Autor Tema: Duboko V i kobilica....  (Pročitano 11860 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Duboko V i kobilica....
« poslato: 28. Novembar. 2013. / 21:32:44 »
Svi vlasnici broda sa V koritom imaju isti problem. Loša upravljivost na malim brzinama koja oduzima kompletno vreme u plovidbi. Ne sme se napustiti kormilo. A mnogi ne žele da se odreknu ovih korita jer je komfor na njima veći nego kod klasičnih deplasmanaca iste dužine. Kao i uvek... kompromisi, kompromisi.
I to nije problem samo naših nautičara. Svuda u svetu je tako. Tražeći po netu neka uspešna rešenja gde su ljudi izjavili da su zadovoljni naišao sam na ovaj primer. Plastično korito + metalna kobilica = dobra upravljivost na malim brzinama, neosetno povećan otpor, dobra upravljivost pri vožnji krmom....
Na slikama je prepravka same kobilice. Prvo je bila ugradjena manja ali je onda povećana za 70% što se pokazalo kao dobitna kombinacija.
E sad.. kako to tehnički izvesti ostaje da otkrijem. Mislim da bi meni ovo rešenje baš odgovaralo.






Van mreže deda

  • NF tim
  • *
  • Osp: UMČ
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #1 poslato: 28. Novembar. 2013. / 22:01:34 »
A da probas da napravis od plastike ?

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #2 poslato: 28. Novembar. 2013. / 22:10:51 »
Što kaže mesečar... sve je još u fazi skupljanja informacija. Da vidimo tudja iskustva i greške.

Van mreže Ika

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Ika-design-zetovo vlasništvo
  • Lokacija: Tisa,9km,desna obala
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #3 poslato: 28. Novembar. 2013. / 23:41:20 »
Koliko vidim ,ovde se radi o dodavanju na već postojeću kobilicu.Ako je kod tvog broda ima ,onda ti paše ovakva kombinacija.Samo postojećoj povećati kako dužinu tako i visinu.
Ja sam na svojim brodovima uvek gledao da kobilica bude što je moguće duža,ali sam gledao da ne ide ispod najniže kote korita više od 20cm. Ja nisam imao problema sa upravljivošću na malim brzinama.

Van mreže Ika

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Ika-design-zetovo vlasništvo
  • Lokacija: Tisa,9km,desna obala
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #4 poslato: 28. Novembar. 2013. / 23:47:18 »
Ovako je na Ogi-ju dok sam na poslednjem čamcu kobilicu pružio prema pramcu za 2m više

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #5 poslato: 28. Novembar. 2013. / 23:59:53 »
Drugačije je to korito. Kod mene je čisto glisersko. Krma je duboko u vodi.
Evo par slika pre farbanja i ugradnje benzinskih motora umesto električnih...

Van mreže zoki novus

  • NF clan
  • *
  • Navika ili lep gest "ulovio pa pustio-ne postoji"
    • NEMO
  • Brod tip: Carver
  • Dužina: 10m
  • Lokacija: Svuda po malo
  • Osp: UMČ
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #6 poslato: 29. Novembar. 2013. / 00:00:35 »
Sto veca to bolja...

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #7 poslato: 29. Novembar. 2013. / 00:07:36 »
To je tačno. Razgovarao sam sa jednim projektantom. Savetuje minimum 30 cm dubinu kobilice. Da krene od nule na pramcu i da se završi na 1,5m od krme. I rekao mi je da je jedino dobro da se stavi plastika.
Ako bude plića neću dobiti ništa a poenta je dobiti to da dobro drži pravac na malim brzinama i da se smanji zanoštenje na bočnom vetru. Stabilnost na bočne talase imam i ovako zbog široke krme.

Van mreže mesechar

  • NF clan
  • *
    • za sada bez dobrog imena
  • Brod tip: shetland  760
  • Dužina: 7,6
  • Lokacija: Marina -Savska Oaza
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #8 poslato: 29. Novembar. 2013. / 10:17:03 »
I? Kad krećemo u projekat dodavanja kobilice,da vadim čamac??
Malo mi je hladno ali sam na ivici da i ja krenem u projekat nego sam mislio da radim i tunel ...o istom trošku

Van mreže Misha D

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Linssen 29.9ac
  • Dužina: 10
  • Lokacija: Beograd
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #9 poslato: 29. Novembar. 2013. / 10:55:29 »
Postoji mnogo jednostavnije i sigurnije resenja: menjajte, tj. kupujte druga plovila sa kobilicama. lkjhgfvh
Ali bez zezanja, Greenline je imao taj problem i resili su ga jednostavnije sa bocnim podvodnim krilcima.
Na prolece mozete zamoliti vlasnika G33 u mojoj marini da vam pokaze kako se to pokazalo u praksi.
Diskusija je zavrsena tek kada se dokaze da sam ja u pravu

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #10 poslato: 29. Novembar. 2013. / 12:52:37 »
Mislim da nema draži menjati brod. Ne bih ni da se odreknem komfora koji teško da ima deplasmanac u toj velicini. A i šta da čovek radi ako ne radi ništa oko broda  lkjhgfvh  .
Mesečar, ja brod vadim u januaru i krećem u projekat. Da li će to biti kobilica ili samo tunel videću. Problem je što ću tim potezom definitivno brod pretvoriti u deplasmanac. Ja bih da ipak zadrži mogućnost da razvije brzinu preko 20 km na sat.

Van mreže mesechar

  • NF clan
  • *
    • za sada bez dobrog imena
  • Brod tip: shetland  760
  • Dužina: 7,6
  • Lokacija: Marina -Savska Oaza
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #11 poslato: 29. Novembar. 2013. / 14:54:49 »
ja sam mog već uštrojio sa puno slabijim motorom pa nek ide i kobilica :-)

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #12 poslato: 29. Novembar. 2013. / 15:41:58 »
Motor je potrošni deo. Nije problem staviti jači ili slabiji. To mi je postala rutina.
Samo da nadjemo dobar primer koji se dokazao u praksi. Nema tu nikakve računice što se uštede na gorivu tiče. Trošak će pojesti uštedu u gorivu za više godina. Ali izazov je prilagoditi brod sebi i svojim potrebama.
Najlakše je menjati brodove ali smem da se kladim da nema ni jednog vlasnika koji je kupio brod a da u roku od godinu dana nije poželeo da je nešto drugačije rešeno. Pa se upusti da sam rešava problem.

Van mreže oblak

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Narval 960
  • Dužina: 32ft
  • Lokacija: marina "Stenka"
  • Osp: UMČ
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #13 poslato: 29. Novembar. 2013. / 19:56:34 »
Ja sam za varijantu "pad". Od 1/3 broda prema krmi zaravniti korito i dodati kobilicu.
Zvoni, kucanje ne radi

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #14 poslato: 29. Novembar. 2013. / 20:34:38 »
To je ok jer će onda elisa dobijati dovoljno vode. A i otpor će biti manji pa će se povećati brzina. Mislim da je tunel ok za osovinski vod a "pad" za vanbrodski motor ili Z nogu što je slučaj kod tebe i mesečara.
To je bolje i lakše izvodljivo rešenje za konkretan slučaj. Uz to kobilica će stititi nogu od udaraca. Samo treba paziti da ostane dovoljno mesta ispod motora.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika