Autor Tema: Nauticki kanapi  (Pročitano 5013 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Nauticki kanapi
« poslato: 08. Decembar. 2013. / 16:31:20 »
 U vise navrata pisano na raznim forumima o ovoj temi (a vidim  i da su obrisane sa nekih ) .
Sama podela se moze vrsiti na vise nacina : Prema sastavu , prema nameni , nacinu pletenja , tipu plovila ...
Cinjenica je da se kod nas prodaja kanapa u nauticke svrhe zasniva na prodaji vecinom  jeftinih varijanti pa je samim tim i takva ponuda , sto je malo pocelo da se menja   i zbog samog nacina razmisljanja i zbog  situacija u kojima su se nasli odredjeni ljudi a bogami i zbog same politike  trgovaca .
Onu podelu koju bih ja naglasio u nasim uslovima  je prema mestu marine (sidrista )  . Nikako se ne mogu uzimati parametri cime je jedan brod od 5 tona vezan u marini u Visnjickom rukavcu ili na nautickom klubu Zemun ili oko Brankovog mosta i u marini Kolorit . Sto je najinteresantnije ustede kod odabira kanapa za sidrenje u marini na vezu  (potrebno 2 puta po 5metara  u proseku) su maksimum do 30 eura a stete znaju da budu i 1000 eura (sto na vasem sto na komsijskom plovilu ).
Za sva vezivanja na sidristima (a nisu bove - to je posebna prica u novoj temi  ) izlozenim kosavom ili na nekom otvorenijem prostoru , gde ima uticaj  prolaska  velikih brodova  ili jace frekvencije glisera , bih preporucio atestne kanape (pletene ili sukane ) sa vecom isteznom moci , za koje vam trgovci u zavisnosti od ponude a u svojim katalozima mogu pokazati prekidne cvrstoce istih a vi uz njihovu pomoc ili svojevoljno izabrati sta vam odgovara . Takodje za iste slucajeve nije na odmet koristiti neki od amortizera - absorbera trzaja,  barem na jednom vezu da ne bi doslo do pucanja bitvi ili uski od veza .
Sve ostale situacije vezivanja i koriscenja kanapa  iako imaju  svoje normative po meni nisu toliko strasne jer se u skoro svim situacijama vi nalazite na plovilu pa ako i nesto krene po zlu  ... , predpostavljam da se uvek ima nekoliko rezervnih kanapa  na plovilu inace sledi  hchhj ...

evo jedne tablice sa karakteristikama najcesce ponude u nautici 

 

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Nauticki kanapi
« Odgovor #1 poslato: 08. Decembar. 2013. / 17:07:05 »
Pleteni kanapi se rade u jako sarenoj paleti pa se podele i tu sire  u mnogo grana, nama bitne podele su po konstrukciji i kvalitetu :
po konstrukciji mogu biti sa jezgrom i bez jezgra u kombinaciji sa 16,24 ili 32 jedince pletiva , takodje u nacinu pletenja sa cvrscim ili labavijim stelovanjem masina u samom procesu pletenja  .
a po kvalitetu jos sira prica : od cistih materijala ili kombinacije razlicitog kvaliteta do umetanja kevlarskih niti ....

Bez ulaska u dublju pricu izdvojio bih ono sto se najcesce prodaje u nasem okruzenju a i kod nas a da potice iz neke ozbiljnije proizvodnje .
Standardni poliesterski nauticki kanap siroke namene u debljinama od fi 4 do fi 20mm

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Nauticki kanapi
« Odgovor #2 poslato: 08. Decembar. 2013. / 17:20:03 »
Jedrilicarski kanapi koji se najcesce kupuju u varijanti Dynemma (evo slike sa inostranim ponudjacem )

ili poliester HT (ekonomicnija varijanta ali takodje dobra )

Ono sto treba dodati dobar kvalitet kanapa nikako nije poput sajle:  tvrd i slabije savitljiv , nasuprot bas treba biti  mekan i lak za rad .

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Nauticki kanapi
« Odgovor #3 poslato: 08. Decembar. 2013. / 17:27:00 »
Trostruko sukani kanapi se najcesce koriste za stacionarna sidrenja i privezivanja na suvom (sto ne znaci da ne mogu u vodu ) jako su visoke izdrzljivosti i njacesce se rade od 100 % poliestera u debljinama od fi 8 do fi 32 mm
Takodje linija sukanih kanapa koji su odredjenom kombinacijom materijala i nacinom izrade i sami po sebi absorberi trzaja ...

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Nauticki kanapi
« Odgovor #4 poslato: 08. Decembar. 2013. / 17:37:00 »
plutajuci kanapi od polietilena koji se koriste za razne sportove na vodi kao sto su : skijanje , vuca guma ..najcesca dimenzija koriscena u te svrhe  je debljina 7,5mm i duzina od 23-24metara ...
Takodje plutajuci kanapi se koriste za obelezavanje kupalista u kombinaciji sa plovcima ...

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Nauticki kanapi
« Odgovor #5 poslato: 08. Decembar. 2013. / 17:49:40 »
Istakao bih jos jednu stvar da cena kvalitetnih kanapa nije nista skuplja kod nas , cak nasuprot zna da bude manja nego u indenticnim radnjama u Italiji i Hrvatskoj (naravno na vama je da to proverite ). A Tehnonautika  ce u martu imati u ponudi kompletan asortiman svega sto je bitno za nase tziste i na zalost izbaciti iz prodaje sve kanape domacih proizvodjaca (iz opravdanih razloga ).

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Nauticki kanapi
« Odgovor #6 poslato: 08. Decembar. 2013. / 20:58:45 »
Ja imam te trostruko sukane kanape. Nešto mi tu nije jasno. Recimo ovi crni.. kupio sam odredjenu količinu. Oni su u mokrom stanju mekani. Kada se osuše prilično su kruti. Težina im je srednja. Kasnije sam dokupio još 30 metara. Ista debljina, ista boja. Ali ovaj novi je i mokar kao i osušen mekan i lak za rukovanje ali je veće težine.
U čemu je tu štos?

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Nauticki kanapi
« Odgovor #7 poslato: 08. Decembar. 2013. / 21:38:33 »
 tfrdx isto ono sto mene izludjuje  kjhgfdfeded
 U nasem okruzenju Italijani su ti koji drze primat i u kanapima , e sad osim Trem-a (kao trgovacke kuce ) ostale kuce imaju promenljive kvalitete  kanapa koji se kod njih uvek pojavljuje pod istom sifrom (svrljaju gde nadju jeftiniju proizvodnju ) naravno i nesto nize cene a mi svi samo da nesto ustedimo... pa samim tim  dobijamo razlicite kanape od ture do ture (kazem kod svih osim Trem-a ) . Za  direktnu nabavku kod nekog od proizvodjaca nema ni price jer ako nije kolicina na sleper prebacuju na nekog dilera a to je opet agonija ako vec ne radite sa njim ...mada u izdrzljivosti nije to velika razlika (malo je i do stelovanje masina -kako ko podesi )ali se slazem sa tobom , problem koji je prisutan .

Van mreže busa2

  • NF prijatelj
  • *
    • Mantra
  • Brod tip: nesto gvozdeno
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Marina Nautec
Odg: Nauticki kanapi
« Odgovor #8 poslato: 08. Decembar. 2013. / 21:45:01 »
imam jednu prijateljsku nauticku kucu u Hrvatskoj (sa kojom imam lepu saradnju )a koja ima 7 radnji i jako se ozbiljno bave nautickom opremom , pokusavaju da na njihovom trzistu sa jakom konkurencijom daju maksimum za neki pristojan novac, svasta su probali i menjali cak im se desilo da ni proizvodjac kanapa iz Italije nema isti kvalitet kanapa kao od prosle godine jer ne moze da nabavi istu sirovinu ...sve su batalili i vezali se za ozbiljnog (mozda malo skuplje ) ali kvalitet je vrh i nema oscilacija .

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Nauticki kanapi
« Odgovor #9 poslato: 08. Decembar. 2013. / 21:50:12 »
Kvalitet će uvek pobediti. Naravn, cena je bitna ali ne presudna kada se kupuje kanap.

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika