Autor Tema: POLIETILENSKI ČAMCI  (Pročitano 11242 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
POLIETILENSKI ČAMCI
« poslato: 24. Maj. 2013. / 01:27:03 »
Slučajno naleteh na reklamu...

http://www.plasticni-camci.rs/index.php


Puni su hvale za polietilen kao materijal.
Evo citata.


1.   Mala masa – HDPE je ekstremno lagan material, što u mnogome olakšava transport čamaca i ne zahteva snažan motor za pokretanje.

2. Čvrstoća i fleksibilnost - Izuzetno velika otpornost na mehanička oštećenja (HDPE se sve vise korisiti i u vojnoj industriji – za izradu šlemova, štitova, oklopnih panela za vozila…). Otpornost HDPE čamaca na udare je pet puta veća u odnosu na fiberglas. Čak i u slučaju oštećenja popravka je izuzetno jednostavna i jeftina. Fleksibilnost ovih čamaca absorbuje buku motora i udare talasa, što rezultuje tišom i prijatnijom vožnjom. Reparacija je laka (fenom se zagreje plastika i lemilicom se sjedini Kit-traka za reparaciju).

3. Hemijska otpornost - Materijali od polietilena su otporni na većinu hemikalija: rastvore soli, kiselina, baza, ulje, naftu, ali i na organizme poput algi.

4. Dugotrajnost – HDPE čamci su maltene neuništivi, i predviđeni su za eksploataciju u ekstremnim uslovima, čak i u tropskim predelima (npr. Južna Amerika i Karibi). Ovaj materijal je izuzetno otporan na UV zračenje i ima UV index 11 – što je mnogo vise nego bilo koja vrsta plastike. Kod ovih čamaca boja je sastavni deo materijala tako da ne postoji mogućnost izbleđivanja na suncom ni potreba za farbanjem. Trenutno na svetu postoje HDPE čamci koji su stari po 35 godina i i dalje su u perfektnom stanju.Cena polovnih čamaca FUN-Yak ne pada kao kod čamaca od gume, stakloplastike ili aluminijuma jer nema starenja materijala, a oštećenja su praktično nevidljiva.

5. Finansijska isplativost – čamac je pametna investicija. Mala masa čamaca omogućava upotrebu slabijih (jeftinijih) motora, troškovi održavanja čamca ne postoje, vrednost polovnih čamaca ne pada kao kod drugih materijala.

6. U skladu sa ekologijom – Svaki naš čamac poseduje stopostotnu mogućnost reciklaže, i pri njihovoj proizvodnji nema ispuštanja štetnih gasova.

7. “Hladnoća” materijala – Za razliku od aluminijumskih čamaca, HDPE čamci ne absorbuju temperaturu sunčeve svetlosti i samim tim se mnogo manje zagrevaju.


Da li je neko imao susret sa njima?

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: POLIETILENSKI ČAMCI
« Odgovor #1 poslato: 24. Maj. 2013. / 12:50:42 »
Evo malo tehnickih karakteristika ovog materijala (polietilen visoke gustine PEVG > prevedo na nas jezik).

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: POLIETILENSKI ČAMCI
« Odgovor #2 poslato: 24. Maj. 2013. / 13:12:23 »
Inace je polietilen visoke gustine odavno dobio primenu u nautici, ali zbog specificnosti proizvodnje najpre je to bilo oblika buradi jer ekstruzijom ima oblik cevi pa je lako zatvoriti krajne otvore. Kasnije se tehnikom "brizganja" u kalupima dobijaju i drugi oblici ali posto su ti alati velikih dimenzija i tezine, samo veliki industrijski kompleksi koji se bave preradom polietilena, polipropilena i drugih poliolefina su bili u mogucnosti da iz granulata dobiju zeljeni proizvod.

Svima nama su poznate ove konstrukcije.

Van mreže deda

  • NF tim
  • *
  • Osp: UMČ
Odg: POLIETILENSKI ČAMCI
« Odgovor #3 poslato: 24. Maj. 2013. / 16:02:18 »
Bili su na poslednjem sajmu ispred hale . Sta znam , na oko deluju neozbiljno jer je valjda takav matrijal na oko ! Verovatno je sve to kako treba , ipak se radi o sigurnosti korisnika !

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: POLIETILENSKI ČAMCI
« Odgovor #4 poslato: 24. Maj. 2013. / 22:01:55 »
Imam tri pedaline od tog materijala.
Sam materijal nema zamerke. Stvarno je izdržljiv na sve.
Ali pitanje je moze li to biti materijal za ozbiljni brod.
Ima on mnoge mane.
Ono sto ja znam je da ne drži sraf. Ne možeš na njega nista pričvrstiti. Zato se sve lije i uklapa u pedalinu.
Mesta gde se ugradi metal (rucice za nosenje) se brzo proširi.
Kao PVC flaša. teško je probiješ ali ako je probiješ cepas je rukom, lako seces makazama....

Van mreže sale.m 79

  • NF clan
  • *
    • Gasa
  • Brod tip: Ratomir Apic
  • Dužina: 10,10
  • Lokacija: Smederevo YKPVKF
  • Osp: UMČ
Odg: POLIETILENSKI ČAMCI
« Odgovor #5 poslato: 24. Maj. 2013. / 22:30:18 »
Tacno tako ali se lako krpi fenom sa usmerivacem.

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: POLIETILENSKI ČAMCI
« Odgovor #6 poslato: 25. Maj. 2013. / 09:40:43 »
Dule,
plasticne flase (pretpostavljam da mislis na one od kisele vode, Coca-Cole i sl.) nisu PVC vec su PET flase.To je druga vrsta polietilena (polietilen-teraftalat) i on ima sasvim drugu atomsku strukturu od HDPE. Ako nadjes flasu (recimo od sampona) na kojoj pise PE (a ne PPR, PVC, ABS, LDPE), probaj nju da "cepas" kad je zaseces. I nikako nemoj zanemariti debljinu predmeta. PET ambalaza ima tanke zidove i zato je seces makazama, a probaj HDPE plocu od 1cm da seces. Za to ti treba brusilica.

Mene vise brine postojanost na UV zracenje, jer sam polietiken nije postojan za duzi period. Bez dodataka aditiva za UV zastitu posle tri do pet godina materijal postane krt i puca zvrzdasto. Slicno kao osmoza kod poliesterskih camaca.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: POLIETILENSKI ČAMCI
« Odgovor #7 poslato: 25. Maj. 2013. / 10:46:16 »
E pa kad me izazivate....
Kazem, imam tri pedaline od tog materijala.
Ne upotrebljavam ih jer nema sanse da se usrafe merdevine za izlazak iz vode. (kada ih postavimo traju nedelju dana i srafovi vise ne drze)
Jesu otpornije od stakloplastike (a imam oko 50 pedalina od stakloplastike) na udarce i nasukavanje. Otpornije na probijanje ali su nepopravljivo izgrebane posle samo godinu dana upotrebe. Cak i nasukavanje na pesak ostavlja po njima tragove. I to ne mozes sanirati kao kod metala ili stakloplastike.
Mogu misliti na sta bi licilo korito broda od tog materijala posle godinu dana. Nema gitovanja, nema farbanja, nema prepravke ....
Nesumljivo to je ste dobar materijal ali za kace i rezervoare.
Za brodove i camce nisam bas siguran. Osim ako imaju cenu koja opravdava upotrebu od par godina pa zamenu za novo.
Ali cena camca od 5,4m je 10 000 evra!!!
Bez motora, bez ograde...



http://www.plasticni-camci.rs/katalog/fy540.jpg

Van mreže maverick

  • Urednik
  • *
  • http://pecaros-os.com/index.php
    • maverick
  • Brod tip: tiger shark yamaha 25 4t
  • Dužina: 4.3
  • Lokacija: Osijek
Odg: POLIETILENSKI ČAMCI
« Odgovor #8 poslato: 25. Maj. 2013. / 14:13:34 »
Ukonačnici ti bi čamci trebali biti dosta jeftiniji zbog same brzine izrade, ali nama s podrucja ex yu sve natovare bar nekoliko puta skuplje...oblikom su mahom ružni ili bar nisu onakvi na kave smo navikli...sto deda kaze..nisu za nista osim one tvornicke namjene...nakon nekon vremena vanjski izgled je dosta los...kod nas u Hr počesto se pojavi neki novi uvoznik i propadne vrlo brzo i nikako da zažive kod šire populacije

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: POLIETILENSKI ČAMCI
« Odgovor #9 poslato: 07. Jun. 2013. / 22:22:13 »
Realna cena proizvoda od HDPE materijala bi bila oko 2,5 eura/kg gotovog proizvoda, ali posto je predznak proizvoda "nauticki", tako cena visestruko raste.

Nerealno, sto jest, jest! uhgbvffc

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika