Autor Tema: Pomoćni motor  (Pročitano 3920 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Pomoćni motor
« poslato: 06. Novembar. 2013. / 01:15:20 »
Šta se sve koristi kao pomoćni motor?


Zavisno od plovila to može biti:
Veslo
Manji vanbrodski motor
Teretni vanbrodski motor


Ali na brodovima postoje i drugi sistemi koji služe kao pomoćni motori.
Neki proizvodjači ugradjuju manji motor sa potpuno nezavisnim sistemom za gorivo, izduv, hladjenje i osovinskim vodom. On stoji sa strane i upravljanje je otežano. Ali dovoljno su jaki da brod održi brzinu kako bi se savladali i teški uslovi plovidbe. To su motori od 30-ak KW. Već sam napisao da je upravljanje otežano i korimilom se koriguje skretanje broda zbog toga što je osovina van ose broda. To skretanje povećava i proklizavanje elise.
U svakom slučaju, ako otkaže glavni motor pomoćni će vas sigurno vratiti u luku.
Mana ovih motora je i retka upotreba. Često se ne startuju i po više godina. Stradaju od neupotrebe. Uglavnom, veća šteta nego korist.
Vanbrodski motori nekako ne idu uz brodove sa brodskim motorima.


Ono što se u poslednje vreme često ugradjuje je hidraulični sistem.
Koristi se generator koji ionako ima većina brodova i koji je često u upotrebi pa se redovno i održava. Na njega se ugradjuje pumpa koja pogoni hidraulični motor. Motor je preko posebne spojke vezan na glavnu osovinu čime je izbegnuta ugradnja nove osovine, nije potreban još jedan motor, rezervoar, otvor za auspuh i vodu...
Naravno, uglavnom će proizvoditi struju ali kada otkaže glavni motor spreman je da brod izvuče iz nevolje.
Svi noviji brodski generatori preko 10 kw imaju mogućnost ugradnje i hidrauličnog motora.

Hidraulični motor može da pokreće i potisnike, vitlo, dizalicu... Sistem je jeftiniji od ugradnje svih tih sistema na struju.


Na slici je spojka ali hidraulični motor se može vezati za osovinu i lancem, kaiševima... To daleko pojeftinjuje ceo sistem.



Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Pomoćni motor
« Odgovor #1 poslato: 06. Novembar. 2013. / 01:23:23 »
Naravno, umesto hidraulike može se upotrebiti i struja pa je moguće ugraditi DC ili AC motore umesto hidrauličnog. A u tom slučaju je i pumpa nepotrebna. Dakle, generator - motor - kaišni ili prenos preko lančanika i eto pomoćnog motora.
Ili hibridni sistem koji je najbolje rešenje ali zahteva baterije i dobar punjač ili DC generator.
Evo kako izgleda hidraulični sistem na generatoru.


Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Pomoćni motor
« Odgovor #2 poslato: 04. Maj. 2014. / 00:49:42 »
Evo jednog primera gde hidraulični motori imaju praktičnu primenu. I kao pomoćni pogon ali i kao pomoć pri manevrisanju.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Pomoćni motor
« Odgovor #3 poslato: 04. Januar. 2016. / 23:01:42 »
Pomocni motor koji stoji sa strane sa osovinom koja se spusta po potrebi.
Koristi se kada se plovi po kanalima zbog manje potrosnje od glavnog motora i u slucaju kvara na glavnom motoru ili nekom od sistema vezanih za glavni motor.
Zvuk motora je prica za sebe



 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika