Autor Tema: Pod drive  (Pročitano 1447 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Pod drive
« poslato: 22. Jun. 2013. / 18:55:23 »
Pod drive je relativno nov sistem na trzistu ali je postao vrlo popularan kod proizvodjača i kupaca brodova za rekreaciju. Ko god je probao pozeleo je da ima takav pogon na svom brodu. Nema potrebe za osovinskim vodom, nosacima i kormilom. Sve je integrisano a sistemom upravlja elektronika koja je danas pouzdana bar koliko i mehaničke komande a mnogo je lakša za upotrebu.
Montira se pravo kroz dno čamca i uglavnom se ugradjuju dva pogona kako bi sve prednosti sistema došle do izražaja.
Proizvodjači pod drive pogona za rekreativna plovila su:
Volvo Penta sa svojim IPS pogonom
MerCruiser sa Zevs pogonom  i
 ZF marine

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Pod drive
« Odgovor #1 poslato: 22. Jun. 2013. / 18:56:18 »
Koje su prednosti ovog pogona?
Efikasnost je veća od 15 do 30 posto u odnosu na osovinski vod. Razlog je to što osovinski vod uvek ima neki ugao u odnosu na vodenu liniju dok Pod drive stoji paralelno sa vodenom linijom i potisak je pravo nazad a ne koso dole. Gura plovilo po vodenoj površini na najefikasniji način. Osovinski vod gura plovilo i napred ali deo snage odlazi na podizanje krme bas zbog ugla osovinskog voda. Prednost nad Z pogonom je to što u slučaju udarca u prepreku otpada samo donji deo i nema prodiranja vode u plovilo. Pogon je i hidrodinamičan pa je otpor minimalan. Rezultat testova govori da je potrebno manje konja u motoru za istu brzinu i predjeni put  nego kod klasičnih pogonskih sistema.
Još jedna prednost je bolje iskorisćenje prostora na brodu.
Rukovanje i manevrisanje je još jedna velika prednost Pod drive sistema. Svaki pogon moze da se okrece nezavisno pa su sposobni da čamac usmeravaju kako god vam drago bez pramčanih i krmenih potisnika. Prednost koja dolazi do izražaja u uslovima teškim za manevrisanje, pri prisajanju ili isplovljavnju iz marina.
Ribolovci obožavaju Pod drive pogon. Veoma su cenjene napredne funkcije kao što je Volvo-Penta DInamično pozicioniranje i Zeus Skihook. Sa oba sistema brod kombinuje GPS, elektronske kontrole i sam pogonski sisem za održavanje broda u odredjenom položaju na odredjenom mestu uprkos talasima, strujama i vetru. Sve što treba uraditi je ... pritisnuti dugme. Brod će uraditi ostalo.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Pod drive
« Odgovor #2 poslato: 22. Jun. 2013. / 18:57:43 »
Svi znamo da je brod jedan veliki kompromis.
Tako i ovi sistemi imaju mane ali je spisak veoma kratak.
Prva i najveća je cena samog pogona i prateće opreme. Na cenu broda treba dodati bar 10 posto da bi se dobio ovaj sistem. Trup mora biti specijalno dizajniran sto povećava troškove gradnje broda. Srećom,  cene i ovih sistema već padaju pa će brzo dostići cenu klasicnih pogona.
Druga v elika mana je čisto psihološka. Ljudi jednostavno nemaju poverenja u propelere koji vise iz korita bez ikakve zaštite. Strah nije bezrazloža. Popravke su skupe.
Da budemo iskreni. Ako brodom zakačite tvrdo dno šteta neće biti manja ni kod klasičnog pogona, To je istina.
I to je to što se krupnih mana tiče. Sitni kvarovi su manje prisutni nego kod drugih sistema.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika