Dobrodošli,
Gost
. Molim vas
prijavite se
ili se
registrujte
.
23. Februar. 2019. / 12:41:04
Početna
Pomoć
Portal
Gallery
Search
Stats
Downloads
Članovi
Pogledaj spisak članova
Traži korisnike
Prijavljivanje
Registracija
Nautički forum
»
Forum
»
Plovila i plovidba
»
Navigacija
»
Horizont
Štampaj
Stranice: [
1
]
Idi dole
Autor
Tema: Horizont (Pročitano 2347 puta)
0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.
Dule
NF tim
DIVAS
Brod tip: TY (u izgradnji)
Dužina: 13,5 m
Lokacija: Ada Ciganlija
MMSI: 279212134
Osp: Skipper 100 bt
Horizont
«
poslato:
27. April. 2013. / 02:06:00 »
У навигацији се користе следеће врсте хоризонта:
- хоризонт ока,
- геометријски хоризонт,
- морски хоризонт,
- радарски хоризонт,
- прави или астрономски хоризонт,
- обални хоризонт и
- вештачки хоризонт.
Хоризонт ока је она хоризонтална раван која пролази кроз око осматрача.
Геометријски хоризонт је кружница по којој купа са врхом у оку осматрача додирује површину земље као кугле.
Морски хоризонт је кружница која на морској површини ограничава видик, односно кружница која раздваја море од неба.
Радарски хоризонт је кружница на морској површини до које би стизали радарски таласи емитовани на некој висини преламајући се по законима рефракције. Удаљеност радарског је за око 6% морског хоризонта
Прави или астрономски хоризонт је хоризонтална раван која пролази кроз средиште земље, a са небеском сфером се сече по великој кружници.
Обалски хоризонт је ивица која дели море од копна и острва. Удаљеност обалског хоризонта мора увек бити мања од удаљености морског хоризонта.
Вештачки хоризонт је материјализована хоризонтална раван која одговара хоризонту ока.
Подела хоризонта, ружа ветрова, означавање углова у навигацији
Кружница хоризонта је подељена на 360°, са 0° и 360° на месту северне тачке (N) и растом поделе у смеру казаљке на часовнику.
Уколико се кружница хоризонта подели симетралама N-S и E-W, добијају се четири главне или кардиналне тачке N, S, E, W
Sačuvana
Dule
NF tim
DIVAS
Brod tip: TY (u izgradnji)
Dužina: 13,5 m
Lokacija: Ada Ciganlija
MMSI: 279212134
Osp: Skipper 100 bt
Ruza vetrova
«
Odgovor #1 poslato:
27. April. 2013. / 02:08:34 »
Следећом деобом квадраната симетралама добијају се још четири тачке NE, SE, SW и NW, тзв. интеркардиналне тачке. Ознаке ових тачака настају спајањем ознака кардиналних тачака између којих лежи.
Даљном деобом симетралама сваког од раније насталих осам сектора добија се још осам тачака које се означавају са три слова NNE, ENE, ESE, SSE, SSW, WSW, WNW и NNW. Како се свака тачка назива и ветар, кардиналне и интеркардиналне тачке називају се осам главних ветрова.
Поновном деобом сваког сектора добиће се још шеснаест тачака. На тај начин је добијено 32 тачке (ветра) на хоризонту, a угаона вредност између две тачке назива се ветар и има вредност 1/32 дела пуног круга 1ветар = 360/32 = 11,25° (1.5)
Оваква подела хоризонта назива се ружом ветрова и данас се не користи много за означавање углова.
Овакво означавање се задржало само за означавање правца ветрова, морске струје и таласа. При томе смером ветра или таласа се означава она тачка хоризонта одакле ветар или таласи долазе, a смер струје тачком на хоризонту куда струја тече.
Подела хоризонта (ружа ветрова) Ружа ветрова коришћена је у доба једрењака, a ова подела која се задржала на магнетским компасима (поред поделе на степене), назива се ружом компаса. Углови, a пpe свега курсеви u азимути на хоризонту се означавају на начин приказан на слици 1.5.
Означавање углова
- у кружној подели од 0 до 360° у смеру казаљке на часовнику од тачке N,
- у полукружној подели од 0° до 180° од тачке N или S преко тачке E или W, означавајући их ознакама кардиналних тачака,
- у квадрантној подели од 0° до 90° од тачака N или S према тачкама E или W, уз ознаку кардиналних тачака,
- ознаком ветра и
- бројем ветра.
Sačuvana
Dule
NF tim
DIVAS
Brod tip: TY (u izgradnji)
Dužina: 13,5 m
Lokacija: Ada Ciganlija
MMSI: 279212134
Osp: Skipper 100 bt
Odg: Horizont
«
Odgovor #2 poslato:
05. April. 2014. / 14:39:34 »
Brod srednje veličine je težak 60.000 tona, dug je oko 250 metara i širok 35 metara s gazom od oko 12 metara kada je natovaren.
Evo nekih stvari koje na koje bi nautičar na krstarenju svakako morao da računa:
Ovakav će brod kod pune brzine nakon šijanja maksimalnom snagom ići još 0,7 nm (1.296,4 m) pre nego što se zaustavi.
Ako se kormilo naglo okrene pri punoj brzini, brod će ići još 0,22 nm (407 m) pre nego što krene u zadati kurs.
Visina oka onoga koji je na straži (gvardiji) na takvom brodu nalazi se na visini između 93 i 69 stopa (28 - 21 m), što zavisi od toga da li je brod opterećen ili ne. To daje distancu prema horizontu između 9 i 11 milja (16,7 – 20,3 km).
Zbog zakrivljenosti zemljine površine, udaljenost koja se može videti po lepom vremenu, zanemarujući stvari kao što su refrakcija, zavisi od visine sa koje posmatrač na komandnom mostu gleda. Ako je stražar na mostu na visini od oko 30 metara i gleda jedrilicu s jarbolom visine od 12 m, on bi je mogao opaziti sa udaljenosti od 19 nm. Uglavnom je neće ni videti zbog njene male veličine na toj udaljenosti.
Kada se brod i jedrilica približe jedno drugom na 11,5 milja, jedrilica bi bila tačno na brodskom horizontu. Međutim, ako je vidljivost slaba ili je vreme oblačno, jedrilica još uvijek ne bi bila primećena. Pri plavom nebu i dobroj vidljivosti jedrilica bi bila viđena kao silueta na horizontu.
Kako bi se plovila približavala jedno drugom,jedrilica bi upala između horizonta i broda pa bi efekt siluete nestao i stopila bi se sa pozadinom talasa i njihovih kresta pa bi je ponovo bilo teško primetiti sa mosta broda. Kod oblačnog vremena ili izmaglice, uočavanje jedrilice bi bilo još teže.
Bilo bi mnogo praktičnije kada bi jedra bila narančasta ili crvena, ili bilo koje druge boje samo ne bele. Svaki stražar na mostu preporučio bi vlasnicima jedrilica da svoje brodove NIKADA ne boje u belo, crno, plavo, sivo ili zeleno. Žuto, crveno ili narandžasto bilo bi idealno.
Sačuvana
Štampaj
Stranice: [
1
]
Idi gore
Nautički forum
»
Forum
»
Plovila i plovidba
»
Navigacija
»
Horizont
NF servisi
Karta Dunava
Plovidbeni bilten
Karta vetrova
Vrem. prog. za pomorce
Vesselfinder
Marinetraffic
Foto albumi
Web mail
Skipper kurs
Biblioteka
Tekstovi
Ševa brodski dnevnik
Žilava ada
Plovila članova foruma
Vodostaj
Novo na forumu
Prekid u radu
-
zorter
Sezona 2019
-
Dule
Za dedu :)
-
Dule
Stokholm-Beograd recnim p...
-
Dule
"Banka" energije u budućn...
-
zorter
Som
-
Dule
Čari ribolova - Smederevs...
-
vuk
Navigacija na rekama
-
zorter
Sabac ima automatsku mern...
-
haklberisojer
OpenCPN i njegova upotreb...
-
Dule
Video
NF linkovi
Putovanja
Mali princ
Baš jako
Velvet Moon
Prodavnice i servisi
Tehnonautika
Gros Inox
Beomarine
Svetionik
Isa nautika
Elko
Domaći proizvođači
Tri princeze
Tajmen
Narval
Đena Ship
InterteK
Forumi i portali
Regata reka
Portal na vodi
Plovidba info
Moja ladja
Yastog
Garmin
Vario 19
Novine "Ribolov"
Nauticki magazin
Dunav - marine i pristani
Beograd
NK Radecki
NK Gardoš
NK Zemun
Marina 4. Juli
Marina Nautec
Marina Goga
Marina Sv. Nikola
Marina Hrabro srce
Marina Karaburma
NK Dunavac - Grocka
Apatin
Marina Apatin
Sava - marine i pristani
Beograd
Marina Navigator
Ada Ciganlija
Marina Kolorit
Marina Vidra
Prijatelji foruma