Autor Tema: Propisi u Srbiji  (Pročitano 294 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Mikis

  • NF clan
  • *
  • Osp: Nisam polagao
Propisi u Srbiji
« poslato: 06. Septembar. 2018. / 11:45:04 »
Kao novi (budući) vlasnik motornog brodića u inostranstvu (11m), zanimaju me propisi za uvoz i registraciju takvog plovila u Srbiji, i koji su certifikati potrebni za skipera. Zahvaljujem na pomoći.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Propisi u Srbiji
« Odgovor #1 poslato: 06. Septembar. 2018. / 23:46:39 »
Potrebno je položiti za UMČ kategorija B
Polaže se u kapetaniji.
Što se uvoza tiče - nije komplikovano ali je skupo. Plaća se PDV i carina. Postupak isti kao kod uvoza automobila.
Posle plaćanja carine i PDV-a registracija se vrši u lučkoj kapetaniji na teritoriji na kojoj ste prijavljeni.
Zox je imao takvo iskustvo više puta i kompententan je da odgovori na pitanje o proceduri.

Van mreže Mikis

  • NF clan
  • *
  • Osp: Nisam polagao
Odg: Propisi u Srbiji
« Odgovor #2 poslato: 07. Septembar. 2018. / 09:34:13 »
Dule,
Zahvaljujem na odgovoru.

Navodno se u Evropi sve barke starije od 20 godina brisu iz registra, a za barke do 15m duzine i do 20 km/h maksimalne brzine se vise ne trazi certifikat za skipera. Da li netko zna nesto o ovome?

Pozdrav svima.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Propisi u Srbiji
« Odgovor #3 poslato: 07. Septembar. 2018. / 11:14:08 »
То што пишеш о баркама старијим од 20г. и остало су чаршијске приче...



На друму си ограничен ширином терета од 2,55m. Како је ширина пловила које желиш транспортовати сигурно већа, остаје ти друмски транспорт под пратњом, а то мења цену из корена, или да га довезеш воденим путем.




Потребна документација за увоз половног фабричког пловила из Немачке:

1.   Уговор о купопродаји, обавезно оверен у земљи где се пловило купује
2.   Извозна царинска декларација са печатом да је роба изашла из ЕУ. Издаје је  "ZOLL".
4.   Пловидбена дозвола
5.   Увозна царинска декларација са измиреним обавезама за царину и ПДВ
6.   Исписница из Капетаније у којој је пловило било уписано. Ако никада није било уписано, онда изјава
        да никада није било уписано. Издаје је "ADAC"  у Немачкој у Минхену. Документација која је потребна
        за издавање ове потврде је оригинална пловидбена дозвола, попуњен одговарајући формулар и
        плаћена такса, негде око 25 евра. Изјаву шаљу исто путем поште на кућну адресу.




Потребни документи  за увоз прикључног возила из Немачке за транспорт чамца:

- уговор о купопродаји ( оверен)
- саобраћајна дозвола
- Извозна царинска декларација где је наведено да је возило одјављено и регуларно се може извести из земље.  Потребан је и печат мађарске царине (ако се на њиховој граници излази из ЕУ) као доказ да је производ напустио подручје ЕУ.
- Плаћене привремене немачке таблице које важе 5 дана где је уз исте издата и нова саобраћајна дозвола (ако приколицу вучете возилом по друму)
- Рачун
- српска царинска декларација да је производ увежен у Србију и да су измирене све обавезе према држави у смислу плаћања царине и пореза.
- "CoC" документ (за све приколице биле нове или половне)
- "WVTA" сертификат (за нове приколице или "половне" које су биле регистроване мање од 6 месеци, јер се по нашој уредби сматрају да су нове)
- Преглед приколице и потврда из АМСС да је извршена хомологација (ако је приколица половна)
- Потврда из Винче да је возило прегледано (овај документ Винча шаље Агенцији за безбедност саобраћаја и односи се за нова возила)
- Потврда о усклађености са прописима о хомологацији за нова возила (категорија M, N, O и L) из увоза (за нова возила или возила која су била регистрована у иностранству мање од 6 месеци, јер по нашем закону она се сматрају новим возилима)

Веза:  http://abs.gov.rs/izdavanje-potvrde-o-uskladjenosti-sa-propisima-o-homologaciji-za-nova-vozila-kategorija-m-n-o-i-l-iz-uvoza

Van mreže Mikis

  • NF clan
  • *
  • Osp: Nisam polagao
Odg: Propisi u Srbiji
« Odgovor #4 poslato: 07. Septembar. 2018. / 11:24:40 »
Zox,

Hvala na infomacijama.

Pozdarv

Van mreže dell_mare

  • NF clan
  • *
    • Dunjav
  • Brod tip: Joker Boat
  • Dužina: 495
  • Lokacija: Borča
  • Osp: UMČ
Odg: Propisi u Srbiji
« Odgovor #5 poslato: 31. Oktobar. 2018. / 19:31:57 »
Pozdrav svima. Pošto vidim da među članovima ima onih koji su uvozili ili uvoze polovne brodove, čamce i opremu, rešio sam da se obratim za savet. Posle mesec dana analize svih opcija oko kupovine kabinaša iliti krstaša ipak sam se odlučio za uvoz. U pitanju je Holandija, jedan od onih porodičnih krstaša, sa dve kabine (i kočijom pozadi), kuhinjom, wc-om, brodskim motorom i relativnom malim gazom za svoju veličinu. Budući da će brodić doći na kamionu jer je u odgovarajućim gabaritima (750*240), interesuje me koliko će me koštati carina i pdv ako je vrednost čamca 2500 eur?
Takođe, u carinskom tarifniku sam pročitao da je carina na brodiće do 7,5 m a koji su proizvedeni u EU 0%. Da li je to tako u praksi? Pozdrav.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Propisi u Srbiji
« Odgovor #6 poslato: 31. Oktobar. 2018. / 20:13:59 »
Вредност пловила се процењује према каталогу АМСС. Ако је цена у уговору нижа од каталошке, узима се у обзир вредност из каталога, а ако је виша -онда та сума.

Ако је роба произведена у ЕУ, неопходно је приложити доказ о пореклу робе из ЕУ (Сертификат Евро 1).

Van mreže dell_mare

  • NF clan
  • *
    • Dunjav
  • Brod tip: Joker Boat
  • Dužina: 495
  • Lokacija: Borča
  • Osp: UMČ
Odg: Propisi u Srbiji
« Odgovor #7 poslato: 31. Oktobar. 2018. / 20:59:36 »
Hvala, video sam taj sertifikat i nije problem da ga nabavim. Nego, da li to znači da ne plaćam carinu već samo PDV pri uvozu? Što se tiče kataloga AMSS teško da će imati 40 godina star holanski model na listi pa me interesuje odakle onda gledaju vrednost? Negde sam pročitao da prolazi i print screen oglasa broda koji se uvozi.

Van mreže Zox

  • NF clan
  • *
Odg: Propisi u Srbiji
« Odgovor #8 poslato: 31. Oktobar. 2018. / 22:05:09 »
Ако закон указује да се са сертификатом Евро 1 не плаћа царина -онда је ваљда тако. Нисам имао тај сертификат, па немам искуство. Ако га нема у каталогу -сами ће проценити, уколико им је цена сумњива. Мени нису признали цену из уговора о куповини половног, бродског мотора. Морао сам пронаћи у огласима такав мотор и проследити им, иначе сами процењују. У вези одштампане слике чамца -не знам о томе.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika