Autor Tema: Blower  (Pročitano 1236 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Blower
« poslato: 19. Avgust. 2013. / 16:36:00 »
Blower  je namenjen izvlačenju benzinskih para iz motornog prostora. Benzinske pare su teške i padaju na dno pa i dovodno crevo blowera treba da bude na najnižem mestu u kaljužnoj pumpi.
Ne postavljajte bilo kakav ventilator makar on bio i sličnog oblika. Obavezno kupujte one namenje nautici. Nemaju četkice i nema varničenja koje može upaliti benzinske pare koje izbacuje.
To je uredjaj koji brod može spasti od eksplozije u motornom prostoru. Namenjen je za benzinske motore ali nije loše da ga imaju i mašinski prostori sa dizel motorima. Makar za to da se odstrani miris nafte ako dodje do curenja.


Nedavno je došao jedan od kapetana i požalio se da mu se greje prekidač za blower. Dogovorili smo se da odemo i pogledamo malo instalaciju... Kada smo trebali da odemo do broda rekao je da se greje i motor i da akumulator zbog njega nikako ne može da se dopuni... ili tako nešto, ne sećam se baš najbolje.
Kada sam ga upitao kako koristi blower odgovor je bio da ga upali pre nego što upali motor a isključi tek po završetku vožnje. Tada smo online otklonili kvar. Dobio je uputstvo da blower treba da bude uključen 4 minuta pre startovanja motora   isključuje se  pre starta motora.
Sada sve radi i ništa se ne greje.
Pojam "ventilator" je pogrešno shvaćen. Za izvlačenje vrućeg vazduha iz motornog prostora su zaduženi otvori sa strane na koritu broda.


Ko nema fabrički prekidač na kome stoji to upozorenje neka ga sebi napiše...

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika