Autor Tema: RIS - Rečni Informativni Servis  (Pročitano 9048 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
RIS - Rečni Informativni Servis
« poslato: 01. Januar. 2014. / 02:08:43 »
Odlukom Vlade Republike Srbije počeo je da radi RIS. Odluku možete pročitati  ovde
Šta to znači za nas, male nautičare?
Mnogi komentarišu da to nas ne dotiče ali nije tako. Ako plovite pod lošim meteo uslovima a imate AIS prijemnik videćete svaki brod na svom ploteru. Do sada je to bilo neobavezno i nikada niste mogli biti sigurni. Sada je to obaveza pa je i sigurnost povećana. Za razliku od marinetraffic ili srodnih sajtova imate tačnu poziciju mete u svakom trenutku. Sa greškom koju ima GPS prijemnik... oko 5m i manje.
Mnogi nisu upućeni šta je to RIS  a kako se bavimo nautikom trebalo bi da znamo. Zato ćemo pokušati da, kroz diskusiju, dodjemo do toga da većina nas shvati kako funkcioniše i čemu služi.

Ovo je struktura celog sistema podeljena po kategorijama.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: RIS - Rečni Informativni Servis
« Odgovor #1 poslato: 01. Januar. 2014. / 02:11:24 »
RIS u nekoliko reči
Često se može pročitati i čuti da su rečni informacioni servisi definisani kao koncept usaglašenih informacionih usluga za podršku saobraćaju i upravljanju transportom u unutrašnjoj plovidbi, uključujući i odgovarajuće interfejse ka drugim vidovima saobraćaja.
 
 Šta suštinski to znači? 
RIS predstavlja skup usluga zasnovanih najmodernim tehnologijama, koji uobličava i usmerava razmenu informacija između učesnika u procesu unutrašnje plovidbe. Razmena informacija se vrši na bazi usaglašenih informacionih i komunikacionih sistema, i te informacije se koriste u različitim aplikacijama i sistemima za unapređenje transportnog procesa.
Prva asocijacija na RIS je obično sistem za lociranje i praćenje brodova koji se zasniva na AIS (Authomatic Identification System) transponderima. Mreža AIS baznih stanica instaliranih duž rečnog toka omogućava razmenu informacija sa brodovima opremljenim AIS
transponderima. Dvosmerna komunikacija između baznih stanica i brodskih uređaja omogućava pregled saobraćajne slike sa obale i udaljenih lokacija (kroz preuzimanje podataka o poziciji broda, njegovoj brzini, kursu, gabaritima, vrsti tereta, broju članova posade, odredištu i dr.), ali i dostavljanje informacija zapovednicima brodova poput saopštenja brodarstvima, korekcije GPS pozicije.

Vrlo važna komponenta sistema za lociranje i praćenje brodova je i međusobna komunikacija transpondera instaliranih na brodovima. Na taj način brodski transponder prikuplja i obrađuje podatke o poziciji brodova u svom neposrednom okruženju, njihovim gabaritama, brzini kretanja, kursu, vrsti tereta, pa na taj način omogućava zapovedniku broda bolji pregled saobraćajne situacije i drugih brodova u neposrednoj okolini, što predstavlja unapređenje sposobnosti za donošenje taktičkih odluka. AIS transponder u komunikaciji brod-brod ima jedinstvanu sposobnost da nedvosmisleno identifikuje mete (druga plovila opremljena AIS uređajima) koje su i po nekoliko kilometara udaljene, bez potrebe da postoji optička vidljivost, čak i u vrlo lošim meteorloškim uslovima. Informacije sa AIS transpondera i iz sistema za lociranje i praćenje brodova intepretiraju se na još jednom, vrlo značajnom RIS podsistemu - Inland ECDIS. Ovaj sistem prikazuje podatke o plovilima na elektronskoj navigacionoj karti, u realnom vremenu u informacionom modu i u navigacionom modu.
Pored osnovne namene, a to je prikaz saobraćajne slike, ECDIS podsistemi često imaju i vezu ka drugim RIS podsistemima poput sistema za elektronsko raportiranje, sistema za elektronsko pružanje saopštenja brodarstvima, a u navigacionom modu je omogućeno i preklapanje radarske slike preko elektronske navigacione karte i AIS podataka.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: RIS - Rečni Informativni Servis
« Odgovor #2 poslato: 01. Januar. 2014. / 02:14:53 »
Sistem za elektronsko raportiranje (ERI – Electronic Reporting International) omogućava zapovedniku broda da unapred prijavi svoje putovanje svim nadležnim organima, čak i prilikom proputovanja kroz više različitih zemalja. Na taj način, on u vidu standardizovane jezički nezavisne i mašinski čitljive poruke „predaje raport“ o detaljima svog putovanja (luka iz koje polazi, odredište, detalji o teretu, broju i sastavu barži, licima na brodu, itd). 
Sistem za eletronsko pružanje saopštenja brodarstvima (NtS – Notices to Skippers) omogućava da zaposleni u organima državne uprave saopštenja brodarstvima distribuiraju elektronskim putem, jezički nezavisno u mašinski čitljivim formama, te da se takva saopštenja po prijemu, automatski interpretiraju na ECDIS displeju u kormilarnici broda. 
Elektronske navigacione karte čine okosnicu RIS-a i direktno se koriste u procesu plovidbe. Ubrajaju se u grupu usluga pružanja informacija o plovnom putu. Vezivni element podsistema RIS-a je takozvana baza podataka o trupovima plovila (Hull Database), koja u standardizovanom formatu sadrži podatke iz upisnika brodova svake države. Te podatke koriste drugi podsistemi RIS-a, a omogućena je i razmena tih podataka na međunarodnom nivou.
Sistem za upravljanje radom prevodnica omogućava operatoru da optimizuje prevođenje na bazi informacija o poziciji brodova dobijenih kroz sistem za lociranje i praćenje brodova, kao i na bazi informacija iz sistema ERI i Hull Database.

Slika preuzeta sa sajta Plovputa

Detaljno o RIS http://www.danubeports.info/index.php?id=1325

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: RIS - Rečni Informativni Servis
« Odgovor #3 poslato: 01. Januar. 2014. / 02:21:02 »
Čamci spadaju u klasu B i postoje uredjaji koji mogu i vaše plovilo učiniti vidljivim na ploteru broda i da kapetan bude siguran da je u pitanju plovilo a ne bova ili panj jer radarska slika ne daje informacije o tome šta je tačka na monitoru. Time ste bar sigurni da vas vide i prepoznaju.
Kako se on legalizuje i da li je legalizacija potrebna Pera može detaljno uputi sve nas.

Van mreže Pera Garmin

  • NF prijatelj
  • *
    • Medcomms Ltd
  • Osp: Offshore Skipper
Odg: RIS - Rečni Informativni Servis
« Odgovor #4 poslato: 02. Januar. 2014. / 14:56:06 »
Klasa B AIS uređaja koja nas zanima poznaje dve sprave:

AIS Class B Transponder - primopredajnik koji omogućava ne samo da primite poziciju sa AIS transpondera na brodovima oko vas, nego i da emitujete vašu poziciju. Osnovna razlika između Klase A i Klase B AIS transpondera je frekvencija ažuriranja podataka. Klasi B je dodeljen niži prioritet,pa se pozicija emitovana sa transpondera Klase B ređe ažurira, kako bi se sprečila zagušenja u saobraćaju.

AIS Class B prijemnik - jeftinija sprava koja omogućava prijem pozicije okolnih primopredajnika u "realnom" vremenu. Povezivanjem sa GPS uređajima, računarima i sl tu poziciju može prikazati na elektronskoj karti...

Uskoro nas očekuje detaljan test i prikaz Class B transpondera Austrijske firme 2st RElief, koji dolazi u zanimljivom paketu softvera za PC: http://www.1st-relief.com/content/nauticast-b2
Petar Maksimović
peragarmin@gmail.com

...neverland...

Van mreže Misha D

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: Linssen 29.9ac
  • Dužina: 10
  • Lokacija: Beograd
Odg: RIS - Rečni Informativni Servis
« Odgovor #5 poslato: 02. Januar. 2014. / 17:35:09 »
kod njih 550e+kablovi i antena+ pdv+ marza uvoznika= skoro 1000e
koliko ce obicnih nauticara (ne brodovlasnicke kompanije) moci to sebi da priuste. dcfvb
da li moze neki drugi proizvodjac sa ukupnom cenom ispod 400-500e?
http://www.svb24.com/?t=product&action=search&q=ais
Diskusija je zavrsena tek kada se dokaze da sam ja u pravu

Van mreže Pera Garmin

  • NF prijatelj
  • *
    • Medcomms Ltd
  • Osp: Offshore Skipper
Odg: RIS - Rečni Informativni Servis
« Odgovor #6 poslato: 03. Januar. 2014. / 10:07:41 »
Planirana MP cena sa svim navedenim će sigurno biti manja od 1.000€, a koliko tačno znaću za koji dan kada uspem da završim carinjenje opreme...
Petar Maksimović
peragarmin@gmail.com

...neverland...

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: RIS - Rečni Informativni Servis
« Odgovor #7 poslato: 15. Februar. 2014. / 11:02:23 »
Stigli su, testirani i pocela je prodaja.
Cena je vrlo prihvatljiva. Oko 600 evra. Pera ce to reci preciznije.

Van mreže Pera Garmin

  • NF prijatelj
  • *
    • Medcomms Ltd
  • Osp: Offshore Skipper
Odg: RIS - Rečni Informativni Servis
« Odgovor #8 poslato: 17. Februar. 2014. / 10:21:24 »
Prvi Nauticast B2 transponder ugrađen, a i drugi će uskoro...

Malopordajna cena sa PDV-om je 78.000RSD tj. oko 670€
U kompletu se isporučuje transponder, CD sa softverom, VHF i GPS antena

Sve što je trenutno na lageru je rezervisano, nove količine transpondera stižu krajem ove nedelje...
Petar Maksimović
peragarmin@gmail.com

...neverland...

Miljan

  • Gost
Odg: RIS - Rečni Informativni Servis
« Odgovor #9 poslato: 18. Februar. 2014. / 14:09:37 »
Korisna stvar bez sumnje i prihvaljiva cena. Ja kao sto vec napisah imam EASYAIS prijemnik sa spliterom zbog koga koristim jednu antenu za sv.

Van mreže Pera Garmin

  • NF prijatelj
  • *
    • Medcomms Ltd
  • Osp: Offshore Skipper
Odg: RIS - Rečni Informativni Servis
« Odgovor #10 poslato: 18. Februar. 2014. / 15:16:45 »
Miljane,

kod primopredajnika je standardom definisano da moraju da imaju samostalni GPS prijemnik, a Class B može da ima spliter za VHF (kao kod Garmin AIS600 transpondera) ili da ima samostalnu VHF antenu kao što je rešeno kod Nauticast B2 kompleta (mada se i on može preko splitera vezati na VHF antenu stanice)
Petar Maksimović
peragarmin@gmail.com

...neverland...

Miljan

  • Gost
Odg: RIS - Rečni Informativni Servis
« Odgovor #11 poslato: 18. Februar. 2014. / 15:42:07 »
Ama mani se bre standarda koji su tu za trgovacku mornaricu i belu flotu. Ko te bre pita kad skalameriju nakacis na sportsko plovilo koje pritom nije ni upisano u brodski registar. Da je korisna stvar jeste,bez daljnjeg.
Sve jedno dao si korektnu cenu pa ko voli neka izvoli.

Van mreže Pera Garmin

  • NF prijatelj
  • *
    • Medcomms Ltd
  • Osp: Offshore Skipper
Odg: RIS - Rečni Informativni Servis
« Odgovor #12 poslato: 18. Februar. 2014. / 16:06:09 »
Alo b'e, pusti me da se majem s'čim 'oću  wesdfvg,

Class B nije za mornaricu / trgovačku flotu / putničke brodove... za njih je Class A, tu je tek standard za*ebat...
Petar Maksimović
peragarmin@gmail.com

...neverland...

Miljan

  • Gost
Odg: RIS - Rečni Informativni Servis
« Odgovor #13 poslato: 18. Februar. 2014. / 17:18:59 »
Pa to ti kazem. Ma da imam lovu odma bi ovo moje zamenio primopredajnikom. Jos da ima wlan!!!!

Van mreže skipper

  • NF clan
  • *
    • BG 725C- Bravest
  • Brod tip: Zodiac 2 x 175 ks
  • Osp: boat driver instructor
Odg: RIS - Rečni Informativni Servis
« Odgovor #14 poslato: 10. Mart. 2014. / 23:14:38 »
Danas čitam u časopisu i učinilo mi se dosta simpatična stvarčica.

MA-500TR Class B AIS Transponder


http://www.icomamerica.com/en/products/marine/ais/ma500tr/default.aspx

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika