Autor Tema: Akumulator  (Pročitano 4637 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Akumulator
« poslato: 06. Decembar. 2013. / 11:13:56 »
Evo izjave majstora iz servisa akumulatora



Održavanje akumulatora spada u jedan od najbitnijih, a ujedno i najlakših radova kada je reč o održavanju vozila. Iako prašina i prljavština provode električnu energiju i mogu polako da prazne akumulator, najveći problem kod ovog uređaja na vozilu jeste stvaranje skrame oko njegovih polova i poklopaca. Nagomilavanje beličasto-zelene korozije, koja nastaje usled hemijskih reakcija i gasova koji izlaze iz unutrašnjosti akumulatora, dovodi do slabljenja kontakata i rasipanja energije. Iako na prvi pogled kontakti mogu da izgledaju dobro, na njemu može da bude dovoljno korozije da onemogući efikasno proticanje električne energije.

– Ako se oko klema nahvata skrama od kiseline, koja je žitka i žućkaste boje, za čišćenje je dovoljno samo koristiti kipuću vodu, pošto nakon nje klema pobeli kao da je nova. Ukoliko se nahvatala patina, onda se to uklanja šmirglicom, žičanom četkom ili čeličnom vunom. Ljudi ne bi trebalo da upotrebljavaju bilo kakav alat koji bi mogao da izazove varnice, poput brusilice ili šajbnica, pošto bi akumulator mogao da eksplodira. Nakon čišćenja, da se ne bi ponovo hvatala skrama, treba podmazati kleme tovatnom mašću ili vazelin kremom. Mnogi čak koriste i med, pošto je on veoma kvalitetan i dobar izolator.

Kod modela akumulatora koji to dozvoljavaju, moguće je proveriti nivo tečnosti i, ukoliko je potrebno, dopuniti novom. Nivo tečnosti iznad ćelija, odnosno olovnih ploča, ne sme da bude niži od pet milimetara i prilikom punjenja treba voditi računa da ne dođe do prskanja kiseline iz akumulatora. Kada je hladnije vreme, obavezno nakon dopune tečnosti treba akumulator priključiti na struju da se puni.

– Ćelije akumulatora se pune destilovanom vodom, ali to se ne praktikuje kada dođe hladnije vreme, pošto može da dođe do zamrzavanja. Da bi se to izbeglo, posle dolivanja vode u hladnim mesecima, treba akumulator da se stavi na punjenje kako bi on promešao tu vodu sa kiselinom. U protivnom, pošto voda ima manju gustinu od kiseline, ona će da ostane na površini, što će dovesti do njenog zaleđivanja. Tokom leta akumulatori mogu da pale i poluprazni, ali pred zimu ga obavezno treba napuniti tako što će da bude na punjaču 12 sati.
Miloje S. iz prodavnice i auto-servisa “Akumulator d.o.o.”

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Akumulator
« Odgovor #1 poslato: 06. Decembar. 2013. / 11:33:21 »
Postoji još jedna činjenica. Akumulator više strada od toplote nego od hladnoće. Dobar akumulator neće imati problema sa hladnoćom ako je napunjen, što je Zoran već rekao.
I nikako ga ne treba držati blizu motora. (tu mislim na brodske motore)
Ako je u motornom prostoru onda ga treba izolovati kako bi se što manje grejao. U svakom slučaju, što dalje od izvora toplote.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Akumulator
« Odgovor #2 poslato: 09. Februar. 2014. / 21:31:23 »
Jedno pitanje u vezi akumulatora a za Peru Garmina.

Imam GARMIN 420s na camcu i jedna od stvari koju sam postavio da mi stalno pokazuje i alarmira je napon akumulatora! Naime u katalogu SVB sam pronasao sledece podatke:

As a guideline for the State of charge the following values (kao uporedne vrednosti stanja napunjenosti moze vam posluziti sledece:):
12.7 volts = 100 % charge (napunjenosti)
12.5 volts = approx 75 % charge (napunjenosti)
12.2 volts = approx 50 % charge (napunjenosti)
12.0 volts = approx 20 % charge (napunjenosti)

Postavio sam da me alarm upozori na 12,1V.

Pitanje je: koliko je precizno merenje koje mi daje GARMIN i da li je ovo dobar sistem za pracenje stanja akumulatora?

Van mreže mossi

  • NF tim
  • *
    • Varalica II
  • Lokacija: Sombor
Odg: Akumulator
« Odgovor #3 poslato: 09. Februar. 2014. / 22:46:55 »
 frdxs


Van mreže Pera Garmin

  • NF prijatelj
  • *
    • Medcomms Ltd
  • Osp: Offshore Skipper
Odg: Akumulator
« Odgovor #4 poslato: 11. Februar. 2014. / 21:31:21 »
Jedno pitanje u vezi akumulatora a za Peru Garmina.

Imam GARMIN 420s na camcu i jedna od stvari koju sam postavio da mi stalno pokazuje i alarmira je napon akumulatora! Naime u katalogu SVB sam pronasao sledece podatke:

As a guideline for the State of charge the following values (kao uporedne vrednosti stanja napunjenosti moze vam posluziti sledece:):
12.7 volts = 100 % charge (napunjenosti)
12.5 volts = approx 75 % charge (napunjenosti)
12.2 volts = approx 50 % charge (napunjenosti)
12.0 volts = approx 20 % charge (napunjenosti)

Postavio sam da me alarm upozori na 12,1V.

Pitanje je: koliko je precizno merenje koje mi daje GARMIN i da li je ovo dobar sistem za pracenje stanja akumulatora?

Garmin meri napon interno u uređaju. Koliko se taj napon razlikuje od napona na klemama baterije zavisi od nekoliko faktora, i trebalo bi izmeriti tu razliku nekim kvalitetnijim unimerom i imati to u vidu...
Petar Maksimović
peragarmin@gmail.com

...neverland...

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Akumulator
« Odgovor #5 poslato: 11. Februar. 2014. / 21:36:18 »
Pero posto meri napon na uredjaju da li to znaci da je taj napon manji nego na akumulatoru ili drugim recima sa velikom sigurnoscu mogu se osloniti na to merenje da ne ostanem sa praznim akumulatorom jer u akumulatoru uvek ima malo vise nego sto on pokazuje?

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Akumulator
« Odgovor #6 poslato: 11. Februar. 2014. / 21:37:37 »
Jos nesto, tabela koju sam ja nasao se nesto razlikuje od Mossijeve. Koja je tacnija?

Van mreže Pera Garmin

  • NF prijatelj
  • *
    • Medcomms Ltd
  • Osp: Offshore Skipper
Odg: Akumulator
« Odgovor #7 poslato: 12. Februar. 2014. / 09:44:18 »
Garmin u principu meri precizno, ali na uređaju. I taj napon je ili isti ili malo manji nego na akumulatoru.

Za previlno merenje stanja baterije potrebno je ugraditi nešto poput Victorn Battery monitora BMV-600.
Daje tačan uvid u % napunjenosti i protok A kroz bateriju, a time ti omogućava da bateriju ne prezniš više nego što je potrebno da joj održiš planirani vek trajanja!

Ne bi da komentarišem tabele, nisu nikad pouzdane jer napon baterije može da varira zbog mnogo faktora. Takođe napon na određenim % napunjenosti se razlikuje od tipa baterije, pa čak i kod istih tipova može biti drugačiji. Takođe, oštećene baterije imaju napon mirovanja OK (12.2 ili više V), ali kad ih opteretiš napon naglo padne ispod upotrebljive vrednosti. Nikad se ne bi oslanjao na voltmetar za finu procenu stanja akumulatora... za neku preliminarnu procenu OK, ali za % napunjenosti samo battery monitori poput ovog Victrona dolaze u obzir...
Petar Maksimović
peragarmin@gmail.com

...neverland...

Miljan

  • Gost
Odg: Akumulator
« Odgovor #8 poslato: 12. Februar. 2014. / 11:02:41 »
Ja od kako ugradih ovo o cemu Pera pise mirno spavam.

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Akumulator
« Odgovor #9 poslato: 12. Februar. 2014. / 11:30:49 »
Pero, hvala na odgovorima. Samo da nešto pojasnim:

Ja uglavnom koristim čamac za dnevne izlete i vožnje. Kada negde spustim sidro, ugasim motor i prebacim preklopnik na Akumulator 2 (imam bateriju od 2 akumulatora 12V/75Ah) i dok sam na sidru samo njega koristim.

Tada od potrošača imam: frižider (koji je rashlađen jer je čamac u marini priključen na struju koja puni akumulatore i snabdeva frižider), GARMIN 420s, tuš i eventualno muziku ili TV (retko). Tada i pratim podatak na GARMIN-u o voltaži.

Pred polazak prebacujem sklopku na BOTH (oba akumulatora) i palim motor, tada podignem sidro sa el.vitlom i krećem. U vožnji pratim napon punjenja i kada dostigne 14,2V onda znam da su mi akumulatori puni. Kada dođem u marinu, čamac uključim na struju.

Pitanja koja imam su: koliko često i da li menjati radne akumulatore kada sam na sidru, kada uključim oba akumulatora šta (ili koji) napon mi se pokazuje na uređaju (OK znam da pokazuje napon na uređaju) ali da li mi to još nešto znači i da li da paljenje motora vršim samo sa Akumulatorom 1 ili sa oba?
 dcfvb

Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Odg: Akumulator
« Odgovor #10 poslato: 02. Mart. 2017. / 13:33:37 »
Imam neku ponudu za gel akumulatore ali su snage 40ah. E sad posto meni treba 24v i jedno barem 120ah a jos bolje 160, znaci prvo su mi za recimo 120ah potrebna 3 komada za 120ah i jos tri za 120ah na 24v. Ustvari pitanje je koliko tu ima gubitaka i da li je bolje onda ipak naci dva od po 120ah ili je u potpunosti isto i 6 od 40ah. Manipulacija je definitivno laksa sa vise manjih a i kasnija zamena.

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: Akumulator
« Odgovor #11 poslato: 02. Mart. 2017. / 13:45:19 »
Sve kombinacije su ok. Kako ti više odgovara tako i radi.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Akumulator
« Odgovor #12 poslato: 02. Mart. 2017. / 14:04:37 »
Koliko ja pratim u svetu se uglavnom odlucuju za kombinacije u kojima se upotrebljavaju akumulatori od 6V i onda ih vezuju na 12 ili 24v. Takko je manja steta ako neki otkaze. Sto se tice kapaciteta akumulatora... moje licno misljenje je da je bolje imati manje akumulatora veceg kapaciteta.

Van mreže Pera Garmin

  • NF prijatelj
  • *
    • Medcomms Ltd
  • Osp: Offshore Skipper
Odg: Akumulator
« Odgovor #13 poslato: 03. Mart. 2017. / 08:26:18 »
Sto se tice kapaciteta akumulatora... moje licno misljenje je da je bolje imati manje akumulatora veceg kapaciteta.

Dule,
što više ćelija u sistemu, veća šansa da će neka da otkaže ili izgubi performanse.
Sa druge strane, što manje ćelija većeg kapaciteta, to je veća finansijska šteta kada neka crkne.
Mislim da ne treba preterivati sa količinom akumulatora, i da je ipak bolje manje akumulatora većeg kapaciteta nego obratno...
Petar Maksimović
peragarmin@gmail.com

...neverland...

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Akumulator
« Odgovor #14 poslato: 03. Mart. 2017. / 11:52:37 »
Pozdrav Pero  juhgfd


 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika