Autor Tema: Novi brod  (Pročitano 501 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dzonz

  • NF clan
  • *
    • -
  • Brod tip: Al vojni desantni
  • Dužina: 5.5 m
  • Lokacija: Visnjički rukavac
  • Marina: Čarda
  • Osp: UMČ
Novi brod
« poslato: 25. Decembar. 2020. / 15:39:10 »
Pozdrav, kao što rekoh u temi za dobrodošlicu od februara planiram izgradnju novog broda, pa sam za sada dobio ponude od radionica Prvi metal iz Smedereva, Brodoprojekt iz Pančeva i Plavih horizonata iz Zemuna, od kojih mi je najpovoljnija ona od radionice Plavi horizonti. Ostalo mi je još da dobijem sutra ponude od radionice plasticnih plovila Calim iz Pančeva kao i ponudu za katamaran od firme Pimi iz Beograda.

Plovilo kakvo ja hoću je 7 m dužine (7.5-8.0 m sa kljunom i nazad platformom), sa 2m u patosu i do 2.5 m sirine preko svega. Korito da je blago v dubine stranica 1m ...

Moja pitanja za starije članove foruma su vezana za navedene radionice, konkretno koja je za preporuku, a koja za izbegavati, kao i razlozi. Trenutno mi je favorit radionica Plavi horizonti što zbog cene sto zbog preporuka od nekih prijatelja pa bi da cujem i dodatna misljenja. Hvala unapred.

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Sivi macan
  • Brod tip: katamaran
  • Dužina: 11 met
  • Lokacija: Marina 4CE
Odg: Novi brod
« Odgovor #1 poslato: 27. Decembar. 2020. / 20:01:56 »
pozdrav  Dzonz,
neka ti je sa srecom ! prvo proveri sa proizvodjačem ( kojeg izabereš ) kako ćeš registrovati takvo plovilo  ...  dobro se informiši  !!!

Van mreže Dzonz

  • NF clan
  • *
    • -
  • Brod tip: Al vojni desantni
  • Dužina: 5.5 m
  • Lokacija: Visnjički rukavac
  • Marina: Čarda
  • Osp: UMČ
Odg: Novi brod
« Odgovor #2 poslato: 28. Decembar. 2020. / 00:44:11 »
Registracija, to je prva stvar koju sam pitao sve njih, a i dodatno bez overe ugovora kod notara u kojem piše da se obavezuju da obezbede sva dokumenta za registraciju, a po potrebi i registraciju nema parica (drugar mi je advokat pa će se on zanimati sa ugovorom). Juče sam bio do Pimi firme i mislim da su me "kupili" i cenom i moram reci materijalom od kojeg prave plovke. Veoma je interesantna prča, 8-10 mm debljina plastike plovaka prečnika fi750 mm koji su dodatno iznutra ojačani nekim metalnim prstenovima i napunjeni purpenom "zatvorenih" pora. Po njihovoj priči hdpe je otporan na hvatanje algi i skoljki pa je dovojlno obrisati ga krpom ili sunđerom da se očisti, bez potrebe za farbanjem i zaštitom antialginom. Zvuči magično zar ne  sdgv.

Busa Vas htedo da pitam kakvi su vaši utisci sa katamaranom, konkretno houseboat varijantom. Jos mi je ostalo par stvari da definišem sa Pimi firmom, ali to je ono što se i ženi i meni sviđa. Dimenzije su 8x2.5(2.6) m, a za tip objekta se lomim između Lil Hobo i Koroc P-firme Daigno.

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Sivi macan
  • Brod tip: katamaran
  • Dužina: 11 met
  • Lokacija: Marina 4CE
Odg: Novi brod
« Odgovor #3 poslato: 28. Decembar. 2020. / 17:05:29 »
iskreno , ja sam uvek gledao minimalnu širinu 3,5 met i da je razmak izmedju plovaka minimum 1,5 met ... imam  neku svoju fikciju da je katamaran u malim dimenzijama i sa malom težinom veoma ne udoban za plovidbu i pecanje  kada ima malo talasa ( da ne govorim o vecim talasima  ) ...ali to je moje mišljenje ... Mada , pojam plovila sa dva trupa je izvorno osmišljen za veca plovila ...
Ja sam sa mojim Macanom prezadovoljan (u aluminijumu je 2000 kg a sada je oko 4000 kg ) sa gazom oko 22-27 cm u zavisnosti od broja ljudi i stanja rezervoara sa vodom i gorivom )
Slike koje si postavljao sa kanadskih sajtova  su ipak za mirnije plovidbe i dane kad je vreme idealno (jezera i kanali ) , tako da i ti moraš razmišljati u tom pravcu ...

Van mreže Dzonz

  • NF clan
  • *
    • -
  • Brod tip: Al vojni desantni
  • Dužina: 5.5 m
  • Lokacija: Visnjički rukavac
  • Marina: Čarda
  • Osp: UMČ
Odg: Novi brod
« Odgovor #4 poslato: 29. Decembar. 2020. / 17:38:10 »
Sve mi je to jasno, iskren da budem naj radije bi 3m širine pa da mogu kamper da nateram na njega jer sam naišao na pinterestu na ozbiljno dobra i lepa resenja za tu varijantu, ali mora se uskladiti sve od troškova tj. dimenzije plovila>cena marine>cena registracije... U svakom slucaju u februaru treba da krenu sa gradnjom po sadašnjem dogovoru, pa ću u maju moći da iznesem i tačne utiske o stabilnosti i ostalim plovnim karakteristikama.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Novi brod
« Odgovor #5 poslato: 30. Decembar. 2020. / 19:53:16 »
Stabilitet se izracunava pre pocetka gradnje.
Da li ste sa nekim razgovarali o ideji da se radi nadogradnja na valjkaste plovke?
Znam ljude koji su imali nadogradnju na pimijeve plovke. I najmanji bocni vetar je pravio problem. Kod nas su retki dani bez vetra. Katamaran otvorenog tipa je pravo resenje za takve plovke.
Valjkasti oblik, plitak gaz i nepostojanje kobilice je idealno za bocno proklizavanje. Isti problem (manje izrazen) imaju i gliseri koji to nadomeste jakim motorima.
Bolje resenje je da plovci imaju ravne bokove.

Van mreže Dzonz

  • NF clan
  • *
    • -
  • Brod tip: Al vojni desantni
  • Dužina: 5.5 m
  • Lokacija: Visnjički rukavac
  • Marina: Čarda
  • Osp: UMČ
Odg: Novi brod
« Odgovor #6 poslato: 31. Decembar. 2020. / 00:19:52 »
Dule vezano za vas komentar o obliku plovaka i bocnom proklizavanju, moram reci da o tom problemu nisam mnogo raznisljao. Od starta ocekujem da ce biti dosta bocnog kretanja obzirom na bocnu povrsinu objekta na koju bi delovao vetar. Ipak cilj je doci samo od tacke A do tacke B i tu uzivati sto je bolje moguce sa porodicom.

Ipak ako sam dobro protumacio nove izmene zakona, projekat plovnog objekta, proracun stabiliteta, atest od prodavca plovaka i svi racuni za ugradjeni materijal, kao i atest majstora koji sve to ugradjuje uz jos po nesto sad mora da se dostavi tako da mislim da je to nesto sto je neophodno da dobijem ili bar definisem pre potpisivanja ugovora sa Pimijem.

Pitao bi obzirom da pomenuste oblik plovaka, da li je isti problem moguce resiti recimo ako se na oble plovke dovari  poduzno krilce cime se prakticno dobija kvadratni oblik gaznog dela?

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Novi brod
« Odgovor #7 poslato: 01. Januar. 2021. / 12:59:48 »
Pimi proizvodi plovke za plutajuce objekte. Splavovi, pristani i slicno. Vidim da je to moguće registrovati i kao čamac ako mu dodaju motor. Po meni je u redu ako bi postojalo neko ograničenje. Tipa - da je upotreba dozvoljena samo na jezerima.
Pojam katamaran ne označava samo dva plovka bilo kakvog oblika. Ta dva plovka treba da budu dobrih plovnih karakteristika.
Uporedite plovne karakteristike bureta i kajaka, recimo.


Nije mi namera da Vas odvratim od ideje. Samo iznosim svoje mišljenje. Ljudi krenu sa idejom "ma samo do tačke A do tačke B". Tačka A je marina. Šta je tačka B? Lido i Medjica brzo dosade. Sledeća plaža je 20 km daleko. 
Posle prve sezone se promeni mišljenje i onda kreće ono kroz šta smo svi prošli :) .
To naravno, puno košta.


Van mreže Dzonz

  • NF clan
  • *
    • -
  • Brod tip: Al vojni desantni
  • Dužina: 5.5 m
  • Lokacija: Visnjički rukavac
  • Marina: Čarda
  • Osp: UMČ
Odg: Novi brod
« Odgovor #8 poslato: 03. Januar. 2021. / 18:36:30 »
Dule i Busa, hvala još jednom na datim savetima, sad kad sam malo više isčitao vidim da je stvarno veliki problem vetar kao sto ste pominjali, pa bi to zahtevalo kupovinu i dosta jačeg motora, što sad nisam spreman da radim. Iako mi je krivo ipak se vraćam izgradnji monotrupca u Plavim horizontima.

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Sivi macan
  • Brod tip: katamaran
  • Dužina: 11 met
  • Lokacija: Marina 4CE
Odg: Novi brod
« Odgovor #9 poslato: 06. Januar. 2021. / 17:56:07 »
 shyfb

Van mreže deda

  • NF tim
  • *
  • Osp: UMČ
Odg: Novi brod
« Odgovor #10 poslato: 07. Januar. 2021. / 21:55:43 »
Iako mi je krivo ipak se vraćam izgradnji monotrupca u Plavim horizontima.

Preporucujem cestu i ozbiljnu kontrolu!

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika