Autor Tema: Kaljužna pumpa  (Pročitano 10440 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Kaljužna pumpa
« Odgovor #15 poslato: 18. Mart. 2016. / 19:29:04 »
Ovako?

Van mreže Nidza

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Bora 3
  • Dužina: 9m
Odg: Kaljužna pumpa
« Odgovor #16 poslato: 19. Mart. 2016. / 21:27:00 »
  Da, to je odlična slika i uredna izvedba. Naravno, visinska razlika između te dve pumpe može biti manja ili veća, zavisi šta korisnik želi da postigne i od oblika korita. Ovde je baš velika visinska razlika između donje i gornje pumpe.

  Evo još tri fotke. Na prve dve se vidi kako sam sebi izveo jedan par za motorni prostor pre ugradnje. Ja imam dva para jer mi je motorni prostor izdvojen od preostalog dela kaljužnog prostora. Na trecoj slici se vidi drugi par nakon ugradnje i ožicavanja za preostali deo kaljužnog prostora (levo je pramac, desno je krma). I meni je bila ideja da lako mogu obe da izvadim radi čisćenja, servisa ili zamene, kao što je to moguće u izvedbi na slici koju je Dule okačio.

  Postoje još dve stvari koje treba ispoštovati kod montaže, a koje važe bez obzira da li imate jednu ili više kaljužnih pumpi:
  1) Sve žice i konekcije treba sprovesti što više iznad kaljužnih pumpi tj iznad nivoa skupljanja vode (iz očiglednih razloga - kratak spoj, korozija kontakata)
  2) Plovci bi trebalo da su okrenuti ka krmi tj vrh plovka koji radi dole-gore bi trebalo da bude okrenut ka krmi ili bar postrance, ali ne ka pramcu (ovo kada
      su plovci i pumpe postaveljni bliže krmi, što je najčesći slučaj). Time se sprečava mogućnost da pri talasima veća količina vode u kaljužnom prostoru
      polomi ili zaglavi plovak nakon što se sjuri od pramca ka krmi. Trebalo bi da je samo sebi jasno obzirom da znate kako izgleda plovak.

Na mreži Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Kaljužna pumpa
« Odgovor #17 poslato: 21. Mart. 2016. / 20:36:54 »
Dobro je na sam izlaz pumpe staviti bilo kakvu vrstu kolena. Izlazi su horizontalni, creva prilicno kruta pa to pravi problem. Skoro svima.

Van mreže Nidza

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Bora 3
  • Dužina: 9m
Odg: Kaljužna pumpa
« Odgovor #18 poslato: 23. Mart. 2016. / 10:32:47 »
  O da, pravi i meni, srecom imao sam knap prostora da se provucem bez toga, a vremenom ce sigurno dobiti kolena.

Van mreže vepar

  • NF clan
  • *
    • Princeza
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Dužina: 9m
  • Lokacija: Novi Sad
  • Marina: NERK Liman - Novi SAd
  • Osp: UMČ
Odg: Kaljužna pumpa
« Odgovor #19 poslato: 23. Mart. 2016. / 11:26:03 »
Jel neko ima problem sa plovkom kaljuyne pumpe, da ukljucuje tek na visini vode od 5-7 cm sto je ya potpune tabanase suvise vode. vrh poda mi je na 5-6 cm a dno camca je potpuno ravno pa u slucaju da i dodje do prodora vode sve bi se poplavilo pre nego sto bi se pumpa ukljucila. a i da sam pod iydigao vise bilo bi jako puno vode u camcu pre ukljucenja pumpe 9 m * 3m * 0,05m = 1,35m3 sto je 1350 litara!!?! Ako neko ima iskustva kako se ovo resava ili gde ima da se kupi podesniji plovak neka pomaye!  uhzgvfcx

Na mreži Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Kaljužna pumpa
« Odgovor #20 poslato: 23. Mart. 2016. / 14:09:44 »
Plovak ne. Za takav slucaj je najbolje resenje senzor za vodu. On ce ukljuciti pumpu i na 1 cm vode. Ostaje ti veci problem. Klasicna pumpa nekada na izvuce svu vodu. Cak i ne krene da izbacuje ako je vode manje od, priblizno, 3 cm.

Na mreži Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Kaljužna pumpa
« Odgovor #21 poslato: 23. Mart. 2016. / 22:23:06 »
Klasičan tabanaš ima ravno dno. Ali ono nije idealno ravno. Čak i da jeste sigurno nije idealno horizontalno postavljeno. Uvek postoji neko mesto gde se voda skuplja. Najčešće na krmenom delu. Nemoguće je da je voda ravnomerno rasporedjena po dnu korita.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika