно као додатни извор струје за разне електричне апарате и осветљење на бродици, али колико дуго, а брзо може окретати електро покретач бродског мотора веће запремине?


Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Starter Baterija Power bank
« Odgovor #3 poslato: 09. Jul. 2018. / 00:06:02 »
Zavisi od toga sta se podrazumeva pod "motorom vece zapremine".

Na drugom snimku (7:05) pali benzinski motor od 2500ccm i to na velikoj hladnoci i prilicno dugo vergla! Sa vecim modelom na prvom snimku (3:27) su startovali dizel 4.5L bez akumulatora sto je zaista za pohvalu!

Znaci treba odrediti samo pravu velicinu (snagu) uredjaja prema motoru koji se ima u camcu.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Starter Baterija Power bank
« Odgovor #4 poslato: 09. Jul. 2018. / 00:42:58 »
Батерија са првог снимка је озбиљнија справица. Онај "Einhell" из огласа не делује тако.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Starter Baterija Power bank
« Odgovor #5 poslato: 09. Jul. 2018. / 07:27:53 »
Pa ne bih se bas u potpunosti slozio. Na trecem snimku covek koristi neku noname bateriju (sto i kaze na snimku) i pali bez akumulatora Hondu 60HP koja ima 1000ccm (998ccm) bez problema. Napominjem bez akumulatora jer u uputstvima za ove sprave pise da se kaci na akumulator tako da iskoristi i deo snage akumulatora ako u njemu ima makar 2V (tako kazu na prvom snimku)

Sto se tice Einhella citao sam ocene kupaca za model CC JS-18 i svi su bili pozitivni jedino se zalio jedan kupac koji je rekao da u uputstvu pise da je za benzinske motore do 3800ccm a njegov motor je veci i da je proizvod vratio zbog toga (nije rekao da je probao da upali nego ga je na prvu vratio). kako Einhell nije bas noname firma verujem da su se oni ogradili sa tim podatkom jer verovatno da na hladnoci i vecem minusu ne bi upalio veci motor sa bas ispraznjenim akumulatorom. Kako bi ga mi koristili uglavnom kada je napolju toplo i akumulator ne bi bio bas dibidus ispraznjen, licno ne verujem da ne bi uspeo da upali i veci motor do 5000ccm.

Sto se tice kineskih koji su upola cene od ovih brendiranih ja bi ipak isao na kupovinu znatno veceg nego sto je potreban za motor koji se ima. Razlog za to je da ne verujem njihovim napisanim podacima jer papir trpi sve, mozda gresim u tome ali ipak sigurno je sigurno. Obavezno bi gledao da moze da upali i motor automobila koji imam jer bi ga koristio i za njega van sezone, sto je velika stvar jer bi uredjaj bio u potpunosti iskoriscen tokom cele godine (kao bezbednosni dodatak).

 juhgfd

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Starter Baterija Power bank
« Odgovor #6 poslato: 09. Jul. 2018. / 09:37:52 »
Слабо пратим развој батерија. Претпостављам да се димензије смањују, а снага повећава што је одлично.
Злу не требало, ал` може помоћи.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Starter Baterija Power bank
« Odgovor #7 poslato: 09. Jul. 2018. / 16:09:59 »
Punjač već imaš.
Kupiš mali generator i za pola sata oporaviš baterije da startuju motor.
Imaš one kineske snage 1 kw za 70 evra. Jeftinije i pouzdanije od litijumskih baterija.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Starter Baterija Power bank
« Odgovor #8 poslato: 09. Jul. 2018. / 18:05:32 »
@Dule, mozda si u pravu ako posmatramo da generator moze da se upotrebi na vise nacina a kao najvazniji kao izvor struje tokom celokupnog boravka na vodi ali ima i svojih mana:

- Velicina generatora zbog smestaja na camcu (licno ne znam gde bi ga stavio a da ne smeta)
- mali dodatni rezervoar (kanta) za njega i svi problemi koji dolaze sa tim (miris, opasnost od pustanja i zagrevanja, ...)
- buka prilikom rada, ja odavno meracim onu malu Hondu 10e ali je bas skupa (min. 750e)

Sa druge strane ova baterija mi daje bezbednost, laka je za koriscenje, laka za transport, mogucnost da je koristim i u kolima i na camcu a da li je i koliko skuplja sve zavisi na koji model se covek odluci.

A sta je pouzdanije od ovo dvoje to je tesko reci (barem meni).
 juhgfd

Van mreže mirsim

  • NF clan
  • *
    • Classic
  • Brod tip: Crescent 535 Classic
  • Dužina: 5,5m
  • Lokacija: Sweden
  • Osp: UMČ
Odg: Starter Baterija Power bank
« Odgovor #9 poslato: 27. Septembar. 2018. / 14:29:48 »
U Svedskoj su testirali 7 uredjaja. Cijena uredjaja se krece od 70EUR do 200EUR. Najbolji u testu se pokazao Sonic Power Pack 18000mAh sada kosta ca 170-200EUR i on je i najskuplji. To je uredjaji sa Lithium Li-Ion baterijom kapaciteta 18Ah.
https://www.toolteam24.com/de-DE/sonic-power-pack-18000mah-48133-4715898526506.html

Ima i uredjaj samo sa ultrakondensatorom koji se brzo puni i iz skoro ispraznjenog akumulatora (nije testiran) koji kosta oko 170EUR

TEHNIČKI PODACI
Napon. . . . . . . . . . . . . . . . . .12 V DC
Start struja. . . . . . . . . . . . . . . . .450 A
Radna temperatura. . . . . . . . . . -40 ° C - 65 ° C
Vreme punjenja, punjenje. . . .100 sekundi
životnih ciklusa. . . . . . . . . . . . . . . . .> 10,000
volumena cilindra:
Dizel. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .mak. 2.0 l
Benzin. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .mak. 4.0 l

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Starter Baterija Power bank
« Odgovor #10 poslato: 28. Septembar. 2018. / 15:39:13 »
@ja odavno meracim onu malu Hondu 10e ali je bas skupa (min. 750e)





Imam kipor. Tih kao honda, traje već 4 godine a redovno se koristi. 2 kw i trosi rezervoar (4 l ) na 8 sati rada.
Košta 3 puta manje od honde.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Starter Baterija Power bank
« Odgovor #11 poslato: 28. Septembar. 2018. / 15:41:55 »
Kod te baterije je problem što imaš struje za jedno ili dva startovanja. Šta ako motor teže pali, kao dizel u zimskim uslovima?
Ako ne upali "iz prve" ?

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Starter Baterija Power bank
« Odgovor #12 poslato: 28. Septembar. 2018. / 21:21:47 »
Kod te baterije je problem što imaš struje za jedno ili dva startovanja. Šta ako motor teže pali, kao dizel u zimskim uslovima?
Ako ne upali "iz prve" ?

Umesto da ti odgovorim pogledaj ovaj video:



Sta sad mislis?
 juhgfd

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Starter Baterija Power bank
« Odgovor #13 poslato: 29. Septembar. 2018. / 23:23:18 »
Nije me mrzelo... izmedju 12 i 14 sekundi ukupno verglanja.
Od toga 2\3 posle prvog paljenja.
Ne kazem da nije dobro za prvu pomoc ali nikako ne bih mogao mirno da spavam 20 km od civilizacije a da mi je jedina alternativa za paljenje ovaj akumulatorcic. Sigurnije bih se osecao sa malim solarnim panelom. Treba vreme ali nema ogranicenja.
Punjac, bilo kakav, i generator bilo koje snage je ono sto je moj izbor. I tu bateriju treba napuniti ako motor ne upali.


Pogledao sam neke modele... ima ih do 18000 mAh. To je malo  iako ima puno nula.


A na pitanje sta mislim imam samo jedan odgovor.
Na camcu imam gomilu stvari za koje sam mislio da ce mi biti korisne a nikada ih nisam upotrebio. Ovo bi bio samo jos jedan komad u ormanu sa nepotrebnim stvarima. :)


Ima tu jos jedna stvar. Kvalitetna litijumska baterija kosta i do 1000 dinara. Jedna. 3,7V 3000 mAh. Koliko ih treba za 12V 18000 mAh.
Kako ovi uredjaji kostaju od 25 do 100 dolara? Kakve su baterije u njima? Koliko je kvalitetna ta elektronika, kablovi plastika od koje su napravljeni.
Nema tu nikakve logike.
Jednom sam se presao i kupio punjac od 60 A za 3000 dinara. Nov. Nikad vise.  tfrdx


Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Starter Baterija Power bank
« Odgovor #14 poslato: 29. Septembar. 2018. / 23:38:39 »
Za automobil je odlicno.
Ako ga ispraznis odes kuci, dok popijes kafu napuni se i mozes ponovo da probas. Lakse nego da trazis nekog sa kablovima i dobrom voljom da pomogne.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika