Autor Tema: Trim tabs  (Pročitano 2486 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Trim tabs
« poslato: 12. Maj. 2013. / 00:16:32 »
Neke osnove o trimovanju.


Trimeri ili brodski stabilizatori su pravougaoni flapsovi izradjeni od nerdjajućeg materijala i postavljaju se na obe strane zrcala. Na manjim brodovima mogu biti fiksirani ili imati ručno podešavanje dok je na većini čamaca preko 6 metara podešavanje hidraulično. Svaki flaps ima svoj hidraulični cilindar koji je crevima visokog pritiska vezan za hidrauličnu pumpu koja se nalazi unutar motornog prostora.

Osnovna namena trima je da kompezuje neravnomerno rasporedjenu težinu na brodu kao i ispravljanje pozicije broda na različitim brzinama

Kako radi?
Izglisiravanje: Kada je brod preopterećen na krmi (težina motora, putnici i teret) spustite trim ploče.  Oborićete pramac i izdići krmu iz vode pa će preglednost preko pramca biti bolja. Kada dostignete krstareću brzinu podignite trim ploče kako bi se izbeglo da pramac zaranja u vodu i brod gubi i brzinu i upravljivost.
Uska i dugačka korita imaju manu da se naginju na jedan bok pri krstarenju odredjenim brzinama. To se koriguje trimovanjem kao i kada putnici sede na jednoj od bočnih strana broda.

Trimovanjem možete smanjiti krstareću brzinu a da brod glisira i dalje. Na primer – brod zahteva minimum 2900 obrtaja motora da bi se održao u glisirajućem položaju i ima brzinu 26 čvora. Spustite trim ploče i brod će glisirati i sa 2650 obrtaja motora u minuti sa 20 čvorova. 
Zato grese svi koji skidaju trim sa čamca povodeći se savetima „stručnjaka“.

Talasi i oluje: Trimovanjem možete sebi olakšati plovidbu po talasima i po jakom vetru. Oborite pramac i brod će manje udarati i skakati po talasima.
Brod ima mnogo bolju poziciju za ulazak u talase ako je pramac spušten.

Poboljšana upravljivost: Brod sa dva motora gubi na upravljivosti ako mu jedan motor otkaže. Trimovanjem će se ovaj nedostatak otkloniti u značajnoj meri ispravljanjem putanje broda
Najveći učinak trimovanje pokazuje na brodovima visokih perfomansi gde se njima može optimizovati i brzina i potrošnja.

 Sistem za trimovanje nije potreban svim izletničkim brodovma. U stvari, brodovi manji  16-22 fita obično se prave bez njih osim ako koristite brod za veoma specifične svrhe. Trimeri su važni na brodovima dužim od  22 fita. Kao rezultat toga, većina proizvođača ih nudi kao standard na dužim brodovima. Preporučujemo da tražite od proizvodjača da ih instalira jer je važno da se dobije prava veličina flapsova kao i to da budu instalirani na pravi način.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika