Autor Tema: Elisa ili propeler  (Pročitano 34418 puta)

0 člana i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Elisa ili propeler
« Odgovor #45 poslato: 10. Decembar. 2013. / 12:40:54 »
To zavisi od čamca. Ali za svaki čamac moraš naći odgovarajući propeler.
Da si stavio tu elisu na malo jači motor sigurno bi dobio ono što tražiš. Četiri kraka imaju veću površinu od tri pa im je i potisak veći. Zato je potreban jači motor ili manji prečnik propelera. Pič ne breba da smanjuješ da ne bi izgubio brzinu ali je ponekad potreban manji kada se čamac optereti.
Zato se i prave propeleri sa promenjivim pičem.
Nije isto kada je čamac opterećen sa 200 i 300 kg. Kada ima više ljudi u čamcu samo smanjiš pič kako bi rasteretio motor i smanjio potrošnju.
Ali ti to sve već znaš.

Van mreže Pera Garmin

  • NF prijatelj
  • *
    • Medcomms Ltd
  • Osp: Offshore Skipper
Odg: Elisa ili propeler
« Odgovor #46 poslato: 10. Decembar. 2013. / 12:57:06 »
Sećaš li se podataka, koji prečnik x korak je bio taj trokraki alu, a sa kojim prečnikom / korakom ste se igrali sa četvorokrakim?
Petar Maksimović
peragarmin@gmail.com

...neverland...

Van mreže maverick

  • Urednik
  • *
  • http://pecaros-os.com/index.php
    • maverick
  • Brod tip: tiger shark yamaha 25 4t
  • Dužina: 4.3
  • Lokacija: Osijek
Odg: Elisa ili propeler
« Odgovor #47 poslato: 10. Decembar. 2013. / 21:40:37 »
10x 13 je aluminijski a mossi ce reci koji je bio taj plasticni...mislim da je bio 10 x 14 ali ne sjecam se tocno

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Elisa ili propeler
« Odgovor #48 poslato: 10. Decembar. 2013. / 22:42:32 »
citam vase postove i apsolutno podrzavam vase misljenje, stav  i trud (jer sam i sam prolazio golgotu I smarao  gro ljudi sa velikim iskustvom u ovoj temi kod trazenja elise za ovaj alu camac sto sada imam - i nasao iz 6 puta )... medjutim ne mogu da se oduprem od jedne misli a to je da se na kupujem -prodajem redovno pojavljuje jedan oglas koji glasi : profesionalno vrsimo umeravanje elise za vas motor ...slobodno mogu da kazem da je za mene davalac oglasa totalni idiot (zao mi je ali je tako - cim daje takav oglas )  jer sama takva izjava je teska prevara ako nemate na stanju jedno 100-tinjak razlicitih elisa ...moze li neko od vas nekome da preporuci ovako nesto ...

Van mreže mossi

  • NF tim
  • *
    • Varalica II
  • Lokacija: Sombor
Odg: Elisa ili propeler
« Odgovor #49 poslato: 10. Decembar. 2013. / 22:53:32 »
Meni je ta plastična sa promenjivim krilcima, samo prošla kroz ruke/garažu gde je stajala jedno 2 godine.
Pa se iskreno ne sećam pitcheva ali mislim da je 13-17.
Problem što je nisam zadržao je vrlo jednostavan, nije bila za moj motor.  zhgfvcdxs shgfasy sgjsfh

Van mreže maverick

  • Urednik
  • *
  • http://pecaros-os.com/index.php
    • maverick
  • Brod tip: tiger shark yamaha 25 4t
  • Dužina: 4.3
  • Lokacija: Osijek
Odg: Elisa ili propeler
« Odgovor #50 poslato: 14. Decembar. 2013. / 20:35:07 »
Busa2 ima ljudi koji ne znaju ni istrimovati motor a kamo li nesto drugo...tako dok ima takvih..ima i onih drugih koji im za sitne pare nude kojekakve savjete

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Elisa ili propeler
« Odgovor #51 poslato: 14. Decembar. 2013. / 23:59:55 »
Ma druze , slazem se za savete u svim drugim situacijama  osim u ovoj - ovo je prevara !
Na kraju,  oglas je postavljen u formi pruzanja profi usluge a ne pomoci ... pritom je elektricar po struci ...  shgfasy

Van mreže mossi

  • NF tim
  • *
    • Varalica II
  • Lokacija: Sombor
Odg: Elisa ili propeler
« Odgovor #52 poslato: 15. Decembar. 2013. / 10:19:07 »
I maverick je električar.  nbvc

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Elisa ili propeler
« Odgovor #53 poslato: 15. Decembar. 2013. / 10:31:18 »
ali koliko znam Maverik nije postavio takav oglas   juhgfdertyh ... ma nemam ja nista da svako oglasi i da pravi svemirski brod ali bez one lazne profesionalnosti o umeravanju ........

Van mreže maverick

  • Urednik
  • *
  • http://pecaros-os.com/index.php
    • maverick
  • Brod tip: tiger shark yamaha 25 4t
  • Dužina: 4.3
  • Lokacija: Osijek
Odg: Elisa ili propeler
« Odgovor #54 poslato: 15. Decembar. 2013. / 18:00:18 »
 nbvc sreca pa nisam postavio oglas....ali radim dosta s camcima, pogotovo s plasticnim, servise motora...onako vise prijateljski..i vidim, hrpa ljudi kupi nesto...a ne zna ni sta je rezervoar za gorivo...da ti kazem da kod mene ima nekoliko firmi koje posreduju prilikom kupovine plovila...kad sam nazvao i pitao sta to rade...kaze obilaze sa strankama od oglasa do oglasa i ukazuju na vidljive mane  tfrdx jbg...eno ih rade.-..uvijek naleti neki krkan kojeg ožene

Van mreže pingvin44

  • NF clan
  • *
    • BG 969C
  • Brod tip: Šiklja
  • Dužina: 5,90
  • Lokacija: Zemun
  • Osp: UMČ
Odg: Elisa ili propeler
« Odgovor #55 poslato: 19. Januar. 2014. / 19:38:47 »
Evo nečega što će možda biti zanimljivo za ovu temu a našao sam u hrvatskom magazinu Otvoreno more:

"Na primjeru jednog deplasmanskog broda prikazat ćemo empirijski izračun brzine, te dimenzionirati propeler. Za izračun brzine trupa koristit ćemo nomogram Borner&White za određivanje brzina brodova duljine 4,5 do 40 metara.
Početna točka je linija 1 koja spaja podjelu težine i podjelu vodene linije. Na primjeru je korišten trup duljine 18 metara i istisnine 10 tona.
Liniju koju smo dobili spajanjem ove dvije vrijednosti produžimo do bazne linije 3. Od točke na baznoj liniji 3 povlačimo novu liniju do linije instalirane snage motora (200 KS) te je produžimo do lijeve bazne linije 5. Dalje od lijeve bazne linije 5 povlačimo liniju do osi 6koja definira formu trupa pomoću omjera B/D (širina na vodenoj liniji/gaz).
Za primjer smo uzeli zaobljenu formu s vrijednosti B/D=4. Povlačeći poslednju liniju presjekli smo os brzine broda na podjeli od 13,5, te je to ujedno i predviđena brzina broda. Ako se malo poigramo te umesto 200 stavimo 400 KS, primjetit ćemo da brzina nije porasla dvostruko već samo 18 čvorova. Povećanjem instalirane snage za 100% brzina bi se povećala za 33%.
Prilikom računanja potrebno je instaliranu snagu smanjiti za cca 8% zbog mehaničkih gubitaka (u kopčama i ležajevima).
Oni koji se bave samogradnjom trebaju dodati 5 do 10 posto na težini zbog ugradnje dodatne opreme koju nismo predvidjeli. Ovaj dijagram je napravljen za propelere iskoristivosti 65% što je standard za propelere deplasmanskih brodova.
Kada dobijete predviđenu brzinu broda potrebno je dimenzionirati propeler. Za rješavanje ovog dijela jednadžbe potrebni su nam sljedeći podaci: snaga motora (200KS) i brzina vrtnje propelera RPM (okretaja u minuti). Prema prikazanom nomogramu za dimenzioniranje promjera proplera koristi se ista logika. Spajanjem linija snage 200 KS i linije brzine vrtnje osovine (npr. 1100) dobijemo promjer propelera od 725 mm.
Ako se uzme za ovakav tip broda P/D (odnos uspona i promjera) 0,6 dobijemo vrijednost uspona od 453mm, te iskoristivost 64% što je vrlo dobro.
Nešto složeniji proračun dobijemo preko Bp dijagrama gde parametri nisu općeniti već je svaka vrsta propelera definirana svojim dijagramom. Ovakvi proračuni nisu nipošto konačni, već samo služe kao orijentacija prilikom projektiranja"

Tekst i slke preuzete iz magazina "Otvoreno more"
Slike su malo mutne ali mislim da može da se pročita koliko toliko.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika