Autor Tema: Duboko V i kobilica....  (Pročitano 11933 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže oblak

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Narval 960
  • Dužina: 32ft
  • Lokacija: marina "Stenka"
  • Osp: UMČ
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #15 poslato: 01. Decembar. 2013. / 00:23:23 »
Ovaj gliser je prepravljen u Rijeci i voze ga na moru.
Zvoni, kucanje ne radi

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #16 poslato: 01. Decembar. 2013. / 00:33:31 »
U pravu si. Ovo izvorno nije poludeplasmanac već klasičan gliser.
Sto posto je prepravljen.


Van mreže arsa

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: salveta
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #17 poslato: 01. Decembar. 2013. / 07:09:11 »
Jeste da nemam tu brzinu o kojoj Dule govori, ali zato imam izvanrednu upravljivost i stabilnost.

Brod se okreće "na petoparac".  Verovatno je za to zaslužna kobilica.

Evo slike pre postavljanja antialgina.

Moram da naglasim da je njena širina velika prednost za mene. Naime sa unutrašnje strane, kobilica je moj podrum. Tu je smešteno , bar 100 litara vode ili drugih napitaka u bidonima od 5-7 litara, povrće i svašta nešto još. To je zimi najtoplije a leti najhladnije mesto u brodu.

Van mreže mesechar

  • NF clan
  • *
    • za sada bez dobrog imena
  • Brod tip: shetland  760
  • Dužina: 7,6
  • Lokacija: Marina -Savska Oaza
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #18 poslato: 01. Decembar. 2013. / 09:53:31 »
Arso tvoj brod "objašnjava " kakav treba da bude rečni brod  i po koritu i pogonu! Šteta što ga nisi oglasi na prodaju u periodu kad sam ja krenuo u projekat dovlačenja baylinera!! Sad bi  ja  Marissi pravio natkabinu uveliko :)

Van mreže arsa

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: salveta
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #19 poslato: 01. Decembar. 2013. / 12:10:50 »
Možda je ipak bolje ovako.  fghjutyhj

Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #20 poslato: 01. Decembar. 2013. / 13:02:04 »
Mislim da to što se brod okreće kao petoparac nije zasluga kobilice već dobro osmišljenog i lepo uparenog lista kormila uz dobar proračun  pivot pointa (ne znam kako je kod nas prevodimo, tačka okreta ili nešto slično)

Van mreže arsa

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: salveta
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #21 poslato: 02. Decembar. 2013. / 06:05:17 »
Mislim da to što se brod okreće kao petoparac nije zasluga kobilice već dobro osmišljenog i lepo uparenog lista kormila uz dobar proračun  pivot pointa (ne znam kako je kod nas prevodimo, tačka okreta ili nešto slično)

Slažem se da list kormila ima vrlo značajnu ulogu.

Na osnovu nekog mog iskustva sa ovim brodom ja sam došao do zaključka da dužina i visina kobilice, takođe, značajno utiču na njegove manevarske karakteristike.

Po mom, laičkom mišljenju, vreme okreta broda zavisi od lista kormila ali i od kobilice koja daje otpor vodenoj struji i inerciji koju je brod imao do momenta naše odluke za promenu pravca.

Pri manjim brzinama možda to nije tako izraženo ali kada iz neke pune brzine ubaciš menjač na ler i naglo okreneš kormilo u levo ili desno vidi se značaj kobilice.

A osećaj da te brod sluša i da se, gotovo u mestu okrene za 180 pa ako želiš i za 360 stepeni, stvarno je divan. Pri svemu tome nema nekog značajnijeg gubitka stabilnosti broda.

Sada ne govorim o visini nadvodnog dela broda i uticaja vetra na stabilnost i manevarske sposobnosti plovila. Smatram da je uloga kobilice i tu vrlo značajna. U tom smislu prilikom izgradnje natkabine ne bih povećavao njenu visinu za više od 10 cm. (ovo je i odgovor na mesečarevu želju da mi "prekroji" brod)  kjhgffc.

Jasno je da kormilo i elisa, uz druge parametre određuju i gaz broda pa se onda lako dolazi do zaključka da za reku nema idealnog broda.  uygjnh

 

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #22 poslato: 02. Decembar. 2013. / 16:08:53 »
Nije tu u pitanju more ili reka. U pitanju je svha plovila.
Za pecanje je idealna plastična šiklja sa jačim motorom.
Za kupanje, kratke izlete, sportove na vodi tu su gliseri.
Za rekreaciju sa porodicom krstaši
Za penzionersko pecanje sa što manjom potrošnjom goriva su raznorazne modifikacije ravnog korita sa kabinom.
Za duže plovidbe poludeplasmanci ili deplasmanci.
Krstaši imaju, za razliku od deplasmanaca, širok i dubok deo od polovine pa do krme. To mu daje komfor koji nemaju deplasmanci. Umesto zaobljenih bokova imaju stranice i dno pod skroro pravim uglom što dodatno daje prostor u kabini.
Idealan brod, po meni, bi bio brod sa koritom krstaša i plovnim karakteristikama deplasmanca. To je, naravno, nemoguća komcinacija. Ovom modifikacijom bi se ublažile neke mane krstaša koji bi ugradnjom kobilice bolje držao pravac. Narano, izgubio bi  mogućnost da postiže veće brzine. To je nešto čega smo spremni da se odreknemo.


Van mreže mesechar

  • NF clan
  • *
    • za sada bez dobrog imena
  • Brod tip: shetland  760
  • Dužina: 7,6
  • Lokacija: Marina -Savska Oaza
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #23 poslato: 02. Decembar. 2013. / 16:14:23 »
a i o čemu bi vodili duge razgovore u noć...

Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #24 poslato: 02. Decembar. 2013. / 16:38:58 »
Al ste bre zapeli za taj pojam krstaš

jedrilica može biti krstaš i u principu većina i jeste, malo mi taj pojam rogobatan, ono što vi nazivate krstašem je pomeni veliki gliser, gliserčina ili gliser sa malo većom kabinom. Krstaš bi valjda trebalo da krstari a ovaj tip brodova po meni ne služi tome niti to radi, krstaši su brodovi sposobni za teška mora uz određen komfor za posadu, brodovi koji u cugu prelaze velike razdaljine i sl

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #25 poslato: 02. Decembar. 2013. / 18:15:58 »
Al ste bre zapeli za taj pojam krstaš

jedrilica može biti krstaš i u principu većina i jeste, malo mi taj pojam rogobatan, ono što vi nazivate krstašem je pomeni veliki gliser, gliserčina ili gliser sa malo većom kabinom. Krstaš bi valjda trebalo da krstari a ovaj tip brodova po meni ne služi tome niti to radi, krstaši su brodovi sposobni za teška mora uz određen komfor za posadu, brodovi koji u cugu prelaze velike razdaljine i sl

Nismo to mi izmislili, evo je podela camaca po nameni i obliku: http://www.discoverboating.com/buying/boattypes.aspx a na slici je podela camaca za potrebe osiguravajucih drustava:

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #26 poslato: 02. Decembar. 2013. / 18:34:35 »
Bas tako sceko...
Mnoge je neko uspeo da ubedi da su krstaši dobili ime po krstu na jarbolu jedrilice  nbvc

Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #27 poslato: 02. Decembar. 2013. / 22:01:01 »
Ma to ste vi izmislili i sada nas lozite tfrdx
Gde sam ja u toj podeli

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Duboko V i kobilica....
« Odgovor #28 poslato: 02. Decembar. 2013. / 23:18:10 »
Ti si u grupi radnih brodova remorkera  rfcdvb

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika