Autor Tema: Anti algin zaštita  (Pročitano 12129 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Anti algin zaštita
« poslato: 04. Septembar. 2013. / 09:51:54 »
Imam neke nedoumice u vezi anti algin zaštite.

Naime rečeno mi je da bi ja na svo čamcu morao da je radim svake godine jer se čamac vadi iz vode i praktično je na suvom skoro 6 meseci i da postojeći namaz propada i da se mora pred spuštanje u vodu ponovo naneti. Kakva su vaša iskustva? Kažu da mi je čamac stalno u vodi da bi namaz trajao par godina.  dcfvb

Kako to raditi nije ni malo jeftino, a sa druge strane naslage tih algi drastično utiču kako na brzinu tako i na potrošnju goriva vrlo je preporučljivo ga uraditi.

Sa druge strane znam par čamaca koji su ove godine ugradili ultrazvučnu anti algin zaštitu i prvi zaključci su da su se alge ipak nahvatale, doduše u znatno manjem obimu ali i da ih je jako lako skinuti običnim brusnim papirom (najfinije granulacije) što je posao od pola sata (gledao sam) i to dok je čamac u vodi. Detaljnije o tome ću Vam reći na kraju sezone kada čamci budu izvađeni i kada ih detaljno budemo pregledali.

Van mreže Popaj

  • NF clan
  • *
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Dužina: 6,5m
  • Lokacija: Sava
  • Osp: UMČ
Odg: Anti algin zaštita
« Odgovor #1 poslato: 04. Septembar. 2013. / 11:32:11 »
Ja sam na kraju prošle sezone izvadio čamac na suvo. Vrlo lako je opran podvodni deo. Predhodnu zimu nije vađen. Ove sezone sam obnovio antialgin. Mislim da sam u zadnjem delu trebao da podignem vodenu liniju. Moje zapažanje je sledeće:- tamo gde ima antialgina lako se skidaju alge koje su u obliku tankog zelenog "filma", malo iznad vodene linije ( u krmenom delu ) teže se skida. Ja kapiram da to nema veze sa strukturom podloge već dolazi do nekog hemijskog procesa. Stim u vezi ako je plovilo duže van vode antialgin više ne deluje. gadVbv

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Anti algin zaštita
« Odgovor #2 poslato: 04. Septembar. 2013. / 11:47:50 »
Hvala Popaje, tako sam i mislio. Znači ipak je potrebno nanovo uraditi anti algin ako je čamac bio duže vreme (par meseci) izvan vode.

Drugo pitanje je koliko to šteti samom čamcu takvo stalno brušenje i premazivanje.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Anti algin zaštita
« Odgovor #3 poslato: 04. Septembar. 2013. / 11:56:44 »
Ne brusi se struktura camca vec samo stari antialgin tako da to ni malo ne smeta niti moze napraviti stetu. Steta nastaje ako nema antialgina pa mora da se cisti sam zelkot. Ljudi koji camac koriste samo mesec dana i stalno ga vade ne stavljaju nikakvu zastitu. Kao mali gliseri npr. Tako nemaju trosak obnove antialgina. Ali ako je camac duze u vodi (celo leto) onda je to neminovan trosak.
Ja svake trece godine obnavljam antialgin. Jedino tada i vadim camac iz vode. I nikada nemam problem sa algama. Malo se nahvataju po bocnim stranama ali to se skine parcetom tepiha na nekoj plazi ili iz malog camca.
Kako ti vadis camac iz vode na kraju sezone moras pre spustanja da ga obnovis. Ako je uvek isti antialgin u pitanju dovoljna je "jedna ruka". Nadam se da koristis teflonski on se pokazao kao odlican za brza plovila. Tvrd je i lakse klizi kroz vodu a i alge se tesko uhvate na njega.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Anti algin zaštita
« Odgovor #4 poslato: 04. Septembar. 2013. / 12:12:20 »
Na žalost (ili sreću) do sada na moj čamac (godina proizvodnje 2005) nije nikada stavljan anti algin, tako da nemam nikakvo iskustvo. Kako lično nisam neki veliki ljubitelj glisiranja ili brze vožnje (volim ali uživam i u laganoj vožnji), samo da bi što pre stigao na mesto gde hoću da provedem dan na vodi, što je brze vožnje do 45 minuta, maksimum, smatrao sam da mi to nije toliko ni neophodno.

Međutim prošle i ove godine sam malo obratio pažnju i video da sa čistim koritom mogu da postignem i do 65 km/h a pred kraj sezone teško preko 48 km/h, to je ipak oko 25%, ipak nije zanemarljivo.  zhgfvcdxs

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Anti algin zaštita
« Odgovor #5 poslato: 04. Septembar. 2013. / 14:14:36 »
Nikako... a i smirglanje zelkota nikako nije preporucljivo. Vreme je za antialgin. Naravno pre njega obavezno prajmer ili podlogu na koju se nanosi antialgin.
Imamo u download delu hempelovo uputstvo.

Van mreže milivoj

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Akvarius
  • Dužina: 9,70
  • Lokacija: Novi Sad
Odg: Anti algin zaštita
« Odgovor #6 poslato: 04. Septembar. 2013. / 14:49:36 »
sceka, pa tvoje korito mora da je obloženo školjkama i travom lepe debljine, kad imaš takve drastične razlike u brzinama.  zhgfvcdxs
Pre će biti da uslovi na vodi i u gliseru kada si merio brzine, nisu bili isti. Broj osoba, teret, uzvodna ili nizvodna vožnja, vodostaj i dr. što sve utiče na krajnju brzinu.
Inače ja moje korito samo blago i ovlaš ošmirglam, i nanosim Hempelov antialgin. Drži odlično. A inače nije isto ti gde je marina, na otvorenoj vodi, ili rukavcu, stajaćoj.

Van mreže maverick

  • Urednik
  • *
  • http://pecaros-os.com/index.php
    • maverick
  • Brod tip: tiger shark yamaha 25 4t
  • Dužina: 4.3
  • Lokacija: Osijek
Odg: Anti algin zaštita
« Odgovor #7 poslato: 04. Septembar. 2013. / 17:12:00 »
Mislim da onaj antialgin...sto je od ciste epoxy smole i bakrenog praha moze biti vani koliko hoces, negdje smo kacili link ali nikako da pronadjem,...

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Anti algin zaštita
« Odgovor #8 poslato: 04. Septembar. 2013. / 20:13:27 »
sceka, pa tvoje korito mora da je obloženo školjkama i travom lepe debljine, kad imaš takve drastične razlike u brzinama.  zhgfvcdxs
Pre će biti da uslovi na vodi i u gliseru kada si merio brzine, nisu bili isti. Broj osoba, teret, uzvodna ili nizvodna vožnja, vodostaj i dr. što sve utiče na krajnju brzinu.
Inače ja moje korito samo blago i ovlaš ošmirglam, i nanosim Hempelov antialgin. Drži odlično. A inače nije isto ti gde je marina, na otvorenoj vodi, ili rukavcu, stajaćoj.

Nema neke velike razlike kod malih brzina recimo 9 do 13 km/h ali pri glisiranju je razlika velika. Svakako da sve sto ste naveli utice ali i pored toga uticaj tog cebeta na koritu je zaista ogroman.

Inace camac je u marini koja je takoreci na otvorenoj vodi (kod Hotela Jugoslavija).

Ma da je negde moguce doci pa da mi camac samo izvuku privremeno na navoz i vodom pod pritiskom operu alge, to bi trajalo sve ukupno oko 45 minuta i sa tim delimicnim izvlacenjem i spustanjem naplate neku prihvatljivu cenu, eto resenja za mene a i posla za njih! Kao pranje automobila, normalno malo skuplje ali to je prakticno isto.


Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Anti algin zaštita
« Odgovor #9 poslato: 04. Septembar. 2013. / 21:13:31 »
Pronasao sam ovaj video i cini mi se veoma dobar i poucan i da daje dosta odgovora. Na primer: brza racunica za povrsinu dna camca da je  Duzina preko svega x Sirina x 0,75 = Povrsina dna camca.

Jeste da je od West Marine-a ali daje mogucnost da se potrzi slicno i od drugih proizvodjaca. Na zalost na engleskom jeziku je i ako nekome treba da mu pojasnimo neki deo neka samo pita.



Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Odg: Anti algin zaštita
« Odgovor #10 poslato: 04. Septembar. 2013. / 23:45:47 »
Sceka pa što ne odeš do komšija na Nautic, imaju kran, možda hoće da te dignu

Van mreže Hogar

  • NF clan
  • *
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship,''Hrabri''
  • Dužina: 11 m
  • Lokacija: ''Nautek'' Zemun
Odg: Anti algin zaštita
« Odgovor #11 poslato: 05. Septembar. 2013. / 08:09:24 »
Na ''Nauteku'' nema mozda,dizu i peru i popravljaju,sve do 3,0 tone

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *****
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Anti algin zaštita
« Odgovor #12 poslato: 05. Septembar. 2013. / 09:09:36 »
Na ''Nauteku'' nema mozda,dizu i peru i popravljaju,sve do 3,0 tone

Tezinski se uklapam, da li mozda znate cenu, makar okvirnu?

Van mreže BeoMarine

  • NF clan
  • *
    • Bavaria
    • Nautički program za reke i jezera
  • Brod tip: Bavaria 32  Sport
  • Dužina: 32 ft
  • Lokacija: BeoMarine
  • Marina: BeoMarine
Odg: Anti algin zaštita
« Odgovor #13 poslato: 05. Februar. 2015. / 14:34:01 »
Pozdrav, možete kod nas svratiti pred sezonu i u toku sezone. Uveli smo novu uslugu pranja trupa broda na vodi, sa mogućnošću dizanja plovila do 15t, plovilo je iznad vode i veoma brzo se vraća nakon pranja. Jeftinije je od anti algin tretmana i možete ga raditi shodno vašoj potrebi, kako biste ostvarivali što optimalniju potrošnju i prvodili ugodnije vreme na vodi. Nema povoljnije ponude trenutno kod nas. Za više informacija 011 3121552 ili office@beomarine.rs
Beomarine nautička oprema, za više informacija marketing@beomarine.rs    www.beomarine.rs
011/312-15-52;  312-15-53

Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Odg: Anti algin zaštita
« Odgovor #14 poslato: 05. Februar. 2015. / 18:52:23 »
Čime  i na koji način dižete 15t, nije to baš malo

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika