Autor Tema: Novi ili polovni krstaš  (Pročitano 7648 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Novi ili polovni krstaš
« poslato: 17. Jul. 2013. / 10:58:19 »
Verujem da su mnogi o ovome razmišljali i to ne samo o krstašu nego o bilo kom čamcu.

Ja sam sve svoje čamce kupovao polovne. Cena novog krstaša je prilično visoka, preko 60-70,000e, naravno sa svim dažbinama oko uvoza i registracije. Već posle prve godine korišćenja cena značajno padne za više od 20% a posle toga sledi trend relativno manjeg gubitka u vrednosti (oko 10% godišnje) a nakon par godina cena dostigne neki da kažemo stabilan nivo. U prevodu znači da se mogu naći dobri krstaši stari par godina u odličnom stanju za malo više od pola cene novog! Takođe ima dosta ljudi koji kupe čamac pa nakon kupovine vide pošto košta godišnje držanje takvog ljubimca  uygjnh i onda ga prodaju.

Što se tiče kupovine polovnog krstaša bitan podatak je broj radnih sati motora, stanje noge, i da nije udaran sa velikim oštećenjima. Kako se radi o uglavnom čamcima sa plastičnim koritom (koje je dugovečno) tu se ne očekuju neki problemi, ako rade uređaji na čamcu kao što su elektrika, el.vinč za sidro, WC, frižider, nećete imati nikakvih većih problema. Problemi mogu biti na motoru i nozi i to bi trebao da vam pogleda neko ko se u to razume jer svaka popravka je em dugotrajna (zbog nabavke delova) i veoma skupa! Mnogo znači i poznavanje istorije tog čamca jer može da se desi (a relativno je često) da je udarena noga i da naizgled je sve u redu ali sa vremenom, ako je noga primila vodu, da dođe do uništenja zupčanika unutar nje i do zamene kompletne noge!

Kod nas je još problem i servisa takvih čamaca jer ruku na srce nema puno ljudi koji se razumeju a oni koji nešto znaju su papreno skupi!

Moja preporuka posle svega navedenog je kupovina polovnog do 5 godina starosti i oko 250 sati rada motora, koristiti ga isto oko 5 godina i onda jovo nanovo. Time izbegavate veće kvarove koji dolaze vremenom a ipak ne gubite mnogo na ceni vašeg čamca. Sve to pod uslovom da ste imali sreću pri kupovini prvog čamca čime počinje ova vtreška!  gadVbv

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Novi ili polovni krstaš
« Odgovor #1 poslato: 17. Jul. 2013. / 12:08:11 »
Odlicna tema.

Van mreže Popaj

  • NF clan
  • *
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Dužina: 6,5m
  • Lokacija: Sava
  • Osp: UMČ
Odg: Novi ili polovni krstaš
« Odgovor #2 poslato: 17. Jul. 2013. / 14:13:58 »
I ja bih se slozio scekom. Juce sam plovo sa brodicem Betina 700, prelep brodic po mojoj meri. I bas sam razgovarao sa vlasnikom na ovu temu. On je kupio novo plovilo, i za tri god. Je izgubo dosta novca. Pokazao mi je oglase gde su isti modeli u full opremi jeftiniji i do 40 posto.

Na mreži sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Novi ili polovni krstaš
« Odgovor #3 poslato: 17. Jul. 2013. / 15:48:58 »
Kao potvrda tome može da posluži i sledeći primer:

Monterey 275 - cena novog Fco Beograd = 126,000 USD

Isti taj čamac, ali 2007 godište (tada je imao oznaku 270 ali se radi o istom tipu), cena Fco Beograd = 46,000 EUR (http://berza.navodi.com/index.php?route=product/product&product_id=420)

Te razlike u ceni su posebno izražene kod nas a malo manje napolju (EU i SAD), ali i tamo ovo pravilo isto važi.

Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Odg: Novi ili polovni krstaš
« Odgovor #4 poslato: 17. Jul. 2013. / 21:13:17 »
Stvarno se ne razumem u te tipove motora ali mi 250 sati rada mašine za 5 godina nešto malo, pre bih rekao da važi pravilo da je bolje da je motor redovno održavan a to što možda ima 1000 sati umesto 250 po meni je manje bitno. Drugo može pacijent da ima 30 sati rada al da ga je kidao non stop, da ga nije grejao i slično. Inače i ja sam za polovno, slična je tu situacija kao sa automobilima mada je brod em veća rupa bez dna em se teže prodaje.

Na mreži sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Novi ili polovni krstaš
« Odgovor #5 poslato: 17. Jul. 2013. / 23:30:01 »
Brokeru, taj broj sati i jeste i nije mali. Na primer, moj da kazem uobicajen dan na vodi je da otplovim do iznad Ostrznice, tamo se usidrim, budem ceo dan i uvece se vratim. To je oko 40km predjenih i oko 2 sata voznje (rada motora) i to oko sat i po na 1800 obrtaja i brzinom oko 12 km/h i oko pola sata na 3800 obrtaja i brzinom oko 45 km/h.

E sad da za sezonu odem jedno 30 puta to je ukupno 60 sati rada motora i oko 1200km. Za 5 godina je to 300 sati rada motora i 6000km. Ovo je bio primer za Savu a ako idem na Dunav recimo do Belegisa onda sam tamo i nazad za sat i po jer mog prakticno celo vreme da glisiram i tako bi napravio za cetvrtinu manje vremena ili za 5 godina 225 sati rada motora.

Kod mene u marini mislim da bar 4/5 camaca ne napravi ni pola od toga, a meni je rekord 45 puta (dana) da sam izasao na vodu u sezoni a obicno je oko 25 do 40 puta.

Jos jedna napomena je da ova prica vazi uglavnom za dnevne i visednevne krstase a da je kod glisera ta prica drugacija jer oni u vecini slucajeva vuku skijase i razne druge igracke na vodi pa je samim time i broj sati i opterecivanje motora drugacije. Mali broj dnevnih krstasa vuce skijasa i igracke jer da bi izglisirao zbog svoje velicine i tezine mora da postigne vece brzine a to za vucu nije bas dobro.

Na mreži sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Novi ili polovni krstaš
« Odgovor #6 poslato: 17. Septembar. 2013. / 11:19:45 »
Pored odluke da li je bolji polovan ili novi čamac bitno za odluku je i kvalitet izrade čamca odnosno odnos cena - kvalitet. Na tržištu ima puno proizvođača ovih čamaca kao što su: Bayliner, Glastron, Four Wins, Larson, Monterey, Chaparal, Regal, Sea Ray,... Cena zavisi i od kvaliteta materijala i same izrade čamca.

Ja sam do sada imao malog Bayliner-a 160 i Glastrona 175 i mogu reći da je razlika u kvalitetu izrade dosta velika u korist Glastron-a. Nisam imao priliku da poredim nekog od Bayliner-ovih krstaša sa Glastronovim krstašima tako da o tome ne znam puno. Poredio sam Glastrona i Monterey-a i moram priznati da je Monterey ipak kvalitetnije odrađen barem na prvi pogled.

Kako na forumu ima ljudi koji su sami sređivali pojedine modele različitih proizvođača ne bi bilo loše da napravimo i neku listu po kvalitetu kako bi dali barem neki savet nekom budućem vlasniku.

Po meni su Bayliner i Glastron bazični modeli (entry level boats) i za ljude sa ne baš preterano puno para daju mogućnost da dođu do željenog čamca. Sledeća grupa bi bila Sea Ray, Chaparal i Monterey koji su ipak višeg nivoa izrade i kvaliteta a od kvalitetnijih su tu Regal, Four Wins i Larson. Ovo je samo moj pogled na bazi upoređivanja cena i slika pojedinih modela (veličine od 25 do 30 stopa).

Kakvi su vaši utisci i iskustva?

Na mreži sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Novi ili polovni krstaš
« Odgovor #7 poslato: 30. Decembar. 2013. / 10:30:00 »
Evo dolaze novogodišnji i božični praznici, vreme poklona, možda pravo vreme da sebe (ili svoju porodicu) obradujete novim čamcem!  uztgfdc

Šalim se (mada možda ...) nego je interesantno kada je najbolje vreme za kupovinu polovnog čamca? Da ne bi ova rasprava otišla u pogrešnom smeru, izuzećemo sledeće slučajeve: jako dobar čamac sa jako dobrom cenom i političko-ekonomska situacija u našoj zemlji koja je po običaju veoma teška i puna problema (a takva je od kada ja pamtim)!

Ljudi koji prodaju dnevne krstaše rade to iz prvenstveno 2 razloga: Prvi - jer žele da kupe drugi čamac (veći ili manji, svejedno); Drugi - zbog nemogućnosti održavanja i bavljenja nautikom uopšte.

U prvom slučaju imamo određena vremena u toku godine kada vlasnici tih čamaca postaju nestrpljivi i podložni su promeni cena a ta vremena su vezana za nabavku novog (rokovi isporuke) jer svi žele da imaju čamac za sezonu. Kako su rokovi isporuke od 3 do 6 meseci a sezona kod nas počinje (za većinu) od Aprila ili Maja to znači Decembar ili Januar je najzgodniji mesec za kupovinu polovnog. Sledeći termin je Februar ili Mart, tj. pred samu sezonu gde ljudi koji menjaju svoj čamac za polovni ali mlađi već postaju jako nestrplivi zbog približavanja sezone.

U drugom slučaju stvar je malo drugačija tj. vlasnici ne žure sa prodajom (barem ne koliko u prvom slučaju) pa čekaju dobru cenu. Za takve čamce pravo vreme je negde pred njegovu registraciju jer svakako vlasnik ne bi želeo nove troškove.

Kakva su Vaša iskustva u ovakvoj trgovini?  juhgfd

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Novi ili polovni krstaš
« Odgovor #8 poslato: 30. Decembar. 2013. / 20:47:06 »
Nikada ne bih kupio nov plastični čamac baš zbog finansijskog gubitka koji nastaje čim ste preuzeli plovilo. Minimum 30 %. Ako se predomislite i posle par meseci i krenete u prodaju bacili ste bar trećinu para. Druga stavka je to što svako plovilo ima skrivene mane. Najčešće je to spoj palube i korita ili prozori. Posle par godina to je vidno ako postoji. Po meni je bolje kupiti polovno kvalitetno plovilo nego novo manje kvalitetne izrade. To se pre svega odnosi na kvalitet plastike i pregrada. Velike su uštede na tome pa proizvodjači koriste svaku šansu.

Van mreže milivoj

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Akvarius
  • Dužina: 9,70
  • Lokacija: Novi Sad
Odg: Novi ili polovni krstaš
« Odgovor #9 poslato: 31. Decembar. 2013. / 01:09:16 »
Tema i konačan odgovor na pitanje "novo ili polovno" je isuviše kompleksna da bi tako lako i jednostavno dali neki konačan odgovor. Ima i polovnjaka a i novih plovila koje ne bi nikad kupio, bez obzira na cenu.
Ali krenimo redom.  Scekine nabrojane marke  čamaca  (uglavnom glisera) se i ne mogu ubrojiti za klasične krstaše, za višednevne (nedeljne) boravke na vodi sa porodicom. Potpuno smo zaboravili i domaću samogradnju od stakloplastike,  Narval, Bus 747, Aqvarius,  Perina Dunja i drugi. A šta je sa majstorima iz Bečeja, Titela, S. Mitrovice, Novog Sada (Apić)  i još nekoliko vrlo kvalitetnih privatnika koji rade plovila od metala.
Mislim, a voleo bih da mi to potvrde i vlasnici takvih  plovila,  da nisu pogrešili u odabranom načinu kupovine broda.
Zbog mogućnosti praćenja radova po fazama, a i  reagovanja na izmene i dodatke u uredjenju enterijera, dobivamo plovilo po našim željama i potrebama. A postoji i mogućnost plaćanja po uradjenim fazama, pa i taj finansiski momenat je prisutan.

Osim toga, akoje  korito i celi brod uradjen kvalitetno i  po mom ukusu, a zadovoljava moje potrebe, zašto bih ga menjao posle par godina, kao što je Dule napomenuo. Tako da je i taj finansiski momenat "gubitka vrednosti" diskutabilan.  Ja sam u periodu deset godina  menjao vanbrodske motore, po sistemu staro za novo, i to je sasvim dovoljno.

A tvrdna Duletova o "skrivenim manama" novog plovila je pogrešna,  ustvari skrivene mane se pokažu kod kupovine polonjaka (kao i kod kola), samo posle nekog vremena. Znam nekoliko plovila koja su imala" bliske susrete sa naperima", pa su nakon malo šminke prodavani pod hitno.
Po meni, Novo je novo, i tu nema dileme. Drugo je pitanje finansija, ali  to je beskrajna tema.

Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Odg: Novi ili polovni krstaš
« Odgovor #10 poslato: 31. Decembar. 2013. / 08:50:34 »
Gubitak vrednosti novog plovila je stvarno velik ali tako je I kod auta I motora,posle je taj gubitak manji jer da li je nesto staro5 ili6 godina vise nije bitno,po meni ako se ima novca I ne planira nista menjati narednih x godina u obzir dolazi novo. Znajuci sebe to nikad ne bih uradio,pre bih uzeo vece,komotnije I bolje opremljeno od novog pa lagano dodavao vrednost koja je opet kategorija koja se vrlo tesko kapitalizuje kasnije al jbg

Na mreži sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Novi ili polovni krstaš
« Odgovor #11 poslato: 31. Decembar. 2013. / 09:21:03 »
@ Milivoj, ovo je tema o Dnevnim krstasima tj. o serijski proizvedenim camcima sa kabinom velicine do 27 stopa sa ugradjenim motorima i vecinom od plastike i predvidjenim za maksimu vikend boravak na vodi manje porodice ili para. Ti camci imaju neke svoje specificnosti a to su da imaju velike troskove odrzavanja a pogotovo u slucaju kvarova. Pored toga imaju i znacajnu cenu kao nov camac koja drasticno opada u prvih nekoliko godina.

Svakako da je zamena malog vanbrodskog motora znacajno jeftinija nego recimo neke od popravki na velikim brodskim motorima, recimo zamena noge, po cenama kod nas, moze biti preko 4,000 EUR, zamena benzinske pumpe i kolena auspuha kosta maltene kao jedan motor od 4-5hp! A svaki od ovakvih camaca ima motor od 135hp pa do 320hp.

Samogradnja, kod nasih majstora, ili domaca proizvodnja, je posebna tema jer mali camac tipa Dunje (prve), ili gumenjaka, sa vanbrodskim motorom je po meni mnogo bolje nabaviti novo jer ta razlika u ceni koja bi se mogla napraviti nije bas tolika da vredi neizvesnosti pri kupovini polovnog (pogotovo motora).

Ali mozda ne bi bilo lose da se zapocne i tema o (samo)pravljenju novog ili kupovini polovnog camca u sekciji o deplasmancima, gde bi vlasnici takvih plovilia dali svoje misljenje.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Novi ili polovni krstaš
« Odgovor #12 poslato: 31. Decembar. 2013. / 09:42:48 »
Kada sam pričao o skrivenim mana mislio sam na skrivene mane nastale u fabrici. Loš spoj palube i korita je često prisutan kod nekih modela zbog lošeg kalupa, lošeg projekta ili nemarnosti pri spajanju. One se ne primećuju dok je čamac nov jer lepak drži. Ali kada se plovi par godina a korito se uvije više desetina hiljada puta taj spoj popusti i nastaju curenja za koja je nemoguće utvrditi odakle dolaze. I eto vlage i u strukturi a i u enterijeru. 
Evo klasičnog primera loše rešenog spoja koji je posle par godina rezultirao velikim štetama i skupim popravkama.
Ali i ovo je za neku drugu temu...

Van mreže Misha D

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Linssen 29.9ac
  • Dužina: 10
  • Lokacija: Beograd
Odg: Novi ili polovni krstaš
« Odgovor #13 poslato: 31. Decembar. 2013. / 09:53:50 »
Nakon dve sezone kriscenja novog Beneteau Antaresa 8 pozeleo sam vece plovilo. Cena 2god mladog A8 na "domacim" (Hrvatskim i Slovenackim berzama) je bila manja i vise od 30%, sa vrlo malim sansama za prodaju i pod takvim uslovima.
U pregovorima sa nekoliko prodavaca na Sajmu nautike dobijao sam bolje ponude za princip staro za novo, tj. zamenu gde mu je vrednost umanjena za 20%.
Malo pregovora, a mnogo vise srece i uspeo sam da ga zamemin za Linssena 29.9ac uz razumnu doplatu sa moje strane.
Ovakve transakcije su, prakticno, moguce jedino ukoliko se poseduje plovilo poznatih marki.
Sa samogradnjom je to neizvodljivo.
Diskusija je zavrsena tek kada se dokaze da sam ja u pravu

Na mreži sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Marina: Marina Porto Carras
  • Osp: UMČ
Odg: Novi ili polovni krstaš
« Odgovor #14 poslato: 05. Januar. 2014. / 13:45:31 »
Trenutno sam i ja u slicnoj situaciji kao i Misha, tj. pokusavam da zamenim moj camac za malo veci (isto polovan), i situacija nije ni malo ruzicasta. Interesovanja za camce ovog tipa je jako mala (sve znam, kriza, nema se, itd ...).

Kako nisam bas u mogucnosti da kupim nov camac nego polovan tu se situacija dosta usloznjava jer u tom poslu samo dve osobe (vlasnici camaca koji su u pitanju) imaju veliku  i volju i zelju a ostali bas i ne ginu da nesto urade (posrednici slabo jer im je provizija mala).  zhgfvcdxs


 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika