Autor Tema: Kontrolišete li plovilo na vezu?  (Pročitano 8016 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže mossi

  • NF tim
  • *
    • Varalica II
  • Lokacija: Sombor
Kontrolišete li plovilo na vezu?
« poslato: 30. Septembar. 2013. / 19:55:12 »
Na severu Srbije lije kiša već dva puna dana.
Upravo pristižu vesti o potopljenim čamcima, pre svega bez kabine i tende.
Čamci bez nadzora su u problemu ako ih niko ne obilazi.  jhgfdfc

A kako je vaš?

 juhgfd

Van mreže arsa

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: salveta
Odg: Kontrolišete li plovilo na vezu?
« Odgovor #1 poslato: 30. Septembar. 2013. / 20:11:47 »
Ja sam brod jutros obišao da vidim kakva je situacija. Bogu hvala, sve je  rfcdvb.

E pomoćni čamac moram svaka dva tri dana da praznim.  uygjnh

Razmišljam da ga izvadim na suvo i spasim se bede, bar preko zime.  kjhgffc

Van mreže mossi

  • NF tim
  • *
    • Varalica II
  • Lokacija: Sombor
Odg: Kontrolišete li plovilo na vezu?
« Odgovor #2 poslato: 30. Septembar. 2013. / 20:14:02 »
Ovde po ovoj kiši ne može ni 2 dana, svaki dan se mora izbacivati voda.  uhgbvffc

Za sada 3 čamca za koja znam vlasnike imaju potopljenu čiklu.

Van mreže sale.m 79

  • NF clan
  • *
    • Gasa
  • Brod tip: Ratomir Apic
  • Dužina: 10,10
  • Lokacija: Smederevo YKPVKF
  • Osp: UMČ
Odg: Kontrolišete li plovilo na vezu?
« Odgovor #3 poslato: 30. Septembar. 2013. / 20:36:20 »
E to je najvaci razlog zasto ne vucem pomocni camac.

Van mreže mossi

  • NF tim
  • *
    • Varalica II
  • Lokacija: Sombor
Odg: Kontrolišete li plovilo na vezu?
« Odgovor #4 poslato: 30. Septembar. 2013. / 20:57:15 »
Ovako je moj čamac izgledao pre par godina, stigao sam u minut pre .. drame.


Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: Kontrolišete li plovilo na vezu?
« Odgovor #5 poslato: 30. Septembar. 2013. / 21:06:03 »
Ja nemam problema. Em sam svaki dan na camcu, em i kad odem nema kapi vode u njemu. rfcdvb

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Kontrolišete li plovilo na vezu?
« Odgovor #6 poslato: 30. Septembar. 2013. / 21:15:39 »
Za svaki slučaj treba povećati rezervnu plovnost čamca.
Usečeno zrčalo je načešći uzrok potapanja čamca pre vremena. Dodatna težina motora potapa krmu a nema šta da spreči ulazak vode.
To se može rešiti.

Van mreže mossi

  • NF tim
  • *
    • Varalica II
  • Lokacija: Sombor
Odg: Kontrolišete li plovilo na vezu?
« Odgovor #7 poslato: 30. Septembar. 2013. / 22:06:58 »
Varalici II je falilo jedno 2-3cm.
Komore koje su zavarene imaju oko 450L vazduha,
e sad motor bi dobio vodu sigurno, a da li bi došlo do potapanja ... nemam pojma.
A ne bih ni voleo da probam.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Kontrolišete li plovilo na vezu?
« Odgovor #8 poslato: 30. Septembar. 2013. / 22:20:29 »
Mozda jedno glupo pitanje, zar nije jeftinije kupiti jednu Bilge pumpu (cene su od 20 do 100 EUR http://www.svb24.com/en/category/submersible-bilge-pumps.html ) i jedan mali akumulator i biti miran. Normalno i tada se mora obilaziti camac ali barem je koliko toliko zasticen od potapanja zbog kise.  dcfvb

Van mreže mossi

  • NF tim
  • *
    • Varalica II
  • Lokacija: Sombor
Odg: Kontrolišete li plovilo na vezu?
« Odgovor #9 poslato: 30. Septembar. 2013. / 22:27:28 »
Prosečna čikla nema potrebu za akumulatorom.
Koji je dodatnih 10-tak kg i koji sigurno nije nov.
Pumpa sa plovkom, je dodatni trošak.
Kad pada kao ovih dana, slučajno imam podatak za Osjek HR za 24h je palo skoro 70l/m2,
ko se može pouzdati u pumpu, akumulator, lišće koje sve to zapuši?

Ili tenda ili obilazak i po 2x dnevno!  uygjnh

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Kontrolišete li plovilo na vezu?
« Odgovor #10 poslato: 30. Septembar. 2013. / 22:42:44 »
Varalici II je falilo jedno 2-3cm.
Komore koje su zavarene imaju oko 450L vazduha,
e sad motor bi dobio vodu sigurno, a da li bi došlo do potapanja ... nemam pojma.
A ne bih ni voleo da probam.
Komore bi nosile motor i čamac. Samo je pitanje rasporeda tih komora u čamcu. Ako ostane iznad vode samo pramac to je gora solucija nego da ostane da pluta horizontalno. Tako bi se spasao motor od potapanja. Po meni, velika zadnja komora  i solidne bočne su bolje rešenje od velike prednje.

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: Kontrolišete li plovilo na vezu?
« Odgovor #11 poslato: 30. Septembar. 2013. / 22:52:48 »
Komore bi nosile motor i čamac. Samo je pitanje rasporeda tih komora u čamcu. Ako ostane iznad vode samo pramac to je gora solucija nego da ostane da pluta horizontalno. Tako bi se spasao motor od potapanja. Po meni, velika zadnja komora  i solidne bočne su bolje rešenje od velike prednje.

Mossijev camac bi nosilo 450L vazduha, ali ne zaboravimo i tezinu napadale vode dok se ne potopi camac pa se ta voda izjednaci s rekom. Sve dotle je to dodatna tezina u camcu. Tesko da bi i bocne komore odrzale camac iznad vode kad se napuni pun vodom da preliva preko ivice.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Kontrolišete li plovilo na vezu?
« Odgovor #12 poslato: 30. Septembar. 2013. / 23:05:31 »
Koliko komora potone toliko nosi. Zato je vazno zatvoriti otvor na krmenom zrcalu. Za to služe i stranice camca inace bi mogle biti samo 10 cm iznad vodene linije. To je rezervna plovnost. Da može da primi teret, da može da se održi na površini i kada prima vodu, da može da se održi i kada su talasi pa korito "pada" sa visine i dublje zaroni u vodu....
Zasečeno krmeno zrcalo je uvek slaba tačka čamcima sa vanbrodskim motorom. Praviš visoko krmeno zrcalo a onda ga zasečeš. Čemu to?
Čista šminka.

Van mreže mossi

  • NF tim
  • *
    • Varalica II
  • Lokacija: Sombor
Odg: Kontrolišete li plovilo na vezu?
« Odgovor #13 poslato: 30. Septembar. 2013. / 23:05:36 »
Tako je Dule, raspored bi bo najbolji da je komora pozadi da neutrališe motor.
Ali to je neka druga priča.  wesdfvg

Van mreže mossi

  • NF tim
  • *
    • Varalica II
  • Lokacija: Sombor
Odg: Kontrolišete li plovilo na vezu?
« Odgovor #14 poslato: 30. Septembar. 2013. / 23:09:05 »
Praviš visoko krmeno zrcalo a onda ga zasečeš. Čemu to?

Osim da ti čamac bude teži. ha ha ha ha
Na dunavu duvaju jesenji i zimski vetrovi, pa je ipak konfor ako malo duva preko kolena.
Ne peca se ovde iz kabine sa kamerom na štapovima!  frdxs

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika