Autor Tema: Šta treba da ima svaki čamac na motorni pogon.  (Pročitano 4440 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Šta treba da ima svaki čamac na motorni pogon.
« poslato: 15. Maj. 2013. / 15:30:10 »
Šta je sve neophodno a šta nije loše imati na čamcu od alata i rezervnih delova za sitne popravke kako bi plovidba bila ugodnija. Koji su to problemi koji se najčešće javljaju tokom plovidbe.

Dajte vaša iskustva i sugestije.

Van mreže milivoj

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Akvarius
  • Dužina: 9,70
  • Lokacija: Novi Sad
Odg: Šta treba da ima svaki čamac na motorni pogon.
« Odgovor #1 poslato: 15. Maj. 2013. / 16:29:38 »

Hajde da podelimo temu (pitanje): a) brodski
                                                       b) vanbrodski motori

Razlike u potrebnoj opremi i rezervnim delovima sigurno postoje.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Šta treba da ima svaki čamac na motorni pogon.
« Odgovor #2 poslato: 15. Maj. 2013. / 19:07:44 »
Za savremene brodske motore, ka sto su Mercruiser, Volvo, ..., prosecni nauticar bi trebao da ima rezervnu elisu i alat za njenu zamenu, motorno i hidraulicko ulje za nogu i nista vise jer ionako ne bi mogao nista da uradi sam ako za to nije dovoljno strucan! U slucaju nekog kvara jedino sto moze je  kjnhbv .

Gledao sam kako su menjali svecice na mom motoru i odmah da vam kazem to je za mene licno nemoguc poduhvat jer i ne bi mogao ni da ih dohvatim, a to bi recimo bio jedan obican kvar da ne kazem odrzavanje.

Normalno ovo neznaci da ne treba da ima barem osnovni set alata na brodu jer taj alat ne treba samo za motor!

Dok smo ranije imali Tomos 4 imali smo punu torbu rezervnih delova, svecica, alata, jer je taj motor bio lagan za osnovne popravke i odrzavanje pa smo to sami na licu mesta radili, za ove danasnje motore pogotovo vecih snaga mislim da je isto kao i za brodske motore ali ce to sigurno neko bolje od mene objasniti.

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: Šta treba da ima svaki čamac na motorni pogon.
« Odgovor #3 poslato: 15. Maj. 2013. / 20:59:12 »
Hajde da podelimo temu (pitanje): a) brodski
                                                       b) vanbrodski motori

Razlike u potrebnoj opremi i rezervnim delovima sigurno postoje.

Mozemo i ovde naglasiti na koje motore mislimo dok opisujemo sta nam treba da imamo u setu alata i pribora. Inace bi i i vnbrodske motore morali podeliti u dve teme, cetvorotaktne i dvotaktne a brodske u dizel i benzince.

A ima i dosta stvari koje su zajednicke za sve vrste pogonskih motora, racunajuci i ellektro.

Ja, recimo, mislim da je jedan od neophodnih elemenata u torbi s alatom i mala lemilica na gas. Narocito ako imamo LED rasvetu na camcu/brodu.

Van mreže njegos68

  • NF clan
  • *
    • NEMA
  • Brod tip: siklja
  • Dužina: 6
  • Lokacija: skadarsko jezero
Odg: Šta treba da ima svaki čamac na motorni pogon.
« Odgovor #4 poslato: 15. Maj. 2013. / 21:52:19 »
 Treba da ima pomocni motor i mobilni telefon..  wesdfvg

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Šta treba da ima svaki čamac na motorni pogon.
« Odgovor #5 poslato: 15. Maj. 2013. / 22:58:45 »
Alat i rezervni delovi koji se nose zavise iskljucivo od nacina koriscenja plovila. Kao i oprema, uostalom.
Za dnevne ture oko lokala skoro da i nije potrebno nista osim mobilnog kao što Njegoš kaže.
Ali ako krenete na dalji put i imate pored motora i generator, motor na pomoćnom čamcu...
Ja mogu da iznesem ono što ja uvek imam na čamcu.
Kutiju sa električarskim alatom i delovima (razne buksne, termo creva, osigurace, spojke, rezervne kleme, sijalična grla, sijalice...)
Probnu lampu, unimer klešta za klemovanje... cela kutija sitnog alata.
Zatim mehaničarski alat.... Dva kompleta ključeva, gedore, gomila odvijača, komplet francuza, imbusa...
Onda obavezno bušilicu i brusilicu kao i ureznice zlu ne trebalo


Od rezervnih delova tu je obavezno alternator, automat alnasera, kablovi za svećice, bobina i naravno, svecice.
Takodje u rezervi imam i pumpu za vodu i gomilu creva za vodovodni sistem kao i ventile ako mora da se menja neki.
Dve elise, krst kardana i gume za Z noge.
Filter za vazduh i ulje za zamenu ako duže ostajemo kao i filtere za ulje i gorivo.
Rezervne impelere i jednu impelersku pumpu.
Tu je i gomila šmirgle, ćekti, boje...
Mislim da bi čamac bio laksi 500 kg kada bih izvadio rezervne delove i alat.
Nikada mi se nije desilo da imam kvar naputovanju jer se uvek dobro spremim ali...
Mnogo toga mi nikada nije i verovatno neće zatrebati ali volim da sam siguran. Najgore je kada zbog gluposti čovek dane provede cekajući da mu neko donese deo. I kada zavisite od drugih.


Postoji jedna stara mornarska izreka...
Ono što ne možes popraviti ne treba ni da bude na brodu.
Ja bih dodao da ti ne treba ni ono što neznaš ili nemaš čime popraviti.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Šta treba da ima svaki čamac na motorni pogon.
« Odgovor #6 poslato: 15. Maj. 2013. / 23:04:45 »
Volim to da kada mi padne na pamet da nešto treba prepraviti ili napraviti ja to mogu i da uradim od onoga što imam na brodu.
Zar nije glupo na sred letovanja nemati da zameniš crevo na plinskom šporetu?
Ostati bez vode u slavini zato što ti  je crevo procurelo ili otišle gumice na slavini?
Nemati čime da odvrneš šraf i tako rešiš neki problem?


Ali ako ne idete dalje od Šveba gomila alata je svakako nepotreban teret.

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: Šta treba da ima svaki čamac na motorni pogon.
« Odgovor #7 poslato: 15. Maj. 2013. / 23:36:28 »
E, ovaj odgovor sam ocekivao. Narocito mi se svideo ovaj deo


"Postoji jedna stara mornarska izreka...
Ono što ne možes popraviti ne treba ni da bude na brodu.
Ja bih dodao da ti ne treba ni ono što neznaš ili nemaš čime popraviti. "

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Šta treba da ima svaki čamac na motorni pogon.
« Odgovor #8 poslato: 15. Jul. 2013. / 11:20:04 »
Cesto se desava da vas zaustavlja vozac... nema kljuc za skidanje tocka, nema rezervn tocak, nema nesto od alata ili nema bas nista od alata a zatreba mu.
Na vodi se to ne desava sto govori da skoro svi brinu o svojim motorima i uvek imaju potreban alat i delove.
Bar ja nisam cuo da je neko trazio nesto od alata. A slusao sam kako na sred malih voda otvaraju brusilicom pregradu da je isprazne od vode i vare ... znaci, imaju i brusilicu i aparata za varenje a i dobar agregat.
Takvi smo na vodi. Volimo da imamo komplet radionicu.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika